LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] TELFORT schrijft 3 jaar na abonnement nog bedragen af!!
TELFORT schrijft 3 jaar na abonnement nog bedragen af!!
In 2005 heb ik een abonnement afgesloten bij Telfort voor telefonie en internet. Dit abonnement heb ik via twee aangetekende brieven (naar twee verschillende postadressen) keurig in maart 2007 opgezegd. Het abonnement zou per 29 november 2007 eindigen.
Tot zover geen probleem maar.... het bleek dat tot april 2010 doodleuk abonnementskosten zijn ingehouden!
Voor iedereen die nu zegt: heb je dat dan niet gezien: nee, helaas niet. Ik ben in 2004 als ZZP'er begonnen en heb het behoorlijk druk gehad waardoor ik dit niet gezien heb, ik ging er dan ook vanuit dat twee aangetekende brieven voldoende zouden zijn een abonnement te beindigen!
Ik heb gebeld en werd prima te woord gestaan: de medewerker bevestigde dat het abonnement in zijn geheel op 29 november 2007 was afgesloten en beloofde dat het te veel betaalde zou worden terug betaald. Einde goed nieuws.
Vervolgens:
-iedere keer gebeld en van kastje naar de muur gestuurd ("nee, u moet bij incasso zijn", "nee u moet bij de klantenservice zijn", "nee u moet bij de afdeling particulieren zijn", "nee, u moet bij de afdeling zakelijk zijn" etc.)
-verschillende toezeggingen over terugbetaling ontvangen, nooit nagekomen
-verschillende brieven geschreven maar (stom van me, dat had ik natuurlijk moeten weten) "nee meneer brieven lezen we niet, u moet emailen"
-onderweg bleek de termijn van 11 november 2007 opeens op mysterieuze wijze aangepast te zijn naar een latere datum
- wie denkt dat dit raar is: mijn gegevens zijn gewist: ik ben nu een niet bestaande klant, iemand anders heeft mijn klantnummer en IK BESTA NIET MEER!
JAREN WEL ONWETTIG GELD INNEN EN MIJ NU UIT HET SYSTEEM VERWIJDEREN IS NIET MEER ALS MISDADIG!
Het is voor mij allang meer als een gewone zaak, het is regelrechte oplichting.
Ik ben oprecht verbaasd dat deze praktijken voorkomen in Nederland. Misschien naief maar ik dat echt serieus dat dit probleem op eenvoudige wijze en snel zou worden gecorrigeerd. Ik ben echt met stomheid geslagen.
Voor iedereen: VERZINT VOOR JE BEGINT: BIJ TELFORT STELEN ZE NIET ALLEEN JE GELD MAAR ZELFS JE IDENTITEIT. ZO HEB JE DUS NOOIT EEN POOT OM OP TE STAAN.
Fiona
Tot zover geen probleem maar.... het bleek dat tot april 2010 doodleuk abonnementskosten zijn ingehouden!
Voor iedereen die nu zegt: heb je dat dan niet gezien: nee, helaas niet. Ik ben in 2004 als ZZP'er begonnen en heb het behoorlijk druk gehad waardoor ik dit niet gezien heb, ik ging er dan ook vanuit dat twee aangetekende brieven voldoende zouden zijn een abonnement te beindigen!
Ik heb gebeld en werd prima te woord gestaan: de medewerker bevestigde dat het abonnement in zijn geheel op 29 november 2007 was afgesloten en beloofde dat het te veel betaalde zou worden terug betaald. Einde goed nieuws.
Vervolgens:
-iedere keer gebeld en van kastje naar de muur gestuurd ("nee, u moet bij incasso zijn", "nee u moet bij de klantenservice zijn", "nee u moet bij de afdeling particulieren zijn", "nee, u moet bij de afdeling zakelijk zijn" etc.)
-verschillende toezeggingen over terugbetaling ontvangen, nooit nagekomen
-verschillende brieven geschreven maar (stom van me, dat had ik natuurlijk moeten weten) "nee meneer brieven lezen we niet, u moet emailen"
-onderweg bleek de termijn van 11 november 2007 opeens op mysterieuze wijze aangepast te zijn naar een latere datum
- wie denkt dat dit raar is: mijn gegevens zijn gewist: ik ben nu een niet bestaande klant, iemand anders heeft mijn klantnummer en IK BESTA NIET MEER!
JAREN WEL ONWETTIG GELD INNEN EN MIJ NU UIT HET SYSTEEM VERWIJDEREN IS NIET MEER ALS MISDADIG!
Het is voor mij allang meer als een gewone zaak, het is regelrechte oplichting.
Ik ben oprecht verbaasd dat deze praktijken voorkomen in Nederland. Misschien naief maar ik dat echt serieus dat dit probleem op eenvoudige wijze en snel zou worden gecorrigeerd. Ik ben echt met stomheid geslagen.
Voor iedereen: VERZINT VOOR JE BEGINT: BIJ TELFORT STELEN ZE NIET ALLEEN JE GELD MAAR ZELFS JE IDENTITEIT. ZO HEB JE DUS NOOIT EEN POOT OM OP TE STAAN.
Fiona
Re: TELFORT schrijft 3 jaar na abonnement nog bedragen af!!
Dus nog even voor de duidelijkheid als aanvulling: doordat ik niet meer besta kunnen ze niets meer in het almachtige systeem vinden en weet dus niemand opeens waar ik het over heb. Foetsie, net als het geld.
Re: TELFORT schrijft 3 jaar na abonnement nog bedragen af!!
Naar je bank gaan ,het verhaal uitleggen.
De bank je teveel betaalde abokosten teruglaten halen.
Je kan het tot 13 mnd laten storneren.
En als je melding maakt van onterecht incasso(daar zit geen tijdgrens aan)bij je bank,moeten ze het terughalen.
De bank je teveel betaalde abokosten teruglaten halen.
Je kan het tot 13 mnd laten storneren.
En als je melding maakt van onterecht incasso(daar zit geen tijdgrens aan)bij je bank,moeten ze het terughalen.
Re: TELFORT schrijft 3 jaar na abonnement nog bedragen af!!
Hoe verklaar je dat?het bleek dat tot april 2010 doodleuk abonnementskosten zijn ingehouden!
Vanaf 2007 ingehouden!
Je controleert toch je afschriften, of niet?
Re: TELFORT schrijft 3 jaar na abonnement nog bedragen af!!
@MFVO schreef
Ik ben in 2004 als ZZP'er begonnen en heb het behoorlijk druk gehad waardoor ik dit niet gezien heb, ik ging er dan ook vanuit dat twee aangetekende brieven voldoende zouden zijn een abonnement te beindigen!
Re: TELFORT schrijft 3 jaar na abonnement nog bedragen af!!
goeiiiiie tip snepke! vooral omdat het om incasso's gaat van 28 maand geleden ....Je kan het tot 13 mnd laten storneren.
Re: TELFORT schrijft 3 jaar na abonnement nog bedragen af!!
Dat heeft snepke ook geschreven en als dat kan dan is het idd een prima tip.En als je melding maakt van onterecht incasso(daar zit geen tijdgrens aan)bij je bank,moeten ze het terughalen.
Re: TELFORT schrijft 3 jaar na abonnement nog bedragen af!!
Google maar eens op melding onterecht incasso
Als je bij je bank komt,je niet met een kluitje in het riet laten sturen.
Gewoon doorzetten,laat ze maar wat werk doen voor hun loon.
Sommige banken"kennen" deze regeling niet(zeggen ze)
Ze zijn verplicht om hier aan mee te werken.
Dit heb ik bij de bank nagevraagd.
Deze bevestigde mijn vraag,ik wist dat ook niet.
Bij mij is een onterecht incasso uit 2008 teruggehaald.
Duurt ongeveer 2 mnd voor je het weer op je rekening hebt.
Melding onterecht incasso is genoeg.Meer hebben ze niet nodig.
Als je bij je bank komt,je niet met een kluitje in het riet laten sturen.
Gewoon doorzetten,laat ze maar wat werk doen voor hun loon.
Sommige banken"kennen" deze regeling niet(zeggen ze)
Ze zijn verplicht om hier aan mee te werken.
Dit heb ik bij de bank nagevraagd.
Deze bevestigde mijn vraag,ik wist dat ook niet.
Bij mij is een onterecht incasso uit 2008 teruggehaald.
Duurt ongeveer 2 mnd voor je het weer op je rekening hebt.
Melding onterecht incasso is genoeg.Meer hebben ze niet nodig.
Laatst gewijzigd door snepke op 14 aug 2010 08:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: TELFORT schrijft 3 jaar na abonnement nog bedragen af!!
SJZ schreef:
goeiiiiie tip snepke! vooral omdat het om incasso's gaat van 28 maand geleden ....
April 2010 is 4 mnd terug.
En je moet binnen 13 mnd,na laatste onterechte afschrijving melding maken.
Re: TELFORT schrijft 3 jaar na abonnement nog bedragen af!!
Dank je wel voor deze tip, ik ga het zeker proberen!
Ik weet het, het klinkt stom dat ik het niet gezien heb maar ik was als ZZP'r gestart en had iemand die mijn boekhouding deed. Achteraf had ik dat zelf natuurlijk ook bij moeten houden maar ja dat is achteraf...
Ik hou jullie op de hoogte!
Ik weet het, het klinkt stom dat ik het niet gezien heb maar ik was als ZZP'r gestart en had iemand die mijn boekhouding deed. Achteraf had ik dat zelf natuurlijk ook bij moeten houden maar ja dat is achteraf...
Ik hou jullie op de hoogte!
Re: TELFORT schrijft 3 jaar na abonnement nog bedragen af!!
Zoals beloofd hou ik jullie op de hoogte van de vorderingen.
Vijdag Telfort maar weer eens gebeld. Ik kreeg een emailadres om naar toe te mailen, alleen krijg ik de mailtjes retour want het adres werkt niet !
De strijd gaat verder!
Vijdag Telfort maar weer eens gebeld. Ik kreeg een emailadres om naar toe te mailen, alleen krijg ik de mailtjes retour want het adres werkt niet !
De strijd gaat verder!
-
- verified
- Berichten: 959
- Lid geworden op: 05 mei 2009 15:11
- Locatie: Amsterdam
- Contacteer:
Re: TELFORT schrijft 3 jaar na abonnement nog bedragen af!!
Erg vervelend om te lezen dat dit zo lang blijft lopen.
Zou u mij per PB uw naw-gegevens (naam, adres, woonplaats) toe kunnen zenden, zodat ik de status kan controleren?
Wouter
Zou u mij per PB uw naw-gegevens (naam, adres, woonplaats) toe kunnen zenden, zodat ik de status kan controleren?
Wouter
Re: TELFORT schrijft 3 jaar na abonnement nog bedragen af!!
Beste mensen / Telfort webcare,
Het is denk ik bedrijfspolicy van Telfort: je op het verkeerde been zetten.
Na de mail van Telfort webcare was ik toch weer even in de veronderstelling dat er iets aan mijn zaak gedaan werd, niets is echter minder waar. Ik kon mijn telefoonnummer doorgeven en zou worden teruggebeld. Nu moet ik zeggen dat dat ook gebeurde...niet dus...eerst weer moeten mailen (tros radar noemen in de mail werkt bijzonder goed) voordat ik werd teruggebeld.
Wie denkt dat je dan goed te woord wordt gestaan komt bedrogen uit: de dame in kwestie was erg verdedigend, kennelijk voorbereid op het ergste ("mag ik even uitpraten, mevrouw") terwijl ik het alleen probeerde uit te leggen dat ik er al maanden me bezig ben en er nu toch wel beetje klaar mee ben.
Gelukkig is het nu opgelost ...ook niet dus. Het systeem van Telfort kan volgens mevrouw geen terugbetalingen verwerken, daarom duurt het al maanden. Geen terugbetalingen? Is er nog nooit iemand bij Telfort terugbetaald?! Noteer even: ik wordt de eerste klant ooit die Telfort kennelijk gaat terugbetalen!(eerst zien dan geloven)
Nu wilde ik toch graag een bevestiging via mail dat er in ieder geval tergbetaald gaat worden en hoeveel. De mensen die bovenstaande ook hebben gelezen hebben al gezien dat tussentijd de termijnen waren aangepast dus ik ben zeer benieuwd wat het nu gaat worden, dat konden ze niet zeggen, dat moet nog worden uitgezocht.
Ik ben een positief iemand, ik heb nog geen enkel ander onderwerp ooit vermeld op welke site dan ook maar Telfort laat je weinig keus, anders reageren ze gewoon niet.
Ik hoop voor Telfort dat het nu spoedig en correct wordt opgelost, met minder neem ik geen genoegen meer, dan maar knokken tot het eind
Het is denk ik bedrijfspolicy van Telfort: je op het verkeerde been zetten.
Na de mail van Telfort webcare was ik toch weer even in de veronderstelling dat er iets aan mijn zaak gedaan werd, niets is echter minder waar. Ik kon mijn telefoonnummer doorgeven en zou worden teruggebeld. Nu moet ik zeggen dat dat ook gebeurde...niet dus...eerst weer moeten mailen (tros radar noemen in de mail werkt bijzonder goed) voordat ik werd teruggebeld.
Wie denkt dat je dan goed te woord wordt gestaan komt bedrogen uit: de dame in kwestie was erg verdedigend, kennelijk voorbereid op het ergste ("mag ik even uitpraten, mevrouw") terwijl ik het alleen probeerde uit te leggen dat ik er al maanden me bezig ben en er nu toch wel beetje klaar mee ben.
Gelukkig is het nu opgelost ...ook niet dus. Het systeem van Telfort kan volgens mevrouw geen terugbetalingen verwerken, daarom duurt het al maanden. Geen terugbetalingen? Is er nog nooit iemand bij Telfort terugbetaald?! Noteer even: ik wordt de eerste klant ooit die Telfort kennelijk gaat terugbetalen!(eerst zien dan geloven)
Nu wilde ik toch graag een bevestiging via mail dat er in ieder geval tergbetaald gaat worden en hoeveel. De mensen die bovenstaande ook hebben gelezen hebben al gezien dat tussentijd de termijnen waren aangepast dus ik ben zeer benieuwd wat het nu gaat worden, dat konden ze niet zeggen, dat moet nog worden uitgezocht.
Ik ben een positief iemand, ik heb nog geen enkel ander onderwerp ooit vermeld op welke site dan ook maar Telfort laat je weinig keus, anders reageren ze gewoon niet.
Ik hoop voor Telfort dat het nu spoedig en correct wordt opgelost, met minder neem ik geen genoegen meer, dan maar knokken tot het eind
-
- verified
- Berichten: 959
- Lid geworden op: 05 mei 2009 15:11
- Locatie: Amsterdam
- Contacteer:
Re: TELFORT schrijft 3 jaar na abonnement nog bedragen af!!
Ik heb nog geen PB van u ontvangen. Bedoelt u mail naar de klantenservice?
Zonder gegevens kan ik de status van betaling/creditering in ieder geval niet inzien.
Wouter
Zonder gegevens kan ik de status van betaling/creditering in ieder geval niet inzien.
Wouter
Re: TELFORT schrijft 3 jaar na abonnement nog bedragen af!!
Tsja, Telfort.....
Ik wilde een abonnement opzeggen, kijk op de website:
Telfort handelt nog steeds op een foute manier, blijkens hun website. Ze geven niet aan dat je altijd (wettelijk) schriftelijk mag opzeggen, ze maken het zo moeilijk mogelijk en handelen wat mij betreft tegen het frauduleuze aan (zeker nu omdat ze na mijn klacht hun website niet hebben aangepast).
Ik wilde een abonnement opzeggen, kijk op de website:
Paar keer gebeld, na 10 minuten (EUR 3,00) maar opgehangen. Brief gestuurd, nooit antwoord gekregen, geld werd steeds weer geincasseerd. Toen op een juridisch forum mijn ongenoegen gepost. Kreeg antwoord van Telfort webcare:Opzeggen
U kunt uw Telfort internetabonnement telefonisch opzeggen via 0900-9596. U betaalt voor een gesprek € 0,30 per minuut (met een maximum van € 15,- per gesprek) plus eventueel de kosten voor het gebruik van uw mobiele telefoon. Deze kosten kunt u vinden op de website van uw mobiele aanbieder.
Het duurde nog een paar maanden voordat het allemaal rond was en ik mijn geld terugkreeg.Vervelend om te lezen dat uw opzegging niet (juist) is verwerkt.
Het is onjuist dat een opzegging alleen telefonisch doorgegeven kan worden.
Uw schriftelijke opzegging had gewoon gehonoreerd moeten worden.
Telfort handelt nog steeds op een foute manier, blijkens hun website. Ze geven niet aan dat je altijd (wettelijk) schriftelijk mag opzeggen, ze maken het zo moeilijk mogelijk en handelen wat mij betreft tegen het frauduleuze aan (zeker nu omdat ze na mijn klacht hun website niet hebben aangepast).
-
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 20 aug 2010 15:20
Re: TELFORT schrijft 3 jaar na abonnement nog bedragen af!!
Oeps en ik heb nu net Telfort genomen:s Nou hopen dat er niks mis gaat...jojan schreef:Tsja, Telfort.....
Ik wilde een abonnement opzeggen, kijk op de website:
Paar keer gebeld, na 10 minuten (EUR 3,00) maar opgehangen. Brief gestuurd, nooit antwoord gekregen, geld werd steeds weer geincasseerd. Toen op een juridisch forum mijn ongenoegen gepost. Kreeg antwoord van Telfort webcare:Opzeggen
U kunt uw Telfort internetabonnement telefonisch opzeggen via 0900-9596. U betaalt voor een gesprek € 0,30 per minuut (met een maximum van € 15,- per gesprek) plus eventueel de kosten voor het gebruik van uw mobiele telefoon. Deze kosten kunt u vinden op de website van uw mobiele aanbieder.
Het duurde nog een paar maanden voordat het allemaal rond was en ik mijn geld terugkreeg.Vervelend om te lezen dat uw opzegging niet (juist) is verwerkt.
Het is onjuist dat een opzegging alleen telefonisch doorgegeven kan worden.
Uw schriftelijke opzegging had gewoon gehonoreerd moeten worden.
Telfort handelt nog steeds op een foute manier, blijkens hun website. Ze geven niet aan dat je altijd (wettelijk) schriftelijk mag opzeggen, ze maken het zo moeilijk mogelijk en handelen wat mij betreft tegen het frauduleuze aan (zeker nu omdat ze na mijn klacht hun website niet hebben aangepast).
Re: TELFORT schrijft 3 jaar na abonnement nog bedragen af!!
Succes dan met je abonnement, zou maar persoonlijk langs gaan of zoiets als je wilt opzeggen, foto'tje maken van jou en een medewerker of zo want telefonisch kan je ze met een klacht in ieder geval niet bereiken, brieven lezen ze niet, ook aangetekende niet en alleen via een forum of iets dergelijks gaan ze reageren. Nadruk op reageren en niet oplossen want ik heb nog geen cent gezien van het geld waar ik recht op heb.
Re: TELFORT schrijft 3 jaar na abonnement nog bedragen af!!
Voor Telfort webcare: lukt niet om een PB te versturen, krijg de melding "Teveel ontvangers"
-
- Berichten: 6858
- Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
- Contacteer:
Re: TELFORT schrijft 3 jaar na abonnement nog bedragen af!!
MFVO - mischien een rare vraag, maar als je de opzegdatum weet - is dat dus (schriftelijk?) bevestigd?
Aan de hand hiervan kan je dan aantonen dat Telfort (bewust?) fraude pleegt - want zodra een abonnement is afgelopen, houd automatisch OOK de machtiging op te bestaan.
Dus, na opzegging alsnog incasseren is gewoon diefstal, en als men niet goedschiks wil meewerken, dan maar via de juridische weg : Aangifte van diefstal doen.
Zowiezo naar de bank, telfort blokkeren, en bij de bank melden dat zij al vanaf (opzegdatum/ einddatum abonnement) onterecht incasseren zonder machtiging.
Eis dat de bank zoveel mogelijk terughaalt - en wat niet (meer) teruggehaald kan worden is dus jouw vordering op Telfort.
Als zij weer moeilijk doen - jammer dan - je hebt het geprobeerd - en men wil dus niet. Het vervelende is dat dit bedrijf (bewust?) hun fouten op hun (ex) klanten afwentelt - en door kluitje/riet taktieken de boel rekt. Je tijd zou je trouwens ook in rekening kunnen brengen.
Succes.
Aan de hand hiervan kan je dan aantonen dat Telfort (bewust?) fraude pleegt - want zodra een abonnement is afgelopen, houd automatisch OOK de machtiging op te bestaan.
Dus, na opzegging alsnog incasseren is gewoon diefstal, en als men niet goedschiks wil meewerken, dan maar via de juridische weg : Aangifte van diefstal doen.
Zowiezo naar de bank, telfort blokkeren, en bij de bank melden dat zij al vanaf (opzegdatum/ einddatum abonnement) onterecht incasseren zonder machtiging.
Eis dat de bank zoveel mogelijk terughaalt - en wat niet (meer) teruggehaald kan worden is dus jouw vordering op Telfort.
Als zij weer moeilijk doen - jammer dan - je hebt het geprobeerd - en men wil dus niet. Het vervelende is dat dit bedrijf (bewust?) hun fouten op hun (ex) klanten afwentelt - en door kluitje/riet taktieken de boel rekt. Je tijd zou je trouwens ook in rekening kunnen brengen.
Succes.
-
- verified
- Berichten: 959
- Lid geworden op: 05 mei 2009 15:11
- Locatie: Amsterdam
- Contacteer:
Re: TELFORT schrijft 3 jaar na abonnement nog bedragen af!!
@MFVO
Wilt u het nog een keer proberen?
U kunt het 'pb' icoontje onder dit bericht gebruiken om een bericht naar ons te versturen.
Daphne
Wilt u het nog een keer proberen?
U kunt het 'pb' icoontje onder dit bericht gebruiken om een bericht naar ons te versturen.
Daphne