LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Telfort verlenging annuleren

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
L de Visser

Telfort verlenging annuleren

Ongelezen bericht door L de Visser »

Onlangs heb ik mijn Telfortabonnement verlengd waarbij ik een nieuw toestel had gekozen. Nadat ik het nieuwe toestel in gebruik wilde nemen, sprong het netwerk steeds op roaming, ook als ik het handmatig instelde, bleef het probleem bestaan.
Ook het mobiel internet ging steeds via de roaming.

Elke dag wel contact met de klantenservice gehad over dit probleem, maar had het gevoel niet echt serieus genomen te worden, en het enig wat ik te horen kreeg was, dat het niet aan Telfort lag, maar aan het type toestel.
Uiteindelijk rade een medewerker me aan naar een Belcompany winkel te gaan om het probleem op te lossen, die konden dat namelijk uitzetten, was een code in het toestel.
Maar volgens belcompany lag het aan mijn sim :shock: .
Dus geen stap verder.

Ik besloten om de klantenservice nogmaals maar eens te bellen en dan mijn verlenging te annuleren. Maar dat ging bij de eerste mede werker niet omdat de verpakking open was geweest, tja had ik dat niet gedaan zei ik wist ik ook niet dat er een probleem was... dus ze had verbond me door naar de klachteninstantie.
Daar gesproken met een medewerker en die heeft een mail verstuurd intern en belde me na een uurtje terug dat ik het toestel kon terug sturen en dat dan de annulering van mijn verlenging rond was.
Krijg ik een dag laten mail van de Telfortshop dat de verpakking open was geweest en daardoor dat ze het niet retour namen en ik dus nog twee jaar aan het abonnement vastzit.
Dus nogmaals een boos telefoontje naar de klantenservice. Met de mededeling dat ik serieuze stappen ga ondernemen als het niet naar afspraak wordt opgelost. Blijkt dat het wel genoteerd staat dat ik het mag terug sturen , maar niet goed is gecommuniceerd en ze hebben er nu een klacht van gemaakt, daar heb ik nu ook een bevestigingsmail van , dus wordt in behandeling genomen.
Vandaag werd door de TNT mijn toestel retour gebracht, maar ik het het pakket geweigerd dus is nu weer terug naar Telfort. Want ik had een afspraak gemaakt met een medewerker. (Waarvan ik de naam heb genoteerd.)

Maar ik baal nu enorm dat ik van het kastje naar de muur gestuurd wordt en ook een behoorlijk bedrag kwijt ben door het bellen met de klantenservice die naar mijn mening niet echt service verlenen!!

Heeft er iemand nog meer deze ervaring? En hoe is het opgelost?

Mvg Leonie

Telfort webcare
verified
Contacteer:

Re: Telfort verlenging annuleren

Ongelezen bericht door Telfort webcare »

@L de Visser

Graag laat ik voor u uitzoeken wat de status is. In een privébericht kunt u uw naw-gegevens, 06-nummer van Telfort/ordernummer en uw e-mailadres aan ons kenbaar maken.

Met vriendelijke groet,

Laila
Laatst gewijzigd door Telfort webcare op 13 aug 2010 12:30, 1 keer totaal gewijzigd.

b1ke

Ongelezen bericht door b1ke »

de melding roaming komt door de overschakeling op het kpn netwerk ipv het telfort netwerk
het gebruik van het kpn netwerk lijd niet tot hogere kosten u kunt de roaming melding dus gewoon negeren bij gebruik binnen nederland.

technisch zou het mogelijk moeten zijn om deze meldingen te voorkomen echter zijn er nog niet genoeg klachten bij telfort binnen gekomen dat ze hier iets aan doen.

L de Visser

Dat Telfort gebruik maakt van het KPN netwerk is mij bekend, maar ik woon dicht bij het grensgebied en daardoor springt de telefoon steeds op het netwerk van het buitenland, ook al stel ik die handmatig in.
En ik ervaar het als vervelend om steeds voordat ik wil gaan bellen / internetten te moeten kijken of het netwerk wel goed staat. Want dat is het probleem.

Mvg Leonie

L de Visser

Vandaag weer een mail van de Telfortshop ontvangen dat ze mijn retourzending niet kunnen verwerken.
Waarom wordt niet duidelijk aangegeven.
Dus nogmaals gebeld met de klantenservice en er is nog een klacht bij gekomen dus, over de communicatie onderling in het bedrijf.

Maar goed, heb nu het advies gekregen om met de telefoon naar een Telfortwinkel te gaan en daar mijn telefoon te retourneren, want ik was op tijd met terug zenden en er was inderdaad een afspraak gemaakt met een medewerker.

Wordt er een beetje moe van om elke dag met de klantenservice te moeten bellen en nog steeds geen stap dichterbij een oplossing te komen!
Dus duimen gekruist op een goede afloop in de Telfort winkel

Mvg Leonie

amrozwandowicz

Ongelezen bericht door amrozwandowicz »

Ik heb precies hetzelfde probleem!
Afgelopen vrijdag mijn abonnement verlengt bij Telfort, nieuwe toestel gekregen, simkaart er in en alles deed prima. Vanochtend zie ik opeens dat er geen internet verbinding in gemaakt, dus de telefoon uit en weer aangezet, maar probleem blijft zich voordoen. Dan maar met de "klantenservice" gebeld:
Eerste gesprek: mevrouw (meisje) liet me weten dat ze mijn probleem bij de technische dienst gaat melden, en dat ik binnen 1 dag een antwoord zou krijgen. 10 minuten later krijg ik een smsje dat de klacht binnen 10 dagen wordt verholpen.
Aangezien dat ik geen 10 dagen heb om te wachten tot dat mijn mobiel doet waarvoor ik betaal, bel ik nog een keer.
Tweede gesprek: meneer heeft mijn netwerkinstellingen gerest, ik moest me telefoon uitzetten en na 15 minuten weer aanzetten. En ja hoor, ik mag de verbinding maken maar ik word gewaarschuuwd voor het feit dat ik gebruik zal maken van roaming services. Roaming? Ik zit in Utrecht! Maar ik wou het even testen, zet ik de roaming toch aan en ja hoor, internet doet het gewoon.
Dus weer gebeld.
Derde gesprek: Mevrouw laat me weten dat het hele probleem komt omdat Telfort gebruik maakt van KPN netwerk. Dus vandaar roaming. Maar ze kon me niet uitleggen waarom ik afgelopen vrijdag, zaterdag en zondag WEL kon internetten op mijn mobiel ZONDER roaming-melding. Maar ik moest me maar geen zorgen maken, de extra kosten worden niet berekend.

Al met al een grote chaos bij Telfort, hun website doet het ook weer niet dus ik kan niet eens schriftelijk me klacht melden...Vanmiddag terug naar de winkel, als het daar niet opgelost wordt ga ik mijn verlenging annulleren.

L de Visser

Gaat lekker daar bij Telfort.
Ik zelf heb inmiddels contact gehad met de afdeling consumer relations, en heb ook een mail gekregen van die afdeling, waar ik mijn toestel wel heen kan sturen en dat ze dan mijn abonnement gaan annuleren. Omdat ik inderdaad bij een Whitespot woon en de dekking niet optimaal is en daardoor steeds een ander netwerk automatisch neemt.

Dus ben benieuwd of het nu als het toestel daar aankomt ook echt wordt terug genomen en alles wordt stopgezet.
Eerst zien dan pas geloof ik de belofte.

Ik hoop dat jouw klacht ook snel wordt opgelost naar tevredenheid.

Mvg,
Leonie

amrozwandowicz

Ongelezen bericht door amrozwandowicz »

Hi Leonie,

Ik heb eerlijk gezegd erg weining vertrouwen, na 3 gesprekken met de "klantenservice" heb ik 3 verschillende "oplossingen" gehoord, en mijn probleem blijft zich voordoen. Heel raar allemaal...

Ik ga straks naar de winkel, even kijken wat ze daar te vertellen hebben!

Succes met het annuleren!

Groetjes

Anna

Gesloten