LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Torenhoge kosten dataverkeer buitenland Vodafone

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Torenhoge kosten dataverkeer buitenland Vodafone

Ongelezen bericht door bprosman »

Goed idee, Vodafone is namelijk de enige met hoge datakosten in het buitenland :?

Hatertje
Berichten: 533
Lid geworden op: 28 okt 2009 12:24

Re: Torenhoge kosten dataverkeer buitenland Vodafone

Ongelezen bericht door Hatertje »

wiseger schreef: Providers zouden hun klanten beter moeten beschermen tegen malafide ondernemers die belachelijke tarieven rekenen voor roaming.
De provider is degene die de hoge tarieven hanteert. Volgens het bovenstaande zou de provider dus de consument moeten beschermen tegen zichzelf (de provider).
wiseger schreef: Vodafone had de klant allang kunnen waarschuwen toen de teller opliep (KPN doet dit bijvoorbeeld wel, die stuurt een SMS zodra je kosten oplopen en totdat je akkoord gaat met die kosten, heb je geen roaming meer).
Dit is overigens alleen verplicht binnen de EU en aangezien de TS in Marokko was, geen reden om te waarschuwen.

Umad
Berichten: 336
Lid geworden op: 03 aug 2010 16:09

Re: Torenhoge kosten dataverkeer buitenland Vodafone

Ongelezen bericht door Umad »

Henri42 schreef:
Umad schreef:
Henri42 schreef:Hoge datakosten zijn al jaren aan de orde en nog niet zo lang nationaal bekend, iemand die in het buitenland met internet gaat spelen zonder abo is de pisang door z,n eigen schuld :lol:
Ik heb het even voor je aangepast. Zo heel veel jaren is dat nog niet nationaal bekend.
P.s. je mag je wel eens beter inlezen. Ook al heb je een abbo, je kosten lopen nog steeds torenhoog op. Valt me tegen van iemand die denkt te weten waar hij over praat. Of is het toch niet zo bekend als je wilt doen voorkomen, want blijkbaar heerst er nogal wat onduidelijkheid?

Umad, jij noemt Euro 2,-- p/d hoog ???? onduidelijkheid heerst er bij Umad :oops:
Sinds wanneer zorgt een standaard abbo ervoor dat je slechts 2 euro per dag kwijt bent voor internetten in het buitenland? Standaard (tenminste je noemt geen speciaal abbo) betaal je gewoon per KB/MB wat jij wilt. Misschien behalve beter lezen ook beter uitleggen?

Henri42
Berichten: 2979
Lid geworden op: 09 okt 2006 11:08

Re: Torenhoge kosten dataverkeer buitenland Vodafone

Ongelezen bericht door Henri42 »

Draai dat nou eens om? Betrek het nou eens op jezelf en over de klager, TS in dit geval. Hij heeft uberhaupt niks gelezen goed òf slecht. Schiet hij daar grosso modo iets mee op?

Nee keine flauss schiet hij/zij ermee op, volgende keer sluiten ze weer geen abo voor het binnenland en het buitenland af en gaan hier weer tekeer :).

Je krijgt wel degelijk geld terug van de providers bij onjuiste facturen met niet gebruikte diensten.
ps: je moet wel bewijslast :wink: hebben :|

ps: bij Vodafone betaal je Euro 2,-- per dag bij per dag gebruik van internet en tot een max hoeveelheid MB :lol:

Umad
Berichten: 336
Lid geworden op: 03 aug 2010 16:09

Re: Torenhoge kosten dataverkeer buitenland Vodafone

Ongelezen bericht door Umad »

Henri42 schreef:Draai dat nou eens om? Betrek het nou eens op jezelf en over de klager, TS in dit geval. Hij heeft uberhaupt niks gelezen goed òf slecht. Schiet hij daar grosso modo iets mee op?

Nee keine flauss schiet hij/zij ermee op, volgende keer sluiten ze weer geen abo voor het binnenland en het buitenland af en gaan hier weer tekeer :).

Je krijgt wel degelijk geld terug van de providers bij onjuiste facturen met niet gebruikte diensten.
ps: je moet wel bewijslast :wink: hebben :|

ps: bij Vodafone betaal je Euro 2,-- per dag bij per dag gebruik van internet en tot een max hoeveelheid MB :lol:
En hoe halen we dat uit deze tekst bijdehandje?
Henri42 schreef:Hoge datakosten zijn al jaren aan de orde en bekend, iemand die in het buitenland met internet gaat spelen zonder abo is de pisang door z,n eigen schuld :lol:
Het zal aan mij liggen maar ik zie nergens vodafone staan. Zoals ik, en ik neem aan iedereen, dit leest, komt het er op neer dat je zonder abo in het buitenland torenhoge datakosten kunt krijgen als je met internet speelt. Als je een abo hebt niet.

Maar goed. Jezelf goed uitdrukken is niet al te makkelijk. Ik hoop dat ik je duidelijk heb kunnen maken dat je informatie onvolledig en dus onjuist was. Ik vrees echter het ergste.

Henri42
Berichten: 2979
Lid geworden op: 09 okt 2006 11:08

Re: Torenhoge kosten dataverkeer buitenland Vodafone

Ongelezen bericht door Henri42 »

Umad schreef:
Henri42 schreef:Draai dat nou eens om? Betrek het nou eens op jezelf en over de klager, TS in dit geval. Hij heeft uberhaupt niks gelezen goed òf slecht. Schiet hij daar grosso modo iets mee op?

Nee keine flauss schiet hij/zij ermee op, volgende keer sluiten ze weer geen abo voor het binnenland en het buitenland af en gaan hier weer tekeer :).

Je krijgt wel degelijk geld terug van de providers bij onjuiste facturen met niet gebruikte diensten.
ps: je moet wel bewijslast :wink: hebben :|

ps: bij Vodafone betaal je Euro 2,-- per dag bij per dag gebruik van internet en tot een max hoeveelheid MB :lol:
En hoe halen we dat uit deze tekst bijdehandje?
Henri42 schreef:Hoge datakosten zijn al jaren aan de orde en bekend, iemand die in het buitenland met internet gaat spelen zonder abo is de pisang door z,n eigen schuld :lol:
Het zal aan mij liggen maar ik zie nergens vodafone staan. Zoals ik, en ik neem aan iedereen, dit leest, komt het er op neer dat je zonder abo in het buitenland torenhoge datakosten kunt krijgen als je met internet speelt. Als je een abo hebt niet.
Maar goed. Jezelf goed uitdrukken is niet al te makkelijk. Ik hoop dat ik je duidelijk heb kunnen maken dat je informatie onvolledig en dus onjuist was. Ik vrees echter het ergste.

Zoals ik, en ik neem aan iedereen, dit leest, komt het er op neer dat je zonder abo in het buitenland torenhoge datakosten kunt krijgen als je met internet speelt. Als je een abo hebt niet. komt overeen wat ik al verschillende keren schreef :lol: juist willen lezen is een kunst Umad, ps waar staat de naam Umad voor :?: :idea:

Umad
Berichten: 336
Lid geworden op: 03 aug 2010 16:09

Re: Torenhoge kosten dataverkeer buitenland Vodafone

Ongelezen bericht door Umad »

Henri42 schreef:
Umad schreef:
En hoe halen we dat uit deze tekst bijdehandje?
Henri42 schreef:Hoge datakosten zijn al jaren aan de orde en bekend, iemand die in het buitenland met internet gaat spelen zonder abo is de pisang door z,n eigen schuld :lol:
Het zal aan mij liggen maar ik zie nergens vodafone staan. Zoals ik, en ik neem aan iedereen, dit leest, komt het er op neer dat je zonder abo in het buitenland torenhoge datakosten kunt krijgen als je met internet speelt. Als je een abo hebt niet.
Maar goed. Jezelf goed uitdrukken is niet al te makkelijk. Ik hoop dat ik je duidelijk heb kunnen maken dat je informatie onvolledig en dus onjuist was. Ik vrees echter het ergste.
Zoals ik, en ik neem aan iedereen, dit leest, komt het er op neer dat je zonder abo in het buitenland torenhoge datakosten kunt krijgen als je met internet speelt. Als je een abo hebt niet. komt overeen wat ik al verschillende keren schreef :lol: juist willen lezen is een kunst Umad, ps waar staat de naam Umad voor :?: :idea:
Mijn vrees bleek niet voor niets ongegrond. Heel goed, alleen klopt je uitleg niet. Je weet het zo goed, geef eens antwoord op de volgende domme vraag. Zoals jou eerdere post laat zien ben je met een vodafone abbo veilig in het buitenland. Dit is dus niet waar want het gaat om het volgende (slechts geldig in 42 van de 193 officiele landen):

Hoe kan ik voordelig internetten in het buitenland?

Met de Internet op Reis Dagbundel kun je tot 35 MB e-mailen, pingen en internetten voor € 2 per dag. De dagbundel is geldig op alle netwerken in de 42 Vodafone Passport-landen. Je kunt de Internet op Reis Dagbundel op elk moment gratis aanzetten als je een iPhone, Bel+Sms+Web abonnement, Bel+Sms+Web Smart abonnement of de Internet Basis BloX hebt. Het tegoed geldt van 00:00 uur tot 23:59 uur Nederlandse tijd. Heb je de dag erna nog steeds of opnieuw een dataverbruik in het buitenland, dan wordt er automatisch weer € 2 in rekening gebracht. Je ontvangt een sms'je als je tegoed bijna op is.

Waarom was jou informatie wel goed?

Henri42
Berichten: 2979
Lid geworden op: 09 okt 2006 11:08

Re: Torenhoge kosten dataverkeer buitenland Vodafone

Ongelezen bericht door Henri42 »

Je weet het zo goed, geef eens antwoord op de volgende domme vraag. Zoals jou eerdere post laat zien ben je met een vodafone abbo veilig in het buitenland. Dit is dus niet waar want het gaat om het volgende (slechts geldig in 42 van de 193 officiele landen):

Hoe kan ik voordelig internetten in het buitenland?

Met de Internet op Reis Dagbundel kun je tot 35 MB e-mailen, pingen en internetten voor € 2 per dag. De dagbundel is geldig op alle netwerken in de 42 Vodafone Passport-landen. Je kunt de Internet op Reis Dagbundel op elk moment gratis aanzetten als je een iPhone, Bel+Sms+Web abonnement, Bel+Sms+Web Smart abonnement of de Internet Basis BloX hebt. Het tegoed geldt van 00:00 uur tot 23:59 uur Nederlandse tijd. Heb je de dag erna nog steeds of opnieuw een dataverbruik in het buitenland, dan wordt er automatisch weer € 2 in rekening gebracht. Je ontvangt een sms'je als je tegoed bijna op is.

Waarom was jou informatie wel goed?[/quote]

Beste kerel, natuurlijk geldt het Abo voor een aantal landen en voor een gemaximeerd mb verbruik,de betreffende algemene voorwaarden kan elk lezen op de site van z,n provider,geen spijkres op laag water zoeken :lol:

Umad
Berichten: 336
Lid geworden op: 03 aug 2010 16:09

Re: Torenhoge kosten dataverkeer buitenland Vodafone

Ongelezen bericht door Umad »

Henri42 schreef: Beste kerel, natuurlijk geldt het Abo voor een aantal landen en voor een gemaximeerd mb verbruik,de betreffende algemene voorwaarden kan elk lezen op de site van z,n provider,geen spijkres op laag water zoeken :lol:
Sorry hoor, maar of je doet zo dom of je bent zo dom. Ik vrees het laatste. Als het teveel moeite is om een simpele vraag te beantwoorden, heeft een discussie weinig zin. Wat jij nu natuurlijk noemt stond namelijk niet in je berichtje te lezen voor de overige forumgebruikers. Aangezien er waarschijnlijk nog een aantal van deze bezoekers uitgerust zijn met ook een botervette plaat voor hun hoofd is jou informatie misleidend en niet juist.

Henri42
Berichten: 2979
Lid geworden op: 09 okt 2006 11:08

Re: Torenhoge kosten dataverkeer buitenland Vodafone

Ongelezen bericht door Henri42 »

Umad schreef:
Henri42 schreef: Beste kerel, natuurlijk geldt het Abo voor een aantal landen en voor een gemaximeerd mb verbruik,de betreffende algemene voorwaarden kan elk lezen op de site van z,n provider,geen spijkres op laag water zoeken :lol:
Sorry hoor, maar of je doet zo dom of je bent zo dom. Ik vrees het laatste. Als het teveel moeite is om een simpele vraag te beantwoorden, heeft een discussie weinig zin. Wat jij nu natuurlijk noemt stond namelijk niet in je berichtje te lezen voor de overige forumgebruikers. Aangezien er waarschijnlijk nog een aantal van deze bezoekers uitgerust zijn met ook een botervette plaat voor hun hoofd is jou informatie misleidend en niet juist.

zo Umad fijn te lezen hoe jij over de medeprikkers denkt, natuurlijk ben ik dom en jij super slim.
Kerel probeer eens een lijntje inhoudelijk te lezen en zoek geen spijkers op hoog water :lol:

Gesloten