Hallo
Is er iemand die een NCK code heeft of weet hoe ik die moet krijgen voor een oudere telefoon gekocht bij een andere winkel dan KPN. KPN is het netwerk maar die kan die code niet geven... omdat ik hem niet bij KPN gekocht heb... De netwerk code moet worden verwijderd anders kan ik geen nieuwe provider aanschaffen. Helaas werkt KPN NIET mee, zelfs niet na 10 emails en brieven.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] unlock code NCK code KPN
Re: unlock code NCK code KPN
Als een toestel niet door KPN geleverd is hebben zij ook geen unlock codes.
Ik kan u adviseren om voor 5 a 10 euro uw toestel simlockvrij te laten maken bij een telecomwinkeltje.
Ik kan u adviseren om voor 5 a 10 euro uw toestel simlockvrij te laten maken bij een telecomwinkeltje.
Met een netwerkkaart van KPN moet KPN toch de unlock code geven? Ik wil van dat netwerk af ! Ik snap er niets meer van! Nog even en ik gooi het toestel in de prullenbak, of is dat juist wat ze willen ????
Het toestel heeft een simlock voor KPN, echter is het niet door KPN uitgegeven en hebben zij de codes niet.
Deze kunnen zij u ook niet verstrekken, ga nou maar gewoon het toestel bij zo'n telecomwinkeltje simlockvrij maken of flikker het weg.
Maar ga niet hier lopen zeuren over iets waar KPN niets aan kan doen.
Deze kunnen zij u ook niet verstrekken, ga nou maar gewoon het toestel bij zo'n telecomwinkeltje simlockvrij maken of flikker het weg.
Maar ga niet hier lopen zeuren over iets waar KPN niets aan kan doen.
Nou volgens mij heb jij verkeerde informatie. Zowel Consuwijzer als de Consumentenbond vertellen me dat de Provider (dus KPN) die unlock code voor het netwerk moet geven. Ook volgens de leverancier van de telefoon is "KPN is verplicht de telefoon na één jaar sim-lock vrij te maken". Zij zouden me graag verder willen helpen, maar helaas kunnen ze dat niet. Onderstaand de uitspraak van de OPTA. "Een provider die een mobiele telefoon levert bij een abonnement is verplicht om na een jaar de simlock van die telefoon te verwijderen. Hij mag daarvoor geen kosten rekenen. De provider is niet verplicht om mee te werken aan eerdere verwijdering van de simlock." Ofwel KPN regelt zijn zaakjes niet goed en ik heb geen zin in extra kosten, dus zal ik de Geschillencommissie Telecommunicatie een brief gaan sturen met een klacht. Eventueel kan ik de Opta nog benaderen. KPN zal de netwerkcode toch ooit een keer moeten verwijderen. Ik zeur niet maar sta wel op mijn rechten als consument !
Wat doe je moeilijk. Ga als KPN je niet wil helpen naar een telecomwinkel en laat het toestel voor max. 10 euro SIM-LOCK vrij maken.
sommige winkels verkopen gsms met een lock die op de 1e beste kaart lockt dus om kpn heen.
hadden ze er als 1e een vodafone is gestopt lockt hij daarop.
hoe oud is de gsm? sommige zijn wel uitgegeven door kpn, die telefoons zijn gewoon te oud en hebben deze funktie nog niet. (nokia 3210,3310 bijv)
hadden ze er als 1e een vodafone is gestopt lockt hij daarop.
hoe oud is de gsm? sommige zijn wel uitgegeven door kpn, die telefoons zijn gewoon te oud en hebben deze funktie nog niet. (nokia 3210,3310 bijv)