LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] upc en de manier van telefoon aansluiten.

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Marieta

upc en de manier van telefoon aansluiten.

Ongelezen bericht door Marieta »

We hebben ik denk eind julie, net voor de 30e telefoon aangevraagd bij UPC. Ze konden pas de 21e september aan komen sluiten, het duurde wel lang maar we wilden wel wachten erop. Het scheelde in aansluitkosten en de eerste 2 maanden gratis abbonnementskosten en naar mensen die ook upc hadden maar 9 ct per gesprek, onbeperkt de tijd. Nu was het dus de 21e september 2004. Ze zouden smiddags tussen 12 uur en 18 uur komen. Om half 6 nog niemand geweest. Dus ik belde. Ja hij is gecanceled zeiden ze. Dus ik zeg hoe kan dat nou?? Ze zeiden dus dat ze aan de duer waren geweest en dat er niemand was en ze hadden gebeld maar er nam niemand op en ze hadden een kaart in de bus gedaan. Ik zeg ik ben geen seconde van huis geweest en kan zien wie er aan de deur staat. Onze voordeur staat dus eigenlijk naast ons raam dus iedereen die komt kan ik zien. En er ligt een kaart binnen. Die lag er dus ook niet. Er zou ook gebeld zijn. mijn vriend was op zn werk en ook gewoon bereikbaar, maar die had ook niemand gehoord en geen onbeantwoordde gesprekken zei hij toen ie thuis kwam. Ik had gevraagd welk nummer ze hadden gebeld maar dat wisten ze niet. Later zetten ze wel mijn niummer in de computer.

Maar goed. Een nieuwe afspraak voor vrijdag de 24e september 2004. Ook tusen 12 uur en 18 uur. Om 14 uur gebeld vanwege die dinsdag of de afspraak gecancelede was omdat ik het het die dinsdag mee had gemaakt. Nee ze komen het is niet gecanceled. Oke ik wacht weer. Om 16 uur nog een keer gebeld of ie niet gecanceled was, nee ze komen nog is niks aan de hand. Om half 6 nog steeds niks. DUs belde mn schoonmoeder mij, of ze al geweest waren. Ik zeg nee ze zijn nog niet geweest. Ik bel wel even zegt ze. Belt ze even later terug. Het kan zijn dat ze wat uitgelopen zijn. maar ze komen zeker nog. Ik denk ik zal het zien. Om tien voor zes nog niemand. Heb toen zelf nog een keer gebeld, en zeggen ze tegen mij ze zullen wel niet meer komen. Maar zal ik een nieuwe afspraak maken. Ik zeg waarom dan niet. Ik kan het wel nabellen maar dat zal geen nut hebben. Maar ze heeft het toch gedaan. Ze zou me terug bellen. Duurde een half uur toen had nog niemand gebeld heb het toen zelf weer geprobeerd. Kreeg ik weer iemand anders. Ik uitgelegd. Er stond dat er een vergoeding van 50 euro was toegekend (25 euro per dag di en vr) en dat er een nieuwe afspraak gemaakt was. Maar toen kon ik niet het zou woensdag worden de 29e september. Werd het donderdag de 30e. Ik nog gevraagd luister ik wil eerder eigenlijk want ze hebben me al 2 keer laten zitten. Maar dat ging dus niet. Het werd verrekend met een volgende nota van de telefoon. Zeg ik heel normaal het waren wel gratis aansluitkosten, snauwt ze ja maar daar ga ik niet over. Ik ken upc dan gaan ze weer vanalles rekenen met nota en kosten. Een hoop geruzie. Ze was niet echt klantvriendlijk. (ik was ook niet meer vriendlijk hoor).

Even later wordt ik toch teruggebeld door die vrouw. de reden dat ze niet waren komen opdagen was omdat ze geen modems meer in voorraad hadden om aan te kunnen sluiten. en dat wisten ze pas netzei ze en konden dus niet meer iedereen afbellen. Maar die zouden ze dus pas weer in november gaan krijgen. Of we het wilden houden en een nieuwe afspraak maken of afzeggen. We hebben dus afgezegd.
Is het niet hun taak om te zorgen dat ze die modems in vooraad hebben en blijven hebben? Hoeveel mensen nu aansluiting aan hebben gevraagd en die nu dus weer een maand of langer moeten wachten. Het is belachelijk. Ze moeten gewoon hun afspraak nakomen. Je kan mij niet vertellen dat ze er pas net achter zijn gekomen dat de modems op zijn en ze nu pas nieuwe gaan bestellen. Dat konden ze veel eerder weten.

Groetjes Marieta

Gast

Re: upc en de manier van telefoon aansluiten.

Ongelezen bericht door Gast »

UPC is waardeloos. het is maar weer eens bewzen en ik begrijp niet dat je lid bent geworden. Ja lekker die twee maanden voor niets maar later pakken ze je terug.

kermit

Re: upc en de manier van telefoon aansluiten.

Ongelezen bericht door kermit »

mijn modem ligt al twee maanden klaar voor ze maar ik heb het vermoeden dat ze deze niet meer willen hebben want ze komen hem maar niet ophalen zoals beloofd

Marieta

Re: upc en de manier van telefoon aansluiten.

Ongelezen bericht door Marieta »

Jeetje!!! We zouden 50 euro vergoe dkrijgen en u krijgen we een rekening binnen dat we 50 euro achter zijn met betaling bij upc terwijl we pas vanaf juli internet hebben en das 52 euro (ook duur) dus dat kan het niet zijn het enige ronde bedrag is die 50 euro die we vergoed zouden krijgen. Iemand anders hier op het forum kreeg ook 25 euro vergoed en moest het later ook betalen. Ik ga ze zo maar weer es bellen. Ik heb aan hun ook al acht euro verbeld met dat gemuts allemaal met zn 0900 nummer.
Je hoort het nog wel.

Groetjes Marieta

Marieta

Re: upc en de manier van telefoon aansluiten.

Ongelezen bericht door Marieta »

Was dus een "foutje" van UPC. Ben benieuwd wanneer we de 50 euro vergoed krijgen.

Groetjes Marieta

drahcir
Berichten: 19
Lid geworden op: 29 sep 2004 12:38

Re: upc en de manier van telefoon aansluiten.

Ongelezen bericht door drahcir »

Hoi marieta.

Dit verhaal komt mij erg bekend voor,mijn aansluiting voor een internet aansluiting duurde 3 maanden,de dag dat ze moesten komen tussen 10 en 18.00 uur kwamen ze niet,over belast was hun reactie.
Volgende afspraak kwam hij pas om 18.30 een monteur die was bang voor de hond en keek even,ow u moet een nieuwe aansluiting hebben aan de muur,dat komt een monteur doen,en wat voor een mijn kastje hangt 30 cm van de muur af,de kabel kreeg hij niet meer terug.
Het is een grote bende daar chello/upc ze komen niets na wanneer jij even iets te laat bent met betalen sluiten ze je af.
Dowload je te veel kryg je een mail

Upc/chello is een zooitje,je moet allemaal trucs kennen om bv op te zeggen wat ik hier las,witte brieven gooien ze zo weg,zij gebruiken paarse.
Nog veel succes ermee

Gast

Re: upc en de manier van telefoon aansluiten.

Ongelezen bericht door Gast »

Hoe is het mogelijk.

goblin

Re: upc en de manier van telefoon aansluiten.

Ongelezen bericht door goblin »

UPC heeft geen of bijna geen tellab (telefonie) modem meer op voorraad en kan er ook niet of moeilijk aankomen. Wat ze komen plaatsen is oud en versleten(vaak nog te vies om aan te pakken). Het is niet een probleem van een paar dagen maar dit speelt al maanden. Tevens is de gehele logistieke kant van UPC veranderd. Alle kleine logistieke centers zijn gesloten en het zal nu, lekker centraal, vanuit Ridderkerk geregeld worden.

Aagje

Re: upc en de manier van telefoon aansluiten.

Ongelezen bericht door Aagje »

Is dat zo Goblin? Nou daar ben ik dan lekker mee! Ze komen morgen tussen 12 en 18 uur, bij mij een telefoonaansluiting verrichten. Zal mij benieuwen dan of ze morgen komen en wat voor een kastje ze meebrengen om bij mij te plaatsen. Nu, ik hou je op de hoogte morgenavond.
Aagje.

goblin

Re: upc en de manier van telefoon aansluiten.

Ongelezen bericht door goblin »

Ja, ik ben ook zeer benieuwd, noteer trouwens goed welke aannemer, en monteur bij je is geweest als ze uberhaupt komen. O ja, de orginele kleur van die dingen is wit! Niet bruin beige ofzo! Er kunnen kakkerlakken en faraomieren inzitten. Dit is echt waar! En vraag of ze de backup accu wel geinstalleerd hebben(grijskleurig ding). Teken niets voordat het werkt en hou de rekeningen op juistheid in de gaten!

Aagje

Re: upc en de manier van telefoon aansluiten.

Ongelezen bericht door Aagje »

Bedankt weer voor de tips Goblin. Ik heb ze genoteerd. Ben zeer benieuwd!
Aagje. Ik laat het weten!

jelleke

Re: upc en de manier van telefoon aansluiten.

Ongelezen bericht door jelleke »

Ik heb op 31 december 2002 gebeld om internet en telefonie aan te vragen. Op 10 januari 2003 was de monteur er om een (nieuw) modem te installeren. 15 meter kabel erbij gekregen, dat hoorde bij de actie.
Ik was kort daarna mijn handleiding kwijt en heb gebeld om een nieuwe aan te vragen. En die lag 2 dagen later in de bus.
aan het eind van de maand had ik opeens geen verbinding meer...... Met het terugschroeven van de plinten boorde mijn man dwars door de kabel heen ;-))) Maar daar kon UPC niets aan doen.........
Ik ben dus tot nu toe erg tevreden over de levering en de service........
Uitzondering????

Mariëlle

goblin

Re: upc en de manier van telefoon aansluiten.

Ongelezen bericht door goblin »

...eerder geluk Mariëlle, de problemen met de levering van de tellabs modems was ook ietsje later...Ben benieuwd of UPC ze inmiddels weer heeft of nog steeds de oude meuk inzet....

Aagje

Re: upc en de manier van telefoon aansluiten.

Ongelezen bericht door Aagje »

Hier even weer een berichtje van mij. Zo, dus lekker de hele middag thuis gebleven en nu is het 19,30 uur en je raadt het al!!!! Noppes, nada, niemand gezien dus! Ik probeer ze nog te bellen, dus je hoort nog van me!
Aagje

goblin

Re: upc en de manier van telefoon aansluiten.

Ongelezen bericht door goblin »

Ze zijn zeker niet geweest he, ze hebben vast niet afgebeld, toch?
Het stomme is dat ze dus nog wel installatieafspraken maken terwijl ze geen eens tellabs-modems hebben. Eerlijk waar het gaat al maanden zo in Gelderland...

Aagje

Re: upc en de manier van telefoon aansluiten.

Ongelezen bericht door Aagje »

Nou, in dat gebied zit ik nu juist ook! Nee, tuurlijk hebben ze niet afgebelt. Ben ik nu zelf nog mee bezig. Wordt vervolgd!
Aagje

Aagje

Re: upc en de manier van telefoon aansluiten.

Ongelezen bericht door Aagje »

Je had helemaal gelijk Goblin. Na een belletje met hen werd mij medegedeeld van: heeft u daar geen bericht van ontvangen dan? Nee dus! Wij hebben namelijk de modems helaas niet meer op voorraad en die kunnen we pas in november weer leveren.

Maargoed, omdat ik natuurlijk wel direct een lijn nodig heb, daar ik veel buitenlandse familie en vrienden heb, heb ik ze gezegd dat ik wel overstap naar de KPN en hun levering annuleer.
Ik had het kunnen weten!!!
Eens maar nooit meer! Gr. Aagje.

Goblin

Re: upc en de manier van telefoon aansluiten.

Ongelezen bericht door Goblin »

Ik denk dat je bij kpn ook eventjes moet wachten op je aansluiting maar evengoed succes toegewenst, Aagje....

Aagje.

Re: upc en de manier van telefoon aansluiten.

Ongelezen bericht door Aagje. »

Nou , dat valt nog wel mee hoor! Waarschijnlijk deze week nog aansluiting.
Aagje.

Gast

Re: upc en de manier van telefoon aansluiten.

Ongelezen bericht door Gast »

Ik denk dat Goblin zelf bij UPC werkt, want hij wist zo goed te vertellen, dat de modems niet op voorraad waren, vooral in de provincie Gelderland! Nijmegen? Arnhem? Apeldoorn? En nu lees je niks meer! Maar komt goed, alleen niet meer met UPC! Sorry!

Gesloten