Hallo,
Namens mijn moeder heb ik vorige maand contact opgenomen met KPN. Zij ging namelijk haar papieren napluizen en kwam er achter dat er elke 2 maanden 5,00 euro afgaat door KPN en vroeg zich af waar dit voor was.Aangezien zij dit soort dingen zelf allemaal nogal ingewikkeld vindt, heb ik namens haar gebeld.
Wat bleek nou, het ging om een oud huurtoestel uit '89(!) en waarvan het contract al in '92 beeindigd is. Maar al die jaren zijn ze dus vrolijk elke 2x maanden dat bedrag blijven afschrijven. in 18 jaar tijd is dat natuurlijk behoorlijk opgelopen. De telefoniste vertelde mij dat het zou worden stop gezet en dat ik volgende maand(april dus) contact kon opnemen om nog te kijken of ik iets terug kon krijgen van resterende bedrag.
Nou ik heb vandaag dus gebeld en het standpunt van KPN is als volgt; het gaat hier om een huurtoestel uit 89 waarvan het contract in 92 beeindigd is, hierop had het toestel teruggebracht moeten worden dit is niet gebeurd en daarom zijn wij dus vervolgens het bedrag blijven afschrijven.
Nu wist mijn moeder hier dus helemaal niets van, zij heeft namelijk ook nooit bericht gehad dat het toestel teruggebracht had moeten worden en nam aan dat het gewoon afbetaald was na 3 jaar en bleef braaf haar KPN rekeningen betalen waarvan zij dacht dat het gewoon voor de telefoonlijn was.
Het werd nog mooier, om deze facturen stop te zetten dienden wij langs een KPN shop te gaan om het 21 jarige toestel alsnog in te leveren. Na lang zoeken op de zolder kwam er iets uit een oude doos naar boven dat 21 jaar geleden inderdaad als een telefoon geindentificeerd had kunnen worden..
Ik kan nu al niet wachten tot ik het gezicht van de verbaasde winkelier zie als ik dit vergeelde monster kom afleveren.
Maar al met al gaat het dus wel om een bedrag wat ongeveer zo'n 400 euro zal zijn, voor een 21 jaar oude telefoon! waar ze nooit bericht van gehad heeft dat dit terug had moeten worden gebracht.
Ben ik de enige die dit geen stijl vindt? En is er een manier dat mijn moeder misschien ooit nog wat van dit geld terug zou kunnen zien?
Met vriendelijke groet!
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Toestel KPN.
Re: Toestel KPN.
Ik ben bang dat ze het geld kwijt is.
Re: Toestel KPN.
Tsja, da's het verschil tussen huur en huurkoop. Huur gaat in theorie door tot st Juttemis, bij huurkoop is het toestel na een x-aantal termijnen van jou.