LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Telfort rekent door na einde abonnement

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
voyager4
Berichten: 24
Lid geworden op: 29 sep 2005 17:43

Telfort rekent door na einde abonnement

Ongelezen bericht door voyager4 »

Vandaag ontving ik een faktuur voor het abonnement van mijn mobiele telefoon. Ik zag direkt dat het bedrag hoger was dan normaal, namelijk het dubbele. Dus ik de klantenservice opgebeld, mmm kost tegenwoordig 20 eurocent per minuut, lekkere minpunt voor de klantenservice. Krijg een stugge mevrouw aan de telfoon waaraan ik uitleg vraag. Er wordt mij verteld dat mijn contract tot 23 augustus loopt en deze is door mij al ruim 4 maanden geleden opgezegd omdat het toestel was verloren. Echter volgens de mevrouw lopen de kosten door tot ergens in september, dus buiten mijn einddatum van het contract. De korting die normaal wordt gegeven wordt daarom na 23 augustus niet meer verrekend en moet ik een veel hoger bedrag betalen. Maar ik leg uit dat ik het contract heb afgesloten tot 23 augustus, deze ruim op tijd heb opgezegd en ik niet van plan ben te gaan betalen voor de periode daarna. Krijg ik een grote mond en wordt mij gezegd dat ik dan in de problemen ga komen??? Ik moet gewoon betalen en na een tijdje ontvang ik dan een eindafrekening waar het teveel betaalde dan weer wordt terug gestort.
Kan Telfort mij dwingen te betalen nadat mijn abonnement is beeindigd? Ik vind dit nogal een vreemde zaak, als je een contact afsluit tot een bepaalde datum kan het toch niet zomaar even verlengt worden ook al krijg je later het geld terug??
Ik ben een beetje klaar met Telfort, al eerder problemen mee gehad en heb nu toch wel ernstig spijt dat ik daar nog niet eerder ben weg gegaan.

Mickey D
Berichten: 114
Lid geworden op: 21 feb 2005 21:04

Re: Telfort rekent door na einde abonnement

Ongelezen bericht door Mickey D »

Tefort schijnt echt zijn eigen regels te hebben, voor wat redelijk is naar (ex-)klanten toe. Ik heb verschillende heel frustrerende gesprekken gehad over netwerkverbindingen van mijn beeindigde abonnement bij hun, die zij niet hadden gesloten bij de portering. De een zegt dat het probleem verholpen is, de ander dat ze het binnen 3-5 dagen zullen repareren, een volgende dat het nog 4 weken gaat duren voor er ook maar iemand naar kijkt, en weer een ander stuurt mij naar mijn nieuwe provider. Dat laatste heb ik geprobeerd, maar het biedt natuurlijk weinig hoop als Telfort al niet eens in staat is om die netwerkverbindingen af te sluiten of ook maar te controleren (immers volgens de een al verholpen, volgens anderen moeten daar andere afdelingen naar kijken), dan zal een andere provider dit toch zeker niet op Telforts netwerk kunnen?
Ik heb trouwens, op aanwijzingen van de Telfort Shop medewerker die eerst de enige was die ik zonder Telfort telefoonnummer aan de lijn kon krijgen, via het 0800-nummer naar de klantenservice gebeld. Een gratis nummer zou je zeggen, maar je wordt gewoon doorgesluisd naar het betaalde nummer en de rekening daarvoor volgt gewoon. Ik had de opdracht gekregen om bepaalde keuzes achter elkaar in te voeren, ik moest maar niet luisteren naar de menukeuzes. Op die manier heb ik nooit de mededeling gehoord dat het gesprek mij 20 cent per minuut zou gaan kosten. Hierover heb ik ook nog een gesprek gehad met Telfort, en daarin werd gezegd dat het mijn eigen keuze was om de mededeling van de kosten over te slaan. Vreemd, hoe had ik kunnen weten dat er dergelijke informatie gegeven zou worden? Moederbedrijf KPN verstaat trouwens wel de kunst om 'belangrijke' mededelingen niet te kunnen laten overslaan door de klant. Ik denk dat ik nog hele stukken kan citeren over de frequentiewijziging van Digitenne. Maar Telfort en heel doorzichting aan de klant aangeven hoe en wat er in rekeing gebracht wordt? Nee, daar hoef je als klant niet op te rekenen...
Trouwens, bel naar 020-2002000 en je wordt doorverbonden hoor, en bel vanaf een vaste lijn met abonnement inclusief gesprekken in Nederland, dan bel je gratis!

Gesloten