LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Telfort Prepay jat beltegoed

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
RoelLemmer
Berichten: 22
Lid geworden op: 22 jan 2010 20:52

Telfort Prepay jat beltegoed

Ongelezen bericht door RoelLemmer »

Op 5 december kregen mijn kinderen allebei een telefoon als cadeau. Helaas kan dat ding op internet. Nu heb ik op 8 december voor beiden 10 euro beltegoed gekocht en geactiveerd, waarvan een berichtje ontvangen.
11 december en mijn zoon is teruggebracht tot 2 cent. Hij heeft naar eigen zeggen zitten klooien met youtube, maar kijkend op de telefoon verklaart dat niet waarom er bijna 10 euro is afgeschreven. Zie onderstaande specificatie van Telfort. Met hierbij de kanttekening dat voor 8 december het beltegoed al bevroren was (paar cent stond er nog) en hij al niet meer kon bellen

Datum en tijd Type Nummer Duur Kb Bedrag
09-12-2011 08:15:06 MB gebruik in Nederland 83 Kb €0,20
09-12-2011 08:12:19 MB gebruik in Nederland 67 Kb €0,16
08-12-2011 21:34:04 MB gebruik in Nederland 725 Kb €1,77
08-12-2011 21:30:55 MB gebruik in Nederland 1168 Kb €2,85
08-12-2011 21:28:33 MB gebruik in Nederland 97 Kb €0,24
06-12-2011 20:17:03 gesprek naar voicemail 0626001233 01:00 €0,00
05-12-2011 16:21:57 MB gebruik in Nederland 1 Kb €0,00

Totaal gebruikt € 5,22 waar is dan de overige € 4,78 gebleven?
Telfort geeft geen thuis.
Nu gaat het niet om die paar centen, maar wel om het idee dat ze niet erg zorgvuldig handelen.
Voor mij geen Telfort weer.

Hatertje
Berichten: 533
Lid geworden op: 28 okt 2009 12:24

Re: Telfort Prepay jat beltegoed

Ongelezen bericht door Hatertje »

Telecomproviders (Telfort) 'jatten' geen beltegoed. Als dat uitkomt is dat een financiële zelfmoord voor zo'n bedrijf. Maar ik denk dat ik het wel kan verklaren:

Zoals je zelf al aangaf heeft je zoon een beetje op Youtube lopen kijken. Telfort rekent €2,50 per MB voor prepaid gebruikers: https://www.telfort.nl/tarieven/prepaid/.

Een videoclip van pak en beet 3 minuten (met bewegend beeld) is al gauw 5 tot 6 MB. 5 x €2,50 = 12,50.

Het lijkt me dus dat het beltegoed gewoon is opgegaan aan mobiel internet (Youtube).

-Edit: Ik ben vergeten te zeggen dat zo'n verbruiksspecificatie op de website van Telfort, T-Mobile, KPN, Ben, Hi, Vodafone, etc. allemaal indicaties zijn van het verbruik en er geen rechten aan te ontlenen zijn. Hoe veel moeite de provider ook doet om dit up-to-date te houden-

RoelLemmer
Berichten: 22
Lid geworden op: 22 jan 2010 20:52

Re: Telfort Prepay jat beltegoed

Ongelezen bericht door RoelLemmer »

Dus ze kunnen je nooit een precieze specificatie geven van je verbruik, wil jij beweren? Komt dat even makkelijk uit.
Jatten is wel mogelijk, want de klant kan niet bewijzen dat het niet klopt.
Zojuist weer even op mijn telfort gekeken en de gegevens zijn niet veranderd. Dan zou er toch nog 4,78 moeten staan.
Telecom providers die hun best doen om je zoveel mogelijk geld uit te laten geven kan ik inkomen, maar zo'n naïef beeld dat ze hun best doen om je goed op de hoogte te houden geloof ik niet.
En voor de duidelijkheid:
Die telefoon is niet gereset of gewist sinds hij aangezet is en het totale verbruik in MB is nog geen 2. Inkomend zowel als verzonden bijelkaar opgeteld. Verder is er 1 keer naar de klantenservice gebeld 1 minuut (gratis).
Dit zaakje stinkt!!!
Als Telfort het tegendeel kan bewijzen slik ik mijn bewoordingen weer in en bied hier op het forum openlijk mijn excuses aan.
Maar dat gebeurt vast niet. :x

Sanne26
Berichten: 103
Lid geworden op: 19 okt 2010 15:29

Re: Telfort Prepay jat beltegoed

Ongelezen bericht door Sanne26 »

Heeft ie toevallig een paar apps op de achtergrond draaien waar ie geen weet van heeft? Betreft het een smartphone?

RoelLemmer
Berichten: 22
Lid geworden op: 22 jan 2010 20:52

Re: Telfort Prepay jat beltegoed

Ongelezen bericht door RoelLemmer »

Het is inderdaad een smartphone. Dat van die apps is wel een goede tip. Dank je.
Helaas is dat het ook niet.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Telfort Prepay jat beltegoed

Ongelezen bericht door bprosman »

Er zijn apps. die je kunt laden om te controleren wie, wat en hoeveel data gebruikt.
Dit zaakje stinkt!!!
Als Telfort het tegendeel kan bewijzen slik ik mijn bewoordingen weer in en bied hier op het forum openlijk mijn excuses aan.
Maar dat gebeurt vast niet.
Omgekeerde wereld.
•Belastende uitlatingen dienen altijd te worden onderbouwd.

MrV1976
Berichten: 66
Lid geworden op: 09 nov 2010 14:18

Re: Telfort Prepay jat beltegoed

Ongelezen bericht door MrV1976 »

Beste mensen ga naar een telfortwinkel en laat internet mogelijkheid op het netwerk uit schakelen zo zal er nooit per ongeluk een verbinding gemaakt kunnen worden. Per 1-12-2011 zijn alle gebruikersgegevens op te vragen via de winkel of mijn telfort. Telfort jat heus geen beltegoed, gebruikers weten echter vaak niet dat op prepaid elke MB 2,50 euro kost

Telfort webcare
verified
Berichten: 959
Lid geworden op: 05 mei 2009 15:11
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Telfort Prepay jat beltegoed

Ongelezen bericht door Telfort webcare »

@RoelLemmer,

Graag ontvang ik uw NAW-gegevens en Telfort 06-nummer in een privebricht zodat ik het voor u kan uitzoeken.

Hugo

RoelLemmer
Berichten: 22
Lid geworden op: 22 jan 2010 20:52

Re: Telfort Prepay jat beltegoed

Ongelezen bericht door RoelLemmer »

@ bprosman
Ik heb het al via de klantenservice proberen uit te zoeken. Omgekeerde wereld my ass! Al geprobeerd om het op de normale manier uit te zoeken, krijg je geen antwoord op je vraag. Een herhaling van je eigen woorden en wat vaag gedoe over dat het daar wel aan zal liggen. Oh ja.... ze weten ook nog te vertellen dat als je beltegoed bevroren is dat je dan wel kunt bellen, maar niet opwaarderen?????
Geweldige kwaliteit die klantenservice :lol:

@MrV1976
Is mij meer dan bekend, maar als je kijkt naar de verbruiksgegevens klopt het niet.
Tot het tegendeel is bewezen blijf ik bij mijn stelling. Met de huidig aan mij bekende gegevens (die Telfort klantenservice via de Telfort site) niet aan wenst te vullen, kan een blinde nog optellen dat het niet klopt.
Maar die tip is goud waard.

Het is ook niet het eerste appeltje dat ik met Telfort schil, maar echt wel de laatste.

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Telfort Prepay jat beltegoed

Ongelezen bericht door Emmy75 »

Is er misschien ook gebeld, gesmst of een spelletje gekocht of andere smsdienst afgesloten ? Hoe zit het eigenlijk met de andere telefoon van het andere kind ?

bprosman heeft wel een punt. U doet de belastende bewering dat "Telfort beltegoed jat" dus u beschuldigt hen van diefstal, dan moet u ook de belastende bewering onderbouwen zoals het hoort conform de gedragregels van dit forum.

RoelLemmer
Berichten: 22
Lid geworden op: 22 jan 2010 20:52

Re: Telfort Prepay jat beltegoed

Ongelezen bericht door RoelLemmer »

Emmy75

Zolang ik niet geholpen wordt door Telfort op een fatsoenlijke manier kan ik moeilijk meer bewijs leveren dan het overzicht dat ik al in mijn bericht gepubliceerd heb. Die kosten zijn de enige die gemaakt zijn met de telefoon en het klopt niet.

Hoezo niet onderbouwen?

Dat overzicht is alles wat er is gebruikt. Ook volgens de tellers op de telefoon.
Hoe kan het dan dat er ineens de hele 10 euro beltegoed foetsie is?????
Dat heet waar ik woon stelen.

Het verbruik van mijn dochter klopt gewoon.

De tijd zal leren waarmee Hugo aankomt en of dat wel of niet gebeurt.

Op verdere onnozele opmerkingen wat betreft onderbouwing: GOED LEZEN
Laatst gewijzigd door RoelLemmer op 22 dec 2011 14:35, 1 keer totaal gewijzigd.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Telfort Prepay jat beltegoed

Ongelezen bericht door olaf79 »

MrV1976 schreef:Beste mensen ga naar een telfortwinkel en laat internet mogelijkheid op het netwerk uit schakelen zo zal er nooit per ongeluk een verbinding gemaakt kunnen worden. Per 1-12-2011 zijn alle gebruikersgegevens op te vragen via de winkel of mijn telfort. Telfort jat heus geen beltegoed, gebruikers weten echter vaak niet dat op prepaid elke MB 2,50 euro kost
En dat het verbruik per sessie naar 100kb wordt afgerond, dus elke sessie kost je sowieso 25 cent.

RoelLemmer
Berichten: 22
Lid geworden op: 22 jan 2010 20:52

Re: Telfort Prepay jat beltegoed

Ongelezen bericht door RoelLemmer »

@Telfort webcare

Ik wacht met spanning op de beloofde reactie die uiterlijk vandaag zou komen.

RoelLemmer
Berichten: 22
Lid geworden op: 22 jan 2010 20:52

Re: Telfort Prepay jat beltegoed

Ongelezen bericht door RoelLemmer »

Bericht
Onderwerp: Re: Telfort Prepay jat beltegoed
Van: Telfort webcare
Verstuurd: 22 dec 2011 17:58
Naar: RoelLemmer

Beste heer Haringsma,

Het beltegoed is niet verdwenen maar opgegaan door het gebruik van mobiel internet (€4,778). Er gaat iets niet helemaal goed met de weergave van het verbruik in Mijn Telfort, hierdoor denkt u dat het beltegoed is verdwenen. Ik ben nog aan het achterhalen op welk tijdstip het verbruik precies heeft plaatsgevonden. U hoort spoedig meer van mij.

Met vriendelijke groet,

Laïla


Ik ben de kwaadste niet, maar ik had nu toch wel een onderbouwing van Telfort verwacht. Dat ik niet alles in kan zien begrijp ik niet. Het blijft me een raar gevoel geven. Ik ga echter wel uit van de goede bedoelingen van Laila.

Jammer dat jouw laatste zin niet klopt Olaf79 (zie overzicht) Er wordt wel degelijk per Kb afgerekend.

Gesloten