Besten,
Ik lees aardig veel dit forum en weet dat hier veel wijze mensen zijn. Het is een lang verhaal voor een schade van tot nog toe rond de 35 eur maar het gaat me om het principe.
Het zit zo, de laatste week van maart heb ik brand in mijn huis gehad. Ik heb 'snachts hals over kop mijn huis moeten verlaten en de brandweer moeten bellen. Ik moest ter observatie de nacht in het ziekenhuis doorbrengen. De volgende ochtend bleek na thuiskomst mijn huis onbewoonbaar verklaard. De brandhaard, mijn huiskamer, heeft behoorlijk veel verwoest en ben veel kwijt geraakt, waaronder mijn mobiele telefoon dacht ik zo. Daar gaat het hier om.
Ik heb mijn provider gebeld en gezegd dat ik brand heb gehad en mijn telefoon kwijt ben geraakt, Geen probleem, ik kreeg een nieuwe sim, Deze is dus na 5(!) keer aangevraagd aangekomen, 3 keer op mijn oude adres waar ik niet meer woonde door de brand is hij niet aangekomen en uiteindelijk bij de 4e keer en de 5e keer is deze wel aangekomen op mijn nieuwe adres omdat ik het oude adres niet meer vertrouwde. Ter verduidelijk, de eerste keer rond 23 maart aangevraagd, uiteindelijk gekregen 15 en 18 april.
Nadat ik mijn sim eindelijk weer had kreeg ik af en toe sms van Jamba. Het leek of ik lid was, ik heb het gecheckt door mijn nr in te vullen en mijn password aan te vragen maar mijn nr kenden ze niet(Off topic, onvoorstelbaar wat een minne ratten van die Jamba door zulk soort. smsjes te sturen). In ieder geval gisteren weer gekregen. Ik denk ik ga voor de gein eens mijn rekening bekijken. Wat blijkt, na de brand en voor mijn simkaart ontvangst, blijkt mijn rekening vrolijk gebruikt te zijn van met name allerlei SMS kosten en telefoontjes. Ik heb een nr gebeld en mijn verhaal uitgelegd.
Nadat het eerst niet duidelijk was en ik opgehangen had, werd ik na een uur gebeld. Wat bleek, die jongen/man wist het zich wel te herinneren. Hij was van de opruimingsdienst die na de brand bezig zijn geweest met de zgn beredding. Zij hadden de ergste troep opgeruimd de ochtend na de brand terwijl ik in het ziekenhuis lag. Hij werkte er al 6 jaar en was altijd uiterst voorzichtig met dit soort dingen. ZIjn verhaal was dat mijn telefoon gevonden was en hij deze mee had genomen en uit elkaar had gehaald. Hij had gecheckt door zijn vriendin te bellen en bij orange te kijken of het een abonnement was. Toen hij erachter kwam dat het zo was heeft hij de simkaart vernietigd.
In ieder geval zou ik graag jullie advies hebben. Het klinkt allemaal alsof deze man van het bedrijf mijn telefoon heeft gebruikt voor allemaal dingen, maar ik heb hem 20 minuten aan de lijn gehad en hij komt echt ter goede trouw over. Hij zegt dat ze daar altijd heel voorzichtig mee omgaan.
Wat vinden jullie wat ik hier mee moet? Wat mij met name tegenzit is dat iemand 1 op mijn kosten die troep zit te financieren en dat 2 ik een nieuwe sim heb aangevraagd en die pas na 3 weken heb gekregen en er in die tussentijd wel gebruik wordt gemaakt van mijn abonnement. Dan moet bij Orange T-Mobile ook wel een belletje gaan rinkelen.
Het blijft allemaal een raar verhaal zeker omdat veel van de telefoonkosten naar die man te herleiden zijn. Zo heb "ïk" op 6 april om 22.00 in tien minuten tijd eerst tien sms-en ontvangen van 4477 a 10 euri en vervolgens heb "ik" in 3 minuten tijd 10 smsjes gestuurd naar die man zijn vriendin. Dat tel.nr. heb ik allemaal van hem gekregen. Ik blijf erbij dat hij eerlijk over kwam. En als het echt waar is dat hij er 6 jaar werkt, dan ga je toch niet je baan ervoor op het spel zetten, zeker als je bij zon soort bedrijf werkt.
Ik ontvang nu voor de rest geen rare sms-en, behalve jamba dan. Daar moet ik echt vanaf. Maar volgens mijn laatste rekening kostten mij die smsjes niets. Een klein overzicht van tijdens mijn afwezigheid:
3 01/04/2009 20:11 4222 SMS Extra SMSI 0,000
4 01/04/2009 20:11 4636 SMS Extra SMSU 0,000
5 01/04/2009 20:11 4111 SMS Extra SMSI INCL. 2,521*
6 01/04/2009 20:11 4111 SMS Extra SMSI INCL. 2,521*
7 01/04/2009 20:11 4222 SMS Extra SMSI 0,000
8 01/04/2009 20:18 4222 SMS Extra SMSI 0,000
9 01/04/2009 20:19 4636 SMS Extra SMSU 0,000
10 01/04/2009 20:19 4111 SMS Extra SMSI INCL. 2,521*
11 01/04/2009 20:19 4111 SMS Extra SMSI INCL. 2,521*
12 01/04/2009 20:19 4222 SMS Extra SMSI 0,000
13 01/04/2009 20:19 4111 SMS Extra SMSI INCL. 2,521*
14 01/04/2009 20:26 4222 SMS Extra SMSI 0,000
15 01/04/2009 20:37 4222 SMS Extra SMSI 0,000
16 01/04/2009 20:40 4222 SMS Extra SMSI 0,000
17 01/04/2009 20:41 4636 SMS Extra SMSU 0,000
18 01/04/2009 20:41 4111 SMS Extra SMSI INCL. 2,521*
19 01/04/2009 20:41 4222 SMS Extra SMSI 0,000
20 01/04/2009 20:41 4111 SMS Extra SMSI INCL. 2,521*
21 06/04/2009 22:03 4477 SMS SMSU INCL. 0,185*
22 06/04/2009 22:03 4477 SMS Extra SMSI INCL. 1,261*
23 06/04/2009 22:03 4477 SMS Extra SMSI INCL. 1,261*
24 06/04/2009 22:03 4477 SMS Extra SMSI INCL. 1,261*
25 06/04/2009 22:04 4477 SMS SMSU INCL. 0,185
En eerder rekeningen laten zien dat ik nooit zulke dingen ontvang. Graag hoor ik jullie mening over deze patstelling. Nogmaals het gaat me om het principe, die brand heeft me heel wat meer gekost.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] (tot nog toe)kleine fraude toch lang verhaal
-
Re: (tot nog toe)kleine fraude toch lang verhaal
Je moet hier dus toch werk van maken tegen die persoon die de mobiel mee naar huis nam.Of denk je dat dit normaal is?. Hij had geen enkel recht om jou privé-spullen mee naar huis te nemen en als jou verhaal klopt is deze gast 100% fout/verantwoordelijk.Iemand die jou privé-spullen mee naar huis neemt is niet betrouwbaar hoe goed hij ook overkomt.Hij was van de opruimingsdienst die na de brand bezig zijn geweest met de zgn beredding. Zij hadden de ergste troep opgeruimd de ochtend na de brand terwijl ik in het ziekenhuis lag. Hij werkte er al 6 jaar en was altijd uiterst voorzichtig met dit soort dingen. ZIjn verhaal was dat mijn telefoon gevonden was en hij deze mee had genomen en uit elkaar had gehaald. Hij had gecheckt door zijn vriendin te bellen en bij orange te kijken of het een abonnement was. Toen hij erachter kwam dat het zo was heeft hij de simkaart vernietigd.
In ieder geval zou ik graag jullie advies hebben. Het klinkt allemaal alsof deze man van het bedrijf mijn telefoon heeft gebruikt voor allemaal dingen, maar ik heb hem 20 minuten aan de lijn gehad en hij komt echt ter goede trouw over. Hij zegt dat ze daar altijd heel voorzichtig mee omgaan.
Hij vernietigd ongevraagd jou spullen!Hij had gecheckt door zijn vriendin te bellen en bij orange te kijken of het een abonnement was. Toen hij erachter kwam dat het zo was heeft hij de simkaart vernietigd.
Het is toch wel een uiterst laffe streek wat hij jou leverde!,
Deze knaap moet met een grote schop onder zijn gat de straat op gezet worden!,
Jij bent slachtoffer geworden van een brand, die gerust fataal had kunnen aflopen voor jou en je gezin,
De opruimingsdienst kan hem door deze reden op straat zetten, de medewerkers moeten de goederen discreet behandelen, en telefoons en andere waarde goederen horen zeker niet mee naar huis genomen te worden en een dienst van notabene Jamba er op geactiveerd worden!,
Makkelijk!, op uw kosten ringtone's en andere rommel binnenhalen!,
Slecht werk van deze knaap!, de straatstenen is hij waard!, als dit feit bewezen wordt!
Vriendelijke groeten,
Ulbe.
Deze knaap moet met een grote schop onder zijn gat de straat op gezet worden!,
Jij bent slachtoffer geworden van een brand, die gerust fataal had kunnen aflopen voor jou en je gezin,
De opruimingsdienst kan hem door deze reden op straat zetten, de medewerkers moeten de goederen discreet behandelen, en telefoons en andere waarde goederen horen zeker niet mee naar huis genomen te worden en een dienst van notabene Jamba er op geactiveerd worden!,
Makkelijk!, op uw kosten ringtone's en andere rommel binnenhalen!,
Slecht werk van deze knaap!, de straatstenen is hij waard!, als dit feit bewezen wordt!
Vriendelijke groeten,
Ulbe.
-
***CENSUUR! TROS RADAR
Laatst gewijzigd door Pindakaaspotje op 06 jan 2012 20:04, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Dank jullie allen voor de adviezen. Kwartje begint toch wel te vallen dat dit stinkt. Ik heb bevestiging van Jamba gekregen dat ik allemaal **** besteld heb. Alleen al hierom word ik zo kwaad. Ik heb zo'n hekel aan die troep en die gast gaat mijn geld daaraan uitgeven aan %&%& Pokerface op zn mobiel.
Ik ga in ieder geval het bedrijf hiervan op de hoogte stellen. Nog geen aangifte maar als ze me niet behoorlijk behandelen, dan doe ik dat als nog.
Komt nog eens bij dat er ook een mobiel van een kameraad bij mij lag. Beltegoed prepaid was op maar ik heb hier horrorverhalen gelezen dat dat niet uit hoeft te maken. Die zou ook "verbrand" zijn terwijl ik voor 90% zeker ben dat deze waar die lag niet verbrand had kunnen zijn. Kan ik daar ook nog eens achteraan, hij zit aan de andere kant van de wereld om het makkelijk te maken.
Ik ga in ieder geval het bedrijf hiervan op de hoogte stellen. Nog geen aangifte maar als ze me niet behoorlijk behandelen, dan doe ik dat als nog.
Komt nog eens bij dat er ook een mobiel van een kameraad bij mij lag. Beltegoed prepaid was op maar ik heb hier horrorverhalen gelezen dat dat niet uit hoeft te maken. Die zou ook "verbrand" zijn terwijl ik voor 90% zeker ben dat deze waar die lag niet verbrand had kunnen zijn. Kan ik daar ook nog eens achteraan, hij zit aan de andere kant van de wereld om het makkelijk te maken.
Gewoon aangifte doen van diefstal bij de (plaatselijke) politie.
Deze instantie moet de aangifte opnemen en heeft meer bevoegdheden dan de aangever.
Zoals getuigen horen en verdachten aanhouden. Ook kan er inbeslagneming plaatsvinden.
Waarom zelf pionieren?
Je komt niet tot je beoogde doel.
Als je gaat pionieren, loop je de kans dat uiteindelijk de zaak voor de rechter stukloopt.
succes
Deze instantie moet de aangifte opnemen en heeft meer bevoegdheden dan de aangever.
Zoals getuigen horen en verdachten aanhouden. Ook kan er inbeslagneming plaatsvinden.
Waarom zelf pionieren?
Als je gaat pionieren, loop je de kans dat uiteindelijk de zaak voor de rechter stukloopt.
succes
Geplaatst op 26 Mei 2009 20:39 door sterkearm
Ik zal je even uit de droom helpen. De politie doet helemaal niets.
Zelfs als je het kenteken van de vluchtauto geeft aan de politie van inbrekers die net je huis hebben bezocht doen ze niets, nada, zero.
Het enige waar ze tijd voor hebben is bekeuringen uitdelen als je een paar kilometer te hard hebt gereden.
En jij denkt dat de politie daarmee aan de slag gaat?
--------------------------------------------------------------------------------
Gewoon aangifte doen van diefstal bij de (plaatselijke) politie.
Waarom zelf pionieren?
succes
Ik zal je even uit de droom helpen. De politie doet helemaal niets.
Zelfs als je het kenteken van de vluchtauto geeft aan de politie van inbrekers die net je huis hebben bezocht doen ze niets, nada, zero.
Het enige waar ze tijd voor hebben is bekeuringen uitdelen als je een paar kilometer te hard hebt gereden.