LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Toestel: Verlengen is duurder dan voor een nieuwe klant
-
Toestel: Verlengen is duurder dan voor een nieuwe klant
Beste allemaal,
Wilde vandaag mijn abonnement verlengen bij GSM WEB. Daar kwam ik erachter dat wanneer je jouw contract wilt verlengen +/- 36 euro duurder uit bent dan wanneer je een nieuwe klant bent. Toestel is gratis met een 1 jarig relax 20 + direct messaging. Volgens de medewerker van GSM WEB lag dit aan T-mobile en niet aan hun.
Als ik T mobile bel en hetzelfde pakket vraag krijg ik te horen dat ik dan 50 euro extra moet betalen voor hetzelfde toestel en minuten... Mijn vraag is ten eerste hoezo nieuwe klanten klaarblijkelijk belangrijker zijn dan loyale klanten die hun contract willen verlengen. Daarbij vind ik het gek waarom een reseller (GSM WEB) goedkoper is dan de provider zelf die volgens mij veel meer korting krijgt op bulk aankopen bij bijv. Nokia.
De verklaring van de customer support en commerciële medewerker van T mobile waren volgens mij totaal niet toereikend en zelfs irrationeel. Ik hoop dat jullie mij kunnen vertellen waarom voor T mobile nieuwe klanten aantoonbaar belangrijker zijn dan bestaande klanten en of GSM WEB de nieuwe filantroop is van de Nederlandse mobiele telefoon branche.
PS telefoon waar het om ging was een Blackberry 8520
Wilde vandaag mijn abonnement verlengen bij GSM WEB. Daar kwam ik erachter dat wanneer je jouw contract wilt verlengen +/- 36 euro duurder uit bent dan wanneer je een nieuwe klant bent. Toestel is gratis met een 1 jarig relax 20 + direct messaging. Volgens de medewerker van GSM WEB lag dit aan T-mobile en niet aan hun.
Als ik T mobile bel en hetzelfde pakket vraag krijg ik te horen dat ik dan 50 euro extra moet betalen voor hetzelfde toestel en minuten... Mijn vraag is ten eerste hoezo nieuwe klanten klaarblijkelijk belangrijker zijn dan loyale klanten die hun contract willen verlengen. Daarbij vind ik het gek waarom een reseller (GSM WEB) goedkoper is dan de provider zelf die volgens mij veel meer korting krijgt op bulk aankopen bij bijv. Nokia.
De verklaring van de customer support en commerciële medewerker van T mobile waren volgens mij totaal niet toereikend en zelfs irrationeel. Ik hoop dat jullie mij kunnen vertellen waarom voor T mobile nieuwe klanten aantoonbaar belangrijker zijn dan bestaande klanten en of GSM WEB de nieuwe filantroop is van de Nederlandse mobiele telefoon branche.
PS telefoon waar het om ging was een Blackberry 8520
-
Re: Toestel: Verlengen is duurder dan voor een nieuwe klant
Het is bij de meeste providers zo dat je als nieuwe klant meer korting krijgt dan wanneer je verlengt.
En misschien heeft gsmweb die toestellen ergens goedkoper kunnen inkopen, of zijn het eurospec toestellen.
En misschien heeft gsmweb die toestellen ergens goedkoper kunnen inkopen, of zijn het eurospec toestellen.
Het is niet alleen een T-Mobile probleem, dit is bijna bij elke provider zo. Waarom? Een nieuwe klant is interessanter, die kennen ze nog niet, dus wie weet gaan deze mensen flink er buiten bellen.
Alle telecombedrijven zijn ook beursgenoteerd, elke nieuwe klant is er eentje, en er meer bij dan er af is interessanter, zijn beter voor de cijfers,waardoor een bedrijf meer klanten krijgt=meer waarde..
Alle telecombedrijven zijn ook beursgenoteerd, elke nieuwe klant is er eentje, en er meer bij dan er af is interessanter, zijn beter voor de cijfers,waardoor een bedrijf meer klanten krijgt=meer waarde..
Ik wilde gister bij abo verlengen bij tmobile via de site na het inloggen. Dus systeem kan zien dat ik al bestaande klant ben. En inderdaad hier was het voor mij ook duurder dan dat ik een nieuwe abo zou afsluiten.
Voordeel wat je als vaste klant nog hebt dat je geen aansluitkosten hoeft te betalen.
Als je dat eraf haalt is het vaak ongeveer gelijk
ATESLI
ATESLI
-
vaak is aansluiten gratis.. dit geldt overigens voor bijna alle producten. nieuwe klanten binnenhalen is het enige waar ze aan denken. De grootste winst wordt gemaakt op klanten die te lui (te veel werk vinden) om het allemaal uit te zoeken en klant blijven. Dit geldt overigens niet alleen voor telefoonabonnementen, maar kijk eens naar tijdschriften, kranten, verzekeringen, internet en niet te vergeten energie.. overal hetzelfde.atesli schreef:Voordeel wat je als vaste klant nog hebt dat je geen aansluitkosten hoeft te betalen.
ATESLI
Ik heb dit zelfde met Hi gehad. Ik heb eerst een klacht ingediend bij HI zelf en ik kreeg de respons dat je korting krijgt na het aantal jaren dat je lid bent.
Ook heb ik een klacht ingediend op klacht en oplossing. Hier kreeg ik het antwoord dat HI subsidie ontvangt op elk nieuw contract dat er wordt afgesloten en niet bij een verlening.
Ik vind het nog steeds absurd.
Ook heb ik een klacht ingediend op klacht en oplossing. Hier kreeg ik het antwoord dat HI subsidie ontvangt op elk nieuw contract dat er wordt afgesloten en niet bij een verlening.
Ik vind het nog steeds absurd.
Om deze reden zeg ik altijd ruim van tevoren mijn abonnement op per einddatum. Ik heb het verschillende keren gehad dat ik toen wel een goede aanbieding kreeg, namelijk het abonnement verlengen onder dezelfde voorwaarden. In mijn geval ging het om een sim only-abonnement met korting voor 1 of 2 jaar en met de nieuwe aanbieding zou de korting gewoon doorlopen.
Als je ooit nog eens een hypotheek gaat afsluiten: let op, want veel banken doen precies hetzelfde en dan gaat het om nog veel meer geld...
Als je ooit nog eens een hypotheek gaat afsluiten: let op, want veel banken doen precies hetzelfde en dan gaat het om nog veel meer geld...