LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Telfort VERSCHRIKKELIJK!

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
belenna
Berichten: 19
Lid geworden op: 14 dec 2003 09:52

Telfort VERSCHRIKKELIJK!

Ongelezen bericht door belenna »

Vorig jaar had ik mijn abonnement netjes verlengd via de website gsmweb.nl

Bleek dat Telfort het niet 'begrepen' had, en het was niet meer terug te draaien, heb voor 3 maanden dubbel moeten betalen................
Afijn foutje kan gebeuren................. toch maar een 'nieuw' abonnement van 1 jaar genomen.... en de andere stopgezet.

Ik bel twee weken geleden de service van Telfort op, en de computer meld mij dat m'n contract is afgelopen, daarna medewerker aan de telefoon gehad die dit bevestigde en ook bevestigde dat ik een verlenging aan kon vragen.
Ik heb een nieuwe verlenging aangevraagd................. krijg ik van GSM-web te horen, dat het contract nog NIET is afgelopen!!!

Ik op hoge poten klantenservice gebeld. De mevrouw a/d lijn was zeer voorkomend en netjes, maar kon er niets aan doen, inderdaad, het bleek een ............. 2 - jarig contract te zijn. En er was niets geregistreerd van dat eerder telefoontje.
Klacht ingediend, en na 4x vragen of dit uitgezocht kan worden, krijg ik steeds, als een computer, dezelfde mail met 'U heeft het contract zelf getekend voor 2 jaar, dus U zit eraan vast' .....
Het wordt niet uitgezocht, of niets.

WALGELIJK die klantenservice en de administratie daar!!!

NOOIT MEER TELFORT voor mij!!!!

:evil:
Belenna

Fdotsch
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 feb 2006 09:53

Re: Telfort VERSCHRIKKELIJK!

Ongelezen bericht door Fdotsch »

Beste Belenna,

Om u van dienst te kunnen zijn hebben wij uw volledige naam en 06 nodig. Dan zullen wij uw probleem snel oplossen.

mail de gegevens naar mij a.u.b.

Alvast bedankt!

Met vriendelijke groet,

Telfort

Stanley
Berichten: 94
Lid geworden op: 31 dec 2005 20:07

Re: Telfort VERSCHRIKKELIJK!

Ongelezen bericht door Stanley »

Had je maar niet via die oplichters GSMWEB.NL moeten doen maar via Telfort zelf.

Eigen schuld dikke bult.

lecootje
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 jul 2006 01:49

Re: Telfort VERSCHRIKKELIJK!

Ongelezen bericht door lecootje »

nee het is waar. telfort is sinds de overname door KPN dezelfde puinhoop als KPN was, is en blijft.

ik had in één keer geen dekking meer thuis en had net mn abonnement verlengd. enorm irritant is al het feit dat je nergens op de site een telefoonnummer vind.
maar goed op schriftelijke klachten krijg je steevast standaard reacties. dus heb ik het contract ontbonden op grond van ernstige terkortkoming aan de zijde van telfort, en de incasso steeds doen storneren.

telfort trekt zich nergens iets van aan, negeert de zg. rode kaart, negeert mijn inmiddels ingeschakelde jurist (!) en stuurt me doodleuk een eindafrekening voor de nog resterende periode: ca. 290 euro!

klap op de vuurpijl: ik sta nu dankzij telfort geregistreerd bij preventel, de zwarte lijst van de telecomaanbieders. :twisted:

schandalijke handelswijze van telfort. inhoudelijk nooit contact met mij geweest. het lijkt wel alsof alles daar volledig is geautomatiseerd.

ik hoop dat ze mij gaan dagvaarden voor het openstaand bedrag, zodat ik verweer kan voeren en mijn schade op hen kan verhalen :lol: .

Dutch_com_freak
Berichten: 414
Lid geworden op: 27 jun 2006 00:35

Re: Telfort VERSCHRIKKELIJK!

Ongelezen bericht door Dutch_com_freak »

leuk dit topic :P ik ben pas overgestapt naar vodafone omdat ik in het buitenland (engeland dit geval GEEN verbinding had, ja... toen ik terug kwam op heatrow... TOEN ineens wel! (wat aangeeft dat het aan mijn telefoon instellingen niet gelegen heeft) nadat ik er 3 weken geweest was....OOK in hartje londen GEEN telfort of anderen te vinden..terwijl er daar toch o2 zat is ;) (telfort was vroeger o2.. dat was in de tijd dat ik hem heb aangevraagt...)

affin ik bel vandaag de klanten service op en die vertellen mij dat ik 3 maanden opzeg termijn heb, maar ik heb al best een oud contract bij telfort dus volgensmij klopt dat niet helemaal dus vandaag maar een aangetekend briefje de deur uit gedaan...

voor de rest alleen maar ellende met de dekking in westbraband van telfort vroeger bij KPN had ik daar nooit last van, majh lees ik vandaag dat ze ook op het netwerk van kpn gaan zitten ofzo...


affijn ik 5weken geleden ongeveer een abbonement met telefoon aangevraagt via kpn.comtniet zou binnen 5 dagen geleverd worden, dus ik na 5 dagen eens gebeld worden hij zou de andere week op vrijdag geleverd worden... ik die dag smiddags nog maar eens gebeld... nee nu zoudie ineens over 2weken geleverd worden....je raad het al vandaag was het nog niet die bewuste dag maar voor de zekerheid toch maar ff gebeld die leveren nuineens....pas in september me nieuwe abbonement. Ja, jammer dan vandaag gewoon z'n winkeltje binnen gelopen met allemaal van die telefoons en accoires aan de muur gegaan... loop ik bellende de deur uit met Vodafone en kan ik tenminste fatsoenlijk me vragen kwijt inplaats van allerlij onzin op de websites van die aanbieders waarvan blijkt dat de helft wat je opzoekt onwaar blijkt te zijn!


sorry telfort maar beetje jammer dat jullie me op een voor mij crusiaal tijdstip me in de steek laten. en jullie in de tijd dat ik gebruikmaakte van jullie netwerk niets aan die gaten hebben gedaan.

daarnaast was ik voor ik bij telfort ging altijd zeer tevreden met mijn abbonement bij kpn... maar eeuh.. die kan spreekwoordelijk ook dus even de boom in.

KPN? Telfort? How are you? :D

ik koop of vraag dus nooit meer een telefoon aan via internet!...

boebele
Berichten: 174
Lid geworden op: 12 jun 2006 17:58

Re: Telfort VERSCHRIKKELIJK!

Ongelezen bericht door boebele »

Ik heb vorig jaar een abonnement bij Telfort afgesloten, voor 2,50 pm krijg ik iets van 200 belminuten. Deze gebruik ik als mijn bundel bij HI op is. Spotgoedkoop, maar ik heb hier heel slecht bereik. Ik moet bij een open raam gaan staan, en dan nog kan de andere kant me slecht verstaan en val ik steeds weg.
Ik dacht dat ik de enige was, maar blijkbaar is het bereik van Telfort bij anderen ook niet zo goed. Ik beëindig daarom mijn abonnement en zal nooit overstappen naar Telfort.

Morrigan
Berichten: 84
Lid geworden op: 07 nov 2005 20:15

Re: Telfort VERSCHRIKKELIJK!

Ongelezen bericht door Morrigan »

Telfort geeft ook toe dat ze te weinig bereik hebben op sommige plaatsen: http://www.planet.nl/planet/show/id=118 ... /sc=9c2ce1

lecootje
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 jul 2006 01:49

Re: Telfort VERSCHRIKKELIJK!

Ongelezen bericht door lecootje »

tja ik heb ook al jaren telfort. nooit problemen gehad totdat plotsklaps in mijn woonhuis geen bereik meer was. dat kan ik mij niet permitteren want ik ben, net zoals heel veel mensen, afhankelijk van de telefoon.

in een standaard email reactie op mijn klacht hierover staat dat je een netwerktest moet doen (ander toestel). heb ik gedaan. geen bereik. kpn kaart in mijn telefoon gedaan: vol bereik.
dus dat gemeld. weer standaard reactie; ik kan een klacht indienen bij de afdeling netwerk maar daar kan dan verder niet over gecommuniceerd worden. en als voldoende klachten komen gaan ze een punt erbij zetten (wat dus nooit op korte termijn gebeurt)
dit geeft mij juridisch genoeg reden om het contract te ontbinden.

veel erger dan het slechte bereik vind ik de klantenservice, zeker nu ik al jaren klant ben.
bovendien speelt telfort eigen rechter door met de stichting preventel ervoor te zorgen dat ik nergens een nieuw contract kan afsluiten. ze krijgen van mij i.e.g. geen dubbeltje meer, ik ga desnoods door tot aan de hoge raad!

wat ze niet weten is dat ik nu een zakelijk abonnement bij vodafone heb afgesloten, volgens kenners momenteel de beste keuze :P

ehltech
Berichten: 166
Lid geworden op: 15 mei 2006 21:59

Re: Telfort VERSCHRIKKELIJK!

Ongelezen bericht door ehltech »

telfort is niet zo verschrikkelijk als je afschilderd ,ik heb ook telfort nooit geen klachten,dus niet generaliseren

Mickey D
Berichten: 114
Lid geworden op: 21 feb 2005 21:04

Re: Telfort VERSCHRIKKELIJK!

Ongelezen bericht door Mickey D »

Mijn ervaring met Telfort is heel wisselend en bij negatieve ervaringen pas ik een truc toe: gelijk nog 's bellen naar de klantenservices, wellicht nu een klantvriendelijker mederwerker...
Ik heb sinds een tijdje bij bellen vanaf (de omgeving van) thuis problemen, ik krijg de melding dat er een netwerkfout is. Daarom maar eens met de klantenservice gebeld. Dat zal wel aan uw toestel liggen, nee hoor ik heb al een ander geprobeerd en bovendien zal hij niet alleen thuis kapot zijn, toch?
Vervolgens kreeg ik te horen wat een nieuwe simkaart me ging kosten en kreeg ik de vraag naar welk adres die toegestuurd moest worden. Toch maar even vragen of dan misschien mijn simkaart lokatiegebonden kapot was, maar dat had mevrouw niet gezegd, ik had zelf gevraagd om een nieuwe simkaart! Daar was ik me niet van bewust, ik wist dat ik zowel toestel als simkaart had getest doordat het probleem alleen in de buurt van mijn huis voorkomt, verder heb ik geen problemen. Met veel moeite kon er in het intussen ruzieachtige gesprek toch een netwerkonderzoek gestart worden, tenminste, er werd gezegd dat dat een mogelijkheid was voor ze ophing.
Even teruggebeld om te vragen of dat netwerk onderzoek nu wel of niet gedaan werd, en hoe en wanneer ik het resultaat hiervan te horen kon krijgen, en nu iemand aan de telefoon die gelijk begreep dat een plaatselijk probleem toch eigenlijk wel aan de plaatselijke omstandigheden moest liggen. Ondanks dat er geen meldingen over het netwerk waren, zou er een onderzoek gedaan worden. Bovendien zou mijnheer nog eens overleggen met de technische dienst over wat er verder gedaan zou kunnen worden. Even later belde hij terug en zei dat er een reset in de centrale uitgevoerd zou worden. Hiervoor moest ik even mijn telefoon uit en weer aan zetten. Voor de uitslag van het netwerkonderzoek kon ik bellen.
Ook bij andere dingen is mijn ervaring dat de kwaliteit en klantvriendelijkheid bij Telfort erg wisselend is, en als een gesprek niet prettig verloopt, is even terugbellen al vaker de juiste oplossing gebleken. Ik kan dus helemaal achter de opmerking: 'niet generaliseren" staan!

piercinggirl
Berichten: 7
Lid geworden op: 12 sep 2006 08:34

Re: Telfort VERSCHRIKKELIJK!

Ongelezen bericht door piercinggirl »

dus ik ben niet de enige hoor ik
heb ook geen bereik in de huiskamer buiten wel
dus ook ik ga bij telfort weg naar mijn contract

dus voor mij ook geen telfort meer :lol:

Mickey D
Berichten: 114
Lid geworden op: 21 feb 2005 21:04

Re: Telfort VERSCHRIKKELIJK!

Ongelezen bericht door Mickey D »

Mijn contract is eerder afgebroken omdat ik te slecht bereik had, maar dat gold zowel binnen als buiten (in de omgeving van mijn huis). Tot mijn grote verbazing blijven ze wel gewoon bij de postcode-check aangeven dat er in mijn postcodegebied een goede ontvangst is. Ik heb ze al gezegd dat ik dit toch wel vind lijken op oplichting, immers ze weten al dat het bereik hier slecht is, maar geven aan toekomstige klanten aan dat het goed zou zijn. En dan moeten die maar weer gaan klagen over het bereik en kan Telfort hun net zo lang aan het lijntje houden als ze met mij gedaan hebben., voordat ze ook die klanten contractsvrij maken.
Wat ook niet klopt is mijn eindrekening, en daar wil Telfort niet over praten: ze beschouwen de relatie met mij als beëindigd, zeggen ze. Dat ze mij geld verschuldigd blijven vanwege deze verkeerde eindrekening, willen ze niet horen. Geen enkele reactie op mijn 'herberekening', waarin ik inmiddels zelf een fout ten gunste van mij heb ontdekt, iets dat Telfort dus weer heel makkelijk kon weerleggen. Ik blijf er echter bij inschieten, alleen iets minder dan ik eerst dacht. Nog dieven ook? Ik ben ooit met ze in zee gegaan omdat ik dacht dat het een betrouwbaar, eerlijk bedrijf was, maar ben flink van een koude kermis thuisgekomen!

piercinggirl
Berichten: 7
Lid geworden op: 12 sep 2006 08:34

Re: Telfort VERSCHRIKKELIJK!

Ongelezen bericht door piercinggirl »

eigenlijk moet radar dat in de uitzending een thema over houden want als je bij telfort een contract van twee jaar tekend ben je de klos :twisted:

ikke23
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 sep 2006 12:23

Re: Telfort VERSCHRIKKELIJK!

Ongelezen bericht door ikke23 »

Ik heb nu 1.5jr. een ab. bij telfort. ik heb nog nooit problemen met het netwerk gehad. tripjes naar frankrijk belgie enz. gewoon kunnen bellen. :!:

Mickey D
Berichten: 114
Lid geworden op: 21 feb 2005 21:04

Re: Telfort VERSCHRIKKELIJK!

Ongelezen bericht door Mickey D »

ik had ook niet in het buitenland problemen, daar maak je gewoon gebruik van het netwerk van de plaatselijke provider! Het probleem dat hier, niet alleen door mij, beschreven wordt, speelt juist in de omgeving van huis...
En ik heb het ook lang geroepen hoor: het zal wel meevallen met die netwerkkwaliteit, nog nooit wat gemerkt van slechte verbindingen! Totdat diezelfde kwaliteit van het ene op het andere moment instortte en Telfort tijdenlang 'niet thuis' gaf en mij liet zitten met de gevolgen van hun wanprestatie.

sylvia76
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 okt 2007 10:21

Re: Telfort VERSCHRIKKELIJK!

Ongelezen bericht door sylvia76 »

telfort
Ik heb in april 2003 een abonnement bij O2 (nu overgenomen door Telfort) afgesloten.Liep tot April 2005.
Na een paar maand ben ik verhuist,en had in het nieuwe huis geen bereik.
Telfort deed hier na meerdere klachten niets aan!
Ik heb een ander abonnement moeten nemen om toch bereikbaar te zijn.
Nu krijg ik,een jaar na dato een rekening,met achterstallige kosten.
Prima..echter..de simkaart werd niet gebruikt,en er stonden verschillende bedragen op de rekening.
Terwijl een ongebruikte simkaart alleen de abonnementskosten kost..en dus geen extra kosten.
Ik heb de rekening niet betaald,en heb telfort om een specificatie van de rekeningen gevraagd.
Ik heb tot op heden niets gehoord.Alleen nu (2,5 jaar na aflopen abonnement) komt er een deurwaarder langs die ruim 400 euro eist..terwijl de kosten die ik zou moeten betalen nog geen 70 euro was.
IK heb in de tussenliggende 2,5 jaar vaak met Telfort gebeld,en ze snappen er niets van..de klacht is al een keer terug gegaan naar Telfort ( het deurwaarderskantoor heeft de klacht terug naar Telfort gedaan en die zouden het oplossen).Tot op heden nooit iets van Telfort gehoord,alleen van het door hun ingehuurde incasso/deurwaarderskantoor met een rekening.
Bij het bellen naar Telfort krijg ik te horen dat ik geen klant ben bij hun,en er geen gegevens van mij in hun bestand staan..dus oplossen is niet te doen lijkt me.
Ik heb geen idee wat nu te doen..ik stel maar een betalingsregeling voor....aangezien ik het niet ineens kan betalen...maar is het nog op te lossen???
Er is een zitting geweest,echter was ik hier onvoldoende van op de hoogte..en volgens de deurwaarder MOET ik betalen..anders wordt er beslag gelegd op mijn goederen.
Ik zou graag willen weten of ik nog iets kan doen om Telfort nu eens serieus naar mijn gegevens te laten kijken,en ze nu eens uit kunnen leggen waarom er in de kosten per maand dat verschil zat..
Help!!!!!!!!

Martijn_vduijn
Berichten: 2
Lid geworden op: 30 okt 2007 10:03

Re: Telfort VERSCHRIKKELIJK!

Ongelezen bericht door Martijn_vduijn »

Ik heb donderdag 18 oktober een Telfort contract verlenging aangevraagd via GSMweb.nl met een Samsung G600. Vrijdagochtend 19 oktober kreeg ik van Telfort een smsje dat mijn contract was verlengd. Op internet kon/kan ik ook zien dat mijn contract inderdaad succesvol was verlengd. Toen ik de maandag daarop, nu 1 week geleden, nogsteeds geen telefoon had ontvangen, heb ik GSMweb.nl gebeld, ze vertelden mij dat ze nog geen bericht van Telfort hadden ontvangen dat het contract verlengd was, dat ze daarop zouden wachten en zodra ze het bericht hadden gekregen, de telefoon zouden opsturen.

Ik heb het een week afgewacht, maar maandag 29 oktober, anderhalve week na mijn aanvraag, heb ik nogsteeds geen telefoon ontvangen, waarop ik GSMweb.nl weer belde. Ik vertelde mijn verhaal, en ze vertelden me weer dat ze geen seintje van Telfort hebben gehad. Ik vertelde ze dat mijn contract al verlengd was, en dat ik al meer geld betaal, maar ze vertelde me dat ze niets konden doen omdat ze geen seintje van Telfort hebben ontvangen. Hierop heb ik Telfort gebeld, ik kreeg een vriendelijke medewerker aan de lijn die me vertelde dat er geen specifiek seintje wordt doorgegeven, maar dat het contract gewoon verlengd wordt, en dat dat het seintje voor GSMweb.nl is. Hierop heb ik GSMweb weer gebeld, met het verhaal dat ik van de medewerker van Telfort hoorde. Hierop reageerden ze weer met hetzelfde verhaal, ze hebben geen seintje ontvangen en konden echt niets doen totdat ze dat seintje van Telfort ontvangen. Ik heb ze verteld dat het contract al succesvol verlengd was en dat ze met toestemming van Telfort contact met Telfort op konden nemen, maar dit wilden ze niet omdat dit niet de gang van zaken is en ze het seintje horen te krijgen, vervolgens werd de verbinding verbroken. Ik heb daarop weer naar Telfort gebeld, en het hele verhaal nog eens uitgelegd. Ik kreeg te horen dat GSMweb raar doet, omdat het toestel nu gewoon verzonden zou moeten worden, omdat Telfort alles hebben gedaan wat Telfort moeten doen. Op de vraag of Telfort nog een seintje wilde geven aan GSMweb.nl kreeg ik helaas nul op het request. Ik werd wederom naar GSMweb.nl verwezen, omdat zij het moeten regelen en zij mij het toestel moeten toezenden. Het is dus Telforts woord tegen het woord van GSMweb.nl.

Ik weet niet wie ik moet geloven, dat maakt me eerlijk gezegd ook vrij weinig uit, ik wil gewoon mijn toestel. Ik heb Telfort een email gestuurd met het verhaal wat hierboven staat, met daarin de mededeling dat ik vandaag nog 1 maal contact met GSMweb.nl opneem, en dat ik dat hoop dat GSMweb het al dan niet met de hulp van Telfort in orde maakt, en dat ik anders Rabobank de opdracht geef de machtiging aan Telfort stop te zetten. Nu heb ik echter op meerdere sites gelezen dat dat misschien geen verstandige optie is, omdat ik dan een grote kans heb volgend jaar een deurwaarder met een fikse rekening op mijn stoep te hebben wegens contractbreuk.

Mijn vraag is dus: Wat moet ik nu ondernemen? Als ik niets doe gebeurt er ook niets, want Telfort en GSMweb.nl blijven naar elkaar wijzen, en het enige wat ik kan doen is het stopzetten van de machtiging maar dat is jegens Telfort en zij hebben hun zaken in principe al afgehandeld, ze weigeren alleen me verder te helpen. Heeft iemand misschien enig idee wat ik moet/kan doen??

Tieskevanbalkum
Berichten: 8
Lid geworden op: 03 okt 2007 13:24

Re: Telfort VERSCHRIKKELIJK!

Ongelezen bericht door Tieskevanbalkum »

Ik heb al sinds een 3,5 jaar een contract bij Telfort en heb er geen problemen mee.
Ik reis door heel Nederland en heb eigenlijk maar op twee plaatsen geen bereik, namelijk in de buurt van Groesbeek en in het hele hoge noorden van Nederland.

Mijn zoon heeft vodafone en die heeft meer problemen dan ik.

Gesloten