LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Telfort en hun belachelijke afsluitingen

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Yasmine01
Berichten: 15
Lid geworden op: 27 feb 2012 00:04

Telfort en hun belachelijke afsluitingen

Ongelezen bericht door Yasmine01 »

X
Laatst gewijzigd door Yasmine01 op 15 aug 2013 22:23, 1 keer totaal gewijzigd.

klaas1978
Berichten: 355
Lid geworden op: 17 dec 2008 22:36

Re: Telfort en hun belachelijke afsluitingen

Ongelezen bericht door klaas1978 »

Yasmine01 schreef:Ik heb contact gehad met de klantenservice om een regeling te treffen
Dit kon niet dus ik heb uitstel gevraagd en gekregen dacht ik.
Wat is het verschil tussen uitstel en een 'regeling'? :?

manondoris
Berichten: 1700
Lid geworden op: 02 dec 2010 17:28

Re: Telfort en hun belachelijke afsluitingen

Ongelezen bericht door manondoris »

ik lees hier steeds meer ik kan dit of dat niet betalen en nu doet deze of gene instantie moeilijk ! hoe zou het toch allemaal komen :shock: een tip! betaal je rekeningen op tijd en er is geen vuiltje aan de lucht. bedrijven zullen steeds moeilijker gaan doen als het om betalings regelingen gaat .steeds meer mensen betalen niet ,ze zijn deze mensen liever kwijt als rijk . tis alltijd de schuld van een ander :?

Yasmine01
Berichten: 15
Lid geworden op: 27 feb 2012 00:04

Re: Telfort en hun belachelijke afsluitingen

Ongelezen bericht door Yasmine01 »

Beste manondoris,

Het is niet altijd de schuld van een ander. Ik heb een te hoge rekening ontvangen
Dat is idd mijn schuld geweest, maar het feit dat ik de moeite doe
Om een afsluiting te voorkomen en toch netjes betaald heb blijft staan.
Het gaat nu niet om de hoge rekening waar het om gaat is de communicatie binnen telfort
Er word aangegeven prima u kunt binnen nu en volgende maand u factuur betalen
En vervolgens word je vooralsnog afgesloten en krijg je ineens een afkoopsom. En dat vind ik onredelijk!
Betalen moeten we allemaal :)

Yasmine01
Berichten: 15
Lid geworden op: 27 feb 2012 00:04

Re: Telfort en hun belachelijke afsluitingen

Ongelezen bericht door Yasmine01 »

klaas1978 schreef:
Yasmine01 schreef:Ik heb contact gehad met de klantenservice om een regeling te treffen
Dit kon niet dus ik heb uitstel gevraagd en gekregen dacht ik.
Wat is het verschil tussen uitstel en een 'regeling'? :?
Regeling zou zijn geweest bijvoorbeeld 50 euro per maan afbetalen tot je
Klaar bent. Anderzijds uitstel dat je bv de maand erop het gehele bedrag voldoet :)

manondoris
Berichten: 1700
Lid geworden op: 02 dec 2010 17:28

Re: Telfort en hun belachelijke afsluitingen

Ongelezen bericht door manondoris »

je moet nu die afkoopsom betalen omdat je als klant in hun ogen niet meer betrouwbaar bent als het om de betaling van de rekening gaat! ze nemen in deze tijd geen enkel risico en hebben te vaak te maken met wanbetaalers. ik geloof je wel en ook dat je goede bedoelingen had ! maar zo werkt het niet meer ze nemen geen enkel risico ,dus nogmaals betaal optijd en dat voorkomt een hoop ellende!

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Telfort en hun belachelijke afsluitingen

Ongelezen bericht door berndv »

Als je nu 18 maanden moet afkopen, zal je een contract van 2 jaar hebben, aangezien telfort niet langer dan 2 jaar contracten aan gaat. 18 maanden afkopen, betekent 6 maanden betaald. Een afsluiting sturen ze niet meteen na 1 maand, dus heb ik nog wel een aantal vragen.

De hoeveelste maand na het ingaan van het contract kon u niet betalen, en wanneer heeft u die maand vervolgens wel betaald? Is er in de periode tussen het vragen om de regeling en het sturen van de afkoop geen enkel bericht tussendoor van telfort gekomen, geen afsluiting tussentijds? Ik geloof niet dat een bedrijf over gaat tot ontbinden als je 1 maand niet betaald, en dit vervolgens direct de volgende maand weer inhaalt. Tuurlijk zul je mogelijk even afgesloten zijn en/of administratiekosten betalen, maar ze gaan niet zomaar over tot ontbinden. Dus graag nu het hele verhaal?

sephora30
Berichten: 4072
Lid geworden op: 22 nov 2010 11:15
Locatie: hutje op de hei

Re: Telfort en hun belachelijke afsluitingen

Ongelezen bericht door sephora30 »

Dit kon niet dus ik heb uitstel gevraagd en gekregen dacht ik.

Je wist het dus niet zeker en had ook niks op papier?

newmikey
Berichten: 4573
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Telfort en hun belachelijke afsluitingen

Ongelezen bericht door newmikey »

Yasmine01 schreef:Beste mensen,
Ik heb sinds febr 2012 een abbo afgenomen bij telfort
...totdat ik een rekening kreeg die ik niet kon betalen

...Maar hoorde positieve dingen over telfort...
Je lacht je dood als je dit soort dingen leest. Mensen lijken zich echt nergens meer voor te schamen. Het omgekeerde is waar: de telecom provider is de "schuldige" want die gaat niet
"positief" om met wanbetalers :lol: :twisted:

Nog géén half jaar klant en BAM! Kan het niet meer betalen.

Tussen alle kommer en kwel op dit forum is er dus ook nog eens een lichtpuntje! Zou er ook een Tros Radar forum voor leveranciers bestaan waar ze kunnen klagen over consumenten... :?: :idea: Gat in de markt, toch?

Telfort webcare
verified
Berichten: 959
Lid geworden op: 05 mei 2009 15:11
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Telfort en hun belachelijke afsluitingen

Ongelezen bericht door Telfort webcare »

@Yasmine01,

Als het openstaande bedrag is betaald (met uitzondering van de afkoopsom), kan het abonnement meestal gewoon weer aangesloten worden. Dit gebeurt niet vanzelf, hiervoor moet u zelf actie ondernemen. Als het abonnement weer wordt aangesloten, komt ook de afkoopsom te vervallen. Is het abonnement te lang afgesloten of ligt uw dossier bij het incassobureau? Een heraansluiting is dan niet meer mogelijk. Graag bekijk ik voor u wat de mogelijkheden zijn. Maak in een privébericht uw naam, adres, woonplaats, 06-nummer en uw e-mailadres aan mij kenbaar.

Laïla

Yasmine01
Berichten: 15
Lid geworden op: 27 feb 2012 00:04

Re: Telfort en hun belachelijke afsluitingen

Ongelezen bericht door Yasmine01 »

Waarom leest men, het stukje waarin in aangeef dat ik de rekening niet kon betalen?
Het gaat mij om de communicatie binnen telfort er word gezegd ja u kunt volgende maand prima u rekening betalen en u word dan heraangesloten ik heb ook de klantenservice gemaild en dit aangegeven. En een aantal telefoontjes naar de klantenservice gepleegd. en vooralsnog word ik afgesloten met daarbij de afkoopsom.

Yasmine01
Berichten: 15
Lid geworden op: 27 feb 2012 00:04

Re: Telfort en hun belachelijke afsluitingen

Ongelezen bericht door Yasmine01 »

sephora30 schreef:Dit kon niet dus ik heb uitstel gevraagd en gekregen dacht ik.

Je wist het dus niet zeker en had ook niks op papier?
Had idd niets op papier behalve het verzoek tot uitstel via de mail. deze had ik verstuurd.
Waar ik nu van baal is dat bij een andere provider dingen wel besprokeb worden onderling
en de connunicatie loopt vlotter. deze afsluiting had voorkomen kunnen worden
als telfort simpelweg had gekeken naar mij belletjes en email.

newmikey
Berichten: 4573
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Telfort en hun belachelijke afsluitingen

Ongelezen bericht door newmikey »

Yasmine01 schreef:deze afsluiting had voorkomen kunnen worden
als telfort simpelweg had gekeken naar mij belletjes en email.
of als u gewoon de rekening betaald had zoals het hoort.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Telfort en hun belachelijke afsluitingen

Ongelezen bericht door berndv »

Yasmine01 schreef:Waarom leest men, het stukje waarin in aangeef dat ik de rekening niet kon betalen?
Wat maakt dat uit, ja u kunt niet betalen, kan gebeuren, maar dan kan telfort u afsluiten. Waarom leest u het stukje algemene voorwaarden niet waarin staat dat u de rekening moet voldoen?

Als ik in de supermarkt sta zonder geld, mag ik ook niet mijn boodschappen volgende week betalen.

grun
Berichten: 2175
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: Telfort en hun belachelijke afsluitingen

Ongelezen bericht door grun »

berndv schreef:
Yasmine01 schreef:Waarom leest men, het stukje waarin in aangeef dat ik de rekening niet kon betalen?
Wat maakt dat uit, ja u kunt niet betalen, kan gebeuren, maar dan kan telfort u afsluiten. Waarom leest u het stukje algemene voorwaarden niet waarin staat dat u de rekening moet voldoen?
Met het afsluiten zelf heeft TS op zich nog wel vrede, maar niet met het feit dat ze, na te hebben betaald, niet meer opnieuw aangesloten kan worden en een rekening krijgt voor de ongebruikte maanden van het abonnement. De helpdesk had haar dit wel telefonisch beloofd. Tenminste, zo begreep ik het.

Yasmine01
Berichten: 15
Lid geworden op: 27 feb 2012 00:04

Re: Telfort en hun belachelijke afsluitingen

Ongelezen bericht door Yasmine01 »

grun schreef:
berndv schreef:
Yasmine01 schreef:Waarom leest men, het stukje waarin in aangeef dat ik de rekening niet kon betalen?
Wat maakt dat uit, ja u kunt niet betalen, kan gebeuren, maar dan kan telfort u afsluiten. Waarom leest u het stukje algemene voorwaarden niet waarin staat dat u de rekening moet voldoen?
Met het afsluiten zelf heeft TS op zich nog wel vrede, maar niet met het feit dat ze, na te hebben betaald, niet meer opnieuw aangesloten kan worden en een rekening krijgt voor de ongebruikte maanden van het abonnement. De helpdesk had haar dit wel telefonisch beloofd. Tenminste, zo begreep ik het.
dank je wel voor je reactie jij begrijpt me :)

newmikey
Berichten: 4573
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Telfort en hun belachelijke afsluitingen

Ongelezen bericht door newmikey »

Yasmine01 schreef: dank je wel voor je reactie jij begrijpt me :)
Nou, gelukkig maar, ten minste één.

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Telfort en hun belachelijke afsluitingen

Ongelezen bericht door Jolijn »

Ik denk dat ik het ook snap als TS bedoelt dat ze met Telfort een afspraak gemaakt heeft, waaraan zij zich gehouden heeft en Telfort niet.

Yasmine01
Berichten: 15
Lid geworden op: 27 feb 2012 00:04

Re: Telfort en hun belachelijke afsluitingen

Ongelezen bericht door Yasmine01 »

@jolijn dat is precies wat ik bedoel.

Ik heb echt me best gedaan om dit te voorkomen
Maar het heeft niet mogen baten

Gesloten