LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Telfort weigert msn-en met mobiele foon

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
moonyblue

Telfort weigert msn-en met mobiele foon

Ongelezen bericht door moonyblue »

Sinds November 2007 heb ik een nieuwe telefoon , een HTC-P4350. Een mooie foon waarop ook MSN staat geinstalleerd. Dat was eventjes leuk,mijn vrienden online via de foon. Plotseling na een hele korte periode kon ik niet meer zien wie er online waren, mailen kon ook niet meer en de rest van de functies van MSN deden het niet meer. Mensen in mijn lijst konden mij wel aanspreken maar andersom niet meer.

Dus vandaag maar eens gaan bellen, eerst naar gsmweb. Daar werd er gezegd dat we bij de provider Telfort moesten zijn.
Telfort gebeld...die zeiden dat het een softwarefout was en we ermee naar een Telfort winkel moesten gaan.

Gebeld naar een winkel...als ik mijn foon zou opsturen zou er een fikse rekening mee gemoeid zijn en ze vertelden ons dat ze dit al vaker hadden gehoord en voor 99% al wisten dat Telfort het msnen tegen hield daar ze er anders niets aan verdienden als ik veel van MSN gebruik zou maken (het internetten zit nl in mijn abbonement).
Ook zouden hun er niets aan kunnen veranderen.

Toen zijn we gaan zoeken naar een patch om te installeren dat het wel weer mogelijk zou maken dat ik mijn contactpersonen online kon zien. Die was er maar helaas in het engels en die werd door mijn foon niet geaccepteerd

Toen hebben we gebeld naar het bedrijf van de telefoon zelf en hun vertelden ons exact hetzelfde als dat we al hoorden van die winkelmedewerker. Telfort is degene die het tegenhoudt !
Ze zijn bezig met een multiple language patch en die zou er waarschijnlijk binnen een maand zijn. Dus daar wachten we op.

Ik vind het meer dan schandalig dat Telfort zoiets doet, de medewerkers worden waarschijnlijk niet ingelicht en sturen je dan maar van het kastje naar de muur. Misschien een mooi onderwerp voor RADAR om hier eens navraag naar te doen.
Ik betaal om te internetten via mijn abbonement dus dan wil ik ook kunnen MSN-en.

robbinonline

Re: Telfort weigert msn-en met mobiele foon

Ongelezen bericht door robbinonline »

Dit probleem heeft vodafone ook gehad,
omdat er te veel klanten gebruik gingen maken van msn op hun mobiel icm een Blox onbeperkt internet, werdt het dataverkeer te veel, en als gevolg dat niemand meer de msn messenger toepassing kon gebruiken op zijn telefoon..

Nadat hier een hoop commetaar op is gekomen kwam er een nieuwe versie uit, en werkte het na een maand of 2,,,

Echter kan je ook de mobile clietn van Ebuddy instaleren, deze werkt ook prima en wordt (waarschijnlijk) niet geblokt

moonyblue

Bedankt Robbin ik zal het eens proberen, maar ik betwijfel of dit dan wel zomaar kan.
Maar ik ga het zeer zeker uitproberen !

moonyblue

Jammer maar mijn type telfoon staat er niet bij, dus hier kan ik niets mee.
Toch bedankt voor de moeite.

robbinonline

Ongelezen bericht door robbinonline »

Probeer te zoeken naar een andere programma dat ook werkt
als messenger.. voor je HTC P4350.

Die zullen er vast wel zijn !
Of surf anders met je HTC P4350 naar webmessenger.msn.com
dat werkt dan ook, alleen ik begrijp het is geen oplossing voor je probleem maar iig wel tijdelijk

WEBRELATIONSAA

Ongelezen bericht door WEBRELATIONSAA »

Geplaatst op 13 Feb 2008 13:49 door robbinonline

Dit probleem heeft vodafone ook gehad,
omdat er te veel klanten gebruik gingen maken van msn op hun mobiel icm een Blox onbeperkt internet, werdt het dataverkeer te veel, en als gevolg dat niemand meer de msn messenger toepassing kon gebruiken op zijn telefoon..

Nadat hier een hoop commetaar op is gekomen kwam er een nieuwe versie uit, en werkte het na een maand of 2,,,

Echter kan je ook de mobile clietn van Ebuddy instaleren, deze werkt ook prima en wordt (waarschijnlijk) niet geblokt
Sinds de introductie van Vodafone Zorgeloos Internet BloX is de populariteit van Messenger clients enorm toegenomen. Iedere dag komen er gebruikers bij. Men kan immers voor een laag bedrag per maand zorgeloos gebruik maken van Internet en daarmee ook MSN of Windows Live Messenger.
Dit gegeven houdt echter geen verband met de Messenger storing waar je op doelt. Onderstaand bericht heb ik, toen de storing was opgelost, in de relevante fora gepost.
Na uitgebreid onderzoek in samenwerking met Microsoft, kunnen we nu melden dat Windows Live Messenger vanaf vanochtend, vrijdag 11-01, door een aanpassing in de Microsoft omgeving weer werkt voor alle Vodafone klanten.

Antoine
Vodafone Web Relations
Antoine
Vodafone Web Relations

Gesloten