LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] telfort inderdaad verschrikkelijk
telfort inderdaad verschrikkelijk
Ik heb een nogal bizar probleem met telfort en was benieuwd of meerdere mensen hiermee te maken hebben.
Mijn telefoon stuurt uit zichzelf berichten. Ik heb Telfort gevraagd mij uit te leggen hoe ik dit kan stoppen - het kost mij nogal wat geld namelijk- maar vandaag - na een zeer lange mailwisseling (sinds april) is hun antwoord als volgt:
Telfort heeft zelf ook een onderzoek gedaan naar aanleiding van uw klacht. Wij hebben geconstateerd dat u staat aangemeld voor een MMS-dienst. U heeft zich hier mogelijk onbewust voor aangemeld en u dient zich hier ook zelf weer voor af te melden. De manier om dit te doen is niet bekend bij Telfort en wij kunnen er daarom niet voor zorgen dat uw toestel stopt met het verzenden van deze MMS-berichten.
Dit is letterlijk hun citaat.
Ik vind dit werkelijk bizar! Ik kan zelf niet achterhalen bij welke dienst ik sta aangemeld aangezien ik niets in mijn telefoon kan vinden dat erop wijst dat er iets mis is- dit is alleen te zien aan mijn factuur... Telfort zegt nu dat ze niets voor mij kan betekenen. 'Helaas' kan/mag mijn abonnement ook nog opzeggen (zit vast aan het contract). Ik begin mij af te vragen of Telfort hier zelf niet achter zit- ze verdienen er in ieder geval lekker aan!
Mijn telefoon stuurt uit zichzelf berichten. Ik heb Telfort gevraagd mij uit te leggen hoe ik dit kan stoppen - het kost mij nogal wat geld namelijk- maar vandaag - na een zeer lange mailwisseling (sinds april) is hun antwoord als volgt:
Telfort heeft zelf ook een onderzoek gedaan naar aanleiding van uw klacht. Wij hebben geconstateerd dat u staat aangemeld voor een MMS-dienst. U heeft zich hier mogelijk onbewust voor aangemeld en u dient zich hier ook zelf weer voor af te melden. De manier om dit te doen is niet bekend bij Telfort en wij kunnen er daarom niet voor zorgen dat uw toestel stopt met het verzenden van deze MMS-berichten.
Dit is letterlijk hun citaat.
Ik vind dit werkelijk bizar! Ik kan zelf niet achterhalen bij welke dienst ik sta aangemeld aangezien ik niets in mijn telefoon kan vinden dat erop wijst dat er iets mis is- dit is alleen te zien aan mijn factuur... Telfort zegt nu dat ze niets voor mij kan betekenen. 'Helaas' kan/mag mijn abonnement ook nog opzeggen (zit vast aan het contract). Ik begin mij af te vragen of Telfort hier zelf niet achter zit- ze verdienen er in ieder geval lekker aan!
Re: telfort inderdaad verschrikkelijk
Ik vind de uitleg van Telfort niet logisch. Je toestel stuurt uit zich zelf berichten (sms of mms?) en je bent volgens hen geabonneerd op een onbekende MMS dienst. Als je inderdaad geabonneerd bent op een MMS dienst zou je toch MMSjes moeten ontvangen en stuurt het toestel toch niet uit zichzelf berichten?! Ik geloof er dan ook niets van.
Als jij je simkaart in een ander toestel doet worden er dan ook berichten verstuurd? Als dat niet het geval is dan ligt het probleem bij het toestel. Ik zou je dan adviseren om een software update te doen.
Als jij je simkaart in een ander toestel doet worden er dan ook berichten verstuurd? Als dat niet het geval is dan ligt het probleem bij het toestel. Ik zou je dan adviseren om een software update te doen.
Re: telfort inderdaad verschrikkelijk
Het zijn mms-sen. ik moet ook betalen voor extra MB ruimte vanwege de grootte van de berichten die ik blijbaar verstuur.
Ik heb geen ander sim vrij toestel, en daarnaast heb ik beetje bang deze strategie uit te proberen omdat ik pas zie dat het fout is gegaan wanneer ik mijn factuur binnenkrijg. En ik weet dat ik zelf voor de kosten opdraai.
tja... moeilijk. zo kom ik er ook niet achter waar probleem nou ligt.
waar geloof je nix van trouwens? Bij Telfort zouden ze toch moeten kunnen achterhalen bij welke mms dienst ik ben aangesloten? Of geloof je niet dat dat het is?
Op mijn factuur zie ik het wel staan: MMS dienst. Op 1 dag worden er bijv. in 17 minuten 81 MMS berichten verstuurd. Totaal MB 2.449. moet ik ook extra voor betalen.
Ik wordt er beetje moe van. Krijg ook geen reacties meer van Telfort.
Ik heb geen ander sim vrij toestel, en daarnaast heb ik beetje bang deze strategie uit te proberen omdat ik pas zie dat het fout is gegaan wanneer ik mijn factuur binnenkrijg. En ik weet dat ik zelf voor de kosten opdraai.
tja... moeilijk. zo kom ik er ook niet achter waar probleem nou ligt.
waar geloof je nix van trouwens? Bij Telfort zouden ze toch moeten kunnen achterhalen bij welke mms dienst ik ben aangesloten? Of geloof je niet dat dat het is?
Op mijn factuur zie ik het wel staan: MMS dienst. Op 1 dag worden er bijv. in 17 minuten 81 MMS berichten verstuurd. Totaal MB 2.449. moet ik ook extra voor betalen.
Ik wordt er beetje moe van. Krijg ook geen reacties meer van Telfort.
Re: telfort inderdaad verschrikkelijk
oja, en ik heb een nokia 6020, nou niet echt een toestel waarmee je lekker gaat internetten.
groet, jac333
groet, jac333
Re: telfort inderdaad verschrikkelijk
Mmsjes worden verstuurd over een GPRS verbinding. Een mms is in feite een uitgebreid sms bericht waar een foto bijgevoegd kan worden. Dat internetten ook via GPRS kan staat los van mms versturen.
Wat ik niet geloof is dat een mms dienst ervoor zorgt dat jouw toestel uit zichzelf mms berichten verstuurd. Als je inderdaad bent aangemeld voor een mms dienst dan ontvang je alleen mmsjes voor een vast bedrag per bericht. Versturen kan in principe alleen als je het zelf doet. Misschien haal je de begrippen ontvangen en versturen door elkaar?
Kun je niet in je telefoon zien waar die mmsjes naartoe verstuurd worden/ vandaan komen? Met wat geluk kan je dan via google achterhalen waar het van is.
Wat ik niet geloof is dat een mms dienst ervoor zorgt dat jouw toestel uit zichzelf mms berichten verstuurd. Als je inderdaad bent aangemeld voor een mms dienst dan ontvang je alleen mmsjes voor een vast bedrag per bericht. Versturen kan in principe alleen als je het zelf doet. Misschien haal je de begrippen ontvangen en versturen door elkaar?
Kun je niet in je telefoon zien waar die mmsjes naartoe verstuurd worden/ vandaan komen? Met wat geluk kan je dan via google achterhalen waar het van is.
Re: telfort inderdaad verschrikkelijk
Een mogelijkheid is dat u ( lees gsm) besmet bent met een virus of andere malware via b.v. een openstaande bluetooth verbinding.
Dit is ook meestal de reden dat computers berichten gaan verzenden zonder tussenkomst van de eigenaar.
Dit is ook meestal de reden dat computers berichten gaan verzenden zonder tussenkomst van de eigenaar.
Re: telfort inderdaad verschrikkelijk
als mms-jes via je gprs gaan, dan moet je die uitschakelen. Of je moet een oude telefoon (als je die nog hebt liggen) zonder mms/gprs functie nemen en die gebruiken. Daarnaast zou je voor betere tips naar een technisch forum moeten gaan (zoals www.tweakers.net). En hoewel telfort mobiel misschien een prutsbedrijf is, zijn het volgens mij geen dieven.
Re: telfort inderdaad verschrikkelijk
Misschien een tip.
Ik heb dit ook weleens gehad. Van mijn GSM ging af en toe de toetsblokkade niet automatisch aan. En in mijn broekzak werd er dan een aantal malen op de ietwat verhoogde joystick gedrukt. En zo werden automatisch SMS'jes verstuurd naar diegene die ik het laatst gebeld had of de eerste uit mijn contacten lijst.
Misschien is dit bij U ook wel. Wat ook kan, is dat er een toets blijft hangen. Dat zou ook het grote aantal verklaren.
Ik kon deze SMS'jes overigens gewoon terugvinden in de verzonden items. En zo ben ik er ook achter gekomen. En natuurlijk ook omdat mensen mij belden met de vraag waarom ik lege sms'jes stuurde
Kunt U ze terug vinden in de verzonden items?
Ik heb dit ook weleens gehad. Van mijn GSM ging af en toe de toetsblokkade niet automatisch aan. En in mijn broekzak werd er dan een aantal malen op de ietwat verhoogde joystick gedrukt. En zo werden automatisch SMS'jes verstuurd naar diegene die ik het laatst gebeld had of de eerste uit mijn contacten lijst.
Misschien is dit bij U ook wel. Wat ook kan, is dat er een toets blijft hangen. Dat zou ook het grote aantal verklaren.
Ik kon deze SMS'jes overigens gewoon terugvinden in de verzonden items. En zo ben ik er ook achter gekomen. En natuurlijk ook omdat mensen mij belden met de vraag waarom ik lege sms'jes stuurde
Kunt U ze terug vinden in de verzonden items?
Re: telfort inderdaad verschrikkelijk
Ja, ik weet dat het raar klinkt, maar het is echt waar - mijn telefoon stuurt automatisch MSS berichten. Ik ontvang niets. Ik heb voor de zekerheid alle mappen doorgekeken om na te gaan of ik misschien niet toch iets had ontvangen en over het hoofd heb gezien, maar niets gevonden. Ook alle mappen verzenden, outbox etc bekeken. Niets.. Ook heb ik mijn telefoon onlangs vergeleken met een vergelijkbaar toestel om te kijken welke spelletjes, enz er oorspronkelijk opzaten. Tussen de telefoons zit geen verschil.
Dit versturen van berichten heb ik 1 keer ook zien gebeuren, in linker bovenhoek van het scherm zag ik een g draaien en een paperclip. Ik heb mijn toestel uitgezet, de simkaart verwijderd en weer teruggezet, maar mijn toestel bleef de MMS berichten versturen. Uiteindelijk stopte het. Op mijn factuur zag ik dat mijn toestel gedurende een half uur aansluitend berichten had verstuurd.
Daarna heb ik nooit meer iets raars aan mijn telefoon kunnen ontdekken. Dat het probleem niet vanzelf is opgelost is nu alleen te zien aan mijn factuur. Daar staan kosten voor MMS berichten op. Bijv. in 17 minuten 81 berichten verstuurd. Op factuur staan staan verder geen gegevens vermeld, het woord alleen 'MMS dienst'.
Telfort zegt mij niet te kunnen helpen. Dit was namelijk hun laatste reactie:
'Telfort heeft zelf ook een onderzoek gedaan naar aanleiding van uw klacht. Wij hebben geconstateerd dat u staat aangemeld voor een MMS-dienst. U heeft zich hier mogelijk onbewust voor aangemeld en u dient zich hier ook zelf weer voor af te melden. De manier om dit te doen is niet bekend bij Telfort en wij kunnen er daarom niet voor zorgen dat uw toestel stopt met het verzenden van deze MMS-berichten'.
Mijn probleem is dat ik mij niet kan afmelden omdat ik 0 gegevens heb van de dienst. Mijn vraag aan telfort is: help mij aan die gegevens te komen. Zonder resultaat. Ze kunnen mij niet helpen. Kwestie speelt sinds april.
Volgens mij heb ik toch echt telfort nodig om hier vanaf te komen.
Dat ze mij niet verder kunnen/ willen helpen is oorzaak van ons conflict -of mijn boosheid over hun service (of ontbreken daarvan).
Groet, Jac333
Dit versturen van berichten heb ik 1 keer ook zien gebeuren, in linker bovenhoek van het scherm zag ik een g draaien en een paperclip. Ik heb mijn toestel uitgezet, de simkaart verwijderd en weer teruggezet, maar mijn toestel bleef de MMS berichten versturen. Uiteindelijk stopte het. Op mijn factuur zag ik dat mijn toestel gedurende een half uur aansluitend berichten had verstuurd.
Daarna heb ik nooit meer iets raars aan mijn telefoon kunnen ontdekken. Dat het probleem niet vanzelf is opgelost is nu alleen te zien aan mijn factuur. Daar staan kosten voor MMS berichten op. Bijv. in 17 minuten 81 berichten verstuurd. Op factuur staan staan verder geen gegevens vermeld, het woord alleen 'MMS dienst'.
Telfort zegt mij niet te kunnen helpen. Dit was namelijk hun laatste reactie:
'Telfort heeft zelf ook een onderzoek gedaan naar aanleiding van uw klacht. Wij hebben geconstateerd dat u staat aangemeld voor een MMS-dienst. U heeft zich hier mogelijk onbewust voor aangemeld en u dient zich hier ook zelf weer voor af te melden. De manier om dit te doen is niet bekend bij Telfort en wij kunnen er daarom niet voor zorgen dat uw toestel stopt met het verzenden van deze MMS-berichten'.
Mijn probleem is dat ik mij niet kan afmelden omdat ik 0 gegevens heb van de dienst. Mijn vraag aan telfort is: help mij aan die gegevens te komen. Zonder resultaat. Ze kunnen mij niet helpen. Kwestie speelt sinds april.
Volgens mij heb ik toch echt telfort nodig om hier vanaf te komen.
Dat ze mij niet verder kunnen/ willen helpen is oorzaak van ons conflict -of mijn boosheid over hun service (of ontbreken daarvan).
Groet, Jac333
Re: telfort inderdaad verschrikkelijk
Erg vreemd. Als ik jou was zou ik dan de mms instellingen proberen te verwijderen. Als die namelijk niet goed staan ingesteld dan kan er ook geen mms verstuurd worden. Kies menu - instellingen - profielen, selecteer het mms profiel en kies dan voor aanpassen. Kijk of je het dan kan verwijderen. Mocht je het niet kunnen verwijderen (bij sommige toestellen kan dat namelijk niet) pas dan de gegevens foutief aan. Zo kan er dan geen mms meer verstuurd worden.
Re: telfort inderdaad verschrikkelijk
Dank. dat ga ik proberen. Telfort is trouwens nu aan het uitzoeken wat er aan de hand is.
Re: telfort inderdaad verschrikkelijk
Fijn om te horen dat Telfort het nu toch aan het onderzoeken is. Ik hoop dat je laat weten hoe het afloopt.
Re: telfort inderdaad verschrikkelijk
het is nu uitgezocht en het bleek dat Telfort ten onrechte heeft beweerd dat ik aangemeld was voor een mms dienst. Blijkbaar ben ik toch niet aangemeld. Feit dat telfort zei dat ik wel was aangemeld baarde mij zorgen, temeer telfort vervolgens zei mij verder niet te kunnen helpen.
Nu ik niet sta aangemeld ga ik ervan uit dat ik de berichten toch zelf heb verstuurd. ik ben erachter gekomen dat -wanneer je 9 x achter elkaar op de joystick (ik heb een nokia) drukt - je een video opname naar eerste persoon in adresboek verstuurd. Blijkbaar is er rond de 800 keer op die joystick gedrukt... ik heb mijn telefoon weer laten de- blokkeren, een naam zonder nummer bovenaan in adres boek gezet en wacht af...
Nu ik niet sta aangemeld ga ik ervan uit dat ik de berichten toch zelf heb verstuurd. ik ben erachter gekomen dat -wanneer je 9 x achter elkaar op de joystick (ik heb een nokia) drukt - je een video opname naar eerste persoon in adresboek verstuurd. Blijkbaar is er rond de 800 keer op die joystick gedrukt... ik heb mijn telefoon weer laten de- blokkeren, een naam zonder nummer bovenaan in adres boek gezet en wacht af...
Re: telfort inderdaad verschrikkelijk
Fijn dat Telfort nu eindelijk zelf ook de onzin inziet van hun bewering dat je aangemeld was voor een mms dienst.
Als je nu gewoon eens de mms instellingen uit je toestel verwijderd dan overkomt je dit ook niet meer.
Als je nu gewoon eens de mms instellingen uit je toestel verwijderd dan overkomt je dit ook niet meer.
Re: telfort inderdaad verschrikkelijk
Je sim is besmet met een virus en verstuurt uitzichzelf mms'jes.
Beste optie is dat je simkaart vernieuwd bij Telfort en vertel je probleem bij de balie/winkel van Telfort. Een simkaart kost 20 euro en voor dubbel veiligheid kun je de beste een andere nummer vragen en voor trippel veiligheid een nieuwe toestel aanschaffen. Het kost je een hoop centen maar is zeker de moeite waard.
Beste optie is dat je simkaart vernieuwd bij Telfort en vertel je probleem bij de balie/winkel van Telfort. Een simkaart kost 20 euro en voor dubbel veiligheid kun je de beste een andere nummer vragen en voor trippel veiligheid een nieuwe toestel aanschaffen. Het kost je een hoop centen maar is zeker de moeite waard.