LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Telfort verlengt contract duurder en weigert opzegging

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Sunny85
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 nov 2010 14:42

Telfort verlengt contract duurder en weigert opzegging

Ongelezen bericht door Sunny85 »

Zodra ik mijn abonnement bij Telfort kon verlengen of opzeggen zou ik hiervan een melding krijgen. Deze heb ik nooit gehad. Het gevolg is dat Telfort nu automatisch mijn abonnement heeft verlengd en de prijs enorm heeft verhoogd. Ik betaalde voor 300 minuten en 100 sms’jes 10,95 euro per maand. Nu betaal ik ineens, zonder enige mededeling, 23,95 euro per maand.

Eerst had ik niet door waarom mijn rekening ineens hoger was. Daarom heb ik daarover contact opgenomen met de klantenservice. In mijn online gegevens stond naast de datum die zij als einddatum hebben aangehouden ook een andere einddatum genoemd, waardoor ik echt niet wist dat het abonnement afgelopen was. Van de klantenservice kreeg ik te horen dat mijn abonnement was afgelopen en automatisch verlengd met dus een hoger bedrag. Als ik nu van mijn abonnement af wilde had ik een maand opzegtermijn. Dus ongewild moet ik dan sowieso een maand dat hoge bedrag betalen.

Op 2 november, dat was toen ik hun antwoord kreeg, heb ik meteen een mail gestuurd om mijn abonnement op te zeggen. Vandaag kreeg ik te horen dat opzeggen alleen telefonisch kan (via een betaald nummer) of schriftelijk. Op grond van art. 6:267 BW mag ik mijn abonnement echter per mail (= schriftelijk) opzeggen. Dus dit klopt niet.

We zijn nu weer een week verder en ik vind ten eerste dat ik helemaal die hogere kosten niet hoef te betalen, want die heb ik nooit gewild. Verder vind ik dat dan in ieder geval de maand opzegtermijn moet lopen vanaf 2 november aangezien ik toen heb opgezegd. Wat te doen?

Roytheslayer
Berichten: 432
Lid geworden op: 26 apr 2006 13:02

Re: Telfort verlengt contract duurder en weigert opzegging

Ongelezen bericht door Roytheslayer »

Waarschijnlijk heb je op je abonnement een actiekorting gehad, die dus na 2 jaar is komen te vervallen.
Is natuurlijk ook je eigen verantwoordelijkheid om bij te houden wanneer je abonnement verloopt

Sunny85
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 nov 2010 14:42

Re: Telfort verlengt contract duurder en weigert opzegging

Ongelezen bericht door Sunny85 »

Dat klopt voor een deel. Ik zou bericht krijgen als het contract ten einde liep en heb dat niet gehad. Daarnaast stonden er in mijn overzicht twee datums bij einddatum genoemd, wat voor mij verwarrend was. Aangezien ik niks gehoord had, dacht ik dat de einddatum dan de andere datum wel zou zijn die in december lag. Niet dus.

Verder vind ik het dan alsnog erg raar dat ik mijn contract opzeg en dat dan domweg gezegd wordt, dat dat alleen telefonisch of schriftelijk kan. Terwijl per e-mail schriftelijk is!

Ik zeg T-Mobile op
Berichten: 145
Lid geworden op: 17 aug 2010 23:32

Re: Telfort verlengt contract duurder en weigert opzegging

Ongelezen bericht door Ik zeg T-Mobile op »

@Sunny85

De reden is simpel:
Als je moet bellen om op te zeggen, bel je 0.30 euro per minuut (op hele minuten afgerekend) plus de kosten van je mobiele telefoon. Als wachtverzachter hoor je de top 50 covers.
Als je gaat schrijven, vertraagt de verzending (dealtje met TNT?) en komt het 3 weken later pas bij de klantenservice aan, waardoor je abonnement doortikt.
In beide gevallen kassa voor Telfort. Met email moeten ze meteen opzeggen zonder dat er kassa tegenover staat. Vandaar dat ze geen email begrijpen.

Hetzelfde met twee einddatums. Jij belt/schrijft dan 2x, en dat is 2x kassa. En grote kans dat je het vergeet en te laat bent, zodat je wéér een jaar aan ze vast zit.

Overigens zijn KPN, Tmobile en Vodafone niets beter. Allemaal hebben ze "verdienmodellen". Vergelijk het met een waterbed: als je aan 1 kant drukt, puilt aan de andere kanten wat uit. Je wordt kaalgeplukt, links om of rechts om.

OPLOSSING .... simpel minder bellen/sms'en ! na 2x overgaan verbinding verbreken (géén voicemail), en de internetapplicaties op de smartfone niet meer automatisch contact laten zoeken. "Always on" is nergens voor nodig, want er wordt alleen maar constant automatisch aan spam-bedrijven doorgegeven waar je bent, wat je doet, en met wie je contact hebt. Mijn telefoon 'vraagt' of ie internetverbinding mag zoeken, en dan druk ik lekker 'nee' ;-)

Hatertje
Berichten: 533
Lid geworden op: 28 okt 2009 12:24

Re: Telfort verlengt contract duurder en weigert opzegging

Ongelezen bericht door Hatertje »

De meeste providers laten wel opzeggingen per e-mail toe, echter dient de mail vanaf een account te zijn verstuurd waarvoor je moet betalen. @kpn.nl @telfort.nl e.d. Een opzeggingsmail verturen vanaf bijvoorbeeld een hotmail account wordt niet toegestaan omdat hier geen enkele vorm van verificatie aan hangt.

Tevens begrijp ik het wel. Iemand kan natuurlijk gewoon een nep-adres aanmaken onder jouw naam en daarmee een opzegging plaatsen.

Enneh, die chap boven me.. Ga is andere mensen vervelen joh! Je hebt helemaal geen toegevoegde waarde op dit forum, je bent alleen maar negatief en foutieve informatie aan het spammen. Misschien moet je anders lekker een walkie-talkie nemen. Of 2 blikken met een touw ertussen.

MrV1976
Berichten: 66
Lid geworden op: 09 nov 2010 14:18

Re: Telfort verlengt contract duurder en weigert opzegging

Ongelezen bericht door MrV1976 »

Vaak mag je ook bellen in een telfortwinkel.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Telfort verlengt contract duurder en weigert opzegging

Ongelezen bericht door berndv »

Artikel 267
1.
De ontbinding vindt plaats door een schriftelijke verklaring van de daartoe gerechtigde. Indien de overeenkomst langs elektronische weg is totstandgekomen, kan deze tevens door een langs elektronische weg uitgebrachte verklaring worden ontbonden. Artikel 227a lid 1 is van overeenkomstige toepassing.
2.
Zij kan ook op zijn vordering door de rechter worden uitgesproken.
Welk deel staat dat je per e-mail kan opzeggen? Je mag het langs electronische weg opzeggen, klopt, maar alleen door de gerechtigde, en dat is via mail helaas niet te controleren. En ook niet via zogenaamd dure betaalde mail adressen die je vaak gratis bij een internetabo krijgt. Gewoon schriftelijk via aangetekende brief, weet je altijd zeker dat het aangekomen is.

Hatertje
Berichten: 533
Lid geworden op: 28 okt 2009 12:24

Re: Telfort verlengt contract duurder en weigert opzegging

Ongelezen bericht door Hatertje »

Een e-mailadres hebt met een @kpn.nl of @telfort.nl extensie krijg je inderdaad alleen maar bij het aansluiten van een internetabonnement. Voor het aansluiten van een internetabonnement moet je jezelf legitimeren. Zodoende is het e-mailadres wat je krijgt gebonden aan jouw persoonsgegevens.

Bij een hoop instanties mag je dan ook je abonnement wel beëindigen via een e-mail met een betaalde @ extensie.

Roytheslayer
Berichten: 432
Lid geworden op: 26 apr 2006 13:02

Re: Telfort verlengt contract duurder en weigert opzegging

Ongelezen bericht door Roytheslayer »

Is sowieso altijd beter om het schriftelijk en aangetekend te doen.
Heb je altijd bewijs van ontvangst als ze "spontaan" je opzegging vergeten zijn en gaan beweren dat ze nooit iets ontvangen hebben.

Ron51
Berichten: 19
Lid geworden op: 19 okt 2010 13:39

Re: Telfort verlengt contract duurder en weigert opzegging

Ongelezen bericht door Ron51 »

Ze vergeten zelfs dat ze de bevestiging van opzegging per post en per e-mail hebben verstuurd om vervolgens een incassoburo op je dak te sturen NA het beeindigen van je contract omdat je de rekeningen niet hebt betaald welke gewoon doorlopen NA het beeindigen van je contract.

YMSR
Berichten: 82
Lid geworden op: 11 nov 2010 22:01

Re: Telfort verlengt contract duurder en weigert opzegging

Ongelezen bericht door YMSR »

bij telfort mot je eerst 4 x teugbellen want het ligt r maar net aan wie je aan de telefoon krijgt.
De en medewerker zegt a en de andere medewerker zegt b.

Ik heb ook problemen met verlengen en ik word er helemaal ziek van.
Ik hang al 2 dagen aan de telefoon omat hun en fout maken.
Mijn oude contract loopt af op 30-1-2011 en mijn verlnging zou dus moeten ingaan op die datum.
Maar nee .. kijk ik bij mijn telfort staat er ingangsdatum verlenging 01-4-2011.
Dusdat zou betekenen dat mijn oude abbonement 3 maanden langer doorgaat.
Aangzien ik daavoor veel mer betaal dan mijn nieuwe abbonement wat ik verlengt heb bn ik het daar natuurlijk niet mee eens!
kosten oude/huidig abbonement per maand is 100 euro en t nieuwe abbonement zou 30 euro worden,

Dus heb geen zin om extra te betalen dan nodig is.

Ik bellen nar telfort. na 6 min eindeijk iemand aan de telefoon.
Nee hoor zegt de medewerker uw nieuwe abbonement gaat gewoon in per 30-01-2011.

Ik vertrouwde dit niet dus ik bel weer naar een andere adeling.
Nee zegt de mevrouw dat klopt inderdaad niet ik ga hem annuleren e dan gaan we hem er weer opnieuw inzetten en dan klopt het.

Nou dat gister gedaan en kijk ik vandaag bij mijn telfort en wat staat daar....
Uw verlenging gaat in op 1-04-2011.

daar wordt jetoch helmaal ziek van...!!!!

Ik weer gebeld en nu gaan ze een klacht indien en wordt ik teruggebeld..

Nu maar wachten... maar inmiddels wel een telefoonrekning krijgen va weet ik hoe veel :(

Roytheslayer
Berichten: 432
Lid geworden op: 26 apr 2006 13:02

Re: Telfort verlengt contract duurder en weigert opzegging

Ongelezen bericht door Roytheslayer »

@YMSR

Heb in je andere topic gereageerd,

Ben je toendertijd overgestapt met nummerbehoud vanaf een andere provider, dat zou namelijk die 3 maanden verklaren.
Wil dit best voor je nakijken in het systeem van telfort.
Heb ik even je nr, geboortedatum en simkaartnummer nodig, mag je pm-en als wilt.

Telfort webcare
verified
Berichten: 959
Lid geworden op: 05 mei 2009 15:11
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Telfort verlengt contract duurder en weigert opzegging

Ongelezen bericht door Telfort webcare »

@Ron51,

Naar aanleiding van uw berichten op diverse platformen, gaan wij opnieuw voor u aan de slag. U kunt spoedig een reactie van ons per mail tegemoet zien. Graag ontvangen wij alsnog een alternatief telefoonnummer van u via een privébericht.

Daphne
Laatst gewijzigd door Telfort webcare op 02 dec 2010 11:41, 1 keer totaal gewijzigd.

YMSR
Berichten: 82
Lid geworden op: 11 nov 2010 22:01

Re: Telfort verlengt contract duurder en weigert opzegging

Ongelezen bericht door YMSR »

nee dit nr heb ik al vanaf het begin van mijn telfort contract.
Ik stuur gegevens even naar je toe.

Gesloten