LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Telfort helpt zijn klanten niet

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
n_vd_p

Telfort helpt zijn klanten niet

Ongelezen bericht door n_vd_p »

Wie heeft er nog meer problemen met Telfort??

Ze bellen niet terug als ze dat beloven, ze helpen niet goed...
Laatst gewijzigd door n_vd_p op 26 jan 2007 11:01, 2 keer totaal gewijzigd.

Kika29

Re: Telfort helpt zijn klanten niet

Ongelezen bericht door Kika29 »

Hoi hoi, de fout zit toch echt bij gsmshop...Zij zijn verantwoordelijk voor het juiste abbonnement die je via hen verstuurd heb. In de regel is het zo dat een abo 3 maanden na aansluiting niet veranderd kan worden. Indien gsmshop het nog niet geregeld heeft met telfort is het mijn sinziens laksigheid van gsm shop. Ze vergoeden het teveel betaalde tegoed aan u wat voor mij een bekentenis is in hun fout. Als zij erachteraan zitten bij telfort om het te veranderen moet het snel op te lossen zijn lijkt mij daar zij de fout gemaakt hebben. U moet daar als klant niet eens tussen hoeven zitten. Wat staat er op uw ontract??200 minuten? met een kortingsactie? Heeft u daar al een kopie van opgestuurd naar telfort en gsmshop????

n_vd_p

Ik heb GSM-shop al snel laten weten (na het eerste factuur) dat het abo niet klopte. Zij hebben toen gelijk actie ondernomen, maar degene die moeilijk deed was toch echt Telfort. Er zijn al meerdere dingen voorgevallen. Iedere keer beloven ze me terug te bellen en te helpen, maar ik moet iedere keer weer van vooraf aan beginnen. Ik word van het kastje naar de muur gestuurd.

soenita

Ongelezen bericht door soenita »

Ik heb drie maanden geleden een brief geschreven naar telfort,dat ik er niet eens mee bent,dat ik al een paar maanden ervoor hoge rekeningen kreeg,sinds ik mijn abbonnement heb verlengd en een nieuwe toestel heb ontvangen,gaan ook tegelijkertijd mijn rekening,als broodjes over de toonbank zo hoog,het is al drie maanden verder,en ze beweren dat ze geen brief hebben ontvangen,nu moet ik weer een brief aangetekend naar ze opsturen,alsof ik niet genoeg al betaal aan die oplichters,hoe minder ik bel,hoe hoger mijn rekening word,ra,ra,ra.ik denk zelf dat er iemand zelf bij telfort aan het frauderen is,want er word beweerd,dat hun computer nooit een fout maakt[perfect zelfs]ik heb 750 belminuten,dat is twaalf en een half uur..
maar als ik tien uurjes heb gebeld,begint hun perfecte computer al de centjes op te tellen,en mijn twee en half uurtjes over,in te pikken...
nog beweren ze dat het niet kan...toen ik mijn eerste jaar mijn abbonnement had genomen bij telfort,was het zeventien uren,nog kreeg ik erboven op 250 euro om te betalen,en nu ik twaalf en een half uur heb,moet ik tussen 300 en 400 euro bijbetalen...ik weet me geen raad meer met deze provider,ik weet wel 1 ding,ze zijn verdomd slim.........

Mini

Ongelezen bericht door Mini »

@Soenita: Kan het zijn dat je door de verlenging een abonnement hebt waarbij de eerste minuut altijd telt? En korte gesprekken dus afgerond worden? Waardoor je beltegoed eerder opgaat? 8)
En is je belgedrag veranderd? Want anders is het logisch dat bij een kleiner abonnement met hetzelfde belgedrag de extra kosten alleen maar hoger worden.

soenita

mini
achteraf hoor ik inderdaaddat ze afronden in een minuut,maar mijn belgedrag is ook minder geworden,dat inverband met verhuizen[geld besparen]Wat ik ook denk dat wat het kan zijn ,ik heb deze abonnement van mijn moeder gekregen,maar mijn moeder is 72 jaar oud,en het geld word maandelijks van haar rekening betaald,dus zij zullen denken,dat ze oud is,en het niet in de gaten heeft ,of zoals ik eerder zei,iemand bij telfort zelf,die goedbezig is....ik hoor vaak ook andere stemmen en lawaai tijdens mijn gesprek,behoorlijk hinderlijk...
het bewijst ook dat ik ze drie maanden geleden een brief heb verstuurd,en tot op heden geen reactie,ga ik er zelf achteraan,zeggen ze dat ze niets hebben ontvangen,terwijl ik het adres heb nagevraagd,en het klopt,het kan dus niet daaraan liggen,[verkeerde adres]dat zou dan een dikke smoes zijn...word mij gevraagd om het aangetekend te sturen,hetzelfde adres,maar het verschil is dat ik dat ook nog eens moet bekostigen.......

Mini

Denken dat Telfort mensen oplicht, omdat het nr op naam van een oudere vrouw staat, is complete onzin. Dat weet je toch zelf oof wel?
En dat er storing op de lijn is, betekent niets voor je facturen, er wordt namelijk geen (extra) verbinding gemaakt via je telefoon.
Heb je uberhaupt de moeite genomen om je gesprekken te bekijken middels een specificatie? Daar kan je precies zien naar welk nummer gebeld is, voor hoe lang, en voor welke kosten.
En dat je brief niet is aangekomen, kan helaas gebeuren, ook al was het adres juist vermeld. Het komt namelijk wel eens voor dat TNT zijn werk niet goed doet. Of dit altijd het geval is, of dat providers soms brieven gewoon in de prullenbak mikken, daar kan je over speculeren maar dat verandert niets aan het feit dat je facturen hoger uitvallen. Ik ben er eigenlijk 99,99999% zeker van dat dit komt omdat gesprekken afgerond worden, en jij je belverbruik baseert op je minutenteller op de telefoon (die gesprekken dus niet afrond).

soenita

nou,verklaar mij maar als ik nog belminuten tegoed heb,waarom ze dan al eerder beginnen te tellen met de centjes,zoooooo krijg ik ook nog eens een hoge rekening,ze pikken mij belminuten in.
En dat is een feit,die ik kan bewijzen.....toevallig..
Jij komt wel met je opmerkingen,maar ik weet wel beter...
Het is wel degelijk oplichterij,want ik ben zogezegd 72 jaar,en ik kan niet meer tellen,ik zie niet goed meer.....................................
Maar ik ga heus niet bij de pakken neer zitten,als je dat denkt....
Ik weet wel 100% dat er in ieder geval iets niet klopt.

n_vd_p

Kortom Ik ben dus niet de enige die NIET tevreden is met Telfort.

Mini

@Soenita: hoe bereken je dan dat je nog belminuten tegoed hebt? Kijk je naar de online status, je minutenteller, hou je dat zelf bij, of iets anders?

n_vd_p

Je moet op je Telfort site kijken. Daar kun je de specificatie van je gemaakte gesprekken zien. Je moet je daar voor aanmelden.

soenita

ik krijg van telfort een sms,dat mijn rekening online te zien is,ik voer mijn wachtwoord in,dan kom ik op telfort.nl,daar kan ik mijn specificatie's bekijken,en dan nog iets,ik zet mijn gespreksduur op mijn toestel elke maand op nul,en zo kan ik mijn minuten in de gaten houden,wat ik heb gebeld, mijn nieuwe belminuten gaan de 22ste van de maand in,en ik heb 12 en een half uren,en op mijn toestel heb ik in totaal 18 uren gebeld,inclusief vaste nummers,want dat heb ik gratis erbij 250 belminuten van 8 uur s'avonds tot 8 uur s'smorgens erbij gerekend,en telfort beweerd dat ik boven mijn belbundel 25 uurtjes heb gebeld,als je goed gaat uitrekenen,vertel jij mij maar of het klopt,ze hebben 7 vette uren boven mijn belbundel opgeteld....en ik moet hier genoegen mee nemen,dat dacht ik mooi niet,dit oplichterij................

n_vd_p

Ik bedoel maar, het zijn oplichters daar.
Ik zou maandag nog terug gebeld worden, dinsdag heb ik zelf maar weer gebeld... Hun vertelde mij dat ik nu dinsdag nog terug gebeld zou worden... Inmiddels wacht ik al 5 dagen en nog heb ik niks gehoord!!

Mini

Maar soenita, jouw telefoon houd er geen rekening mee dat de eerste minuut altijd telt.
Dus wanneer jij naar iemand belt, de voicemail krijgt en weer ophangt, dan zegt jouw teller misschien dat er maar 1 sec is gebeld. Maar van je bundel wordt daar een hele minuut vanaf getrokken. Zo gaat dan inderdaad de bundel veel sneller op dan dat jij dat in de gaten kan hebben.
En zelf zeg je al dat je 18-12,5 = 5,5 uur meer belt. En je kan wel een gratis bundeltje hebben voor 's avonds/ 's nachts, maar als je alleen overdag belt heb je daar niets aan.
Bekijk je specificaties dan eens, daar kan je precies zien hoe lang je gesprekken daadwerkelijk zijn. Je zou het eens na kunnen rekenen. Ik weet het, dat duurt een eeuwigheid omdat jij zo'n grote bundel hebt en dus heel veel belt, maar zonder bewijs sta je nergens. Maar je kan denk ik wel makkelijk bekijken of jij veel korte gesprekken voert. En of je wel gebruik maakt van die gratis minuten naar vaste nummers 's avonds/ 's nachts.
Zitten er trouwens nummers tussen die je niet kent?

Gesloten