Beste mensen,
Helaas heb ik na vele goede ervaringen met Telfort (internet & pre-paid) nu mijn eerste betaalde abonnement afgesloten voor mijn mobiel en een slechte aanvaring met Telfort.
Vorige maand heb ik dit abonnement van €12.95 per maand afgesloten.
Alles goed tot zoveer toen ik het startpakket binnen kreeg ben ik gaan bellen en gebruik gaan maken van mobiel internet. Echter toen ik aan het eind van die week mijn rekening bekeek was het wel ff schrikken:
Abonnementskosten €32,83 (voor 1 dag + 1 maand)
gebruikers kosten €25,34 (3 gesprekken van 1 minuut + 49mb mobiel internet voor 1 dag op 21juni)
Overige verrekeningen €50 (aansluitkosten 50 euro ipv €9,95)
Totaal 108,17
Volgens de factuur heb ik geen korting gehad op het abonnement pakket, ook is er geen korting berekend op de aansluitkosten
Nu heb ik het abonnement 19 juni in laten gaan de dag dat ik het via de internet site van Telfort bestelde. 21 juni is de sim only geleverd met een koerier. Volgens het contract gaat het abonnement in op de datum die op de factuur staat bij aflevering.
Die staat op de 19e juni. Voor deze periode zijn er ook abonnementskosten gerekend.
Echter op het internet staat dat mijn contract is ingegaan op 28 juni. Vreemd want daar ben ik niet van op de hoogte gesteld deze datum staat nergens in de emails die ik van Telfort ontvangen heb noch bij de gegevens die ik ontving bij het sim-only pakket.
Nu heb ik het factuur van deze maand bekeken, eigenlijk het factuurbedrag want de rekening is nog niet beschikbaar, deze is €558,34
Moest wel even gaan zitten toen ik dit bedrag zag en dat voor een abonnement van eigenlijk €12,95 per maand.
De hoge kosten voor het gebruik van internet en bellen zijn waarschijnlijk voor de week van 22 tot 28 juni zijn dat het contract nog niet blijkt te zijn gegaan. Maar ik heb wel over deze periode abonnementskosten heb betaald, en is in strijd met wat men zelf schrijft:
als de startdatum op een later door u aangegeven datum is dan de afleverdatum dan worden er alleen gebruikerskosten gerekend en geen abonnementskosten.
Een reactie van Telfort laat op zicht wachten. Op een email per HTML van 28 juni heb ik 9 emails gehad over vertraging afhandeling verzoek dat er binnen 10 werkdagen een antwoord zou komen.
Een aangetekende brief van 5 juli is 12 juli in behandeling genomen en daar heb ook 2 van die vertraging mails op gehad.
Aan de telefoon wordt je afgepoeierd dat je de email / brief moet afwachten en dat het op het moment erg druk is, excuses voor het ongemak.
Gisteren in een Telfort winkel geweest die hebben nogmaals een klacht ingediend dus ik moet weer 10 werkdagen wachten en als er geen reactie is weer terug naar de winkel.
Maar intussen wordt het bedrag van €558,34 wel van mijn rekening afgeschreven. Dit terwijl ik wel het probleem al de 28e juni had aangegeven. Het termijn dat ik in mijn aangetekende brief had gegeven van 2 weken is ook al weer 1 week overschreden.
Nu mijn vragen kan Telfort zomaar de startdatum veranderen zonder daar mij van op de hoogte te stellen, wat kan ik hieraan doen?
Kunnen deze zeer afwijkende bedragen t.o.v. het afgesloten abonnement zomaar van mijn rekening worden afgeschreven?
Wat is een normaal termijn dat er een antwoord komt op mijn gestelde vragen?
Groet,
Mari
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Telfort verschuift zelf de startdatum van een contract, kan
Re: Telfort verschuift zelf de startdatum van een contract, kan
Er is maar één remedie tegen dit soort bijna standaard gedrag van de Telforts, Tmobiles, KPNs en Vodafoons: z.s.m. OPZEGGEN.
Gewoon duidelijke brief maken waarin je schrijft dat je de overeenkomst opzegt wegens niet leveren, wegens wanprestatie en wegens afwijking van de door jou als basis genomen contractspunten, zoals ingangsdatum.
Versturen als aangetekende brief met antwoordbevestiging, en dan een envelop nemen met een doorkijkvenster voor het adres, want anders kan Telfort zeggen ze na 3 jaar procederen bij de rechter dat ze alleen een lege envelop hebben gehad.
En natuurlijk alles wat je verstuurt en ontvangst hier op het forum melden!
Gewoon duidelijke brief maken waarin je schrijft dat je de overeenkomst opzegt wegens niet leveren, wegens wanprestatie en wegens afwijking van de door jou als basis genomen contractspunten, zoals ingangsdatum.
Versturen als aangetekende brief met antwoordbevestiging, en dan een envelop nemen met een doorkijkvenster voor het adres, want anders kan Telfort zeggen ze na 3 jaar procederen bij de rechter dat ze alleen een lege envelop hebben gehad.
En natuurlijk alles wat je verstuurt en ontvangst hier op het forum melden!
-
- verified
- Contacteer:
@mari81
Graag zoek ik voor u uit wat er precies aan de hand is. In een privébericht kunt u uw naw-gegevens, e-mailadres en het 06-nummer van Telfort aan mij kenbaar maken.
Daphne
Graag zoek ik voor u uit wat er precies aan de hand is. In een privébericht kunt u uw naw-gegevens, e-mailadres en het 06-nummer van Telfort aan mij kenbaar maken.
Daphne
hoi mari
ik heb een zelfde probleem en probeer al sinds 20-6 dit goed te krijgen
na meerdere klachten ingediend te hebben en geholpen te zijn door telfort webcare
blijkt dat ze nu nog steeds niet het juiste abonnement hebben aangemakt danwel "vergeten" zijn de kortingen toe te passen .
ik wacht juli nog af en daarna gaan we de facturen maar storneren en hopen op een rechtszaak
ik heb een zelfde probleem en probeer al sinds 20-6 dit goed te krijgen
na meerdere klachten ingediend te hebben en geholpen te zijn door telfort webcare
blijkt dat ze nu nog steeds niet het juiste abonnement hebben aangemakt danwel "vergeten" zijn de kortingen toe te passen .
ik wacht juli nog af en daarna gaan we de facturen maar storneren en hopen op een rechtszaak
Eindelijk opgelost.
Ik werd gebeld door een medewerker van Telfort dat ze een fout hadden gemaakt en dat de startdatum onterecht verschoven was. Dit zou komen door het gebruik van een nieuw computer systeem. Er werd mij verteld dat alles terug zou worden gestort en verrekend worden met de eerst volgende factuur. Na een maand wachten is het toch echt waar. Ze hebben alles netjes verrekent & terug gestort.
Zo hebben de e-mails, aangetekende brief, telefoongesprekken, een bezoek aan de Telfort winkel en dit forum zijn vruchten afgeworpen.
Bij mij is het probleem dan eindelijk opgelost, en verwacht dan ook geen bijzonderheden op het volgende factuur.
Bedankt voor jullie reacties.
Mari
Ik werd gebeld door een medewerker van Telfort dat ze een fout hadden gemaakt en dat de startdatum onterecht verschoven was. Dit zou komen door het gebruik van een nieuw computer systeem. Er werd mij verteld dat alles terug zou worden gestort en verrekend worden met de eerst volgende factuur. Na een maand wachten is het toch echt waar. Ze hebben alles netjes verrekent & terug gestort.
Zo hebben de e-mails, aangetekende brief, telefoongesprekken, een bezoek aan de Telfort winkel en dit forum zijn vruchten afgeworpen.
Bij mij is het probleem dan eindelijk opgelost, en verwacht dan ook geen bijzonderheden op het volgende factuur.
Bedankt voor jullie reacties.
Mari