LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Telfort wil abonnement niet beïndigen; geen dekking!
Telfort wil abonnement niet beïndigen; geen dekking!
Ik heb sinds september 2003 een abonnement van Telfort. Toen woonde ik nog in Apeldoorn en had niks geen problemen. Ja wel eens dat ik geen bereik had in dichtbebosde gebieden, maar dat mocht de pret niet drukken.
In juli 2005 mocht ik mijn abonnement verlengen via hun site. Ik was tevreden over telfort en wilde dat doen. Ik heb een nieuw abonnement aangevraagd met nieuwe telefoon EN met klap op de vuurpijl een pc. Het nieuwe abonnement zou per 4 september 2005 ingaan, maar ik kreeg al na een paar weken mijn nieuwe telefoon en de pc. Alles werkte prima IN APELDOORN.
Sinds 1 september 2005 (3 dagen voordat mijn nieuwe abonnement in zou gaan!!!!) wonen wij in Arnhem. Toen we het koopcontract hadden getekend gingen we gelukkig en blij naar ons nieuwe huis om te klussen. En wat verbaasde mij...ik had geen bereik!! Niet eens 1 streepje! Mijn man checkte zijn mobiel (VODAFONE abonnement!!) en hij had wel bereik!! Ik ben meteen gaan bellen naar Telfort (met de telefoon van mijn man dus) en kreeg iemand aan de lijn die er volgens mij weinig van wist en ik werd afgescheept dat ik maar moest proberen om de simkaart in een ander toestel te doen. Dat gedaan en helaas het werkte gewoonweg niet. Maar we waren druk en ik dacht ik bel morgen wel weer. De volgende dag weer bellen; ik kreeg iemand anders aan de lijn en weer werd ik afgescheept met een of ander smoesje...die dag nog 2 keer gebeld en weer smoesjes. De dag erop weer bellen en ga zo maar door. Ze hebben me nog beloofd dat ik terug gebeld zou worden, maar dat is ook niet gebeurt.
Ik kreeg het advies van 1 van die mensen om een brief te sturen.Dat gedaan en een week later kreeg ik een brief terug.Geen 1 woord ging over mijn klacht. Er stond enkel in: "u heeft uw abonnement opgezegd dus per september 2007 is uw abonnement beïndigd" Nou ja!! Ik had in mijn brief gezegd dat ik graag klant bij telfort wilde blijven maar als ze mij geen bereik konden geven dat het weinig zin had en zonde van mijn geld is en ik dan mijn abonnement per direct wilde beïndigen! En dan reageren ze zo! Wat een service.....
Ik heb het even laten rusten want ik werd er erg gestressed van en ik had in mijn prive leven een aantal dingen die even wat belangrijker waren, maar sinds een week zijn we (mijn man en ik) het weer aan het proberen om van telfort af te komen. We zijn nu aan het mailen met ze....ik heb verteld dat een vriend van ons ook telfort heeft en hier dus ook geen bereik heeft, dat ik zelfs in mijn achtertuin geen bereik heb etc etc.....ik krijg enkel dat er hier wel bereik is en dat geen enkele provider binnenshuis bereik kan garanderen....Lekker dan!! Toch raar dat vodafone het hier wel gewoon doet, dus aan het huis ligt het niet!!
Ik heb inmiddels sinds 2 maand een abonnement van vodafone afgesloten, omdat ik anders niet bereikbaar ben....dus ik zit met dubbele kosten zo. Wat mij erg veel pijn doet, omdat zij geld ontvangen voor iets wat ze niet leveren!!! Plus dat wij een dochtertje hebben van 1,5 jr en mijn man alleenverdiender is en wij het niet breed hebben....en dan betaal ik 35 euro per maand voor NIETS! Asociaal vind ik het van Telfort! Ze doen niets, alleen maar geld aftroggelen!!
Heel triest dit! En dat terwijl ik het de dagen voor 4 september elke dag heb kenbaar gemaakt!! Ik had het abonnement in apeldoorn afgesloten omdat ik daar goed bereik had...toen wist ik nog niet dat ik ging verhuizen naar arnhem.....dat hier geen bereik is kan ik niets aan doen!!
Wat kan ik hiermee doen??????
In juli 2005 mocht ik mijn abonnement verlengen via hun site. Ik was tevreden over telfort en wilde dat doen. Ik heb een nieuw abonnement aangevraagd met nieuwe telefoon EN met klap op de vuurpijl een pc. Het nieuwe abonnement zou per 4 september 2005 ingaan, maar ik kreeg al na een paar weken mijn nieuwe telefoon en de pc. Alles werkte prima IN APELDOORN.
Sinds 1 september 2005 (3 dagen voordat mijn nieuwe abonnement in zou gaan!!!!) wonen wij in Arnhem. Toen we het koopcontract hadden getekend gingen we gelukkig en blij naar ons nieuwe huis om te klussen. En wat verbaasde mij...ik had geen bereik!! Niet eens 1 streepje! Mijn man checkte zijn mobiel (VODAFONE abonnement!!) en hij had wel bereik!! Ik ben meteen gaan bellen naar Telfort (met de telefoon van mijn man dus) en kreeg iemand aan de lijn die er volgens mij weinig van wist en ik werd afgescheept dat ik maar moest proberen om de simkaart in een ander toestel te doen. Dat gedaan en helaas het werkte gewoonweg niet. Maar we waren druk en ik dacht ik bel morgen wel weer. De volgende dag weer bellen; ik kreeg iemand anders aan de lijn en weer werd ik afgescheept met een of ander smoesje...die dag nog 2 keer gebeld en weer smoesjes. De dag erop weer bellen en ga zo maar door. Ze hebben me nog beloofd dat ik terug gebeld zou worden, maar dat is ook niet gebeurt.
Ik kreeg het advies van 1 van die mensen om een brief te sturen.Dat gedaan en een week later kreeg ik een brief terug.Geen 1 woord ging over mijn klacht. Er stond enkel in: "u heeft uw abonnement opgezegd dus per september 2007 is uw abonnement beïndigd" Nou ja!! Ik had in mijn brief gezegd dat ik graag klant bij telfort wilde blijven maar als ze mij geen bereik konden geven dat het weinig zin had en zonde van mijn geld is en ik dan mijn abonnement per direct wilde beïndigen! En dan reageren ze zo! Wat een service.....
Ik heb het even laten rusten want ik werd er erg gestressed van en ik had in mijn prive leven een aantal dingen die even wat belangrijker waren, maar sinds een week zijn we (mijn man en ik) het weer aan het proberen om van telfort af te komen. We zijn nu aan het mailen met ze....ik heb verteld dat een vriend van ons ook telfort heeft en hier dus ook geen bereik heeft, dat ik zelfs in mijn achtertuin geen bereik heb etc etc.....ik krijg enkel dat er hier wel bereik is en dat geen enkele provider binnenshuis bereik kan garanderen....Lekker dan!! Toch raar dat vodafone het hier wel gewoon doet, dus aan het huis ligt het niet!!
Ik heb inmiddels sinds 2 maand een abonnement van vodafone afgesloten, omdat ik anders niet bereikbaar ben....dus ik zit met dubbele kosten zo. Wat mij erg veel pijn doet, omdat zij geld ontvangen voor iets wat ze niet leveren!!! Plus dat wij een dochtertje hebben van 1,5 jr en mijn man alleenverdiender is en wij het niet breed hebben....en dan betaal ik 35 euro per maand voor NIETS! Asociaal vind ik het van Telfort! Ze doen niets, alleen maar geld aftroggelen!!
Heel triest dit! En dat terwijl ik het de dagen voor 4 september elke dag heb kenbaar gemaakt!! Ik had het abonnement in apeldoorn afgesloten omdat ik daar goed bereik had...toen wist ik nog niet dat ik ging verhuizen naar arnhem.....dat hier geen bereik is kan ik niets aan doen!!
Wat kan ik hiermee doen??????
Re: Telfort wil abonnement niet beïndigen; geen dekking!
Ik raad sowieso aan : nooit een 2-jarig abbo nemen! Zelfs niet als er een PC bij zit! Ik denk dat er weinig aan gedaan kan worden, je hebt immers getekend voor een contract, ongeacht de omstandigheden!
Op de Telfort-site staat het volgende :
Nadat u een abonnement heeft aangeschaft kunt bij dekkingsklachten onder bepaalde voorwaarden uw abonnement annuleren.
Als het abonnement in een winkel is aangesloten kan dat binnen 24 uur nadat het contract is ingegaan. Als u het abonnement via Internet heeft aangeschaft kan dat binnen 7 dagen nadat u de bestelling ontvangen heeft. Klik hier voor meer informatie.
Als u bij de Belcompany een abonnement heeft aangesloten dan heeft u twee maanden netwerkgarantie. Dit is een actie van de Belcompany die geheel buiten Telfort om gaat. Neem hierover contact op met het Belcompany filiaal waar u het abonnement heeft aangeschaft.
Op de Telfort-site staat het volgende :
Nadat u een abonnement heeft aangeschaft kunt bij dekkingsklachten onder bepaalde voorwaarden uw abonnement annuleren.
Als het abonnement in een winkel is aangesloten kan dat binnen 24 uur nadat het contract is ingegaan. Als u het abonnement via Internet heeft aangeschaft kan dat binnen 7 dagen nadat u de bestelling ontvangen heeft. Klik hier voor meer informatie.
Als u bij de Belcompany een abonnement heeft aangesloten dan heeft u twee maanden netwerkgarantie. Dit is een actie van de Belcompany die geheel buiten Telfort om gaat. Neem hierover contact op met het Belcompany filiaal waar u het abonnement heeft aangeschaft.
-
- Berichten: 38
- Lid geworden op: 26 jan 2005 17:09
Re: Telfort wil abonnement niet beïndigen; geen dekking!
Telfort geeft alleen netwerkgarantie op dekking buiten je huis, helaas geldt dit niet voor de dekking binnen ...
Re: Telfort wil abonnement niet beïndigen; geen dekking!
Er is in de tuin toch ook geen dekking?
Re: Telfort wil abonnement niet beïndigen; geen dekking!
Dan nog. Het klinkt erg bot, maar de netwerkoperators stellen zich op het standpunt dat dit niet hun probleem is. Ze leveren voor een x bedrag per maand toegang tot hun netwerk, een x aantal belminuten / SMSjes / andere diensten - en vaak ook een gratis toestel en dat soort dingen - en geven voor de rest geen garanties af over het netwerk.
Er is wel een coulanceregeling bij de meeste providers. Je kunt binnen een x periode (wisselt per netwerk) van je contract af, mits je geen dekking hebt thuis. Dit geldt echter alleen bij nieuwe contracten. Bij verhuizingen van bestaande klanten is er vaak geen coulanceregeling. Een operator is simpelweg niet verantwoordelijk voor het feit dat een klant verhuist.
Dan kunnen dit soort situaties ontstaan. Erg vervelend, maar er is verder weinig aan te doen. Telfort kan zich op het standpunt stellen dat ze leveren wat ze beloven (toegang tot het netwerk en daarmee dus de mogelijkheid om gebruik te maken van hun diensten), waarmee het meteen nagenoeg onmogelijk is om het contract te laten ontbinden via bijvoorbeeld geschillencomissie's en rechtbanken.
Blijft natuurlijk de vraag waarom operators niet coulanter zijn. Nou, de klant heeft een contract getekend voor een x periode. In ruil daarvoor heeft de klant vaak dure hardware gratis gehad, en linksom of rechtsom wil een operator dat natuurlijk terugverdienen. Ze hebben honderden euro's in een klant gestoken omdat die klant heeft beloofd het terug te zullen betalen middels de facturatie voor maandelijkse belbundels ed. Bij nieuwe contracten is dat nog niet zo'n ramp; lever alles weer in (waarde is nog afdoende) etc. Maar bij toestellen die al een aantal weken of maanden in gebruik zijn ...
Er is wel een coulanceregeling bij de meeste providers. Je kunt binnen een x periode (wisselt per netwerk) van je contract af, mits je geen dekking hebt thuis. Dit geldt echter alleen bij nieuwe contracten. Bij verhuizingen van bestaande klanten is er vaak geen coulanceregeling. Een operator is simpelweg niet verantwoordelijk voor het feit dat een klant verhuist.
Dan kunnen dit soort situaties ontstaan. Erg vervelend, maar er is verder weinig aan te doen. Telfort kan zich op het standpunt stellen dat ze leveren wat ze beloven (toegang tot het netwerk en daarmee dus de mogelijkheid om gebruik te maken van hun diensten), waarmee het meteen nagenoeg onmogelijk is om het contract te laten ontbinden via bijvoorbeeld geschillencomissie's en rechtbanken.
Blijft natuurlijk de vraag waarom operators niet coulanter zijn. Nou, de klant heeft een contract getekend voor een x periode. In ruil daarvoor heeft de klant vaak dure hardware gratis gehad, en linksom of rechtsom wil een operator dat natuurlijk terugverdienen. Ze hebben honderden euro's in een klant gestoken omdat die klant heeft beloofd het terug te zullen betalen middels de facturatie voor maandelijkse belbundels ed. Bij nieuwe contracten is dat nog niet zo'n ramp; lever alles weer in (waarde is nog afdoende) etc. Maar bij toestellen die al een aantal weken of maanden in gebruik zijn ...
Re: Telfort wil abonnement niet beïndigen; geen dekking!
Ik heb toch VOORDAT het nieuwe contract inging al laten weten dat ik geen dekking had?????
Vanaf 1 sept ben ik gaan bellen en pas op 4 sept ging het nieuwe contract in, dus volgens mij was ik wel op tijd!
Vanaf 1 sept ben ik gaan bellen en pas op 4 sept ging het nieuwe contract in, dus volgens mij was ik wel op tijd!
Re: Telfort wil abonnement niet beïndigen; geen dekking!
Maar je had je toestel en je PC al lang ontvangen, waarmee dat deel van het contract al was uitgevoerd en het contract niet meer te annuleren viel.
Kijk, als je nou aan zou bieden om de telefoon plus de PC te betalen (wat in feite gewoon neerkomt op het uitzitten van het contract), was het wellicht een ander verhaal geweest.
Kijk, als je nou aan zou bieden om de telefoon plus de PC te betalen (wat in feite gewoon neerkomt op het uitzitten van het contract), was het wellicht een ander verhaal geweest.
Re: Telfort wil abonnement niet beïndigen; geen dekking!
Grote onzin,ook ik heb dezelfde problemen met het netwerk in rotterdam.
Vele mailtjes later ben ik nog steeds geen stap verder gekomen.
Ze zeggen dat ze een dekkings percentage van 98 procent hebben in mijn postcode regio.
Ik heb een sim only abo,en nog doen ze moeilijk over het ontbinden.
Dus geen dure telefoons of kado's.
Het zijn gewoon een stelletje oplichters die vaste klanten in de kou laten staan als er eens iets is.
En weet je wat nu het lullige is,als ik wel vol bereik heb,en ik wordt wel eens gebeld,dan krijg ik te horen of mijn telefoon soms uit stond.
Ook dit probleem heb ik voorgelegd,en dan is het ineens de schuld van je telefoon,ook al heb je het met 3 verschillende telefoons geprobeerd.
Nee,ik kan niet anders zeggen dat ze zeer achteruit zijn gegaan daar bij Telfort.
Vele mailtjes later ben ik nog steeds geen stap verder gekomen.
Ze zeggen dat ze een dekkings percentage van 98 procent hebben in mijn postcode regio.
Ik heb een sim only abo,en nog doen ze moeilijk over het ontbinden.
Dus geen dure telefoons of kado's.
Het zijn gewoon een stelletje oplichters die vaste klanten in de kou laten staan als er eens iets is.
En weet je wat nu het lullige is,als ik wel vol bereik heb,en ik wordt wel eens gebeld,dan krijg ik te horen of mijn telefoon soms uit stond.
Ook dit probleem heb ik voorgelegd,en dan is het ineens de schuld van je telefoon,ook al heb je het met 3 verschillende telefoons geprobeerd.
Nee,ik kan niet anders zeggen dat ze zeer achteruit zijn gegaan daar bij Telfort.
Re: Telfort wil abonnement niet beïndigen; geen dekking!
Het niet gebeld kunnen worden met vol bereik is een probleem dat in directe relatie staat tot je dekkingsproblemen. Is een lang technisch verhaal, maar het komt er op neer dat het netwerk je telefoon kwijtraakt als 'ie een tijd lang niets van zich laat horen (bijv. door een gebrek aan dekking).
Wat zegt Telfort over de dekking op je postcode? Goed buiten, goed binnen, slecht? En heb je dat nagevraagd alvorens het contract af te sluiten?
Wat zegt Telfort over de dekking op je postcode? Goed buiten, goed binnen, slecht? En heb je dat nagevraagd alvorens het contract af te sluiten?
Re: Telfort wil abonnement niet beïndigen; geen dekking!
Volgens Telfort garanderen zij een netwerk dekking van 98 procent.
Heb ik zwart op wit van de klantenservice.
Heb ik zwart op wit van de klantenservice.
-
- Berichten: 139
- Lid geworden op: 06 jun 2005 14:45
Re: Telfort wil abonnement niet beïndigen; geen dekking!
ze geven aan dat er in 98% van Nederland gebeld kan worden met een abonnement van Telfort... indoor-garanties kunnen nooit gegeven worden, door geen enkele provider. Dat er gebeld kan worden betekent overigens niet dat je perfecte dekking hebt... je kan immers bij een of twee streepjes dekking op je telefoon ook redelijk bellen.
98% perfecte dekking heeft niemand... Wel weet ik dat vodafone meer richting de 99% landelijke dekking heeft, net als bijvoorbeeld KPN.
98% perfecte dekking heeft niemand... Wel weet ik dat vodafone meer richting de 99% landelijke dekking heeft, net als bijvoorbeeld KPN.
Re: Telfort wil abonnement niet beïndigen; geen dekking!
Ik snap niet helemaal waarom je hier moeilijk over doet. Jij krijgt van Telfort een nieuw toestel en PC en verhuist vervolgens. Waarom zou het Telfort's probleem moeten zijn dat jij in je nieuwe woning geen bereik meer hebt? Je hebt wel hun toestel en PC aangenomen, dus het lijkt mij dat je genoeg beloond bent voor het verlengen van het abonnement. En het feit dat je eerder hebt laten weten geen bereik te hebben, doet niet ter zake; je abonnement is geldig vanaf het moment dat je het contract tekent, niet specifiek vanaf de datum dat het ingaat.
-
- Berichten: 139
- Lid geworden op: 06 jun 2005 14:45
Re: Telfort wil abonnement niet beïndigen; geen dekking!
Deli,
als je voor het ingaan van je nieuwe contract al wist dat je geen dekking had, waarom heb je dan toch dat nieuwe contract getekend? Je hebt er willens en wetens voor gekozen om een provider met slechte dekking op je locatie te houden, in plaats van met nummerbehoud te verhuizen naar een van de 4 andere netwerken in Nederland.
Het is dus heel erg onhandig om je te laten verleiden door zo'n pc en een mooi toestel... als je er vervolgens niks mee kan omdat je geen of weinig gsm-dekking hebt. Logisch dus dat Telfort geen oplossing biedt, aangezien jij als klant tevoren had kunnen informeren naar eventuele verbetering in de kwaliteit, en op grond van die informatie je beslissing had kunnen nemen.
Dat is overigens iets wat je maar al te vaak tegen komt op dit forum. Mensen die zonder te informeren naar de leveringsvoorwaarden en kwaliteit van de dienst ergens induiken omdat de bonus (lees toestel en korting) te mooi zijn om te laten schieten. Jammer, maar daar ben je als consument zelf bij.
als je voor het ingaan van je nieuwe contract al wist dat je geen dekking had, waarom heb je dan toch dat nieuwe contract getekend? Je hebt er willens en wetens voor gekozen om een provider met slechte dekking op je locatie te houden, in plaats van met nummerbehoud te verhuizen naar een van de 4 andere netwerken in Nederland.
Het is dus heel erg onhandig om je te laten verleiden door zo'n pc en een mooi toestel... als je er vervolgens niks mee kan omdat je geen of weinig gsm-dekking hebt. Logisch dus dat Telfort geen oplossing biedt, aangezien jij als klant tevoren had kunnen informeren naar eventuele verbetering in de kwaliteit, en op grond van die informatie je beslissing had kunnen nemen.
Dat is overigens iets wat je maar al te vaak tegen komt op dit forum. Mensen die zonder te informeren naar de leveringsvoorwaarden en kwaliteit van de dienst ergens induiken omdat de bonus (lees toestel en korting) te mooi zijn om te laten schieten. Jammer, maar daar ben je als consument zelf bij.
Re: Telfort wil abonnement niet beïndigen; geen dekking!
Plus ga je gewoon akkoord met de overeenkomst. Dus als je al weet dat de dekking slecht dan ben je gewoon niet slim om nogmaals bij te tekenen. En om dan achteraf te gaan zitten zeuren is al helemaal niet terecht.Jammer, maar daar ben je als consument zelf bij.
Dubbeltje......eerste rang......gaat ook hier weer op.
Re: Telfort wil abonnement niet beïndigen; geen dekking!
het is een MOBIELE telefoon. voor thuis bellen heb je nog altijd de KPN