| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] unlocken KPN mobiel onmogelijk
-
louisewies
unlocken KPN mobiel onmogelijk
Mijn abonnement bij KPN heb ik netjes op tijd opgezegd. Om mijn mobieltje te kunnen unlocken heb ik een code nodig die alleen via hun website via een formulier te verkrijgen is.
De link op hun website werkt niet. Dus je kunt dat formulier niet downloaden.
Ik heb vanmiddag zowat een uur met de klantenservice daar gesproken, werd van het kastje naar de muur gestuurd. Er schijnt een fout te zijn, dat werd in ieder geval gezegd. Maar ik vraag me af waarom het zolang duurt voordat een simpele link in hun eigen site nog steeds niet in orde is.
Unlocken duurt minimaal 2 weken volgens KPN. Ik snap al niet waarom en ik snap ook niet waarom ik geen antwoord krijg op mijn mailtjes over die foute link.
Ik neem niet aan dat KPN gaat dwarsliggen omdat je overstapt naar een andere provider, die overigens op hun netwerk zit.
Als ik mijn telefoon op de opzegtermijn niet meer kan gebruiken vanwege falen KPN en al aan de nieuwe provider moet gaan betalen dan word ik echt boos.
Het blijft maar aanklooien met providers, is het niet vanwege telefonie danwel vanwege internet. Bah.
Mvg, Louise
De link op hun website werkt niet. Dus je kunt dat formulier niet downloaden.
Ik heb vanmiddag zowat een uur met de klantenservice daar gesproken, werd van het kastje naar de muur gestuurd. Er schijnt een fout te zijn, dat werd in ieder geval gezegd. Maar ik vraag me af waarom het zolang duurt voordat een simpele link in hun eigen site nog steeds niet in orde is.
Unlocken duurt minimaal 2 weken volgens KPN. Ik snap al niet waarom en ik snap ook niet waarom ik geen antwoord krijg op mijn mailtjes over die foute link.
Ik neem niet aan dat KPN gaat dwarsliggen omdat je overstapt naar een andere provider, die overigens op hun netwerk zit.
Als ik mijn telefoon op de opzegtermijn niet meer kan gebruiken vanwege falen KPN en al aan de nieuwe provider moet gaan betalen dan word ik echt boos.
Het blijft maar aanklooien met providers, is het niet vanwege telefonie danwel vanwege internet. Bah.
Mvg, Louise
Re: unlocken KPN mobiel onmogelijk
En vaak staan ze ook op de markt, althans hier wel.In iedere (middel)grote stad zitten shops waar je voor 7,50 of 10,- euro binnen 10 minuten je mobiel kunt laten unlocken.
Misschien een goedkopere oplossing dan KPN blijven bellen, want die kunnen absoluut geen enkele fout oplossen.
In het vervolg wegblijven van elk KPN (of dochters van) produkt.
Dit hangt er natuurlijk wel vanaf hoe oud het toestel is.vogels schreef:In iedere (middel)grote stad zitten shops waar je voor 7,50 of 10,- euro binnen 10 minuten je mobiel kunt laten unlocken.
Unlocken door één van deze shops verwijderd je garantie op het toestel. En ja, dat kunnen leveranciers nagaan.
-
louisewies
Het toestel is per de opzegdatum 1 jaar oud.
Ik heb dus een abo bij KPN en vanochtend kreeg ik per email antwoord van KPN met een link naar Hi om te unlocken. Daar heb ik een formulier ingevuld. Hi is wel van KPN maar ik vind het toch vreemd.
Het abonnement loopt 15 oktober af, het toestel heb ik bij dat abo gekregen en ik heb nu die unlock code aangevraagd. De behandeling van de aanvraag duurt ca. 2 weken.
Ze zullen me nu toch niet die 68 euro in rekening gaan brengen omdat het toestel pas per 15/10 1 jaar oud is?
Volgens mij zit er maar een jaar garantie op een Nokia?
Ik heb dus een abo bij KPN en vanochtend kreeg ik per email antwoord van KPN met een link naar Hi om te unlocken. Daar heb ik een formulier ingevuld. Hi is wel van KPN maar ik vind het toch vreemd.
Het abonnement loopt 15 oktober af, het toestel heb ik bij dat abo gekregen en ik heb nu die unlock code aangevraagd. De behandeling van de aanvraag duurt ca. 2 weken.
Ze zullen me nu toch niet die 68 euro in rekening gaan brengen omdat het toestel pas per 15/10 1 jaar oud is?
Dat had je je eerder moeten bedenken, want dat risico zit er wel in, het is nu eenmaal KPN.Ze zullen me nu toch niet die 68 euro in rekening gaan brengen omdat het toestel pas per 15/10 1 jaar oud is?
Klantonvriendelijke Prutsende Nietsnutten
Dat risico zit er dik in. Providers zijn wettelijk verplicht het pas na een jaar gratis te doen. Vraagt u het eerder aan, dan kunnen daar kosten aan verbonden zijn.louisewies schreef:Het toestel is per de opzegdatum 1 jaar oud.
-
louisewies
Dat zou dan betekenen dat ik het toestel een paar weken niet zou kunnen gebruiken als ik die code na beëindiging contract had aangevraagd.
Of zie ik dit nu verkeerd?
Of zie ik dit nu verkeerd?
Als u meteen overging naar een andere provider, moet u inderdaad afwachten tot de codes er zijn en het toestel simlockvrij gemaakt kan worden.
Wat even duidelijk moet zijn is dat unlocken een dienst van KPN zelf is. Zij locken toestellen zodat u met hen blijft bellen. Wettelijk bepaald is dat dit simlock er na een jaar gratis op verzoek afgehaald moet worden.
Zij willen hem er wel eerder afhalen, echter moet u daarvoor betalen.
Wat even duidelijk moet zijn is dat unlocken een dienst van KPN zelf is. Zij locken toestellen zodat u met hen blijft bellen. Wettelijk bepaald is dat dit simlock er na een jaar gratis op verzoek afgehaald moet worden.
Zij willen hem er wel eerder afhalen, echter moet u daarvoor betalen.
-
louisewies
Ik heb net gebeld met kpn. De aanvraag voor de unlockcode kan niet teruggedraaid worden terwijl ik hem net verzonden heb. Ze zeggen gewoon dat hij al verwerkt is terwijl het 2 weken duurt voordat je de code krijgt.
Ik snap niks van deze klantonvriendelijkheid. Het toestel is over 2 weken 1 jaar oud! En dit gaat me dan 68 euro kosten
Ik snap niks van deze klantonvriendelijkheid. Het toestel is over 2 weken 1 jaar oud! En dit gaat me dan 68 euro kosten
Heeft de medewerker dit bevestigd?louisewies schreef: En dit gaat me dan 68 euro kosten
Dit was inderdaad mijn volgende vraag.Ron58 schreef:Heeft de medewerker dit bevestigd?louisewies schreef: En dit gaat me dan 68 euro kosten
-
louisewies
Ja, het was een jong meisje aan de telefoon van de klantenservice en ze zei dat de aanvraag al verwerkt werd en dat de kosten van unlocken van een nog geen jaar oude telefoon (op 2 weken na dan) 68 euro zijn.
Ik vroeg of ik iemand anders kon spreken en dat ging niet
Ik heb nog een mailtje naar de klantenservice gestuurd met het verzoek de aanvraag te annuleren of vast te houden tot 15 oktober maar tot op heden geen antwoord.
Het gekke is dat toen ik gisteren belde met kpn over hoe ik dat unlocken moest regelen en vertelde dat het abonnement 15 oktober afliep degene aan de lijn zei dat ik op het formulier moest invullen dat het toestel ouder dan een jaar was. Ik stond er verder niet bij stil. Echt onkunde van mijn kant.
Ik vroeg of ik iemand anders kon spreken en dat ging niet
Ik heb nog een mailtje naar de klantenservice gestuurd met het verzoek de aanvraag te annuleren of vast te houden tot 15 oktober maar tot op heden geen antwoord.
Het gekke is dat toen ik gisteren belde met kpn over hoe ik dat unlocken moest regelen en vertelde dat het abonnement 15 oktober afliep degene aan de lijn zei dat ik op het formulier moest invullen dat het toestel ouder dan een jaar was. Ik stond er verder niet bij stil. Echt onkunde van mijn kant.
En die onkunde kost je nu 68 euro.
99% van de mensen pakt bij een ander abbo ook een nieuwe gsm dus zonder tel zitten valt ook wel mee,
Buiten dat unlocken kan je overal laten doen
99% van de mensen pakt bij een ander abbo ook een nieuwe gsm dus zonder tel zitten valt ook wel mee,
Buiten dat unlocken kan je overal laten doen
-
louisewies
Ik heb een only sim abo besteld. Mijn gsm is nog prima dus waarom een abo met toestel. Maar zit wel stevig te balen nu.
Het meisje heeft je alleen de regels genoemd, niet dat de kosten al daadwerkelijk berekend zijn, de andere medewerker heeft gezegd dat je in moest vullen dat het toestel ouder is dan een jaar terwijl je aangaf dat het op 15 oktober pas echt zo ver is.
Die laatste medewerker kun je dan betichten van onkunde, niet jezelf.
Dit soort tegenstrijdige adviezen zijn typerend voor KPN, evenals het feit dat ze doodgewoon zeggen dat een dergelijk fout advies nooit gegeven is en ze "niets voor je kunnen doen", dat laatste zeggen ze daar denk ik 300.000 keer per dag, ook als de fout in bepaalde gevallen geheel bij hen ligt.
Er staat denk ik nog niet vast dat je al gefactureerd bent voor die 68 euro, misschien heb je mazzel, al schat ik die kans klein in.
Die laatste medewerker kun je dan betichten van onkunde, niet jezelf.
Dit soort tegenstrijdige adviezen zijn typerend voor KPN, evenals het feit dat ze doodgewoon zeggen dat een dergelijk fout advies nooit gegeven is en ze "niets voor je kunnen doen", dat laatste zeggen ze daar denk ik 300.000 keer per dag, ook als de fout in bepaalde gevallen geheel bij hen ligt.
Er staat denk ik nog niet vast dat je al gefactureerd bent voor die 68 euro, misschien heb je mazzel, al schat ik die kans klein in.
-
stofzuigertje
Ik heb diverse keren een Simlock verwijderd voor €1,59 via een website die code stuurde.
Ik heb niet de provider genoemd maar merk en type telefoon en na 14x ervaring is het 12x goed gegaan.
Dus snel en goedkoop kan wel, en als je meerdere dezelfde hebt zoals nu ik er 5 dezelfde heb in familie is dat erg voordelig, want de code is voor meerdere bruikbaar.
Ik heb niet de provider genoemd maar merk en type telefoon en na 14x ervaring is het 12x goed gegaan.
Dus snel en goedkoop kan wel, en als je meerdere dezelfde hebt zoals nu ik er 5 dezelfde heb in familie is dat erg voordelig, want de code is voor meerdere bruikbaar.
Om mijn beeld goed te krijgen...
* Je hebt een ABONNEMENT bij KPN.
* Je gaat overstappen naar eenandere provider
* Je wilt je huideige GSM gebruiken met je nieuwe abonnement van je nieuwe Provider.
Zo ja dan heb je geen unlockcode nodig telefoons die je bij een abonnement koop zijn al simlockvrij, is het een pre-paid kaart i.c.m. een toestel dan is er wel sprake van een simlock.
* Je hebt een ABONNEMENT bij KPN.
* Je gaat overstappen naar eenandere provider
* Je wilt je huideige GSM gebruiken met je nieuwe abonnement van je nieuwe Provider.
Zo ja dan heb je geen unlockcode nodig telefoons die je bij een abonnement koop zijn al simlockvrij, is het een pre-paid kaart i.c.m. een toestel dan is er wel sprake van een simlock.
-
stofzuigertje
Sommige abonnementen hebben wel een simlock, vooral die erg voordelige aanbieders doen dat wel eens.
Eerst proberen dus.
Vodafone heeft dit wel op vele toestellen en of ze simlockvrij leveren is mij niet bekend.
Eerst proberen dus.
Vodafone heeft dit wel op vele toestellen en of ze simlockvrij leveren is mij niet bekend.
-
louisewies
queenfan: ik heb een abo bij kpn waarbij ik een nokia kreeg. dat abo heb ik op tijd opgezegd. waarom vertelt kpn mij niet als ik ze opbel en ze alle gegevens in de computer kunnen zien dat het toestel simlockvrij is en dat ik dus niks hoef in te sturen? Ze konden mij precies vertellen wanneer het abo was ingegaan en dat het was opgezegd. Misschien moet ik nu maar gewoon afwachten tot ik de eindfactuur krijg.
Het is voor zo'n groot bedrijf wel een drama om normaal contact met ze te krijgen. Kreeg dan vanochtend een mailtje met een link naar Hi om dat formulier te downloaden. Bij de email van de klantenservice van kpn stond ook een link om dat mailtje te beantwoorden als je met nog meer vragen zat. Dat heb ik dus meteen geprobeerd, werkt die link niet. Heb het een aantal maal geprobeerd maar je kunt dus niet reageren. Wat een slechte IT daar.
Het is voor zo'n groot bedrijf wel een drama om normaal contact met ze te krijgen. Kreeg dan vanochtend een mailtje met een link naar Hi om dat formulier te downloaden. Bij de email van de klantenservice van kpn stond ook een link om dat mailtje te beantwoorden als je met nog meer vragen zat. Dat heb ik dus meteen geprobeerd, werkt die link niet. Heb het een aantal maal geprobeerd maar je kunt dus niet reageren. Wat een slechte IT daar.
-
louisewies
KPN is nog nooit zo snel geweest denk ik met het sturen van een unlock code. Ik heb hem vanmorgen via email ontvangen. Na gisteren 3x om annulering gevraagd te hebben.
Ze willen gewoon geld zien.
Ze willen gewoon geld zien.