| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Trouwe klant opgelicht door Tele2
Trouwe klant opgelicht door Tele2
Hallo,
Ik kreeg onlangs een aanbieding van Tele2 om mijn contract te verlengen. Aangezien ik een tevreden klant was heb ik hier gebruik van gemaakt. Mijn contract liep nog tot 10 april 2014. Op 13-1-2014 heb ik bij de mediamarkt mijn contract verlengt met 2 jaar met een nieuw toestel.
Zoals je verwacht zal mijn nieuwe contract per 10-4-2014 ingaan en lopen t/m 10-04-2016. Nu blijkt echter dat tele2 mijn contract eerder heeft laten ingaan, maar wel door laten lopen tot 10-04-2016!
Dit lijkt mij niet de bedoeling en ook niet eerlijk tegenover je klant. Ik betaal nu 3 maanden te lang de hoge abonnementskosten terwijl mijn contract liep tot 10-04-2014! Ik vind dit onacceptabel want nu heeftTele2 mij eigenlijk een abonnement van 2 jaar en 3 maanden aangesmeerd!!!!! Dit is onacceptabel.
Ik eis dan ook van Tele2 dat het verschil 36 euro - 18 euro per maand x 3 maanden zsm terug krijg of dat de einddatum ook veranderd wordt naar 14-01-2016!
Ik ben jaren klant geweest van t-mobile en Vodafone maar dit heb ik werkelijk nog nooit meegemaakt!
Voor iedereen die mag verlengen bij Tele2 NIET DOEN!!!!!!!!!
Met vriendelijke groet,
Robin
Ik kreeg onlangs een aanbieding van Tele2 om mijn contract te verlengen. Aangezien ik een tevreden klant was heb ik hier gebruik van gemaakt. Mijn contract liep nog tot 10 april 2014. Op 13-1-2014 heb ik bij de mediamarkt mijn contract verlengt met 2 jaar met een nieuw toestel.
Zoals je verwacht zal mijn nieuwe contract per 10-4-2014 ingaan en lopen t/m 10-04-2016. Nu blijkt echter dat tele2 mijn contract eerder heeft laten ingaan, maar wel door laten lopen tot 10-04-2016!
Dit lijkt mij niet de bedoeling en ook niet eerlijk tegenover je klant. Ik betaal nu 3 maanden te lang de hoge abonnementskosten terwijl mijn contract liep tot 10-04-2014! Ik vind dit onacceptabel want nu heeftTele2 mij eigenlijk een abonnement van 2 jaar en 3 maanden aangesmeerd!!!!! Dit is onacceptabel.
Ik eis dan ook van Tele2 dat het verschil 36 euro - 18 euro per maand x 3 maanden zsm terug krijg of dat de einddatum ook veranderd wordt naar 14-01-2016!
Ik ben jaren klant geweest van t-mobile en Vodafone maar dit heb ik werkelijk nog nooit meegemaakt!
Met vriendelijke groet,
Robin
Re: Trouwe klant opgelicht door Tele2
Mag ik, puur uit nieuwgierigheid, vragen waarom je je contract zou verlengen, als het nieuwe contract duurder is per maand? Als je je huidige contract niet verlengd, loopt deze gewoon door en word per maand opzegbaar.Robin1981 schreef:Hallo,
Zoals je verwacht zal mijn nieuwe contract per 10-4-2014 ingaan en lopen t/m 10-04-2016. Nu blijkt echter dat tele2 mijn contract eerder heeft laten ingaan, maar wel laten lopen tot 10-04-2016!
Dit lijkt mij niet de bedoeling en ook niet eerlijk tegenover je klant. Ik betaal nu 3 maanden te lang de hoge abonnementskosten terwijl mijn contract liep tot 10-04-2014! Ik vind dit onacceptabel want nu heet Tele2 mij eigenlijk een abonnement van 2 jaar en 3 maanden aangesmeerd!!!!! Dit is onacceptabel.
Met vriendelijke groet,
Robin
Overigens een bijzondere gang van zaken met de ingangsdatum.
Eerst had ik simonly, maar wilde nu een nieuwe telefoon hebben aangezien mijn toestel aan vervanging toe was.
-
Tele2 Webcare
Beste Robin,
Wat vervelend dat er onduidelijkheid is ontstaan over de verlenging van je abonnement terwijl je al zo lang tevreden klant bent. Ik kan begrijpen dat dit niet fijn is en wil graag proberen de situatie te verduidelijken. Om wat voor een abonnement gaat het hier precies?
Je geeft aan dat je oorspronkelijke abonnement zou aflopen op 10 april 2014. Maar al 3 maanden voor het einde van je contract, heb je de mogelijkheid te verlengen. Eén van onze medewerkers heeft je hierover benaderd en heeft de verlenging direct voor je in orde gemaakt. De verlenging gaat dan direct in, dus niet pas nadat je vorige contract is verlopen. Op deze manier kun je extra snel gebruik gaan maken van het nieuwe toestel dat je erbij besteld hebt! Verder geef je aan nu 3 maanden te hoge abonnementskosten te moeten betalen, dit kan natuurlijk niet de bedoeling zijn! De periode vanaf de verlenging tot aan 10 april 2014 wordt niet dubbel in rekening gebracht, maar als het ware aan het einde van je abonnement vastgeplakt. Zo loopt je contract dus gewoon tot 10 april 2016, begrijp je?
Ik hoop dat de situatie nu wat duidelijker voor je is en dat je weer naar tevredenheid van je abonnement gebruik kunt maken. Indien je toch nog vragen hebt, kun je deze het beste stellen op ons forum: https://forum.tele2.nl/ Daar staan medewerkers en andere forumleden klaar je verder te helpen!
Groetjes, Danielle
Wat vervelend dat er onduidelijkheid is ontstaan over de verlenging van je abonnement terwijl je al zo lang tevreden klant bent. Ik kan begrijpen dat dit niet fijn is en wil graag proberen de situatie te verduidelijken. Om wat voor een abonnement gaat het hier precies?
Je geeft aan dat je oorspronkelijke abonnement zou aflopen op 10 april 2014. Maar al 3 maanden voor het einde van je contract, heb je de mogelijkheid te verlengen. Eén van onze medewerkers heeft je hierover benaderd en heeft de verlenging direct voor je in orde gemaakt. De verlenging gaat dan direct in, dus niet pas nadat je vorige contract is verlopen. Op deze manier kun je extra snel gebruik gaan maken van het nieuwe toestel dat je erbij besteld hebt! Verder geef je aan nu 3 maanden te hoge abonnementskosten te moeten betalen, dit kan natuurlijk niet de bedoeling zijn! De periode vanaf de verlenging tot aan 10 april 2014 wordt niet dubbel in rekening gebracht, maar als het ware aan het einde van je abonnement vastgeplakt. Zo loopt je contract dus gewoon tot 10 april 2016, begrijp je?
Ik hoop dat de situatie nu wat duidelijker voor je is en dat je weer naar tevredenheid van je abonnement gebruik kunt maken. Indien je toch nog vragen hebt, kun je deze het beste stellen op ons forum: https://forum.tele2.nl/ Daar staan medewerkers en andere forumleden klaar je verder te helpen!
Groetjes, Danielle
Ja en omdat je een telefoon erbij hebt gekregen is je contract meteen ingegaan. Of denk je dat je 3 maanden gratis een telefoon krijgt? Je eist je geld terug, maar ga je je nieuwe telefoon nu ook inleveren?Robin1981 schreef:Eerst had ik simonly, maar wilde nu een nieuwe telefoon hebben aangezien mijn toestel aan vervanging toe was.
Waar is er sprake van oplichting?
Ik denk dat jullie het niet helemaal snappen. Je kunt niet een abonnement eerder verlengen, maar dan wel langer (3 maanden te lang) laten doorlopen. Ik heb destijds toch een contract afgesloten voor 1 jaar en niet voor 9 maanden!!! Dat zij mij een aanbieding doen om te verlengen is prima, maar laat dat net als alle andere telecomaanbieders ingaan wanneer het oude is afgelopen en reken niet stiekem alvast de drie maanden de hogere factuur!!
Dat bedoel ik. Dit is pure oplichting!
Dat bedoel ik. Dit is pure oplichting!
-
rozemarijntje
Robin1981 schreef:Eerst had ik simonly, maar wilde nu een nieuwe telefoon hebben aangezien mijn toestel aan vervanging toe was.
Dus heb je een ander abonnement genomen met behoud van je nummer etc..
Dus niet wat je had,simpel..
Tele2 licht je niet op,je had moeten vragen,als je zo wijs bent( beschuldigen kan je wel)
Hoe werkt dit etc,maaaaar nee,gewoon uitgaan van...not,
Niet alles werkt zo makkelijk als je denkt..
Woord oplichting is niey van toepassing,zou eerst maar eens leren wat dat is en leren hoe je tel veranderd,
Dan mag je iedereen waarschuwen.....tot die tijd...betalen
Klinkt hard maar jij gebruikt harde woorden
Uh nee ik werk er niet,even voor we die optie nog krijgen
Ik denk nog steeds dat jij het niet snapt. Misschien als het je eigen portemonnee was wel 
Hierna snel weer naar t-mobile, waar mensen zitten die het wel snappen!
Blijkbaar pas ik niet bij het Tele2 volk dat zich maar laat oplichten...
Ik vind dat ts gelijk heeft. Haar oude abo was nog niet afgelopen dus zou het nieuwe pas in moeten gaan na einde contractdatum. Tenzij de klant zelf aangeeft dat het nieuwe abo gelijk in moet gaan.
Bij een verlenging gaat dat altijd direct als je een nieuwe telefoon meekrijgt. Die telefoon moet OOK betaald worden en dat gebeurd uit het (duurdere) abonnement. Ze geven echt geen telefoon 3 maanden gratis mee.sephora30 schreef:Ik vind dat ts gelijk heeft. Haar oude abo was nog niet afgelopen dus zou het nieuwe pas in moeten gaan na einde contractdatum. Tenzij de klant zelf aangeeft dat het nieuwe abo gelijk in moet gaan.
Dat is absoluut niet waar! Gaat altijd in nadat je huidige abbo is afgelopen!
-
rozemarijntje
Robin1981 schreef:Ik denk nog steeds dat jij het niet snapt. Misschien als het je eigen portemonnee was wel
En als je ander abbo neemt wat je deed door telefoon te nemen,gaat dit gelijk in....
Dus jij snapt het niet..lees voorwaarden tele eens goed.nee tmobile,vodafone etc zal het ook gebeuren..
Ik heb vodafone,ik weet hoe het werkt,jij niet...
Misschien de leeftijd....woord oplichterij gebruiken mensen die er niks van snappen snel..
Leuke is...
Straks bloed het dood,horen we niks meer....
http://www.gsmweb.nl/voorwaarden/av_tel ... ensten.pdf
Voorwaarden tel2 veel leesplezier
-
kaaskop 43
Normaliter gaat je nieuwe abbo pas is als het oude contract is beeindigd.
Bij de meeste handelaren krijg je je telefoon gewoon eerder, immers het contract is toch voor bepaalde termijn gesloten.
Het ligt dus inderdaad aan de voorwaarden van Tele2, niet handig om bij deze club te verlengen, dat is de conclusie.
Bij de meeste handelaren krijg je je telefoon gewoon eerder, immers het contract is toch voor bepaalde termijn gesloten.
Het ligt dus inderdaad aan de voorwaarden van Tele2, niet handig om bij deze club te verlengen, dat is de conclusie.
het lijkt mij toch allemaal vrij logisch,
TS wil een nieuwe telefoon, als hij eerst het oude abo wil laten aflopen dan krijgt hij natuurlijk ook dat nieuwe toestel pas over 3 maanden. Als hij het nieuwe toestel nu wil, dan moet hij ook nu voor het nieuwe abo betalen.
isabel
TS wil een nieuwe telefoon, als hij eerst het oude abo wil laten aflopen dan krijgt hij natuurlijk ook dat nieuwe toestel pas over 3 maanden. Als hij het nieuwe toestel nu wil, dan moet hij ook nu voor het nieuwe abo betalen.
isabel
Onzin. Denk je echt dat je een nieuwe telefoon meekrijgt gratis voor 3 maanden? Forget it.Robin1981 schreef:Dat is absoluut niet waar! Gaat altijd in nadat je huidige abbo is afgelopen!
-
kaaskop 43
Als je 3 maanden voor het einde van je contract zit en je besluit een nieuwe abbo plus telefoon te nemen, dien je je oude contract uit, daarna gaat de nieuwe in.
De telefoon wordt meestal meteen afgestuurd.
Na einde contract gaat gewoon het nieuwe contract in voor gesloten periode.
Het is toch zoo simpel!
Wat maakt het nou uit dat de klant de telefoon eerder krijgt??
De deal is immers al rond.
De telefoon wordt meestal meteen afgestuurd.
Na einde contract gaat gewoon het nieuwe contract in voor gesloten periode.
Het is toch zoo simpel!
Wat maakt het nou uit dat de klant de telefoon eerder krijgt??
Maar bij Tele2 denken ze daar dus anders over! Dus wees gewaarschuwd!
Omdat de abbonementsprijzen zijn gebaseerd op de telefoonprijzen. Dus een nieuw abonnement moet de aanschafkosten van de telefoon vergoeden.kaaskop 43 schreef:Wat maakt het nou uit dat de klant de telefoon eerder krijgt??
Dat geldt toch ook voor andere aanbieders!
-
kaaskop 43
Natuurlijk dekt het contract de telefoon af, pffff
Dat is toch ook niet de discussie, het contract wat gesloten is wordt toch nooit ingekort.
Het gaat in vanaf het moment dat het oude vervalt, dus niks voordeel.
Dat de telefoon eerder wordt afgestuurd is niet bijzonder, dat doet bv studentmobiel altijd.
De hele discussie hier gaat dus alleen over het feit dat je je toestel 3 maanden eerder krijgt voordat je contract ingaat, ja dat is bij de meeste aanbieders geen probleem.
Tele2 wijkt af door het contract meteen in te laten gaan, dat geeft op zich niet als het dan ook voor de afgesproken contractsduur is, het is wel ongebruikelijk.
Dat is toch ook niet de discussie, het contract wat gesloten is wordt toch nooit ingekort.
Het gaat in vanaf het moment dat het oude vervalt, dus niks voordeel.
Dat de telefoon eerder wordt afgestuurd is niet bijzonder, dat doet bv studentmobiel altijd.
De hele discussie hier gaat dus alleen over het feit dat je je toestel 3 maanden eerder krijgt voordat je contract ingaat, ja dat is bij de meeste aanbieders geen probleem.
Tele2 wijkt af door het contract meteen in te laten gaan, dat geeft op zich niet als het dan ook voor de afgesproken contractsduur is, het is wel ongebruikelijk.