Ik maak al meerdere jaren gebruik van Telfort mobiele telefonie. Eerst via een zakelijk abonnement en sinds maart 2008 via een prepaid overeenkomst (zakelijke nummer is overgezet naar prepaid). Nooit problemen gehad.
Dit jaar ben ik de laatste 3 weken van Juli op vakantie geweest in het buitenland. Omdat ik een prepaid nummer gebruik, en mijn vrouw een abonnement heeft, heb ik mijn mobiele telefoon deze 3 weken uitgezet.
Bij thuiskomst begon de ellende
Op 1 augustus zet ik mijn telefoon weer aan. "Sim kaart registratie mislukt" is de melding die ik kreeg. Direct de klantenservice gebeld (op eigen kosten!!!) met de vaste telefoon. Zondag in de loop van de dag lukt het wel weer om mijn teleofoon aan te melden op het telfort netwerk. Dit was dus ook aangegeven door de klantenservice. Tot en met 9 augustus wel een paar keer gebeld met de telefoon.
Op 11 augustus belt iemand mij op de vaste lijn en verwijst naar een sms die hij mij gestuurd heeft. Nooit ontvangen, maar kan gebeuren (dikke vingers of zo )
De volgende dag krijg ik te horen dat ik niet reageer op smsjes en dat ik continue voicemail erop heb staan. Dit 's avonds getest en inderdaad smsjes komen niet aan en ik kan niet gebeld worden. Telefoon maar eens uit en aangezet en melding "Sim kaart registratie mislukt". Dus op woensdag Telfort klantenservice gebeld. Ze zouden het oplossen.
Vrijdagavond maar weer eens gebeld want het werkt nog steeds niet en er zijn 2 werkdagen voorbij. Verteld de klantenservice doodleuk dat er in het weekend niet gewerkt wordt
Maandag maar weer gebeld. Nu wel een behulpzaam iemand aan de lijn die zelf voorstelt om de kosten van het telefoongesprek aan mijn beltegoed toe te voegen. In de loop van dinsdag kan ik weer aanmelden op het telfort netwerk maar geen smsjes ontvangen of gebeld worden. Ik kan wel smsjes versturen en zelf bellen.
Om het verhaal af te ronden, ik heb daarna elke 2 dagen gebeld met de "klantenservice". Het is nu 6 september (bijna 5 weken later!!!!) en ik an nog steeds geen smsjes ontvangen of gebeld worden. De reacties van de klantenservice zijn meestal bedroevend, enigste reactie is "ik geef het door aan de technische afdeling". Soms krijg ik de kosten van het bellen bijgestort op mijn prepaid tegoed, maar meestal niet ONDAKS de belofte om dat wel te doen.
Op 1 september krijg ik iemand aan de lijn die een klacht formulier invult, waarvan ik zelfs een afschrift per email ontvang
Verteld ze me wel doodleuk dat voor het afhandelen van de klacht Telfort 5 werkdagen heeft. Kunnen ze het binnen deze tijd niet oplossen, wordt de termijn automatisch 10 werkdagen.
In de klacht las ik trouwens wel dat ze het zoeken in een nummerportering van vodafone naar telfort van 3 of 4 jaar geleden. Nee ik heb er alle vertrouwen in dat het binen 10 werkdagen opgelost zal zijn.
Klacht 1: Incompetente "klantenservice"
Klacht 2: Het moeten betalen voor het aanmelden van problemen met een dienst die het bedrijf zelf aanbiedt.
Mijn advies: Wegwezen bij Telfort!!!!
Nieuwe slogan: Telfort: goedkoper dus mindere service!
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Telfort prepaid ellende
-
- verified
- Berichten: 959
- Lid geworden op: 05 mei 2009 15:11
- Locatie: Amsterdam
- Contacteer:
Re: Telfort prepaid ellende
@mcv
Het is inderdaad vervelend, dat u geen gesprekken kunt opzetten en dat u geen sms-berichten kunt ontvangen.
Ik wil graag voor u achterhalen wat de status is van de klachtafhandeling.
Staat de simkaart op uw naam geregistreerd? (dit is namelijk geen vereiste)
Kunt u uw postcode hier vermelden?
Daphne
Het is inderdaad vervelend, dat u geen gesprekken kunt opzetten en dat u geen sms-berichten kunt ontvangen.
Ik wil graag voor u achterhalen wat de status is van de klachtafhandeling.
Staat de simkaart op uw naam geregistreerd? (dit is namelijk geen vereiste)
Kunt u uw postcode hier vermelden?
Daphne
Laatst gewijzigd door Telfort webcare op 16 sep 2009 13:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Telfort prepaid ellende
Daphne,
Postcode is 7041 SL. Ik weet niet of de prepaid op mijn naam staat.
Het nummer is vorig jaar maart omgezet van een zakelijk abonnement naar prepaid. Ik heb toen geen andere simkaart gekregen. Wel heb ik mij aangemeld op de telfort site.
En het probleem is dat ik niet gebeld kan worden en geen smsjes kan ontvangen.
En vwb de status, heb ik gisteren onderstaande mail gekregen na 5dagen!
"Uw probleem is op dit moment nog in behandeling bij onze technische afdeling. Zodra wij meer informatie hebben zullen wij hierover zo spoedig mogelijk contact met u opnemen."
Het probleem is al ruim een maand in behandeling bij de techneuten!
Postcode is 7041 SL. Ik weet niet of de prepaid op mijn naam staat.
Het nummer is vorig jaar maart omgezet van een zakelijk abonnement naar prepaid. Ik heb toen geen andere simkaart gekregen. Wel heb ik mij aangemeld op de telfort site.
En het probleem is dat ik niet gebeld kan worden en geen smsjes kan ontvangen.
En vwb de status, heb ik gisteren onderstaande mail gekregen na 5dagen!
"Uw probleem is op dit moment nog in behandeling bij onze technische afdeling. Zodra wij meer informatie hebben zullen wij hierover zo spoedig mogelijk contact met u opnemen."
Het probleem is al ruim een maand in behandeling bij de techneuten!
Re: Telfort prepaid ellende
Kijk,
dat bedoel ik nu met de Telfort "klantenservice". Een beetje websites afstruinen om antwoorden te posten op klachten van gebruikers.
En dan weer stilte........
dat bedoel ik nu met de Telfort "klantenservice". Een beetje websites afstruinen om antwoorden te posten op klachten van gebruikers.
En dan weer stilte........
Re: Telfort prepaid ellende
Misschien hebben ze het wel druk. Ze hebben je zaak tenminste in behandeling genomen?...
Aan andere topics te zien wordt het dan ook altijd 100% afgehandeld.
Aan andere topics te zien wordt het dan ook altijd 100% afgehandeld.
Re: Telfort prepaid ellende
Dacht het niet
Ik snap wel dat mijn reactie zo overkomt, maar ik wacht al 6 (!) weken op een oplossing.
Update
2 weken gelden dus een klacht ingediend. Een klacht dient binnen 5 werkdagen opgelost te zijn. Lukt dit niet, dan volgt een mail en heeft Telfort nogmaals 5 werkdagen om het probleem op te lossen.
Vandaag dus maar weer eens gebeld na 10 werkdagen. En wat blijkt, er is niets opgelost. Het wordt weer doorgezet naar de technische afdeling. Nu "met spoed".
Ik snap wel dat mijn reactie zo overkomt, maar ik wacht al 6 (!) weken op een oplossing.
Update
2 weken gelden dus een klacht ingediend. Een klacht dient binnen 5 werkdagen opgelost te zijn. Lukt dit niet, dan volgt een mail en heeft Telfort nogmaals 5 werkdagen om het probleem op te lossen.
Vandaag dus maar weer eens gebeld na 10 werkdagen. En wat blijkt, er is niets opgelost. Het wordt weer doorgezet naar de technische afdeling. Nu "met spoed".
-
- verified
- Berichten: 959
- Lid geworden op: 05 mei 2009 15:11
- Locatie: Amsterdam
- Contacteer:
Re: Telfort prepaid ellende
@mcv
Allereerst mijn excuses voor de relatief lange afhandelingstijd van uw klacht.
In de tussentijd is het een en ander voor u uitgezocht. Vandaag wordt u telefonisch hiervan op de hoogte gebracht door één van onze technische specialisten. Er wordt contact gelegd op de vaste lijn, waarop u bereikbaar bent na 17.00.
Daphne
Allereerst mijn excuses voor de relatief lange afhandelingstijd van uw klacht.
In de tussentijd is het een en ander voor u uitgezocht. Vandaag wordt u telefonisch hiervan op de hoogte gebracht door één van onze technische specialisten. Er wordt contact gelegd op de vaste lijn, waarop u bereikbaar bent na 17.00.
Daphne
Re: Telfort prepaid ellende
Eindelijk!
Na 6 weken is het lek boven. Dwz het lek is gelokaliseerd. Gisteren gebeld door de technische dienst van Telfort.
Mijn nummer is geporteerd naar KPN
Dat betekent dat ik kan bellen en smsjes verzenden via het Telfort netwerk. Alle inkomende gesprekken en smsjes komen binnen via het KPN netwerk. Daar zal mijn nummer niet geactiveerd zijn.
Hoe het kan is nog steeds onduidelijk en laat ik maar in het midden. Ben nu druk bezig om de KPN te bewegen mijn nummer terug te porteren.
@Daphne (Telfort webcare): In ieder geval bedankt voor je moeite!
Na 6 weken is het lek boven. Dwz het lek is gelokaliseerd. Gisteren gebeld door de technische dienst van Telfort.
Mijn nummer is geporteerd naar KPN
Dat betekent dat ik kan bellen en smsjes verzenden via het Telfort netwerk. Alle inkomende gesprekken en smsjes komen binnen via het KPN netwerk. Daar zal mijn nummer niet geactiveerd zijn.
Hoe het kan is nog steeds onduidelijk en laat ik maar in het midden. Ben nu druk bezig om de KPN te bewegen mijn nummer terug te porteren.
@Daphne (Telfort webcare): In ieder geval bedankt voor je moeite!