LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Telfort opgezegd, niet waar volgens hun.

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
brok
Berichten: 8
Lid geworden op: 22 sep 2005 23:10

Telfort opgezegd, niet waar volgens hun.

Ongelezen bericht door brok »

2 1/2 week geleden schriftelijk 2 abonnementen bij Telfort opgezegd. Omdat ik geen reactie kreeg, zojuist met Telfort gebeld. "Er is niets van bekend mijnheer", u heeft het waarschijnlijk naar het verkeerde adres gestuurd, bla bla. Ik mag dus weer 2 nieuwe brieven gaan schrijven, en nu dus maar aantekenen, walgelijk dat je dat in deze tijd met alles schijnt moeten te doen. Wat een bedrijven allemaal, laatst ook de leesmap opgezegd, moest verplicht aangetekend....Zo proberen ze je toch maar weer elke keer langer vast te houden, Begrijpen ze nou niet dat ik daarna zeker NOOIT meer bij ze terugkom? Vroeger was de klant koning, tegenwoordig is de verkoper dit!

Ik kan iedereen aanraden, ga NOOIT in zee met Telfort, slechte service!

Hieronder nog wat ervaringen van anderen, kan TROS Radar hier niet eens iets aan doen???


peer : Gast
opzegging klopt niet meer
je moet het opzegformulier downloaden bij telfort en opsturen naar Telfort klantenservice ondervermelding van opzegging.
postbus 512, 2400AM Alphena/d Rijn

April 07, 2006
Opzeggen : Gast
Telfort wil graag dat u dit doet maar het is niet nodig. Schriftelijk opzeggen is altijd mogelijk. Ook zonder het downloaden van een brief

April 08, 2006
Gerard : Gast
En het leuke is dat die brief nergens te vinden is.
Ook een faxnummer zou makkelijk zijn om de brief naar toe te faxen.

May 17, 2006
opzeggen : Gast
het opzegformulier is helemaal niet moeilijk te vinden, als je bij klantenservice bij zoeken opzegformulier intikt ben je er al, kan je het gelijk downloaden als pdf bestand om vervolgens te printen en per post te sturen...

May 28, 2006
telfort opzegbrief : Gast
Krijg steeds melding dat de server niet te vinden is. Lekker!!!!

June 05, 2006
faxnummer telfort : Gast
Nadat ik een opzeggings formulier heb verstuurd op 13-05-2006 ben ik vandaag eens wezen bellen naar telfort.
Blijkt dat zij niets hebben ontvangen!
Maar ik kan het formulier dan eventueel wel faxen.

Bij deze het fax nummer:

020-2015503

Hoop dat telfort er snel ziek van wordt!

Succes

June 28, 2006
Opzegging : Gast
Bij mij hetzelfde probleem, formulier wel verzonden maar telfort heeft nix ontvangen.
Grote chaos daar!

July 17, 2006
Gast2 : Gast
Ook heb heb vandaag, 18-07-2006, eens gebeld naar Telfort of ze mijn brief ontvangen hebben. Nix. Heb hem ruim 2 weken geleden verstuurd. Ga hem dus maar faxen EN opsturen, maar het is duidelijk een CHAOS daar.

July 18, 2006
opzegging : Gast
Datum 20-07-2006 drie weken geleden een brief gestuurd ze hebben niks ontvangen bij Telfort.
Telfort ontvangt alleen goed als je een abonnement wil afsluiten. Dit is al de tweede dat mijn opzegging niet is aangekomen. Dit is geen chaos maar proberen te stelen.

July 20, 2006
zelfde probleem : Gast
en als je dan belt, dan heb je niets aan de kopie van de brief, want die kun je wel vervalsen. Leuke manier om met je (ex-)klanten om te gaan.
Ben er dus nog niet uit met Telfort, maar heb het nog niet opgegeven. Heb al 2 brieven gestuurd die zijn 'kwijtgeraakt'.

July 26, 2006
ik ook : Gast
2 weken geleden verstuurd, vandaag gebeld:

niks ontvangen!!!

dat kunnen ze natuurlijk altijd zeggen

vandaag stuur ik het maar nog een keer op en een fax

July 26, 2006
Telfort ontvang nooit opzeggingspost all : Gast
bij mij precies hetzelfde
telfort geeft de tpg de schuld
maar bij het postkantoor vertelde de baliemedewerkster dat het veelvuldig voorkomt dat ze zeggen dat het niet aankomt.

July 29, 2006
Sam. : Gast
Datum 20-07-2006
Telfort ontvangt alleen goed als je een abonnement wil afsluiten. . Geschreven door Gast op 2006-07-26 10:12:27


LOL!


August 14, 2006
Hier is de opzeggen process 2006 : Xmen
http://www.telfort.nl/media/opzegformulier.pdf
Hier is de link naar de formulier. Die moet je sturen naar:
Klantenservice van Telfort
Postbus 512
2400 AM Alphen a/d Rijn

http://telfort.custhelp.com/cgi-bin/tel ... faqid=1577

VOOR OVERIGE VRAGEN !!! HELPDESK #
Contactgegevens van Telfort
Contactgegevens Telfort

Telefoonnummers Klantenservice
vanaf uw mobiele telefoon 1200 (gratis als u een abonnement heeft, 20 cent per minuut als u Prepay heeft)
vanaf een andere telefoon 06 2600 1200 (tarief voor bellen naar mobiel.)
Vanuit het buitenland belt u vanaf de mobiele telefoon 1200. Vanaf de vaste lijn belt u +316 2600 1200. Voor bellen vanuit het buitenland betaalt u het tarief voor bellen naar Nederland.
De klantenservice is 24 uur per dag bereikbaar. Wilt u een medewerker spreken bel dan maandag t/m vrijdag van 08.00 tot 21.00 en zaterdag van 09.00 tot 18.00 uur. Zondag en feestdagen gesloten.

E-mail




August 24, 2006
opzegformulieer in aangeteked brief : Reese
Ik heb het opzegformulieer in ((aangeteked brief)) naar telfort gestuurd,eigenlijk naar het adres dat op het formulieer zelf is,na ruim 3 weken heb ik nog geen ontvangstbewijs van telfort gekregen.
wat moet ik doen weet ik echt niet

September 14, 2006
adres telfort : ries
hierboven staat een adres in amsterdam en op het telfort formulier een adres in alphen a/d rijn.. welke kan ik het beste gebruiken en is het misschien verstandig om deze aangetekend te versturen? wie kan mij hier duidelijkheid over verschaffen? alvast bedankt.

September 18, 2006
... : Sel
Per 'normale' brief opzeggen werkt volgens mij niet bij telfort, ik heb tot 3x toe een brief gestuurd om op te
zeggen, hebben ze nooit ontvangen. Erg vreemd...
maar ondertussen loopt je abonnement wel gewoon door.
heb uiteindelijk een aangetekende brief gestuurd waarvoor ze ook moeten tekenen voor ontvangst. Toen kreeg opeens wel een bevestiging van mijn opzeggging thuisgestuurd.

September 27, 2006
... : Marcel
Nou mijn opzegging verstuurd naar het adres in Alphen a/d Rijn hebben ze wel ontvangen. Kreeg bij binnenkomst direct een smsje met de bevestiging en een week later ook de schriftelijke bevestiging.
Alleen wat ze nu weer fout doen, is een rekening sturen voor de aankomende maand (vooruit betaling), gelijk een fax verstuurd naar het nummer wat ik hier gevonden hebt, dat ik absoluut niet over ga tot betaling.
En nu komt het leuke dat ze me dit 5 jaar geleden ook al hebben geflikt, toen stuurde een incassobureau meerdere brieven en kreeg ik vervolgens een deurwaarder met de dagvaarding.
Dus ik denk dat ik al weet wat ze nu weer zullen gaan doen.

Gelukkig heb ik de vorige rechtzaak met vlag en wimpel gewonnen. Dus ik zou zo zeggen, wees niet onder de indruk van hun praktijken. Schrijf gewoon keurig een brief (liefst per fax of aangetekend) waarin je schrijft niet accoord te gaan, als ze daarop niet reageren schrijf je er nog een. Hebben ze dan wederom niet gereageerd bewaar je gewoon de kopieën en wacht je rustig tot de deurwaarder komt met de dagvaarding.
Dan stuur je in tweefout een brief naar de rechter en doe je de kopieën erbij. Probeer in die brief zo goed mogelijk te motiveren waarom je de nota('s) hebt afgewezen.
De deurwaarder zal hierop met een voorstel komen om de procedure te royeren waar je mee akkoord kunt gaan. Neem dan geen advocaat in de armen, want het aanvaarden van het beëindigen van de procedure betekend dat iedereen zijn eigen kosten betaald en jij in dit geval dus de kosten van jou advocaat.

September 29, 2006
telfort : ronald
Tja zelfs telfort weet niet dat je zomaar smsjes krijgt, maar ze kunnen je wel een hoog bedrag sturen wat je dan 'even' mag betalen fijn TELFORT maar ik denk dat een rechtzaak jullie anders doet piepen. TOT IN DE RECHTZAAL.

October 11, 2006
Wat denk je van deze : Raymond
mijn abbo verlengd met een 1Gb internet account. ik krijg keurig smsjes dat alles verwerkt en geaccepteerd is.
ik ga er van uit dat ik dan ok gebruik kan maken van mijn 1G data... maar nee hoor die gaat pas na 2 maanden tegelijk met het moment dat mijn oude contract verlopen zou zijn.
nou stond er in mijn account op de telfort site dat mijn abbo een 200 min + 100 min is (dat is de de nieuwe vorm. niet de gene die ik had.. dus zou die volgens deze info wel al actief zijn)
al met al.
ik heb 185 Mb data gebruikt. dus of ik even 280 euro wil schuiven (i.p.v. 9.95 wat ik normaal zou moeten betalen voor 1Gb)

heb al diverse contact met klachtenservice gehad. maar zij zeggen "nou en, je moet gewoon betalen"
(en dan in kassa iemand die 11000 moest betalen omdat hij 3Gb gebruikt heeft. die is gecompreseerd naar 90euro)

ik vind het gewoon niet eerlijk. en ik kan die totale rekening van 303 euro gewoon niet betalen.

wie heeft er nog tips.

Raymond
[email protected]

October 13, 2006
Wat denk je van deze : Raymond
en helaas opzeggen gaat niet meer. 2 jaar er aan vast... ingaande 10-10-2006

October 13, 2006

??
Berichten: 768
Lid geworden op: 22 jun 2005 12:18

Re: Telfort opgezegd, niet waar volgens hun.

Ongelezen bericht door ?? »

Het is een goede gewoonte om aangetekend op te zeggen. Je dekt jezelf er mee in en het komt ook nog wel eens voor dat een brief daadwerkelijk zijn bestemming nooit bereikt. TPG Post maakt regelmatig fouten (daar werken immers ook maar mensen); post wordt dus wel eens niet op tijd, op een verkeerd adres of helemaal niet bezorgd. Dus tja, Tros Radar zou TPG wel aan kunnen pakken, maar of je daar veel mee opschiet is een tweede...

Kika29
Berichten: 555
Lid geworden op: 24 jul 2006 15:50

Re: Telfort opgezegd, niet waar volgens hun.

Ongelezen bericht door Kika29 »

Het is niet alleen bij telfort dat brieven niet aankomen en/of zoek geraakt zijn. Ik denk dat het dus inderdaad ook regelmatig gebeurd omdat opzeggingen naar het verkeerde postadres gestuurd worden. Telecomproviders hebben geen kantoortje met 15 man maar redelijk grote kantoorcomplexen met allerlei afdelingen. ik vind aangetekend opzeggen daarom ook geen overbodige luxe. Het kost me 7,95 maar dan ben ik er wel zeker van dat het goed gaat (liever 1 keer 7,95 dan nog extra abo-kosten betalen)

Tip: een opzegbrief van telfort kan je afdrukken via hun website.Hoef je alleen maar in te vullen scheelt je een boel schrijfwerk ;-).

puerto38
Berichten: 79
Lid geworden op: 01 jun 2006 14:50

Re: Telfort opgezegd, niet waar volgens hun.

Ongelezen bericht door puerto38 »

Als men het 3 maanden van te voren weet dat men wilt opzeggen, dan weet je dat meestal ook wel 6 maanden van te voren.
Stuur op tijd een brief (hoeft niet aangetekend hoor) en men krijgt ruim op tijd een bevestiging van hun thuis.
Nooit problemen mee gehad.
Mocht je na 1 maand nog geen bevestiging hebben gehad, dan draai je nog een brief uit en stuurt op, maar zal echt niet vaak nodig zijn hoor.

Marssjo
Berichten: 254
Lid geworden op: 29 sep 2005 15:23

Re: Telfort opgezegd, niet waar volgens hun.

Ongelezen bericht door Marssjo »

Volgens mij bewijst aangetekend verzenden niets.
Ik meen me een rechtzaak te herinneren waarin de ontvanger verklaarde dat de envelop, waarvoor bij ontvangst getekend was, leeg was.
Dan geef ik persoonlijk de voorkeur aan faxen, krijg je direct na verzending ook een "afleverbericht".

Kika29
Berichten: 555
Lid geworden op: 24 jul 2006 15:50

Re: Telfort opgezegd, niet waar volgens hun.

Ongelezen bericht door Kika29 »

@ marssjo.......hoever wil je gaan in je onbetrouwbaarheid....dit is wel een geval van extreme uitzondering...pesterijtje noem ik dat....Je kan ook op alle slakken zout gaan leggen...Onderbouw eerst dat wat je plaatst en geloof niet alles wat er gezegd wordt.

pvd
Berichten: 394
Lid geworden op: 18 mar 2006 18:35

Re: Telfort opgezegd, niet waar volgens hun.

Ongelezen bericht door pvd »

Ik zeg ook altijd minstens 6 maand van te voren per reguliere post op.

Eerst het juiste adres uit de recente algemene voorwaarden halen, daarna brief versturen. Voor €7,95 kan je 20 pogingen wagen, daar komt altijd wel 1 van aan.

Na een brief of 3 bel je de helpdesk en vraag je aan hun hoe je kan opzeggen.

pvd

opperbom
Berichten: 72
Lid geworden op: 16 mei 2006 14:13

Re: Telfort opgezegd, niet waar volgens hun.

Ongelezen bericht door opperbom »

Heb vorige week 3 abo`s opgezegd , waarvan het langstlopende contract nog 10 maanden loopt. Ik doe dit ook altijd ruim van te voren , en met gewone post. Gaat het mis , heb je nog tijd zat om opnieuw een brief te sturen.

Supergemakkelijk is om naar www.telecomvergelijker.nl te gaan. Daar staat een opzegbriefgenerator op , waarmee je na het invullen van je persoonlijke gegevens een kant en klare opzegbrief krijgt , met linksboven in de hoek het juiste opzegadres van de provider. Werkt snel en gemakkelijk. Vergeet ook niet een kopie van je legitimatiebewijs mee te sturen (en zet op allebei even je handtekening).

Overigens ook al 3x meegemaakt dat een brief niet aangekomen zou zijn.


Marchel.

Marssjo
Berichten: 254
Lid geworden op: 29 sep 2005 15:23

Re: Telfort opgezegd, niet waar volgens hun.

Ongelezen bericht door Marssjo »

Onderbouw eerst dat wat je plaatst en geloof niet alles wat er gezegd wordt.
@Kika29
Extreme uitzondering of pesterijen of wat dan nog meer voor bla bla.
Heel simpel: het feit is dat er wordt getekend voor ontvangst van een envelop, NIET voor wat er inzit of in zou moeten zitten. Dus als de ontvanger beweerd dat de envelop leeg was, hoe wil jij dan bewijzen dat dit niet zo was? Kan je m.i. beter een anzichtkaart versturen.

Kika29
Berichten: 555
Lid geworden op: 24 jul 2006 15:50

Re: Telfort opgezegd, niet waar volgens hun.

Ongelezen bericht door Kika29 »

Hoe ver wil je gaan in het wantrouwen van anderen.....

e-chec
Berichten: 484
Lid geworden op: 15 jan 2005 15:24

Re: Telfort opgezegd, niet waar volgens hun.

Ongelezen bericht door e-chec »

Ik vraag me af waarom niemand, die op dit item reageert, de mogelijkheid van opzegging via een website-formulier voorstelt. Dus net als bij zovele zaken,waarvoor je je tegenwoordig op een website-formulier kunt aanmelden, gewoon de juiste gegevens invullen en de opzegging is bij Telfort met 100% zekerheid aangekomen.
Telfort stuurt vervolgens een afschrift naar het e-mailadres, dat op het formulier is gevraagd. Dat voorkomt discussies over het al dan niet goed functioneren van TPG en ook de kosten van aantekenen. En het komt goed over bij de klant, die daardoor wellicht ooit nog weer terugkomt.
Waarom is zo'n website-formulier er eigenlijk nog niet ?

Dragoon
Berichten: 179
Lid geworden op: 19 feb 2006 20:31

Re: Telfort opgezegd, niet waar volgens hun.

Ongelezen bericht door Dragoon »

Quote Opperbom

Supergemakkelijk is om naar www.telecomvergelijker.nl te gaan. Daar staat een opzegbriefgenerator op , waarmee je na het invullen van je persoonlijke gegevens een kant en klare opzegbrief krijgt , met linksboven in de hoek het juiste opzegadres van de provider. Werkt snel en gemakkelijk. Vergeet ook niet een kopie van je legitimatiebewijs mee te sturen (en zet op allebei even je handtekening).

-----------------------------------------------------------

pvd
Berichten: 394
Lid geworden op: 18 mar 2006 18:35

Re: Telfort opgezegd, niet waar volgens hun.

Ongelezen bericht door pvd »

TPG Post maakt regelmatig fouten
99,9 % van de post komt de volgende dag op het juiste (op de envelop vermelde) adres aan, indien het adres volledig is.

Zoveel fouten maakt de TPG niet. De providers hebben achter de gleuf van de brievenbussen waarschijnlijk papierversnipperaars geplaatst om de administatieve achterstand een beetje in te lopen. :wink:

pvd

@e-chec: Ze hebben je handtekening nodig.

??
Berichten: 768
Lid geworden op: 22 jun 2005 12:18

Re: Telfort opgezegd, niet waar volgens hun.

Ongelezen bericht door ?? »

@ pvd: de 99,9% halen ze niet hoor, iig niet op tijd. Ken zelf percentages van 95% correct en op tijd. Wat nog steeds niet verkeerd is, overigens.

e-chec
Berichten: 484
Lid geworden op: 15 jan 2005 15:24

Re: Telfort opgezegd, niet waar volgens hun.

Ongelezen bericht door e-chec »

Ik heb voorgesteld om de afzegging van een abonnement via een website-formulier te regelen. PVD zegt in feite dat dat niet kan, omdat er een handtekening nodig is. Dat wordt gevraagd inderdaad, maar is het als identificatie echt nodig ? Daar ben ik niet van overtuigd.

Immers, bij het aangaan van een abonnement teken je daarvoor. Je krijgt dan een 06-nummer, dat gebonden is aan een SIM-kaart. Deze SIM-kaart heeft een unieke code op de achterkant, die bestaat uit een aantal cijfers en letters, in totaal 16 tekens. Je handtekening is bij de telecom-provider op deze manier gekoppeld aan je 06-nummer en deze code.

Je 06-nummer kan eventueel aan derden bekend zijn, de code op de SIM-kaart niet. Als op het website-formulier zowel het 06-nummer als de SIM-kaartcode moet worden ingevuld, dan lijkt mij de identificatie compleet en is mijns inziens een handtekening overbodig geworden.

pvd
Berichten: 394
Lid geworden op: 18 mar 2006 18:35

Re: Telfort opgezegd, niet waar volgens hun.

Ongelezen bericht door pvd »

Ik vind dat inderdaad een goede suggestie, maar ik weet niet hoe zoiets in de wet/algemene voorwaarden geregeld is. Er zijn vast wel mensen uit de telecombranche die dit forum lezen, dus misschien pakken ze de handschoen wel op :wink:

pvd

Gesloten