LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] (Telfort) mobiel telefoonabonnement opzeggen

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
jintram
Berichten: 4
Lid geworden op: 28 okt 2008 12:02

(Telfort) mobiel telefoonabonnement opzeggen

Ongelezen bericht door jintram »

Een aantal dagen geleden heb ik een telfort abonnement afgesloten, en aangezien ik over 2 jaar (de duur van mijn contract) opnieuw wil kijken wat het voordeligst is ben ik van plan dan het abonnement te laten beëindigen.

ECHTER, als ik aangeef bij de klantenservice dat ik mijn abonnement nadat mijn contract is afgelopen wil beëindigen, krijg ik te horen dat ik dit alleen mag aangeven 3 maanden voordat het contract afloopt (dus over een jaar en 9 maanden). Pure "klantenbinding" natuurlijk..

Maar mijn vraag is: mag dit zo maar?! Weet iemand hier meer over?
Laatst gewijzigd door jintram op 28 okt 2008 17:13, 1 keer totaal gewijzigd.

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: (Telfort) mobiel telefoonabonnement opzeggen

Ongelezen bericht door TdeHond »

2.3. De Contractant kan de Overeenkomst schriftelijk opzeggen met een opzegtermijn van
drie maanden, dan wel de maximaal toegestane wettelijke termijn. Opzegging tijdens de
minimumduur is niet mogelijk tenzij in de wet, deze Overeenkomst of anderszins door Telfort
uitdrukkelijk anders wordt bepaald.
U kunt de wet telecommunicatie doorlezen om te kijken of u een beding vindt wat dit artikel in de AV van Telfort onwettig maakt.

U kunt in uw agenda op de laatste bladzijde zetten welke datum ( 4 maanden voor einde contract ) u op moet zeggen bij Telfort.
Het jaar daarop zet u het op alle kalenders die u in huis heeft en dan komt het helemaal goed als u zo verstandig bent om schriftelijk aangetekend met ontvangstbevestiging op te zeggen, eventuele toestemming tot automatische incasso intrekken, kopie van brief + bewijs van verzenden- en ontvangst goed bewaren.
Tevens in brief verzoeken om schriftelijke bevestiging einde contract binnen maximaal 10 werkdagen. Komt deze niet dan daar achter aan gaan om later problemen rond opzegging te voorkomen.

Lees ook even de AV nog eens na of Telfort wilt dat u telefonisch opzegt. Daarnaast altijd ook schriftelijk zoals boven beschreven opzeggen om bewijs van opzegging in handen te hebben! En alle daarna gedane incasso's bewijsbaar onterecht te maken!!!!!!

Natuurlijk hoopt Telfort dat u t.z.t. vergeet op te zeggen.
Wet_implementatie_Europees_regelgevingskader_elektronische_communicatie_(13-05-2004)_(stb189).pdf

jintram
Berichten: 4
Lid geworden op: 28 okt 2008 12:02

Re: (Telfort) mobiel telefoonabonnement opzeggen

Ongelezen bericht door jintram »

Bedankt voor uw reactie! Ik zal eens kijken of ik wat kan vinden. En er rekening mee houden dat opzeggen niet zo heel gemakkelijk gaat.

Gesloten