LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Telfort stuurt trouwe klant weg

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Telfort problemen
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 mar 2011 01:09

Telfort stuurt trouwe klant weg

Ongelezen bericht door Telfort problemen »

De afgelopen 4+ jaren heb ik een mobiel abonnement bij Telfort gehad, dat ik in november om hem laten zetten naar een prepaid ivm tijdelijk verblijf in het buitenland. Dit met de bedoeling om mijn nummer te behouden en daarna als tot dan toe tevreden zijnde klant gewoon weer terug te keren.

Het volgende heeft zich echter voorgedaan:

Zo'n twee maanden na de overzetting van abonnement naar prepaid kreeg ik een factuur van Telfort thuis gestuurd. Het was echter geheel onduidelijk waar deze rekening op gebaseerd was. Daarop heb ik hen om een toelichting op de rekening gevraagd. Naar aanleiding hiervan heeft Telfort mij 3 verschillende automatische antwoorden gestuurd, alle omtrent wijzigingen van contactgegevens. Geen enkele reactie ging echter inhoudelijk op mijn bericht in.

Geheel onverwacht - en zonder een fatsoenlijke reactie van Telfort gehad te hebben - kreeg ik 3 weken later een brief van incassobureau Vesting Finance op mijn briefadres toegestuurd, met nota bene 37 euro incassokosten cadeau en vrijwel direct een vergelijkbare tweede brief er achteraan. Aangezien ik zelf in het verre buitenland verblijf heeft mijn vader per telefoon contact met ze opgenomen en de situatie toegelicht.

Desondanks werd vandaag een brief ontvangen op mijn briefadres waarin men in zeer duidelijke taal met een dagvaarding dreigt indien ik het geld niet overmaak. Wellicht kan iemand mij advies geven wat nou de beste optie is? Het is voor mij geen enkel probleem om het (lage) bedrag van de factuur te voldoen, maar een specificatie bij een factuur lijkt mij toch niet te veel gevraagd. Ik heb echter geen zin om 37 euro te betalen aangezien ik in afwachting was van een antwoord van Telfort, en men mij hierop direct heeft doorgestuurd naar het incassobureau. Wat dat betreft lijkt het mij het beste om maar gewoon de "dreigementen" van het incassobureau in de wind te slaan en er vanuit te gaan dat men geen dagvaarding begint voor een factuur van 19 euro.

Een andere optie zou zijn om het geld over te maken om maar van de problemen af te zijn, maar dit voelt moreel niet goed. Iemand een idee of de 37 euro achteraf bij Telfort te declareren is?

In de hoop op een paar goede reacties!

Telfort webcare
verified
Berichten: 959
Lid geworden op: 05 mei 2009 15:11
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Telfort stuurt trouwe klant weg

Ongelezen bericht door Telfort webcare »

Graag zoek ik voor u uit waar deze factuur uit opgebouwd is. In een privebericht kunt u uw NAW-gegevens, e-mailadres en Telfort 06-nummer kenbaar maken.

Hugo

ontevredentelfort
Berichten: 8
Lid geworden op: 17 mar 2011 22:36

Re: Telfort stuurt trouwe klant weg

Ongelezen bericht door ontevredentelfort »

Succes!

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Telfort stuurt trouwe klant weg

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Is dit reeds opgelost?

Gesloten