LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Telfort zijn oplichters!

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
rahpor
Berichten: 6
Lid geworden op: 31 okt 2005 14:36

Telfort zijn oplichters!

Ongelezen bericht door rahpor »

Het loopt nu toch echt de spuigaten uit: 3 keer een opzegbrief gestuurd. De eerste keer keurig ruim 3 maanden voor het abonnement afliep. Nagebeld na een paar weken, hebben ze zogenaamd nooit ontvangen. De klantenservice gaf aan dat ik opnieuw een brief moest sturen... weer geen enkele reactie! Rectie van de klantenservice wederom: Heeft u hem wel naar het goede adres gestuurd? Vervolgens een aangetekende brief met ontvangstbevestiging gestuurd. Keurig van de TPG een bevestiging dat hij op het juiste adres was afgeleverd. En toen.... moest ik 3 maanden wachten voor ze het abonnement wilden opzeggen.

Maar.... na 3 maanden geen enkele stopzetting, ze gaan doodleuk door met incasseren. En na telefonisch contact komt altijd alles goed... (zijn ze lekker van die zeikerd af).

Bedenk je dus 3 keer voor je een abonnement bij Telfort neemt... je komt er namelijk NOOIT meer af! Ow ja, als je vervolgens niet meer betaald, geven ze alles uit handen aan een incassobureau. Kun je ook niet meer met de vriendelijke klantenservice bellen. Want daar vinden ze het allemaal maar erg lastig.

Toolboy

Re: Telfort zijn oplichters!

Ongelezen bericht door Toolboy »

Om over oplichters te praten gaat iets te ver.
U heeft toch de papieren in huis van de aangetekende brief.
No prob at all laat Intrum Justitia maar komen.

boebele
Berichten: 174
Lid geworden op: 12 jun 2006 17:58

Re: Telfort zijn oplichters!

Ongelezen bericht door boebele »

die 3 maanden opzegtermijn geldt zo'n beetje bij iedere provider, dus dat had je niet hoeven vermelden in je verhaal. Het geld dat ze daarna nog incasseren kan je toch gewoon terugboeken? Niets aan de hand. Ik geef toe dat het niet netjes is van ze, maar oplichters: nee.

Opzegbrieven moet je trouwens altijd aangetekend verzenden, want telfort is neit de enige provider die beweert bepaalde brieven niet gekregen te hebben.

??
Berichten: 768
Lid geworden op: 22 jun 2005 12:18

Re: Telfort zijn oplichters!

Ongelezen bericht door ?? »

Nog even afgezien daarvan weet iedereen met een IQ >10 dat niet alle post netjes op tijd aankomt.

aklompe
Berichten: 7
Lid geworden op: 15 jul 2006 10:46

Re: Telfort zijn oplichters!

Ongelezen bericht door aklompe »

Ik heb vorige week mijn abonnement bij KPN opgezegd.
Niet in verband met de slechte service van KPN, maar omdat ik op mijn werkplek geen dekking heb van het KNP netwerk en wel van T-mobile.
Voor de rest was ik heel tevreden met de geleverde diensten, maar toch maar opgezegd, ik wil tenslotte wel kunnen bellen en gebeld worden.
Opzegbrief verstuurd, voorzien van kopie van legitimatie bewijs.
Kreeg ik na twee dagen al een SMS-je dat ze mijn opzegbrief ontvangen hebben en dat ik binnen drie weken een schriftelijk reactie krijg.
Uiteraard met de mededeling dat ze het jammer vinden dat ik weg ga, nu vindt ik dit echt klasse van KPN, lekker snelle en duidelijke communicatie.

boebele
Berichten: 174
Lid geworden op: 12 jun 2006 17:58

Re: Telfort zijn oplichters!

Ongelezen bericht door boebele »

eh, dit gaat over telfort en niet over KPN.. 8)

FerryG
Berichten: 236
Lid geworden op: 03 sep 2006 10:45

Re: Telfort zijn oplichters!

Ongelezen bericht door FerryG »

@boebele:
Wist je dan niet dat KPN de nieuwe eigenaar is van Telfort?

boebele
Berichten: 174
Lid geworden op: 12 jun 2006 17:58

Re: Telfort zijn oplichters!

Ongelezen bericht door boebele »

Nee, dat wist ik niet.

Ik heb mijn telefoonabbo bij Telfort ook beëindigd, maar kreeg gisteren een rekening voor de nieuwe contractsperiode. Gelukkig heb ik de bevestiging van de opzegging hier nog liggen. Dat wordt terugboeken.

Toch vreemd dat het blijkbaar normaal is dat bedrijven blijven afschrijven terwijl er allang is opgezegd. Is dat een trend ofzo? :?

??
Berichten: 768
Lid geworden op: 22 jun 2005 12:18

Re: Telfort zijn oplichters!

Ongelezen bericht door ?? »

Ze factureren altijd een volledige maand vooruit. Vervolgens krijg je het verschil later weer terug middels een eindafrekening. Staat als het goed is in de bevestigingsbrief en/of op één van de meest recente facturen vermeld.

boebele
Berichten: 174
Lid geworden op: 12 jun 2006 17:58

Re: Telfort zijn oplichters!

Ongelezen bericht door boebele »

Op de eindbevestiging staat het alvast niet.
Wel vreemd, want ik had een aanbieding: 150 minuten voor 2,50 euro. Na een jaar zou dat 20 euro p/m worden, dus daarom heb ik hem opgezegd. Vreemd dat ik dan toch een rekening krijg voor 20 euro.

hussam
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 okt 2006 22:03

Re: Telfort zijn oplichters!

Ongelezen bericht door hussam »

JA hoor ,het is telfort :x
Noooooit telfort meer :? , hoge rekining staat op mijn factuur???gebeld naar servicenummers???is dit Servicenummer??

06-32008880
onzin. 06-nummers zijn volgens mij per definitie mobiele nummers en geen servicenummers.
volgens KS dit is een servicenummer??wat vreemd??op hun site staat duidelijk

((http://www.telfort.nl/klantenservice/ab ... /index.php))

Servicenummers zijn:

Inlichtingennummers
0800-, 084-, 087, 0900-, 0906- en 0909-nummers
Alarmnummer 112

Gratis servicenummers:

Deze servicenummers zijn gratis:

Alarmnummer 112
0800-servicenummers
Voor overige servicenummers gelden speciale tarieven:

Servicenummers die beginnen met 0900, 0906 en 0909
De zogenoemde non-geografische 0800 nummerreeksen: 084, 087 (unified messaging services)
067-nummers (inbelnummers van internet providers)
Semafoondiensten

??
Berichten: 768
Lid geworden op: 22 jun 2005 12:18

Re: Telfort zijn oplichters!

Ongelezen bericht door ?? »

Is dat geen SMS-dienst dan, dat 06-32 nummer?

hussam
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 okt 2006 22:03

Re: Telfort zijn oplichters!

Ongelezen bericht door hussam »

nee ,dit is gewoon nummer van 06 internationaal.

Gesloten