LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Telfort klacht hoge telefoonrekening

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Bijenkorf

Telfort klacht hoge telefoonrekening

Ongelezen bericht door Bijenkorf »

Is het normaal dat een provider zulke hoge kosten automatisch kan laten afschrijven zonder mij enigszins eerder te waarschuwen dit is nl. voor mij geen hedendaagse factuur.
Ik heb sinds kort een nieuwe mobiele telefoon Samsung aangeschaft, volgens Telfort heb ik aan € 1517,48+ (€ 411, 02 aankomende factuur) aan mobiele dataverkeer te hebben gebruikt, ik ben hier erg van geschrokken, aangezien ik als trouwe klant van Telfort (sinds 2007) altijd een maandbedrag had van € 20,99 (bel en sms bundel), ze hadden mij op de hoogte moeten stellen. Ik ben nooit akkoord gegaan met mobiel Internet van Telfort.

Er is onbedoeld en ongewenst contact gemaakt met het mobiele dataverkeer van Telfort, ik heb namelijk thuis altijd mijn wifi-verbinding aanstaan, maar wat ik niet door had was dat, zodra ik buiten die wifi-verbinding zat, het netwerk automatisch overgaat naar 3G van Telfort, ik was me totaal van geen kwaad bewust.
Heeft het telecombedrijf niet een verplichting om de consument te berichten (melding) zodra de dataverbruik een bedrag van € 59,95 heeft bereikt, dit is in mijn situatie niet gebeurd.

Tevens kwam ik een artikel tegen van Radar d.d. 21 september 2011, waarvan klanten van KPN dit soort gelijke situaties hadden, KPN heeft de facturen m.b.t. hoge kosten dataverbruik (hier ging het om klanten die geen databundel hadden, wat overeenkomt met mijn situatie) kwijtgescholden tot EUR 100,00 (hoe hoog de facturen ook waren).
Telfort is onderdeel van de KPN groep en hanteert eenzelfde privacybeleid. De verplichtingen die gelden voor KPN, gelden ook voor Telfort.

Ik ben persoonlijk bij Telfort Teleportboulevard in Amsterdam langs geweest, heb mijn verhaal gedaan en ze konden mij niet verder helpen.
Ik heb bezwaar aangetekend.

Telfort heeft vandaag mijn bezwaar afgewezen, Telfort blijf van mening dat de gebruikskosten voor mobiel internet terecht in rekening zijn gebracht. Het gebruik valt binnen de door u gekozen BUNDELS. Ik heb helemaal geen data/internet bundel!! alleen een bel-sms bundel. Telfort geeft het toestel de schuld, Telfort geeft aan dat zij niet verplicht zijn om klanten bij HOOGVERBRUIK te waarschuwen.

In de EU geldt sinds 2010 namelijk een tariefplafond van 59,50 euro per maand (inclusief btw) voor dataverbruik.

Een provider kan toch niet zo maar met hun klanten op deze manier omgaan.

SaritaX

Re: Telfort klacht hoge telefoonrekening

Ongelezen bericht door SaritaX »

IK weet niet hoe het zit met dat tariefplafond maar kan me niet voorstellen dat er een maximum bedrag is van 59,50/maand dan zou iedereen films etc kunnen downloaden via de telefoon verbinden zonder voor de kosten op te hoeven draaien.

Wat betreft je rekening, is het een kwestie van eigen verantwoordelijkheid. het is jou telefoon dus jij moet het verbruik in de gaten houden. De dataverbinding uit zetten is iets wat al heel lang geadviseerd word als je alleen wifi wil gebruiken.

Er is wel een plan in de maak om mensen te waarschuwen als ze boven een bepaald bedrag komen maar dit is nog niet ingevoerd.

sephora30

Ongelezen bericht door sephora30 »

Het is jouw telefoon die verbinding heeft gemaakt, en jouw telefoon is jouw verantwoordelijkheid.

Tip: voordat je een smartphone koopt, eerst even goed inlezen zodat je weet hoe ie werkt :D

Bob Schurkjens

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Span een geschil aan tegen Telfort. Dat kan via http://www.sgc.nl

Het komt meestal tot een schikking. Zoek even op sgc op dit forum voor voorbeelden. Zelf heb ik net met KPN geschikt. Kosten voor KPN: 143 euro. Winst voor mij: 93 euro. Kosten geschil voor mij: nul euro. Dat zal ze leren.

Helaas krijgen de meeste mensen al slappe knieën als ze het woord "geschillencommissie" lezen. "Oe, eng, daar begin ik niet aan".

Bijenkorf

Ongelezen bericht door Bijenkorf »

Bob Schurkjens schreef:Span een geschil aan tegen Telfort. Dat kan via http://www.sgc.nl

Het komt meestal tot een schikking. Zoek even op sgc op dit forum voor voorbeelden. Zelf heb ik net met KPN geschikt. Kosten voor KPN: 143 euro. Winst voor mij: 93 euro. Kosten geschil voor mij: nul euro. Dat zal ze leren.

Helaas krijgen de meeste mensen al slappe knieën als ze het woord "geschillencommissie" lezen. "Oe, eng, daar begin ik niet aan".
Bob dat heb je goed gedaan en bedankt voor de tip.
Als ik mij inlog op "MijnTelfort" staat er dergelijk wel iets in over waarschuwing en deze sms heb ik nooit ontvangen.

U ontvangt automatisch een sms zodra u uw maandelijkse internetbundel heeft verbruikt. U ontvangt een tweede sms als u uw limiet heeft bereikt en internet wordt geblokkeerd.

En nog iets van Telfort site.
Geen zorgen over onverwachte internetkosten.
http://shop.telfort.nl/mobiel-internet/ ... open-tab-1

Ik neem zeker contact op met de Geschillencommissie.

Groetjes..

schouwman

Ongelezen bericht door schouwman »

Ik vind dat de mensen die zeggen:eigen schuld moet je dit of dat doen.Tekort door de bocht.Er zijn genoeg problemen om het alleen op kennis toestel te zetten.zoals automatisch updaten.Dan haal je alleen de telefoon uit de doos om aan te zetten.

Gesloten