In mei heb ik gevraagd om mijn abonnement van Telfort om te zetten naar prepaid. Van deze aanvraag heb ik een bevestiging gekregen, maar hier is vanuit Telfort niks mee gedaan en heb ik zelf mijn abonnement om moeten zetten naar Prepaid. Omdat het abonnenment bleef doorlopen heb ik mijn machtiging in laten trekken in augustus (de 15e) en heb ik vervolgens de afgeschreven rekening van 28 augustus door de bank laten terugstorten. Ik ben mijzelf er terdege van bewust dat er in het contract staat dat de machtiging pas vervalt als alles is betaald, maar dan lijkt mij dat het een rekening moet zijn die terecht is. Ik zal hieronder het een en het ander toelichten met mailtjes ontvangen van Telfort.
Op 28 juli heb ik een mail ontvangen dat Telfort niet in haar systeem kan terug vinden dat ik om opzegging van mijn abonnement heb gevraagd:
Geachte heer/mevrouw,
Hartelijk dank voor uw e-mail aan Telfort.
Wij kunnen niet terugzien in het systeem dat er een opzegging is aangevraagd, daarom loopt uw abonnement stilzwijgend door met een opzegtermijn van één maand. Wij adviseren u uw abonnement op te zeggen als de kosten u te hoog is.
Het is per e-mail niet mogelijk om uw abonnement op te zeggen. Opzeggen is alleen telefonisch of schriftelijk mogelijk.
U kunt bellen naar 0900-9596 of een brief sturen naar:
Klantenservice Telfort
Postbus 512
2400AM Alphen a/d Rijn
Heeft u nog vragen? Kijk dan op telfort.nl/klantenservice. Hier vindt u eenvoudig en snel antwoord op al uw vragen.
Met vriendelijke groet,
Telfort B.V.
Afdeling Klantenservice Mobiel
Aangezien de klantenservice van Telfort maar een antwoord kan verwerken van 500 tekens, heb ik op 15 augustus een brief gestuurd naar Telfort (waar ik geen antwoord op heb ontvangen tot op heden). Hierin heb ik vermeld dat ik mijn gegevens wel goed bewaar en dat ik ze kan voorzien van de benodigde informatie. Deze gegevens zijn als volgt:
Op 7 mei heb ik van telfort o.v.v. admin: migratie [Incident: 100507-000195] de volgende mail ontvangen:
Onze klantenservice heeft uw vraag ontvangen en streeft er naar deze
binnen 5 werkdagen te beantwoorden.
Samenvatting Vraag
---------------------------------------------------------------
Klant (J Kiburg) - 07/05/2010 01:09 NM
Beste collega van de Backoffice,Op 07-05-2010 heb ik telefonisch contact gehad met mevrouw Kiburg. Naar aanleiding van dit gesprek stuur ik deze e-mail.Mevrouw Kiburg belde over het volgende probleem: Klant wilt abonnement per einde van het contract opzeggen en overstappen op prepaid. Gelieve dit voor de klant in orde te maken.Graag bovenstaand(e) klacht/verzoek in behandeling nemen en mevrouw Kiburg hiervan op de hoogte brengen.Met vriendelijke groet, Telfort Contact center
[---001:000626:59848---]
Op 10 mei heb ik vervolgens de volgende mail van Telfort ontvangen (betreft hetzelfde admin: migratie [Incident: 100507-000195]:
Ik heb daarna op 6 juli telefonisch contact gehad met telfort. Tijdens dit gesprek kon niet duidelijk gemaakt worden waar het probleem lag en zou er door Telfort gekeken worden hoe het kwam dat mijn aanvraag voor stopzetten abonnement en omzetten naar prepaid nog niet gelukt was.
Onderwerp
---------------------------------------------------------------
admin: migratie
Samenvatting Vraag
---------------------------------------------------------------
Reactie - 10/05/2010 03:35 NM
Geachte mevrouw Kiburg,
Uw abonnement wordt op 23-6-2010 overgezet naar prepaid. Dit gebeurt tussen 08.30 uur en 17.30 uur.
Prepaidnummer activeren
Wilt u gebruikmaken van uw prepaidnummer of wilt u dit meenemen naar een andere telecomprovider? Dan moet u uw prepaidnummer activeren. Koop beltegoed en bel nadat uw abonnement is omgezet naar prepaid, met uw eigen toestel naar 1244 en waardeer het beltegoed op. Uw simkaart is daarna geactiveerd als prepaid.
Opwaardeermogelijkheden
U kunt heel gemakkelijk online beltegoed kopen. Zo kunt u 24 uur per dag en 7 dagen per week opwaarderen. Ook kunt u opwaarderen via Mijn Telfort of Mobiel Opwaarderen. Kijk voor alle mogelijkheden op telfort.nl/opwaarderen.
Eindfactuur
U ontvangt een eindfactuur, nadat uw abonnement is beëindigd. Wij verrekenen op deze factuur vooruitbetaalde kosten. Wij maken eventuele tegoeden binnen 4 weken over naar uw rekening. Uw machtiging tot automatische incasso, vervalt nadat eventuele openstaande bedragen op uw eindfactuur geïncasseerd zijn.
Heeft u nog vragen? Kijk dan op telfort.nl/klantenservice. Hier vindt u eenvoudig en snel antwoord op al uw vragen.
Met vriendelijke groet,
Telfort Klantenservice mobiel
[---001:001298:59794---]
Vervolgens heb ik op 16 en op 21 juli een bericht ontvangen dat er vertraging was met het uitzoeken van mijn vraag. Op 26 juli heb ik opnieuw een mail gestuurd, aangezien ik er ondertussen wel een beetje klaar mee was, met de vraag waarom er wel geld van mijn rekening af gehaald kan worden, maar mijn verzoek niet behandeld kan worden. Ik ben toen meteen gebeld door een collega van Telfort, die mij niet op een vriendelijke manier te woord heeft gestaan. Zij melde mij dat er op 24 juni een prepaidpakket/kaart naar mijn adres in de rudolf dieselstraat te Amsterdam is gestuurd. Deze is echter nooit aangekomen. Deze collega melde mij vervolgens dat telfort slechts eenmalig de kaart op stuurt en ik nu zelf maar moest zorgen dat ik naar de dichtsbijzijnde telfort winkel zou gaan voor het aanschaffen van een prepaidkaart, waarbij de kosten op mij aankomen. Er werd mij hier vriendelijke bij vermeld dat 'Als ik het allemaal niet begreep, dan werd het me in de Telfortwinkel wel verder uitgelegd'. Helaas was de Telfortwinkel voor mij 1,5 rijden met de auto, dus dit uitstapje heb ik mijzelf bespaard en ben naar de phonehouse gereden in de buurt.
Mij is nooit verteld aan de telefoon dat ik een prepaidpakket/kaart zou ontvangen, dit staat ook niet in de mail die ik van telfort heb ontvangen, zoals u hierboven kunt teruglezen. Op 23 juni zou het automatisch omgezet worden en dat is niet gebeurd.
Ik ben daarna op 27 juli in Terneuzen bij The Phonehouse geweest (rond 12.30). Van daaruit heeft men contact opgenomen met Telfort voor het navragen van de situatie. Zij hebben mij uiteindelijk een prepaidkaart verkocht op advies van de klantenservice. Ik heb daarna een aanvraag gedaan voor nummerbehoud van het oude telefoonnummer op het kaartje van het nieuwe prepaidnummer en hoopte dat mijn abonnement dan ook op korte termijn beëindigd zou worden.
Dit is uiteindelijk dus in augustus gebeurd, 3,5 maand nadat ik heb gevraagd om mijn abonnement om te zetten naar prepaid. Telfort wil nu de 38 euro van de laatste afrekening op 28 augustus betaald hebben. Wat kan ik hier nu het beste mee doen is mijn vraag? Ik ben niet van plan om de 38 euro te betalen, integendeel, ik zou eerder van Telfort restitutie willen van de abonnementskosten vanaf 23 juni tot op heden, 7,50 euro van de prepaidkaart (Phonehouse Terneuzen), een vergoeding voor de gemaakte kosten van o.a. het bellen naar Telfort (op 27 juli nogmaals contact gehad met Telfort, na het 'onbedoelde' afsluiten van het abonnement van mijn vader - met keuzemenu's en wachttijden a 30 cent per minuut) en kilometers gereden naar de dichtstbijzijnde Phonehouse.
Advies zou welkom zijn, want vanmiddag hebben mijn ouders wederom enige tijd aan de telefoon gehangen met uiteindelijk geen antwoorden, want ze konden blijkbaar niet in mijn gegevens kijken.
Met vriendelijke groet,
J.Kiburg