Ik zag net op het overzicht van m'n abonnement van Telfort (mijn telfort) dat ze een inflatiecorrectie hebben toegepast. Nu heb ik de kleine lettertjes niet gelezen, maar ik heb hier nog nooit van gehoord. Een inflatie correctie op een abonnement welke ik April 2011 voor een jaar heb afgesloten. Kan dat zomaar?!
Via de telfort site heb ik het volgende gevonden:
Als in het vorige jaar de prijzen in Nederland zijn gestegen (inflatie), berekent Telfort deze prijsstijging door in de abonnementskosten vanaf 1 juli. Als de prijzen niet zijn gestegen, past Telfort ook geen inflatiecorrectie toe. De ontwikkeling van de prijzen wordt ieder jaar berekend door het Centraal Bureau voor de Statistiek.
Als Telfort inflatiecorrectie toepast op uw abonnement staat dit op uw contract. U heeft dus getekend voor inflatiecorrectie. Telfort vermeldt ieder jaar op de factuur van juli of er wel of geen inflatiecorrectie wordt uitgevoerd. De inflatiecorrectie valt altijd samen met de startdatum van uw factuurperiode. U kunt deze startdatum op uw factuur terugvinden.
Ik ben tot nu toe altijd heel tevreden geweest over Telfort (>6 jaar), maar dit zijn toch wel vreemde fratsen...
Marcel
Almere
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Telfort mobiel abonnement - Inflatiecorrectie
Re: Telfort mobiel abonnement - Inflatiecorrectie
Het staat in de algemene voorwaarden waar je akkoord mee bent gegaan. Je kan er dus niet veel aan doen.
Overigens hebben alle providers tegenwoordig inflatiecorrectie.
Overigens hebben alle providers tegenwoordig inflatiecorrectie.
Re: Telfort mobiel abonnement - Inflatiecorrectie
Ja, dit kan 'zomaar'..staat ook in de voorwaarden. Ik heb zelf een mobiel abonnement bij Telfort, en de inflatie-correctie is mij geheel bekend
Los van de inflatie-correctie, kunnen ze ook tussentijdse tariefswijzigingen invoeren. Staat ook in de voorwaarden.
Los van de inflatie-correctie, kunnen ze ook tussentijdse tariefswijzigingen invoeren. Staat ook in de voorwaarden.
Re: Telfort mobiel abonnement - Inflatiecorrectie
Echter, bij een negatieve tariefswijziging moet de provider dit 4 weken van tevoren aankondigen en moet deze de consument de mogelijkheid geven om kosteloos het contract te ontbinden.
De inflatiecorrectie valt hier niet onder.
De inflatiecorrectie valt hier niet onder.
Re: Telfort mobiel abonnement - Inflatiecorrectie
Bereken voor de zekerheid maar even of de inflatiecorrectie klopt. Bij mij stond op de factuur van juli 2011 aangekondigd dat een inflatiecorrectie van 1,5% zou worden toegepast. Echter toen ik dit narekende bleek de toegepaste correctie 2,42% te zijn. Dit heb ik aangekaart bij Telfort. Het antwoord van Telfort was dat zij het maandelijkse bedrag systeemtechnisch niet meer konden aanpassen (!). Ik heb wel een creditnota gekregen voor de foute maanden en ook voor de toekomstige maanden. Maar ik neem aan dat dit geen incident is, inflatiecorrectie pas je namelijk voor alle klanten toe. Typisch Telfort weer!
-
- Berichten: 31
- Lid geworden op: 05 nov 2012 07:56
Re: Telfort mobiel abonnement - Inflatiecorrectie
Waarom staat dit niet expliciet vermeldt bij elk abonnement?
De tarieven worden gepresenteerd als vast terwijl deze dus variabel zijn.
Dat is misleiding!
Specifiek volgens de artikelen 8.2.d, 8.3 en vooral 8.4.c van de http://www.reclamecode.nl/nrc/pagina.as ... D=0&deel=2
De tarieven worden gepresenteerd als vast terwijl deze dus variabel zijn.
Dat is misleiding!
Specifiek volgens de artikelen 8.2.d, 8.3 en vooral 8.4.c van de http://www.reclamecode.nl/nrc/pagina.as ... D=0&deel=2