LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Telfort stapelt fout op fout en biedt geen enkele service

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
corvwes
Berichten: 8
Lid geworden op: 24 aug 2011 18:13

Telfort stapelt fout op fout en biedt geen enkele service

Ongelezen bericht door corvwes »

Na aanleiding van deze klacht: http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 5&t=102504
heeft Telfort de volgende compensatie geboden:
Telfort heeft met u afgesproken dat de maandelijkse abonnementskosten tot 13-10-2011 niet in rekening worden gebracht. Abonnementskosten van de afgelopen twee maanden en de aansluitkosten wordt middels een creditering/vergoeding op de komende factuur in mindering gebracht. Daarnaast is Telfort bereid om de rente over het geïncasseerd bedrag en €50 voor het bellen naar onze Klantenservice te vergoeden.
De betaalwijze van uw facturen hebben wij gewijzigd van ‘automatisch’ naar ‘acceptgiro’. Vanaf heden worden facturen niet automatisch geïncasseerd.
En een maand later werd er weer vrolijk honderden euro's van mijn rekening afgehaald, krijg ik tegenstrijdige sms'jes, worden er crediteringen uitgevoerd waarbij de abonnementskosten weer wél in rekening worden gebracht. De 50 euro vergoeding zijn ze ook vergeten, enz, enz.
Maar weer gebeld met de helpdesk. De helpdeskmedewerker kwam er niet meer uit (ze kon me niet eens vertellen waarom er uberhaupt incasso's plaatsvinden terwijl automatische incasso uitstaat!), maar was bereid om me door te verbinden met de backoffice. Vervolgens kreeg ik een mevrouw aan de lijn die meende dat ik niet doorverbonden had mogen worden, die mij niet kon helpen omdat het systeem eruit lag (wat een toeval!) en die niet bereid was om mij terug te bellen. Tot zover de service van Telfort.

Dus nu maar weer een bericht op het Radar-forum, want dat was de vorige keer ook de enige manier om beweging in de zaak te krijgen. Ik wil iedereen waarschuwen voor de fouten van Telfort; ze stapelen fout op fout en kunnen vervolgens niets terugboeken, niet de incassowijze wijzigen, niet in hun systeem kijken en zelfs niet even terugbellen. Dit is de slechtste administratie én de slechtste service die ik ooit heb meegemaakt.

Zijn er mensen die ervaring hebben met het juridisch laten ontbinden van een contract als de provider er zo'n soepzooitje van maakt?

Telfort webcare
verified
Berichten: 959
Lid geworden op: 05 mei 2009 15:11
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Telfort stapelt fout op fout en biedt geen enkele service

Ongelezen bericht door Telfort webcare »

@corvwes,

Uw gegevens zijn bekend bij ons. Er wordt opnieuw contact met u opgenomen.

Laïla

Mahendra
Berichten: 2
Lid geworden op: 30 sep 2011 12:30

Re: Telfort stapelt fout op fout en biedt geen enkele service

Ongelezen bericht door Mahendra »

Mijn probleem is dat ik anderhalf jaar geleden een Telfort Unlimited abonnement had afgesloten voor 2 jaar. Een dag later heb ik gewijzigd naar 1 jaar wat verder geen probleem leek te zijn.
Telfort had dit hier een grote fout gemaakt door mijn Unlimited abonnement te wijzigen naar een Sim-Only 100 minuten wat niet door mij was aangevraagd en daarnaast werd er totaal niks over teruggekoppeld. Onwetend ben ik daarna gaan bellen in de veronderstelling een Unlimited abonnement te hebben wat resulteerde in een rekening van honderden euro's.
Na keer op keer contact te hebben gehad en de belofte dat ze het gaan oplossen en de mededeling dat het opgelost is ben ik hier geen steek mee verder gekomen. Maandenlang heb ik hun geloofd op hun woord en maandenlang werden er honderden euro's van mij rekening afgeschreven. Brieven, telefoontjes en zelf laten bellen via de Telfort winkel heeft niks uitgehaald. Er werden alleen maar beloftes gedaan die niet nagekomen werden en waardoor ik zelfs door hun fout afgesloten werd. Soms werd er zelfs niet eens gereageerd op mijn klachten. En het ergste is dat ik hun moet wijzen op hun fouten. En dat kost mij ook nog eens geld. Als ik niks zou doen dan hadden ze mij in totaal duizenden euro's afhandig gemaakt.
Pas na maanden hebben ze mijn abonnement weer kunnen herstellen naar een Unlimited maar de facturering bleef voor een Sim-Only 100 minuten. Dus daar ben ik ook nog een maandenlang mee bezig geweest om dat te herstellen. Uiteindelijk is de facturering opgelost en betaal ik netjes mijn rekeningen. Helaas staan er nog rekeningen open met verkeerde bedragen die ik volgens Telfort nog moet betalen. En dat terwijl er in de specificaties duidelijk staat dat ik uitsluitend gebeld heb naar Telfort nummers maar waar ik wel voor moet betalen ook al heb ik een Unlimited abonnement. Nu na meer dan anderhalf jaar ben ik nog steeds bezig met Telfort wijzen op wat ze fout doen en welke rotzooi ze maken. Ik ben het helemaal zat om daar elke keer achteraan te zitten. Dit kost mij tijd, geld, stress en frustraties.

corvwes
Berichten: 8
Lid geworden op: 24 aug 2011 18:13

Re: Telfort stapelt fout op fout en biedt geen enkele service

Ongelezen bericht door corvwes »

Na excusses en een volkomen onderzichtige brij aan verrekeningen is de uitkomst dat het contract voortijdig beëindigd kan worden.
Ik kan dus op zoek naar een provider met een fatsoenlijke service.
Dit alles was ook deze keer weer alleen mogelijk na tussenkomst van het Radar-forum.

Mijn ervaringen met Telfort op een rijtje:
- Telfort maakt administratieve fouten en ziet zichzelf vervolgens niet als probleemeigenaar.
- Telfort schrijft ten onrechte grote bedragen van je rekening af, ook als automatische incasso uit staat.
- Telfort weigert ten onrechte geincasseerde bedragen terug te storten; de klant moet zelf maar storneren.
- Klachtprocedures zijn volkomen zinloos. Ze duren 5 a 10 dagen, waarna je een onbevredigend antwoord krijgt van een no-reply mailadres (waar je dus niet op kunt reageren)
- Telfort helpdeskmedewerkers en backoffice-medewerkers schuiven fouten op elkaar af.
- De klant wordt afgeserveerd met opmerkingen als "het systeem is down" of "het is technisch niet mogelijk", waarna de bal weer bij de klant wordt gelegd.
- Een klacht krijgt pas serieus aandacht na interventie van een webcare-user. Zonder het Radar- of Kassa-forum bereik je niets.

Goed, ik ben bijna van ze af. Ik wens iedereen met soortgelijke problemen (en op het Telfort-forum heb ik er genoeg ontmoet die in hetzelfde schuitje zitten) veel succes. Telfort wens ik veel wijsheid en zelfreflectie toe.
Goed dat er een Radar-forum is. Het is mij duidelijk geworden dat er situaties zijn, waarin dit forum van doorslaggevend belang is.

Gesloten