LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Telfort O2 is één grote oplichtersbende, stelletje ********

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
resp00198030

Telfort O2 is één grote oplichtersbende, stelletje ********

Ongelezen bericht door resp00198030 »

3 jaar geleden heb ik een abonnement gehad bij Telfort. Wat een ***** bedrijf! Vanwege administartieve fouten kreeg ik 2 jaar geleden aanmaningen. Toen ik daarover contact opnam met de klantenservice. Het probleem werd erkent, excuses werden gemaakt. Na 1,5 jaar stuurde ze GGN (deurwaarders ) op mijn dak. Helaas zijn tijdens een verhuizing mijn bankafschriften van die periode verloren gegaan. Om nu na te gaan van wanneer de facturen precies zijn zodat ik kan aantonen dat ze al lang zijn betaald, heb ik middels 6 bezwaarschriften hierom gevraagd. Steeds geen gehoor, gewoon 0 reactie. Zelfs een op aangetekende brief aan de directie werd niet gereageerd. Wel blijft er om de 2 maanden een aanmaning op mijn mat vallen.Eén maal is telefonisch contact met mij gezocht.Uit de gesprek kwam naar voren dat de medewerkster mijn verhaal helemaal begreep. Ik was niet de enige gedupeerde. Het was niet voor niets dat GGN dit moest afhandelen. Het was zo'n rommel in de administratie van Telfort dat Telfort op deze manier nog iets probeerde te innen. Later is dit gewoon ontkent!!!!! Ik moet betalen, anders zijn de zeer hoog oplopende kosten voor mij... Het is zelfs zo erg gesteld met die administratie van Telfort, dat ze een cumulatieve rekening van de 2 zgn openstaande posten hebben opgeteld en deze\ als nwe factuur presenteren!!! Dit bedrag is dus 2 keer zo hoog als mijn maandelijkse kosten, tot op de cent precies, toch weigeren ze dit toe te geven. HOE KAN DIT??? IK WORD AL 3 JAAR LASTIG GEVALLEN, WAAROM KAN TELFORT ZOIETS ZOMAAR DOEN, ALS CONSUMENT STA JE MACHTELOOS. IMMERS, ER WORDT GEDREIGD MET TORENHOGE KOSTEN ALS JE NIET BETAALD. Toch betaal ik niet. Na een zeer onbeschofte brief van GGN dat ze niet meer inhoudelijk op de zaak in wensten te gaan ( ze weigerden mij gewoon de originele facturen in te zien )heb ik gebeld. Na een gesprek met een medewerker is mij beloofd om toch nog eens te gaan zoeken naar die facturen.
PLZ, REAGEER, Met al deze verhalen van hetr forum stap ik zowieso al naar Telfort en GGN, toont wederom aan dat ik gelijk heb eb dat het daar maar een grote tering bende is.

Gast

Re: Telfort O2 is één grote oplichtersbende, stelletje ********

Ongelezen bericht door Gast »

mmmm ... je zegt dus dat je wel betaald hebt, maar dat je de dagafschriften kwijt ben waaruit dat blijkt? ouwe smoes hoor.

Gast

Re: Telfort O2 is één grote oplichtersbende, stelletje ********

Ongelezen bericht door Gast »

Geen probleem dan, bel je bank om kopieetjes. Kunnen ze je gratis of tegen een lage vergoeding gewoon met enkele werkdagen leveren. Probleem opgelost.

ettrtrtg

Re: Telfort O2 is één grote oplichtersbende, stelletje ********

Ongelezen bericht door ettrtrtg »

Is GGN geen incassobureau? Een deurwaarder kan pas in actie komen na een gerechtelijke uitspraak.
Het feit dat GGN na 1 1/2 jaar nog geen rechtzaak is begonnen lijkt er volgens mij op dat ze er zelf ook niet veel vertrouwen inhebben. Dat het bij anderen mis is gegaan staat natuurlijk volkomen los van jouw zaak.

Guppyjoyce

Re: Telfort O2 is één grote oplichtersbende, stelletje ********

Ongelezen bericht door Guppyjoyce »

Ook ik heb problemen met het o zo geweldige Telfort... Ik heb een jaar lang een abonnement van Telfort gehad in 2000/ 2001 en wordt nu nog steeds lastig gevallen over onbetaalde rekeningen.

HET VERHAAL
Een jaar nadat mijn abonnement was afgelopen, begon het gedonder, ik kreeg een brief van een incassobureau met de mededeling dat ik een aantal onbetaalde rekeningen zou hebben.. dit vond ik zeer vreemd omdat ik automatische incasso had en altijd genoeg geld op mijn rekening had staan. Telfort had blijkbaar een zooitje gemaakt van haar adminstratie want ook was het zo dat tijdens mijn abonnement de facturen door elkaar werden geind, sommige pas in de zomer terwijl ik in de winter al mijn factuur had gehad. Alles ging dus door elkaar (en ik denk dat ik niet de enige was waarbij dat gebeurde). Ik heb toen alles uitgezocht waaruit bleek dat ik een aantal rekeningen wél al had betaald en dat er 1 rekening was die ze niet geind hadden. Maar ja, is dat mijn schuld??? Zo lieten ze het in ieder geval wel lijken.... ik heb toen een aangetekende brief terug gestuurd om verduidelijking en de facturen erbij die zij calculeerden. Ook heb ik als bijlage al mijn giro afschriften gestuurd van de rekeningen die ik betaald had.
Verder kreeg ik geen reactie meer...

Toen een jaar later: de GGN (Groep Gerechtsdeurwaarders Nederland) stuurde mij een brief of ik even een bedrag kon betalen wat open stond bij Telfort. Weer klopte dit bedrag NIET! Weer heb ik alles uitgezocht en een aangetekende brief verstuurd met bijlagen van de giro afschriften en een berekening van wat het openstaande bedrag zou moeten zijn (wil het best betalen, als het klopt). Ik heb nog een paar keer met ze gebeld, maar ze moesten het nog allemaal uitzoeken, dus ze zouden contact met mij opnemen.... (niet gebeurd)

Tot vandaag: 1,5 jaar later... ik heb een brief ontvangen dat ze het bedrag hebben aangepast en of ik dit even binnen 10 dagen wil betalen... Fijn, zou je denken, dan zijn we daar eindelijk vanaf! Neehoor, want het bedrag klopt voor als nog niet en ik weet ook niet waar ze het bedrag vandaan gehaald hebben. Dit wordt dus weer bellen en brieven schrijven en ik ben benieuwd wanneer dit gezeur een keer op gaat houden! Ik wil met liefde betalen, maar dan ook alleen het JUISTE bedrag en ZONDER incassokosten, want dit slaat nergens op. Het is een fout van Telfort en niet de mijne. Misschien moet IK maar eens arbeidsloon gaan vragen voor al die uren die ik heb gebruikt om de rotzooi van Telfort uit te rekenen?! :evil:

Zijn er nog meer mensen die deze problemen met Telfort hebben en hoe hebben jullie dit opgelost??

Gast

Re: Telfort O2 is één grote oplichtersbende, stelletje ********

Ongelezen bericht door Gast »

Waar blijf je nou met je mooie verhalen en oplossingen Paultje ?????

Gast

Re: Telfort O2 is één grote oplichtersbende, stelletje ********

Ongelezen bericht door Gast »

had alleen prepay ,op div pl viel verbinding weg,ben blij dat ik er vanaf
ben ,vanouds en vertrouwt weer kpn~!

geen problem,en meer gehad!

gr

henk
Laatst gewijzigd door Gast op 14 dec 2003 17:29, 1 keer totaal gewijzigd.


mira

Re: Telfort O2 is één grote oplichtersbende, stelletje ********

Ongelezen bericht door mira »

ook ik kreeg opeens post van ggn en daarvoor al van een ander deurwaars kantoor want telfort houd vol dat er bepaalde rekeningen niet betaald zijn en dat speelt nu al een paar jaar zo hoor je een jaar lang niets en zo opeens zijn ze erweer 1 rekening kon ik gelijk aantonen dat ik die had betaald maar nog niet toegeven en nu eindelijk nadat die rekening in 2001 is betaald word er gezegt dat die rekening inmiddels bij hun binnen is gekomen jawel na 2 jaar !! maar er staan volgens telfort nog steeds rekeningen open en ook ik krijg brieven waarin staat dat er hoge deurwaarders kosten aan zijn verbonden en die moet ik betalen maar er zijn zoveel fouten gemaakt bij telfort en dan zou ik dus zomaar bedragen moeten betalen terwijl die na mijn mening niet kloppen. als je een rekening niet betaald krijg je normaal een herrinering die heb ik nooit gehad en zo opeens bijna 3 jaar later uit het niets komen de brieven van ggn voor mij is het allemaal niet meer te volgen wij moeten bewijzen dat we de rekeningen hebben betaald na zoveel jaar kunnen zij bewijzen dat die niet zijn betaald dan want zo kun je aan de gang blijven toch!

betty1952

Re: Telfort O2 is één grote oplichtersbende, stelletje ********

Ongelezen bericht door betty1952 »

hallo allemaal ook ik heb volop problemen met telfort die beweerd dat ik 3 abbonnementen afgesloten zou hebben in 1999/2000 en krijg konstand brieven van deurwaarders kantoor bazuin in rotterdam of ik maar even 3600 euro wil betalen en krijg dreigbrieven dat ze er een rechtzaak van maken ik heb 2 jaar niets van telfort gehoord omdat ze een andere naam hadden genomen 02 en nu weer telfort op de vraag aan bazuin hoe ze aan zo,n bedrag komen werd gezegt dat er 12 %rente per maand bijkomt terwijl ze naar mijn weten maar 6%procent mogen rekenen ik heb in 99 een abbonnement gehad en geen 3 de klacht is toen behandeld bij telfort dat als iemand mij belde ze iemand anders aan de lijn kregen ene mevr.zwellink de hr van telfort heeft dit onderzocht en kwam inderdaad tot de conclusie dat dit nummer ook op naam stond van mevr.zwellink ook kreeg ik hele gesprekken door mijn lijn heen toen ik dat tegen telfort zij zeiden ze mij dat het mobiele telefonie is en ik niet moest verwachten dat dit optimaal was kortom een hoop ellende ik heb nu een klacht neergelegt bij de kamer voor gerechtsdeurwaarders in amsterdam in verband met een veel te hoge renteberekening op mijn vraag of ze mij koppien wilde sturen van de volgens hun afgesloten abbonnementen heb ik nog steeds geen antwoord gekregen dit is nu bijna 2 maanden geleden dat ik de brief gestuurd hebt ook komen zij met specificatie,s van rekeningen uit 2000/2001 toen mijn abonnement al afgesloten was de bewijzen heb ik meegenomen naar het deurwaarders kantoor hier word echter gewoon niet op gereageerd zo word iemand bestempeld dat hij een wanbetaler zou wezen diep trurrig toch.

Gast

Re: Telfort O2 is één grote oplichtersbende, stelletje ********

Ongelezen bericht door Gast »

trurrig

konstand

abbonnementen


Wel erg veel zpelvouten in zo'n kort stukje..........

betty1952

Re: Telfort O2 is één grote oplichtersbende, stelletje ********

Ongelezen bericht door betty1952 »

sorry gast voor de spelfouten dat je je daaraan stoort zeg we zijn nou eenmaal niet allemaal zoooo volmaakt

Gast

Re: Telfort O2 is één grote oplichtersbende, stelletje ********

Ongelezen bericht door Gast »

Na 2 jaar lang niets van Telfort te hebben vernomen krijg ik van GGN Incasso een brief met de boodschap een niet verder toegelicht bedrag onmiddellijk over te maken. Daarna heb ik gebeld of er een specificatie kan komen. Eén jaar later krijg ik een nieuwe brief met specificatie, maar het bedrag is hoger, niet alleen incassokosten zijn berekend maar er is ook rente bijop geteld! Omdat de openstaande rekeningen na controle blijken te klopen en ik ze niet betaald heb, heb ik de openstaande rekening gelijk betaald. Ik weiger echter de overige kosten te betalen, omdat de fout niet bij mij ligt. Ik heb een nette brief geschreven waarin ik uitleg dat ik de kosten niet voor mijn rekening wil nemen. Nu dreigt GGN met dagvaarding als ik de 47 euro aan kosten niet wil voldoen. In hun brief geven ze aan dat ik ten alle tijden verandwoordelijk ben voor dit soort betalingen, maar ze zeggen niets over de gang van zaken bij telfort. Ik vind dat ik mijn plicht heb gedaan om de openstaande rekeningen te betalen, maar ik ben niet van plan de administratie van Telfort te bekostigen. Ik vraag me dan ook af of er daadwerkelijk gedagvaard gaat worden? Overigens heb ik nooit een fatsoenlijke aanmaning ontvangen, slechts één rekening met de boodschap: ...wordt binnenkort van uw rekening afgeschreven.

resp00110446

Re: Telfort O2 is één grote oplichtersbende, stelletje ********

Ongelezen bericht door resp00110446 »

Heb in 99 een telfortabonnement afgesloten en kreeg pas na een half jaar alle rekeningen ineens. Had hier al rekening meegehouden dus tot zover nog niet echt een probleem.

Toen ik na een jaar met een hoop gezeur door slecht netwerkbereik mijn abonnement op wilde zeggen een SIM unlock code heb aangevraagd heb ik ook hier weer lang op moeten wachten (9 maanden). Zonder deze unlock code kon ik niet overstappen naar een andere provider. Na vele brieven (10 tallen) naar alle mogelijke afdelingen, waaronder ook de directie om mijn klacht te deponeren. Klachten kunnen namelijk alleen schriftelijk worden ingediend. Heb ik 1 reactie ontvangen dat mijn klacht (welke, ik had er meerdere ook kleintjes mbt rekeningen) in behandeling is genomen. Ik wacht nog steeds op antwoord!!!!!!! Nabellen heeft geen zin. Iedere keer is er een computerstoring of zijn er andere smoesjes.

TIP!!! Wordt gewoon boos tegen de medewerker van het call centre en vraag naar een leidinggevende. Willen ze die niet geven dan zeg je niet op te hangen voordat je er een gesproken hebt. Dit wil nog wel eens werken. Antwoord: We hebben niet genoeg personeel om alle klachten te behandelen. ware het niet dat ik destijds bij een uitzendburo werkte en meteen dollartekens in mijn ogen zag. Maar nee hoor. Hebben personeelsgebrek, maar huren geen personeel in. HOE KAN HET TOCH DAT ZE ZO GOEDKOOP ZIJN????? Geven dus geen geld uit aan service....

Zit nu bij Vodafone (prive pre paid) zonder problemen en zakelijk bij KPN (is wel de duurste maar met kop en schouders op alle vlakken de beste)

Gompie

Re: Telfort O2 is één grote oplichtersbende, stelletje ********

Ongelezen bericht door Gompie »

Ik kan er over mee praten. In augustus dit jaar lag er ook ineens een brief van de GGN op mijn deurmat over openstaande rekeningen bij Telfort. We hebben het hier dus over 2 jaar geleden. Ik ben nooit door Telfort benaderd met facturen en of aanmaningen!! Na 2 keer een briefwisseling en dus weer hoge kosten erbij, bedrag wordt na elke brief verhoogd + incassokosten+ rente, heb ik een brief terug gekregen met de specificatie van de facturen, tevens deelde zij mij mede dat ik wel degelijk op de hoogde diende te zijn en ze beleven het telefoonnummer benadrukken die niet op de specificatie terug te vinden is. Wat blijkt uit de specificaties oa., Telfort stuurt eerst de rekeningen naar het adres waar ik woon en ineens plotseling gaan ze rekeningen en dus ook de aanmaningen sturen naar een adres waar ik helemaal niet woonachtig ben. Gek he, dat ik dus NIET op de hoogte ben. Tevens heeft dat abonnement wat ik toen had 7 maanden door kunnen lopen, zonder afgesloten te worden of wat. Hoe is dat moeilijk??
Ik ben bereid om over te gaan tot betaling om verder hoge kosten te besparen en of dat ze beslag gaan leggen op mijn spullen, maar ik ben het er nog steeds niet mee eens, er kloppen een hoop dingen gewoon niet
Nu ik verhalen hier lees op het forum, blijkt ook wel dat ik niet de enige ben die plots na 2 jaar en of langer ineens benaderd wordt door een deurwaarder!! Wat heeft Telfort en of voorheen O2 toch gedaan?? ~
Ik blijf het aanvechten, want ik zal niet opdraaien voor fouten die door Telfort zijn gemaakt!

pakte000
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 okt 2004 14:11

Re: Telfort O2 is één grote oplichtersbende, stelletje ********

Ongelezen bericht door pakte000 »

Ik ben zelf in 2001 geconfronteerd met een zgn. BACK-LOG FACTUUR van mijn TELFORT. Deze factuur met een hoogte van ca. 2000 euro is 5x zo hoog als mijn normale maandelijkse factuur was.

Bij navraag bij Telfort bleek het om een BACK-LOG factuur te gaan, het geen inhoud dat gesprekken die om welke reden in de periode daarvoor, in dit geval ca. de laatste 8 maanden ! niet gefactureerd zijn, bv Roaming gesprekken in buitenland etc. Het hoofd van de incassoafdeling van Telfort de heer van Dijk, adviseerde zelf deze factuur niet te betalen en te protesteren, dat heb ik destijds gedaan.

Nu na ruim 3 jaar WERKELIJK NIKS van Telfort (O2) gehoord te hebben, heb ik van BAZUIN een dagvaarding ontvangen. Dient 10 november as.

Vraag is MAG DIT ???? en zo ja zijn er bepaalde spelregels, het is een buiten proportioneel hoog bedrag, ik heb gewijgerd te betalen en heb dus nu een dagvaarding. Heeft iemand dit al eerder meegemaakt, zo ja wat is er in dat geval gebeurd.

Gaarne advies, info uit vergelijkbare zaken ? Wat waren de uitspraken, zijn er regels etc.

[email protected]

Gast

Re: Telfort O2 is één grote oplichtersbende, stelletje ********

Ongelezen bericht door Gast »

Ook ik heb aanmaningen gekregen van Telfort over de jaren 2000 en 2001. Toen ik overstapte van Telfort naar KPN in 2001, werd mij verteld bij de KPN dat ik alleen maar mocht overstappen als alle rekeningen bij de vorige provider betaald zouden zijn. Toen ik dit hoorde, kan ik mij herinneren, heb ik meteen Telfort gebeld om te vragen of er nog openstaande facturen waren. Dit was volgens hen niet zo. Verder ook nooit een herinnering gekregen. Maar toch krijg ik dan op 8 oktober 2002 een aanmaning voor EUR 332,52 incl 68 euro incassokosten. Hierop meteen een fax gestuurd om te vragen om welke rekeningen het dan wel mocht gaan, want dat stond er natuurlijk niet in vermeld. Hier nooit reactie op gehad, totdat ik op 5 november 2003 een nieuwe aanmaning van GGN krijg met hierop zowaar wel de factuurnummers en het bedrag verhoogd met 20,51 euro rente. Het totaal moet binnen 5 werkdagen op hun rekening staan! Ofwel: zij nemen een JAAR de tijd om een paar cijfertjes te noteren, terwijl ik maar 5 dagen krijg om het allemaal uit te zoeken. Mijn Administratie van die tijd was niet geheel op orde, dus dat zou mij nooit lukken. Toen heb ik mijn rechtsbijstandsadviseur ingeschakeld. Na wat heen-en-weer gemail hebben we dan sinds vandaag eindelijk een overzicht wat wij volgens Telfort wel en niet betaald hebben. Op dit overzicht staan bij sommige facturen "gestorneerd" bij mijn weten betekent dit dat ik zelf de opdracht zou hebben gegeven om die betalingen weer terug te laten storten?? Of bedoelen ze er wat anders mee?? Eén factuur is zelfs 2x gestorneerd, ook raar. Bovendien zit er bij de niet betaalde facturen een CREDIT van eur 8,08 die ik echt NOOIT heb ontvangen (stelletje oplichters). Ik heb vanaf het begin aangegeven dat ik best bereid ben te betalen als het zou kloppen, maar de incassokosten, daar ben ik het in zijn geheel niet mee eens, omdat er nooit een herinnering is gestuurd. Ik hoop hier nog meer van te horen in de media!

ffvdelft

Re: Telfort O2 is één grote oplichtersbende, stelletje ********

Ongelezen bericht door ffvdelft »

Nog even over bovenstaand stukje,
voor wie terug wil mailen:

[email protected]

Lindar

Re: Telfort O2 is één grote oplichtersbende, stelletje ********

Ongelezen bericht door Lindar »

Ook ik heb slechte ervaringen met Telfort. Ik had nl een abonnement afgesloten voor een jaar. Na dat jaar (maart jl) kreeg ik een brief waarin stond dat als ik mijn abonnement wilde verlengen ik een nieuwe telefoon aan kon schaffen. Nu had ik hier geen belangstelling voor en heb een brief gestuurd waarin stond dat ik mijn abonnement wilde beindigen, met inachtneming van het opzegtermijn. Vervolgens word ik bedolven onder brieven van deurwaarders. Na bellen met de klantenservice van Telfort met de vraag waar dat op gebaseerd is, werd ik erg onbeschoft te woord gestaan. En op de vraag of ik een schriftelijke toelichting of specificatie kan krijgen, werd me verteld dat er al meerdere aanmaningen van 1 rekening naar mij zijn verstuurd. Nu is mijn administratie tiptop in orde en alles netjes in mappen opgeborgen, maar hier is echt niets van terug te vinden. Het is dus mijn woord tegen Telfort en ik heb geen poot om op te staan. En nog even voor alle duidelijkheid, als er een openstaande rekening zou bestaan moet die natuurlijk gewoon betaald worden. Ik snap dat bedrijven zichzelf moeten beschermen, maar ik vraag ook me af hoe je je als consument hiertegen zou kunnen beschermen.

ps. In ons huishouden zijn al 3 of 4 jaar ook 2 Orange ( voorheen Dutchtone) abonnementen, daar hebben we nog nooit problemen mee gehad.

zebida

Re: Telfort O2 is één grote oplichtersbende, stelletje ********

Ongelezen bericht door zebida »

ik heb een mobiele tel.van tele2 ontvangen en na 4 dagen al viel steeds het gesprek uit als iemand mij belde of als ik belde. ook hoorde ik van verschillende kennissen dat als ze terug belden dat een comp.stem zei dat het toestel ingesprek is(wat niet waar was) en dat ze later terug moesten bellen. ik heb tele 2 al verschillende mails gestuurd en ook verschillende keren gebeld, het enige wat ze zeiden is dat ik deze maand maar de helft van het abonnement hoeft te betalen. en ik moet het toestel maar voor reparatie brengen naar de kinkerstraat in amsterdam;en daar willen ze het toestel tussen de 2 a 4 weken houden. dat is voor mij vervelend .ik kan niet zo lang zonder telefoon. een leen toestel hebben ze niet. nu zegt nokia als ik een bewijs hebt dat ik binnen 2 weken problemen had met het toestel, dat ik dan meteen een nieuwe telefoon van hun krijg. maar tele2 verdomt het bewijs te geven. WAT KAN IK DOEN OM EEN BEWIJS TE KRIJGEN?????????

Gesloten