LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] UPC jaarcontract

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
hanneke2
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 jan 2006 14:18

UPC jaarcontract

Ongelezen bericht door hanneke2 »

Al lezend geloof ik niet dat ik de enige ben die regelmatig vast zit aan een jaarcontract doordat het automatisch, stilzwijgend etc verlengd wordt.. Nu vind ik dat niet zo erg als je er dan ook iets voor terugkrijgt! Bv toch maar weer die doorlopende reisverzekering voor een jaartje, volgend jaar zeg ik hem op!

Maar UPC maakt het wel bond, ik moet bijna 180 euro betalen voor iets waar ik geen gebruik van kan maken: digitale telefoon!!

- Per 29 jan 2005 een abonnement op digitaal bellen + kabel van UPC

- Per juni 2005 wilde ik opzeggen omdat ik toch vnl bij mijn vriend zat. Heb dit teruggedraaid aangezien ik toch voor 1 jaar vast zat aan het abonnement (zie 14.1 algemene voorwaarden waarin staat dat je na een jaar wel 'gewoon' kunt opzeggen; overigens zonder enige hint naar de aanvullende voorwaarden)

- Vanaf eind 2005 definitieve samenwoonplannen; per 1 maart 2006 mijn woning ogezegd. Begin januari 2006 stuurde ik een mail naar UPC met de vraag hoe ik mijn abonnementen moest opzeggen (geen reactie gehad). Op 13 januari belde ik met UPC en het blijkt dat ik voor nog een jaar vast zit aan het digitale bellen abonnement. Ik had per 29 dec 2005 moeten opzeggen. Zie aanvullende voorwaarden - In afwijking van artikel 14 van de Algemene Voorwaarden - staat dat het abonnement stilzwijgend wordt verlengd voor een jaar etc...

Niet goed gelezen! Of wel maar weer vergeten - druk bezig met die nieuwe zorgverzekeringen ;-( -

Ze zouden me bijna ‘dwingen’ om aan mijn vriend te vragen zijn KPN op te zeggen (dat kan geloof ik wel altijd) en UPC naar hem te verhuizen voor 35 euro. Dat is goedkoper dan 12*14.95 euro = 179,40 euro (of eigenlijk 11*14.95 = 165.50 als ik per 1 maart opzeg). Moeten we wel ook kabel afnemen..
Misschien kan KPN de helft vd kosten betalen als we toch bij hen blijven?

Tja, dure grapjes dit. Voel me wel genept. Wil best wat betalen voor een goede dienst maar dit vind ik geen goede dienstverlening........

Iemand nog tips of mentale steun?? :cry:

hanneke2
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 jan 2006 14:18

Re: UPC jaarcontract

Ongelezen bericht door hanneke2 »

Ik heb net de aanvullende voorwaarden nog 3 keer gelezen en vind ze erg moeilijk te begrijpen. De algemene voorwaarden (14) zijn wel duidelijk.

theant
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 jan 2006 22:38

Re: UPC jaarcontract

Ongelezen bericht door theant »

Sterkte met alles bij die club afzetters die meoten eens goed aangepakt worden

nellie lenssen
Berichten: 12
Lid geworden op: 20 jan 2006 14:38

Re: UPC jaarcontract

Ongelezen bericht door nellie lenssen »

:(
ook ik kan mijn telefoon-abonnement niet opzeggen!!!!!!
ik heb niet eens een telefoon van upc
toch betalen.
heb al gemaild naar.......
ben benieuwd naar de reaktie.
succes allemaal

agro
Berichten: 1989
Lid geworden op: 05 mar 2004 15:52

Re: UPC jaarcontract

Ongelezen bericht door agro »

Laat door je bank een selectieve blokkade leggen voor upc op je bankrekening.
Ze kunnen dan niks meer van je rekening afschrijven totdat deze blokkade door jou is opgeheven.
Als door upc (of iemand anders) ten onrechte bedragen van je rekening zijn afgeschreven kan je deze binnen 30 dagen laten terugstorten (storneren) een telefoontje naar je bank is voldoende.

succes.

Mischa0320
Berichten: 147
Lid geworden op: 08 jun 2005 19:47

Re: UPC jaarcontract

Ongelezen bericht door Mischa0320 »

Een jaarkontrakt is fantastisch en aan te raden!

Je bent dan een HEEL jaar verzekerd van alle voordelen van je UPC produkten en kan dat hele jaar genieten van de goedkope tarieven en je supersnelle internetverbinding!

Door het jaarkontakt krijg je ook nog een vette pakketkorting, waardoor alles NOG goedkoper wordt!

Rups
Berichten: 26
Lid geworden op: 20 okt 2005 08:20

Re: UPC jaarcontract

Ongelezen bericht door Rups »

Wat ben je toch een kleine kleuter Mischa.
Heb jij nou echt niks anders te doen dan met onzinnige opmerkingen te reageren. UPC is zeer brutaal en als een dienst niet goed werkt dan kan je je lol op en kost het je nog veel extra geld ook, plus de nodige frustratie. Heb ik zelf ook ondervonden.

Maak je nuttig in deze maatschappij in plaats van mensen nog meer frustratie te leveren.

Har

Re: UPC jaarcontract

Ongelezen bericht door Har »

Maar Rups toch, denk aan je hart en ga niet zo tekeer.

UPC is een redelijke provider, niet beter en slechter dan de anderen, kijk eens op de andere links.

De A4 procedure kun je eventueel nog opstarten, overleg even met Agro over de postzegelkosten. :oops: :P :idea:

Mischa0320
Berichten: 147
Lid geworden op: 08 jun 2005 19:47

Re: UPC jaarcontract

Ongelezen bericht door Mischa0320 »

eeeeehhhh Rupsje,

Ik weet niet wat jouw probleem is hoor.... maar
UPC is volgens mij de enige provider die in het al buitengewone geval van een storing de dagen dubbel vergoed dat er geen gebruik kon worden gemaakt van haar diensten.

Als je dat dan nog steeds ONREDELIJK noemt......

Har

Re: UPC jaarcontract

Ongelezen bericht door Har »

Ergo UPC is TOP :)

IkBenJan

Re: UPC jaarcontract

Ongelezen bericht door IkBenJan »

UPC is volgens mij de enige provider die in het al buitengewone geval van een storing de dagen dubbel vergoed dat er geen gebruik kon worden gemaakt van haar diensten.

Als je dat dan nog steeds ONREDELIJK noemt......
Schei nou uit. UPC is de enige die in zo'n geval liegt en beweert dat er geen storing is geweest, en dat je de apparatuur in die periode niet goed aangesloten had.

Vertel eens aan welke voorwaarden je moet voldoen om voor die vergoeding in aanmerking te komen, mischa. Dan kunnen we eens lekker ouderwets lachen. Eerst moet je een aangetekende brief sturen dat je van die regeling gebruik wil gaan maken. Dan moet je een monteur afwachten die moet komen bevestigen dat er inderdaad een storing is. En dan begint de klok pas te lopen. Je zit dan al drie dagen verder. Als dan de storing weer verholpen is, waarbij UPC het moment aanhoudt dat zij centraal jouw modem weer kunnen bereiken -je hoeft dan nog lang niet ook werkelijk weer een goede verbinding te hebben- stopt de klok weer. Dan wordt er gekeken hoeveel hele etmalen je geen verbinding hebt gehad, en dat kan je dan door het sturen van weer een aangetekende brief verrekend krijgen met toekomstige betalingen.
In de praktijk betekent dat alles wanneer je 6 dagen zonder verbinding hebt gezeten dat het 2 aangetekende brieven kost om 2 x 1,25 van je komende nota afgetrokken te krijgen. Wat een service.

Neem gewoon een provider zonder die regeling, maar die gewoon minder storingen heeft. En minder storingen dan bij UPC kan je bijvoorbeeld vinden bij.... alle andere providers!!

Uranus
Berichten: 104
Lid geworden op: 28 jan 2006 05:48

Re: UPC jaarcontract

Ongelezen bericht door Uranus »

Ik ben heel grof naar ze geweest. Het kan me ook niet meer schelen, dat ze me niets meer willen leveren ook. Ze hebben me eens een keer een rekening willen presenteren voor een bedrag van € 2.450,= terwijl ik geeneens die maand thuis was en dat ik juist in die maand geeneens thuis was. Ik zat hoog en droog in Amerika voor 2 maanden. Dus hoe kan ik dan die kosten hebben gemaakt? Ik belde UPC op en ze zeiden, dat ik het maar moest betalen en dat de afsluiting daardoor gekomen is. Automatisch betalen doe ik nooit, dus betaal ik zelf de rekeningen met aftrek van de 1,= en het bellen met de klantenservice, want dat weiger ik pertinent aan welke provider ook te betalen. Ze dienen hun klanten maar gratis te helpen zoals het hoort. Ze hielden eraan vast dat ik het toch zou moeten betalen, want ik zou het wel verbeld hebben. Ik heb een Kort Geding tegen UPC aangespannen met alle bewijzen erbij en het was meteen klaar. De rechter gaf me gelijk en UPC had het voor het nakijken. Na het Kort Geding ging de afsluiting van UPC wel meteen door, want ze wilde ineens van me af, maar onderwijl had ik Versatel aangevraagd en gekregen, dus ik kon wat lijden en dat was meteen na twee dagen aangesloten. Dus UPC had het nakijken, want ze moesten de proceskosten; mijn immateriele schade betalen en dat bedrag kregen ze nooit natuurlijk.

Staat er zo'n domme meid, die meer het talent heeft achter de ramen van de Red Light District te staan als wat anders; je te woord met de nota die je ontvangen hebt en die kunnen alleen maar uitkramen dat er eerst betaalt dient te worden, dan kan er pas onderhandeld worden. Nou niet bij Uranus hier. Dus ik alle betalingen stopgezet en het Kort geding aangespannen en ik had gewonnen.

UPC zijn gewoon een bende oplichters, die via deze weg mensen door oplichting en afpersing de witte boorden criminaliteit in stand houden.

Wanneer je denkt dat een bedrijf als UPC failliet zou gaan, dan heb je dat mis. Het moederbedrijf in Amerika lost die problemen weer netjes op. Zij mogen dus kennelijk hier verlies draaien, want daar leven ze juist van. Zij kunnen alleen maar bestaan door aan de rand van het faillisement te blijven zitten en Brinkhorst doet daar helemaal niets aan, want dat is ook niet aan de politiek, maar aan het bedrijfsleven. Het bedrijfsleven heeft het allang van de politiek gewonnen.

Ik hoop hier even mijn bijdrage aan gegeven te hebben.

Meisje21
Berichten: 15
Lid geworden op: 31 jan 2006 19:33

Re: UPC jaarcontract

Ongelezen bericht door Meisje21 »

Over het garantieplan: als je storing hebt, moet je dit direct melden aan UPC, blijkt dan dat de fout bij upc ligt en niet bij jou, heb je recht op die vergoeding.
Voorwaarde is wel dat je min. 24 uur storing hebt gehad, en je moet het dus echt zelf gemeld hebben bij de klantenservice :)

Gesloten