LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] telfort crimineel?

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
jbntwtjdt
Berichten: 4
Lid geworden op: 09 aug 2010 15:29

telfort crimineel?

Ongelezen bericht door jbntwtjdt »

ik val maar met de deur in huis; telfort schrijft al anderhalf jaar teveel af van mijn rekening, ik heb in maart 2010 uitvoerig contact gehad met klantenservice, mn contract opgestuurt met n brief etc.
ik zou mijn geld terugkrijgen en de maandelijkse afschrijving zou aangepast worden, jullie voelen m al......
er is niets gebeurt! ik heb n maand geleden klantenservice maar weer eens gebelt, en het is weer in behandeling...
ik word gewoon afgescheept aan de telefoon, met het verhaal dat telfort er iets aan gaat doen, als ik vraag binnen welk tijdsbestek krijg ik geen antwoord, wat een kinderachtig spelletje aan die telefoon van telfort!
ik vind het ronduit crimineel: zogenaamd per ongeluk teveel afschrijven en het vervolgens ook blijven doen terwijl dit overduidelijk onterecht is.

ben het nu helemaal spuugzat met telfort!
wat te doen?
heeft iemand suggesties en/of ervaringen?

Telfort webcare
verified
Berichten: 959
Lid geworden op: 05 mei 2009 15:11
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: telfort crimineel?

Ongelezen bericht door Telfort webcare »

Graag laat ik voor u uitzoeken wat er mis gaat. In een privebericht kunt u uw naw-gegevens, e-mail adres en Telfort 06-nummer kenbaar maken.

Hugo

jbntwtjdt
Berichten: 4
Lid geworden op: 09 aug 2010 15:29

Re: telfort crimineel?

Ongelezen bericht door jbntwtjdt »

"wat n vlugge reactie" dacht ik, "n berichtje op internet doet wonderen blijkbaar...."
maar helaas het was valse hoop!
ik krijg net een sms je van telfort: "we kunnen uw klacht niet binnen de gestelde tijd behandelen, u krijgt binnen tien dagen bericht."
oftewel je wacht nog maar effe.

wat handelen jullie dat toch weer keurig af!
een sms-je......???

Telfort webcare
verified
Berichten: 959
Lid geworden op: 05 mei 2009 15:11
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: telfort crimineel?

Ongelezen bericht door Telfort webcare »

Die SMS kwam niet van mij, ik ga morgen voor u aan de slag.

Hugo

consupower
Berichten: 8
Lid geworden op: 23 okt 2009 14:00

Re: telfort crimineel?

Ongelezen bericht door consupower »

Wat ik niet begrijp is dat Telfort er als de kippen bij is om op dit forum klagende klanten te hulp te schieten, terwijl de eigen "klantenservice" dezelfde klanten met een kluitje in het riet stuurt. Inderdaad crimineel om daar nog 35 cent per minuut voor te vragen. Consumenten die bellen naar de klantenservice worden, krijgen ook geen medewerkers van Telfort aan de lijn, maar een extern callcenter. Deze medewerkers zitten de ene dag voor Telfort aan de lijn en volgende dag bellen ze als telemarketiers voor de concurent en andere boevenbendes. Het enige dat een callcentermedewerker moet kunnen, is standaardteksten voorlezen, enige bevoegdheid om een probleem op te lossen heeft hij niet. Door deze manier van werken, maakt Telfort zich schuldig aan overtredingen van zowel de Telecommunicatiewet als de Wet oneerlijke handelspraktijken. Ik raad daarom iedereen aan die ook gedupeerd wordt door Telfort, zowel de OPTA als de Consumentenautoriteit een brief te sturen met en te vragen om sancties te treffen tegen deze club. Binnenkort wordt het wettelijke vastgelegd dat telecomaanbieders niet meer dan 15 cent per minuut mogen vragen voor hun klantenservice. Ik ben benieuwd of Telfort wacht tot deze wet is ingegaan of zelf inziet dat deze non-service gratis aangeboden moet worden. Klanten die door toedoen van Telfort nu kosten maken voor het bellen naar de "klantenservice" dienen volledig gecompenseerd te worden. Kom er maar in Webcare met uw reactie!!!

consupower
Berichten: 8
Lid geworden op: 23 okt 2009 14:00

Re: telfort crimineel?

Ongelezen bericht door consupower »

Nog ter aanvulling: De toenmalig Staatssecretaris heeft het volgende gemeld aan de Tweede Kamer.

Minuuttarief maximaal 15 cent

Een maximaal minuuttarief van 15 cent voor 0900-nummers voor klantenservice waarbij sprake is van een doorlopende relatie acht ik een redelijke grens. De huidige maximumbedrag per gesprek-verplichting geldt vanuit proportionaliteitsoverwegingen bij minuuttarieven boven de 15 cent. Het bieden van telefonische klantenservice is, zoals uiteengezet in mijn brief van 10 september 2009, niet gratis. Bedrijven maken hiervoor kosten die moeten worden betaald, hetzij via de telefoonrekening, hetzij verdisconteerd in de reguliere abonnementsfactuur. Naarmate de kosten meer in de reguliere abonnementsfactuur worden verdisconteerd, betalen ook de meer zelfredzame klanten voor de telefonische klantenservice, terwijl zij hier zelf weinig gebruik maken. Het minuuttarief wordt tevens ingezet om klanten te stimuleren gebruik te maken van goedkopere contactkanalen (website, e-mail, chat) en om te voorkomen dat men onnodig naar de klantenservice belt. Het tarief van 15 cent ligt bovendien ruim onder de in het Intomart-onderzoek vastgestelde irritatiegrenswaarde voor consumenten van 30 cent. Om dit maximumtarief van 15 cent per minuut goed in te laten dalen in de sector, maar geen definitieve maximumtariefregulering op te leggen, kies ik voor een tijdelijke regulering van vier jaar.
Verkenning transparantie kwaliteit dienstverlening
In mijn brief van 10 september 2009 heb ik tevens toegezegd de mogelijkheden van flankerend beleid te onderzoeken, om de positie van de consument te verbeteren door de transparantie van de kwaliteit van de dienstverlening van telecombedrijven te vergroten (waaronder bereikbaarheid en kosten van de telefonische klantenservice). Voor de stand van zaken van deze verkenning verwijs ik naar de voortgangsrapportage van de Agenda Telecomconsument die ik de Tweede Kamer op 22 februari jl. heb toegezonden.1
De staatssecretaris van Economische Zaken,

F. Heemskerk


Dus volgens de heer Heemskerk moeten zelfredzame consumenten niet met de klantenservice bellen, maar Hugo van Webcare benaderen voor hulp via het forum van Tros Radar. Consumenten die wel naar de klantenservice bellen zijn een dief van hun eigen portemonnee. De brief is van 19 februari jl. de maatregel gaat per 1 oktober a.s. voor maximaal 4 jaar. Telfort je hebt dus nog 1,5 maand om lekker te cashen van domme klanten. Met dank aan de PVDA

Frank444
Berichten: 54
Lid geworden op: 20 apr 2010 17:27

Re: telfort crimineel?

Ongelezen bericht door Frank444 »

@Consupower.

Ik heb de Raad van Bestuur gemaild van KPN en kreeg binnen 24 uur mail van een een of ander escalatieteam. Heel handig, want die passeert de permafrost van Klantenservice Telfort.

Voor het geval je het niet weet, Telfort is het lowbudgetmerk van KPN, om marktaandeel te pakken in het goedkopere deel van de markt.

mich24
Berichten: 607
Lid geworden op: 15 dec 2009 11:32

Re: telfort crimineel?

Ongelezen bericht door mich24 »

Frank444 schreef:@Consupower.

Ik heb de Raad van Bestuur gemaild van KPN en kreeg binnen 24 uur mail van een een of ander escalatieteam. Heel handig, want die passeert de permafrost van Klantenservice Telfort.
.
Waar slaat dat op?? :roll:

SirPeter
Berichten: 315
Lid geworden op: 15 dec 2009 17:34

Re: telfort crimineel?

Ongelezen bericht door SirPeter »

Voor een dubbeltje op de eerste rij. Je krijgt voor wat je betaalt. Je hebt zelf ook Informatieplicht, dus als je die 30 cent te duur vond kon je ook naar een ander duurder provider. Klantenservice/helpdesks kosten providers veel geld en onkosten. Daarvoor betaal je nu eenmaal ook voor.

Het is voor Telfort bijna niet te doen om een lowbudget te blijven, dus als het tarief veranderd wordt dan kun je er op uitgaan dat de standaard abo kosten om hoog gaan! Daarnaast proberen een wet te veranderen lijkt mooi maar uiteindelijk gan die kosten in het abo zitten. Dus al dat gezeik over dure 0900 nummers is kortzichtig denken.

mich24
Berichten: 607
Lid geworden op: 15 dec 2009 11:32

Re: telfort crimineel?

Ongelezen bericht door mich24 »

En het is en blijft KPN. De monopolist op de Mobiele Markt en het ADSL..

SirPeter
Berichten: 315
Lid geworden op: 15 dec 2009 17:34

Re: telfort crimineel?

Ongelezen bericht door SirPeter »

Leef je nog 30 jaar geleden? :)
Telfort en x44all zijn aparte takken van KPN, daarnaast heb je nog Tele2, Alice, Online, Scarlet en nog wat kleintjes. Kabel heeft ziggo en UPC en een klein beetje tele2.

Telfort webcare
verified
Berichten: 959
Lid geworden op: 05 mei 2009 15:11
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: telfort crimineel?

Ongelezen bericht door Telfort webcare »

@jbntwtjdt,

Uw probleem is vanmorgen intern uitgezet en er wordt spoedig telefonisch contact met u opgenomen.

@consupower,

Het is duidelijk dat u geëmotioneerd bent en dat begrijpen wij. Toch zet ik graag het één en ander recht.

Onze klantenserviceagents bellen niet elke shift voor een andere opdrachtgever, maar vast voor Telfort. Ze hebben toegang tot onze klantensystemen en kunnen daarom ook zelf veel zaken aanpassen en uitvoeren. Verder ga ik niet op uw uitingen in.

Hugo
Laatst gewijzigd door Telfort webcare op 12 aug 2010 18:12, 1 keer totaal gewijzigd.

mich24
Berichten: 607
Lid geworden op: 15 dec 2009 11:32

Re: telfort crimineel?

Ongelezen bericht door mich24 »

SirPeter schreef:Leef je nog 30 jaar geleden? :)
Telfort en x44all zijn aparte takken van KPN, daarnaast heb je nog Tele2, Alice, Online, Scarlet en nog wat kleintjes. Kabel heeft ziggo en UPC en een klein beetje tele2.
Ik zeg dat KPN gewoon een zeer grote partij is,zeker op de mobiele markt.

jbntwtjdt
Berichten: 4
Lid geworden op: 09 aug 2010 15:29

Re: telfort crimineel?

Ongelezen bericht door jbntwtjdt »

ok, ff n update...

ik krijg net nn email van telfort:

"Wij hebben uw klacht in behandeling genomen. Wij hebben onze technische afdeling de opdracht gegeven om uw blebundel om te zetten naar een simonly 200 belminuten voor € 5,95.Uw SMS bundel die staat reeds correct in onze bestanden. Als u uw facturen bekijkt kunt u zien dat u op de SMS bundel de juiste korting krijgt. Zodra de wijziging is doorgevoerd zullen wij u precies melden hoeveel wij aan u gaan crediteren.De verwachte oplostijd is vrijdag 13 augustus 2010.Met vriendelijke groet,Telfort Klantenservice."

(geinig heh: "blebundel" haha stond er echt)

maar ok, ff voor de duidelijkheid: precies hetzelfde is in maart al toegezegd door telfort!
ik vind het niks meer dan normaal dat tellfort mij een duidelijke specificatie toestuurt en me het teveel betaalde bedrag netjes terugbetaald.
als ik daarvoor een keer klantenservice moet bellen maakt me niet uit, en of het nu 15 of 30 cent per minuut kost ook niet!
maar als ik uiteindelijk meer dan 60 minuten met klantenservice aan de telefoon zit, is dat toch snel weer 2 tientjes.....
en als mn klacht dan nog niet behandeld/verholpen is.......wat heeft dat dan voor zin, klantenservice te bellen.

ik raad dan ook iedereen aan dit forum te gebruiken ipv de klantenservice, in ieder geval, als je geholpen wil worden!
na mn post op dit forum komt de boel ineens als een speer in beweging....

Frank444
Berichten: 54
Lid geworden op: 20 apr 2010 17:27

Re: telfort crimineel?

Ongelezen bericht door Frank444 »

jbntwtjdt schreef:ik raad dan ook iedereen aan dit forum te gebruiken ipv de klantenservice, in ieder geval, als je geholpen wil worden!
na mn post op dit forum komt de boel ineens als een speer in beweging....
Ik raad iedereen aan de Raad van Bestuur te mailen. Ook al snappen mensen dit niet en zeggen ze waar slaat dit op. Maar het werkt wel.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: telfort crimineel?

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Post dan meteen effe het emailadres van de Raad van Bestuur op dit forum. Of het emailadres van Adje S.

Ik kan me voorstellen dat die commissarissen het spontaan in hun broek doen als ze mailtjes krijgen van boze consumenten.

jbntwtjdt
Berichten: 4
Lid geworden op: 09 aug 2010 15:29

Re: telfort crimineel?

Ongelezen bericht door jbntwtjdt »

ik heb inmiddels telefoon gehad van telfort.
dit keer een hulpvaardig iemand aan de lijn (eindelijk), met de mededeling dat ik het teveel betaalde bedrag terug krijg, en mn maandelijkse afschrijving aangepast word.
hopelijk hoef ik dus niet meer naar klantenservice te bellen of te posten op dit forum.....
maar dat weet ik pas zeker als ik mn volgende bankafschrift zie!

mich24
Berichten: 607
Lid geworden op: 15 dec 2009 11:32

Re: telfort crimineel?

Ongelezen bericht door mich24 »

consupower schreef:Wat ik niet begrijp is dat Telfort er als de kippen bij is om op dit forum klagende klanten te hulp te schieten, terwijl de eigen "klantenservice" dezelfde klanten met een kluitje in het riet stuurt. Inderdaad crimineel om daar nog 35 cent per minuut voor te vragen. Consumenten die bellen naar de klantenservice worden, krijgen ook geen medewerkers van Telfort aan de lijn, maar een extern callcenter. Deze medewerkers zitten de ene dag voor Telfort aan de lijn en volgende dag bellen ze als telemarketiers voor de concurent en andere boevenbendes. Het enige dat een callcentermedewerker moet kunnen, is standaardteksten voorlezen, enige bevoegdheid om een probleem op te lossen heeft hij niet.
Je hebt zo gelijk he. Dit is beleid van Telfort.
Sterker nog, wij als dealer krijgen ook eerst een simpele callcenter medewerker die toevallig voor telfort belt aan de lijn, en als die het niet weten worden we doorgezet naar de 2e lijn. Belachelijk he!!!

Telfort webcare
verified
Berichten: 959
Lid geworden op: 05 mei 2009 15:11
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: telfort crimineel?

Ongelezen bericht door Telfort webcare »

mich24 schreef:Je hebt zo gelijk he. Dit is beleid van Telfort.
Sterker nog, wij als dealer krijgen ook eerst een simpele callcenter medewerker die toevallig voor telfort belt aan de lijn, en als die het niet weten worden we doorgezet naar de 2e lijn. Belachelijk he!!!
Onzin.
Dealersupport heeft altijd al op het hoofdkantoor gezeten. Dit zijn dedicated medewerkers en het is een afdeling waar je naar doorgroeit, je kunt er niet beginnen.
De 2e lijn is er voor dieper gaande technische issues. Zo vreemd is het toch niet dat u daar naar doorgezet wordt als de aard van de vraag daar beter tot z'n recht komt en u zo weer een accurater en completer antwoord aan uw klant kunt geven?

Hugo

mich24
Berichten: 607
Lid geworden op: 15 dec 2009 11:32

Re: telfort crimineel?

Ongelezen bericht door mich24 »

Toch vreemd dat de regiomanager dit zo zegt tegen ons. Dan kan je intern dat eens navragen dat men naar de winkels duidelijke informatie moet verschaffen.Valt me wel altijd op dat er altijd wel iets is,neem een storing o.i.d. en men echt een lesje dealercontact kan krijgen,want bij Telfort kom je er met een dealerdesk echt niet uit!!

Gesloten