LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Torenhoge kosten dataverkeer buitenland Vodafone
Torenhoge kosten dataverkeer buitenland Vodafone
Tot mijn grote verbazing kreeg ik deze maand een telefoonrekening van meer dan 600 euro. Het grootste deel daarvan, was voor dataverkeer in Marokko. Een zeer onaangename verrassing.
Op aanraden van een medewerker heb ik in februari 2011 een ‘Reis dagbundel’ afgesloten omdat ik in Zwitersland zat. Telefonisch is niet doorgegeven dat hierdoor de waarschuwing voor het overschrijden van een datalimiet wordt uitgezet.
Op donderdag 6 oktober nam ik contact op met een medewerker van hun helpdesk. Een dame vertelde me dat het overschrijden van de datalimiet niet gecommuniceerd wordt wanneer de ‘Reis dagbundel’ aanstaat, en dat Marokko bovendien niet in de Vodafone Passport landen zit.
Op de Vodafone site staat dat de databundel in het buiteland van toepassing is in EU landen en in landen als Turkije, Australië en Japan. Het kost vervolgens behoorlijk wat moeite om te vinden welke landen dat nog meer zijn. Dat is erg misleidend!
Als Marokko niet in de Passport landen zit, en dus buiten de ‘Reis dagbundel’, waarom wordt ik dan niet op de hoogte gesteld van hoge kosten? Volgens hun medewerker ligt dat niet aan Vodafone maar aan de telefoonmaatschappij in Marokko die deze informatie niet beschikbaar stelt, maar gezien de gedetailleerde informatie die ik gefactureerd krijg, is dit een hoogst ongeloofwaardig argument. Ze maken mij niet wijs dat Vodafone niet op de hoogte is van het actuele verbruik van haar klanten in het buitenland.
Marokko ligt niet in de EU en dus maakt Vodafone hier handig gebruik van om op een misleidende manier veel geld uit de zakken van hun trouwe klanten te kloppen, en dat is absoluut ongehoord.
Het gevolg is dat ik nu meer dan 500 euro aan kosten heb gemakt in het buitenland, die ik absoluut niet had willen maken! Nu komt het er op neer dat ik bijna evenveel betaal voor dataverkeer als voor een hele week vakantie.
Op aanraden van een medewerker heb ik in februari 2011 een ‘Reis dagbundel’ afgesloten omdat ik in Zwitersland zat. Telefonisch is niet doorgegeven dat hierdoor de waarschuwing voor het overschrijden van een datalimiet wordt uitgezet.
Op donderdag 6 oktober nam ik contact op met een medewerker van hun helpdesk. Een dame vertelde me dat het overschrijden van de datalimiet niet gecommuniceerd wordt wanneer de ‘Reis dagbundel’ aanstaat, en dat Marokko bovendien niet in de Vodafone Passport landen zit.
Op de Vodafone site staat dat de databundel in het buiteland van toepassing is in EU landen en in landen als Turkije, Australië en Japan. Het kost vervolgens behoorlijk wat moeite om te vinden welke landen dat nog meer zijn. Dat is erg misleidend!
Als Marokko niet in de Passport landen zit, en dus buiten de ‘Reis dagbundel’, waarom wordt ik dan niet op de hoogte gesteld van hoge kosten? Volgens hun medewerker ligt dat niet aan Vodafone maar aan de telefoonmaatschappij in Marokko die deze informatie niet beschikbaar stelt, maar gezien de gedetailleerde informatie die ik gefactureerd krijg, is dit een hoogst ongeloofwaardig argument. Ze maken mij niet wijs dat Vodafone niet op de hoogte is van het actuele verbruik van haar klanten in het buitenland.
Marokko ligt niet in de EU en dus maakt Vodafone hier handig gebruik van om op een misleidende manier veel geld uit de zakken van hun trouwe klanten te kloppen, en dat is absoluut ongehoord.
Het gevolg is dat ik nu meer dan 500 euro aan kosten heb gemakt in het buitenland, die ik absoluut niet had willen maken! Nu komt het er op neer dat ik bijna evenveel betaal voor dataverkeer als voor een hele week vakantie.
Re: Torenhoge kosten dataverkeer buitenland Vodafone
Misschien een beetje flauw, maar dit staat wel in de voorwaarden. Als U iets telefonisch aanschaft, dan is het inderdaad mogelijk om de algemene voorwaarden en de specifieke voorwaarden van deze dienst op te lezen, maar dat kost U heel veel tijd. En waarschijnlijk bent U overigens al met deze voorwaarden akkoord gegaan (zonder deze te lezen) toen U bent gaan bellen met Vodafone.Op aanraden van een medewerker heb ik in februari 2011 een ‘Reis dagbundel’ afgesloten omdat ik in Zwitersland zat. Telefonisch is niet doorgegeven dat hierdoor de waarschuwing voor het overschrijden van een datalimiet wordt uitgezet.
Tijdens mijn vakantie in Griekenland afgelopen zomer geen byte aan mobiel dataverkeer gehad, zowel met mijn smartphone als met de BlackBerry van mijn dochter. Alleen af en toe gebruik gemaakt van Wifi in het internetcafe. De kosten vielen mee, alleen een consumptie, want dan kreeg je de code voor Wifi erbij
Re: Torenhoge kosten dataverkeer buitenland Vodafone
Dat nog steeds mensen verbaasd kunnen zijn,na alle topics,tv uitzendingen en kranten berichten die hier al over verschenen zijn.Tot mijn grote verbazing kreeg ik deze maand een telefoonrekening van meer dan 600 euro. Het grootste deel daarvan, was voor dataverkeer in Marokko. Een zeer onaangename verrassing.
Ook het regelmatig raadplegen van de site van de provider kan heel verhelderend zijn en achteraf verassingen laten verdwijnen. Ik vraag me af hoeveel topics we hier nog over krijgen. Ik reis veel naar verre landen koop daar een prepaid kaart en maak gebruik van veelal gratis WIFI.
gr Henk
Re: Torenhoge kosten dataverkeer buitenland Vodafone
smartphones zouden verboden moeten worden.
Mensen kunnen er niet mee omgaan, zie de klachten.
Mensen kunnen er niet mee omgaan, zie de klachten.
Re: Torenhoge kosten dataverkeer buitenland Vodafone
Dat zou toch niet meer mogelijk zijn volgens de volgende url?
http://www.iphoneclub.nl/62727/limieten ... obile-aan/
http://www.iphoneclub.nl/62727/limieten ... obile-aan/
Re: Torenhoge kosten dataverkeer buitenland Vodafone
Word wel een beetje moe van dit soort topics
Re: Torenhoge kosten dataverkeer buitenland Vodafone
Ik ook, vandaar mijn spot ook.sephora30 schreef:Word wel een beetje moe van dit soort topics
Re: Torenhoge kosten dataverkeer buitenland Vodafone
Als je moe wordt van deze topics dan reageer je toch gewoon niet. Niet iedereen is op de hoogte van de kosten van data gebruik. ik vind dat een ieder van gerief en ongenoegen kwijt moet kunnen in dit forum over een product of dienst.BBCS schreef:Ik ook, vandaar mijn spot ook.sephora30 schreef:Word wel een beetje moe van dit soort topics
Het enige wat wel fijn zou zijn geweest is dat de topic opener wat moeite had gestoken in het doorzoeken van het forum en zich aan had gesloten bij een bestaand topic.
Re: Torenhoge kosten dataverkeer buitenland Vodafone
Het probleem is dat veel mensen nooit lezen en maar wat aannemen, met alle gevolgen van dien.evdbeek99 schreef: Als je moe wordt van deze topics dan reageer je toch gewoon niet. Niet iedereen is op de hoogte van de kosten van data gebruik. ik vind dat een ieder van gerief en ongenoegen kwijt moet kunnen in dit forum over een product of dienst.
Ik vind het normaal als ik naar het buitenland ga, wat de telefoonkosten en internet kosten zijn als ik mijn smartphone mee neem.
Anderen vinden dat dus niet normaal en worden ook geconfronteerd met de torenhoge kosten.
De mensen moeten meer hun verstand gaan gebruiken, dan als hersenloze zombies die niet in staat zijn om zelf na te denken te gedragen.
Re: Torenhoge kosten dataverkeer buitenland Vodafone
Niet iedereen is op de hoogte van de kosten van data gebruik
Juist. En hoe komt dat, omdat ze zich niet verdiepen in het gebruik van hun foontje en abo.
Als ze moeten betalen kunnen ze deze fora wel vinden maar van tevoren ff op onderzoek uitgaan kan niet. En daar word ik moe van ja.
Juist. En hoe komt dat, omdat ze zich niet verdiepen in het gebruik van hun foontje en abo.
Als ze moeten betalen kunnen ze deze fora wel vinden maar van tevoren ff op onderzoek uitgaan kan niet. En daar word ik moe van ja.
Re: Torenhoge kosten dataverkeer buitenland Vodafone
Slecht geschreven artikel, een zin: Europese Regelgeving, alleen van toepassing binnen Europaevdbeek99 schreef:Dat zou toch niet meer mogelijk zijn volgens de volgende url?
http://www.iphoneclub.nl/62727/limieten ... obile-aan/
Re: Torenhoge kosten dataverkeer buitenland Vodafone
ehm jaGodsSon schreef:Slecht geschreven artikel, een zin: Europese Regelgeving, alleen van toepassing binnen Europaevdbeek99 schreef:Dat zou toch niet meer mogelijk zijn volgens de volgende url?
http://www.iphoneclub.nl/62727/limieten ... obile-aan/
Re: Torenhoge kosten dataverkeer buitenland Vodafone
maar als je nu een smartphone hebt en je weet niet hoe of wat met je datagebruik in het buitenland, dan controleer je dit toch voor vertrek ? Ik heb dataroaming uitgezet op vakantie, just in case. Als ik al wilde internetten zocht ik wel een internet cafe op.. En daarbij.. ik ben op vakantie.. ik wil niet eens internetten.
Ik heb zelf ook vodafone en bewust niet gekozen voor passport.. Ik heb de hele handel gewoon uitgezet. Ik heb 2 keer gebruik moeten maken van mobiel internet vanwege familiecrisis en dat kostte met iets van 16 euro (1 x mail ophalen en versturen en iets opzoeken op internet).. Dat stond netjes op de rekenign met datum en aantal mb's.. geen verrassing dus. Dat is voor mij voordeliger dan 21 dagen a 2 euro per dag voor internet.. Dus kwestie van goed inlezen!
Ik heb zelf ook vodafone en bewust niet gekozen voor passport.. Ik heb de hele handel gewoon uitgezet. Ik heb 2 keer gebruik moeten maken van mobiel internet vanwege familiecrisis en dat kostte met iets van 16 euro (1 x mail ophalen en versturen en iets opzoeken op internet).. Dat stond netjes op de rekenign met datum en aantal mb's.. geen verrassing dus. Dat is voor mij voordeliger dan 21 dagen a 2 euro per dag voor internet.. Dus kwestie van goed inlezen!
Re: Torenhoge kosten dataverkeer buitenland Vodafone
Het koste mij 5 seconden om deze pagina te vinden (Google: http://www.google.com/search?q=passport ... =firefox-a )tjdewalt schreef: Op de Vodafone site staat dat de databundel in het buiteland van toepassing is in EU landen en in landen als Turkije, Australië en Japan. Het kost vervolgens behoorlijk wat moeite om te vinden welke landen dat nog meer zijn. Dat is erg misleidend!
http://www.vodafone.nl/mobiel_bellen/se ... rt_landen/
En hier staat:
Vodafone Passport-landen
Albanië Hongarije Oostenrijk
Andorra Ierland Polen
Australië IJsland Portugal
België Isle of Man Réunion
Bulgarije Italië Roemenië
Cyprus Japan San Marino
Denemarken Jersey Slovenië
Duitsland Letland Slowakije
Estland Liechtenstein Spanje
Finland Litouwen Tsjechië
Frankrijk Luxemburg Turkije
Frans Guyana, Frankrijk Malta Vaticaanstad
Gibraltar Martinique Verenigd Koninkrijk
Griekenland Monaco Zweden
Guernsey Nieuw Zeeland Zwitserland
Guadeloupe Noorwegen*
* Het Noorse netwerk Maritime Communications valt niet onder de Passportregeling. Via dit netwerk kun je bellen op schepen volgens de Vodafone World-tarieven.
Met een linkje naar de tarieven van de niet-passport landen. Hoe makkelijk moet het de moderne mens nu nog gemaakt worden om niet achteref als kip zonder kop te gaan klagen over de kosten?
Re: Torenhoge kosten dataverkeer buitenland Vodafone
Henk,henk51 schreef:Dat nog steeds mensen verbaasd kunnen zijn,na alle topics,tv uitzendingen en kranten berichten die hier al over verschenen zijn.Tot mijn grote verbazing kreeg ik deze maand een telefoonrekening van meer dan 600 euro. Het grootste deel daarvan, was voor dataverkeer in Marokko. Een zeer onaangename verrassing.
Ook het regelmatig raadplegen van de site van de provider kan heel verhelderend zijn en achteraf verassingen laten verdwijnen. Ik vraag me af hoeveel topics we hier nog over krijgen. Ik reis veel naar verre landen koop daar een prepaid kaart en maak gebruik van veelal gratis WIFI.
gr Henk
Is het zoveel moeite niet alleen de eerste 3 zinnen te lezen maar ook de rest? Dat nog steeds mensen zulke slappen antwoorden durven te geven nadat er al zoveel over geschreven is... zucht..
Re: Torenhoge kosten dataverkeer buitenland Vodafone
Precies. Als jij daar nu eens mee begint? Door b.v. je verstand te gebruiken had je kunnen weten dat je posts nutteloos, oninteressant, vaak onwaar, altijd provocerend maar nooit gericht op het geven van informatie zijn.BBCS schreef:Het probleem is dat veel mensen nooit lezen en maar wat aannemen, met alle gevolgen van dien.evdbeek99 schreef: Als je moe wordt van deze topics dan reageer je toch gewoon niet. Niet iedereen is op de hoogte van de kosten van data gebruik. ik vind dat een ieder van gerief en ongenoegen kwijt moet kunnen in dit forum over een product of dienst.
Ik vind het normaal als ik naar het buitenland ga, wat de telefoonkosten en internet kosten zijn als ik mijn smartphone mee neem.
Anderen vinden dat dus niet normaal en worden ook geconfronteerd met de torenhoge kosten.
De mensen moeten meer hun verstand gaan gebruiken, dan als hersenloze zombies die niet in staat zijn om zelf na te denken te gedragen.
Dus doe ons allemaal een plezier.
Dankjewel
Re: Torenhoge kosten dataverkeer buitenland Vodafone
Waarom lees je het topic dan uberhaupt? Ga je toch lekker andere topics lezen? Eigenlijk doe jet hetzelfde als de TS. Tegen beter weten in toch doen en dan achteraf je bevindingen op internet plaatsen.sephora30 schreef:Niet iedereen is op de hoogte van de kosten van data gebruik
Juist. En hoe komt dat, omdat ze zich niet verdiepen in het gebruik van hun foontje en abo.
Als ze moeten betalen kunnen ze deze fora wel vinden maar van tevoren ff op onderzoek uitgaan kan niet. En daar word ik moe van ja.
Laatst gewijzigd door Umad op 13 okt 2011 15:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Torenhoge kosten dataverkeer buitenland Vodafone
En toch heeft Sephora gelijk, eerst hebbe, hebbe, niet lezen en uitzoeken en vooral heel veel bellen, toen kwam de factuur en daarna huilen (en klagen)(en de schuld afschuiven op iets anders)(en boos worden omdat anderen ze erop wijzen).
Re: Torenhoge kosten dataverkeer buitenland Vodafone
Ga de post nog maar eens goed lezen dan. Zoals ik het zie probeert deze persoon mensen te waarschuwen voor de fout die gemaakt is. Nergens zie ik staan dat hij/zij geld terug wil o.i.d. Kortom het verlies word geaccepteerd.JtC schreef:En toch heeft Sephora gelijk, eerst hebbe, hebbe, niet lezen en uitzoeken en vooral heel veel bellen, toen kwam de factuur en daarna huilen (en klagen)(en de schuld afschuiven op iets anders)(en boos worden omdat anderen ze erop wijzen).
Wel zie ik dat hij graag beter geinformeerd had willen worden over de gevolgen van het afsluiten van een bepaald abbo(of toevoeging). Dat lijkt mij niet onterecht. Ik denk namelijk wel, dat als je de fora op internet afzoekt, je wel ergens een topicje over de klantenservice van bedrijven van deze grootte tegen kunt komen waarin alles neit geheel klantgericht is verlopen. Moet je wel goed zoeken!
Het geld uit de zak kloppen van brave burgers doen alle grote bedrijven.
Maar hey! We kunnen veel beter zeggen dat het een jankerd is die zijn verlies niet kan accepteren. Kun je mooi je E-peen laten groeien! Goed lezen is immers nergens meer voor nodig, met schreeuwen en aannames kom je een heel stuk verder! Goed bezig!
Re: Torenhoge kosten dataverkeer buitenland Vodafone
Ik zie dat toch iets anders n.a.v. de beschuldigende uitspraak van TS "maakt Vodafone hier handig gebruik van om op een misleidende manier veel geld uit de zakken van hun trouwe klanten te kloppen"Umad schreef: Ga de post nog maar eens goed lezen dan. Zoals ik het zie probeert deze persoon mensen te waarschuwen voor de fout die gemaakt is. Nergens zie ik staan dat hij/zij geld terug wil o.i.d. Kortom het verlies word geaccepteerd.
Alle informatie blijkt luid en duidelijk op de website van de aanbieder te staan, ik vond het zelfs met Google in 10 seconden flat. Mensen hebben ook zelf een informatieplicht. Je moet de kleine lettertjes van contracten lezen, je moet de AV van leveranciers lezen, je moet je inlezen over het product wat je koopt. Dat hoort er gewoon bij en mensen laten dat maar gewoon na met alle gevolgen van dien, punt.Wel zie ik dat hij graag beter geinformeerd had willen worden over de gevolgen van het afsluiten van een bepaald abbo(of toevoeging). Dat lijkt mij niet onterecht. Ik denk namelijk wel, dat als je de fora op internet afzoekt, je wel ergens een topicje over de klantenservice van bedrijven van deze grootte tegen kunt komen waarin alles neit geheel klantgericht is verlopen. Moet je wel goed zoeken!
Eerlijk gezegd vind ik dat een vreemde uitspraak zowel door het "geld uit de zak kloppen" wat gewoon de doelstelling van àlle bedrijven is, alsmede het "brave burgers" wat er niets mee te maken heeft. "You buys it, you pays it" zouden ze in Noord-Londen zeggen.Het geld uit de zak kloppen van brave burgers doen alle grote bedrijven.
Draai dat nou eens om? Betrek het nou eens op jezelf en over de klager, TS in dit geval. Hij heeft uberhaupt niks gelezen goed òf slecht. Schiet hij daar grosso modo iets mee op?Goed lezen is immers nergens meer voor nodig, met schreeuwen en aannames kom je een heel stuk verder! Goed bezig!