LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Telfort terreur

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Willem D. Okkerse
Berichten: 5
Lid geworden op: 10 jun 2009 15:16

Telfort terreur

Ongelezen bericht door Willem D. Okkerse »

Eind april ontving ik een op 20.4.2009 gedateerde brief van Stichting Preventel uit Deventer de mededeling dat ik geregistreerd sta wegens een achterstallige vordering.

Op 20 april ontving ik een op 16.4.2009 gedateerde brief van Telfort dat men "bij hoge uitzondering" zal overgaan tot het crediteren van de contractsbeëindigingskosten. De brief was niet ondertekend.

Op 29.4.2009 ontving ik een e-mail van Telfort dat men "uit coulance overwegingen 25,- Euro ter compensatie van het ongemak op mijn rekening zal storten. (is inmiddels geschied)

Conclusie : opname register Preventel en brief Preventel is onrechtmatig. Creditnota van Telfort was vier dagen voor brief Preventel.

MAAR NU HET VERVOLG !
Op 15. mei schrijf ik het volgende aan Telfort

T.a.v. de Directie van Telfort
Incident: 090224-000111] [Incident: 090427-000410][Incident: 090429-000142]

Betreft : Uw medewerkers zijn thans een grens overgegaan.
Ten derde male een onrechtmatige daad en derhalve aankondiging kort geding

Per post ontving ik een schrijven van de Stichting Preventel waarin werd aangekondigd dat ik geregistreerd sta wegens een achterstallige vordering van uw organisatie. Ik zou deze registratie kunnen beëindigen door betaling van het volledige bedrag aan Telfort. Eventueel kan ik in beroep gaan bij Preventel.

Ik deel u mede dat niet voornemens te zijn. Wel geef ik u thans veertien dagen de tijd - te rekenen vanaf heden - waarin ik een excuusbrief van u verwacht alsmede een bevestiging van de Stichting Preventel waarin deze registratie op een misverstand bestaat.

Mocht u aan deze gerechtvaardigde wens niet tegemoet komen zo zal ik u na die termijn - zonder verdere nadere aankondiging - in rechten betrekken en via een kort geding voor eens en voor altijd een eind maken aan uw waanzinnige en ongefundeerde terreur alsmede uw diverse onrechtmatige daden, waarvan de kosten inmiddels zijn opgelopen tot ca. € 800 Euro. Tevens zend ik een kopie aan Tros Radar en verzoek hen mij uit te nodigen voor een nog ongetwijfelde nog komend gesprek met u op de TV waar ik u graag de oren zal wassen.

HIEROP VOLGT GEEN ENKELE REACTIE.
Niet van Telfort niet van Preventel

Per 26.5.2009 geef ik hierop een rappel.
GEEN ENKELE REACTIE.

Advocaat advies leert dat het geen zin heeft om goed geld naar kwaad geld te goioen, maar weet er iemand in Nederland wel raad met deze TERREUR ?

Telfort maakt de fouten en is niet bereid deze recht te zetten danwel Preventel opdracht te geven tot rectificatie aan mij.

Pindakaaspotje
Berichten: 1672
Lid geworden op: 02 jan 2009 19:01

Re: Telfort terreur

Ongelezen bericht door Pindakaaspotje »

***CENSUUR! TROS RADAR
Laatst gewijzigd door Pindakaaspotje op 06 jan 2012 20:03, 1 keer totaal gewijzigd.

Telfort webcare
verified
Berichten: 959
Lid geworden op: 05 mei 2009 15:11
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Telfort terreur

Ongelezen bericht door Telfort webcare »

@Willem D. Okkerse

Allereerst bied ik, namens Telfort, mijn excuses aan voor de ontstane verwarrende situatie.

Naar aanleiding van uw ongenoegen heb ik een aantal acties c.q. verzoeken voor u uitgezet. Op het moment dat ik een terugkoppeling heb ontvangen, bericht ik u opnieuw via uw prive e-mail.

Daphne

sandra56
Berichten: 205
Lid geworden op: 26 okt 2008 10:40

Re: Telfort terreur

Ongelezen bericht door sandra56 »

TELFORT is ECHT een TERREUR BEDRIJF!!!! :evil: :evil: :evil: Bij mijn factuur online staat vermeld dat TELFORT het verschuldigde abonnementsgeld op 14 juni van mijn rekening zou afschrijven! Gisteren ging ik mijn saldo checken omdat ik ff wat geld wilde voorschieten tot a.s vrijdag, en wat schept mijn verbazing!!!! TERROR TELFORT heeft MIJN geld gisteren(10-06) al afgeschreven :twisted: :twisted: :twisted: .Klanten snel geld afhandig maken, alleen daar is deze TERROR BEDRIJF GOED in!!!!! Ik vraag mij af of er nog meer TELFORT slachtoffers zijn die dit ook meemaken en als dit zomaar mag gebeuren??????? Reacties graag. BVD

FFF
Berichten: 53
Lid geworden op: 20 jul 2008 08:51

Re: Telfort terreur

Ongelezen bericht door FFF »

Ik mis in deze het verhaal tot de Preventel brief.

Normaal wordt er bij een provider pas na herhaaldelijk niet betalen een registratie gedaan. U moet dan denken aan enkele maanden.

Heeft u verzuimd om te betalen?

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Telfort terreur

Ongelezen bericht door TdeHond »

@ Sandra,
het te vroeg afboeken is slechts een kleinigheid. Bij mij werden tot 2 x toe een a.i. gedaan zonder dat ik er ooit klant geweest ben.

Even via de site een klacht indienen over de te vroege afboeking met het verzoek het voortaan te doen op de datum die online vermeld staat.

Telfort webcare
verified
Berichten: 959
Lid geworden op: 05 mei 2009 15:11
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Telfort terreur

Ongelezen bericht door Telfort webcare »

@Willem D. Okkerse

Op 11 juni 2009 heb ik aangegeven uw klacht in behandeling genomen te hebben. Hiervoor heb ik toen een aantal verzoeken en acties uitgezet. Ik verwacht begin volgende week de nodige terugkoppelingen. Per mail breng ik u hiervan op de hoogte.

Ik vertrouw erop u hiermee voorlopig voldoende te hebben geïnformeerd.

Daphne

sandra56
Berichten: 205
Lid geworden op: 26 okt 2008 10:40

Re: Telfort terreur

Ongelezen bericht door sandra56 »

Nadat ik een mail naar telfort heb gestuurt kreeg ik dit als reactie van telfort; Op de laatste factuur staat vermeld dat het bedrag rond de 13e zal worden afgeschreven. Dit is gedaan op 14 juni. Dit betekend dat wat op de factuur staat klopt met wat er in de werkelijkheid gebeurd. Er worden geen bedragen te vroeg afgeschreven van uw rekening. :shock: Ik heb toen de datum van de afschrijving van mijn bankrekening gecopieerd om telfort te laten zien dat ze ook goed kunnen liegen :roll: Daarop is niet gereageert door telfort

sandra56
Berichten: 205
Lid geworden op: 26 okt 2008 10:40

Re: Telfort terreur

Ongelezen bericht door sandra56 »

Dit staat op mijn bankafschrift; 11-06-2009 GIRO 9275549
TELFORT TAV ACCOUNTS REC
BETALINGSKENM. ARNL-139914069-
FACTUURNUMMER* 92627362
TELFORT B.V.
TELF 40,31 EUR Ben ik now gek of HELFORT! :roll: :roll: :roll:

sandra56
Berichten: 205
Lid geworden op: 26 okt 2008 10:40

Re: Telfort terreur

Ongelezen bericht door sandra56 »

Dit staat op mijn bankafschrift; 11-06-2009 GIRO 9275549
TELFORT TAV ACCOUNTS REC
BETALINGSKENM. ARNL-139914069-
FACTUURNUMMER* 92627362
TELFORT B.V.
TELF 40,31 EUR Ben ik now gek of HELFORT! :roll: :roll: :roll:

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Telfort terreur

Ongelezen bericht door TdeHond »

Het lijkt mij duidelijk dat Telfort eerder afgeboekt heeft als beweerd werd.
Zwijgen stemt toe. Dus u heeft gelijk. ;)
Het negeren is dan ook wat de klant zo kwaad maakt.
Liegen is nog vervelender. Dus logisch dat u geïrriteerd bent.

Dragoon
Berichten: 179
Lid geworden op: 19 feb 2006 20:31

Re: Telfort terreur

Ongelezen bericht door Dragoon »

Vind persoonlijk de reactie wat overdreven.
Of het nou op 11-06-2009 of op 14-06-2009 wordt afgeschreven, die 3 dagen.
Betalen moet je t toch ;)

Telfort webcare
verified
Berichten: 959
Lid geworden op: 05 mei 2009 15:11
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Telfort terreur

Ongelezen bericht door Telfort webcare »

@ Willem D. Okkerse

Zojuist heb ik de beloofde e-mail naar uw prive mail gestuurd.

Daphne

Gizmo©
Berichten: 473
Lid geworden op: 28 apr 2004 23:20

Re: Telfort terreur

Ongelezen bericht door Gizmo© »

Vind persoonlijk de reactie wat overdreven.
Of het nou op 11-06-2009 of op 14-06-2009 wordt afgeschreven, die 3 dagen.
Betalen moet je t toch
Veel mensen hebben meerdere rekeningen waar ze geld heen en weer schuiven. Mensen komen rood te staan als geld eerder wordt afgeschreven dan is beloofd.

Willem D. Okkerse
Berichten: 5
Lid geworden op: 10 jun 2009 15:16

Re: Telfort terreur

Ongelezen bericht door Willem D. Okkerse »

Zeer bizar ! Aangezien Telfort rechtstreeks kon afschrijven van onze bankrekening wordt toch tevens een BKR registratie gemaakt. Leuker kunnen wij het niet maken; wel steeds krommer.

Heden is uw antwoord gearriveerd. Ik heb u echter gesommeerd Preventel instructies te geven mij te bevestigen dat ik uit hun registratie ben verdwenen.

U heeft mij - ten onrechte - aldaar aangemeld dus is het ook uw zaak om deze onterecht aanmelding te rectificeren en mij te laten bevestigen. Om het kort geding te voorkomen gelieve u Preventel (wellicht met een kopie aan mij) te instrueren. Eenvoudiger kan ik het niet voor u maken; leuker niet meer.

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Telfort terreur

Ongelezen bericht door TdeHond »

Begrijp ik het goed dat u een BKR registratie heeft gekregen ondanks dat Telfort van uw rekening kon afboeken?
< :shock: >

Het vervelende is dat Helfort deze registratie ook ongedaan moet maken. Of dat ze gaat lukken.... :roll:

Sterkte < zucht >

Willem D. Okkerse
Berichten: 5
Lid geworden op: 10 jun 2009 15:16

Re: Telfort terreur

Ongelezen bericht door Willem D. Okkerse »

Blijkens de e-mail van Telfort :
Bij het aangaan van een overeenkomst met een telecomaanbieder is deze verplicht u aan te melden bij het BKR. Deze wordt omgezet naar een negatieve op het moment dat een factuur 85 dagen of langer openstaat.

Vaststaand feit is dat Telfort altijd (ca. zeven jaar) haar geld heeft kunnen incasseren en er nooit een achterstand was. De factuur in kwestie die ik heb laten terugboeken bij de bank werd vier dagen VOOR de registratie bij Preventel door Telfort zelf gecorrigeerd zodat er geen schuld meer was. Desalniettemin kreeg ik een melding van registratie door Preventel. Ik probeer nu al pas een kleine twee maanden bevestiging te krijgen dat ik oneigenlijk geregistreerd sta - of nu in ieder geval niet meer. Maar ja, .....

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Telfort terreur

Ongelezen bericht door TdeHond »

Het is niet Telfort's sterkste kant om een fout recht te zetten.
Hopelijk gaat dat in uw geval wel lukken.

Bedroevend.

Willem D. Okkerse
Berichten: 5
Lid geworden op: 10 jun 2009 15:16

Re: Telfort terreur

Ongelezen bericht door Willem D. Okkerse »

Zojuist heb ik formeel bevestigd gekregen dat Telfort géén negatieve registratie bij de BKR heeft gemaakt, de "normale" registratie per februari (sic !) is beëindigd en dat Stichting Preventel automatisch vervalt. Let wel einde abonnement medio februari. Bevestiging eind juni.

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Telfort terreur

Ongelezen bericht door TdeHond »

Gelukkig dat alles uiteindelijk met de onnodige vertraging en irritatie is rond gekomen.

Gesloten