LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] upc telefonie ergernis

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Michellangelo
Berichten: 563
Lid geworden op: 14 jan 2005 19:30

Re: upc telefonie ergernis

Ongelezen bericht door Michellangelo »

En ik hoor zojuist dat 2 collega's een brief hebben ontvangen met daarin de aanbieding van een 2-tal maanden gratis producten vanwege de grote storingen. Echter mijn collega die al die problemen gehad heeft niet. Hij mag gewoon doorbetalen... nou zie ik aan het onweerswolkje boven zijn hoofd dat hij het ermee niet helemaal eens is....

zusje

Re: upc telefonie ergernis

Ongelezen bericht door zusje »

Nou, ik erger me ook groen en geel!!! Ben nieuwsgierig of UPC ooit al eens bij Radar in de uitzending is geweest?
Maar kom er hier dus wel achter dat ik niet de enige met klachten ben. Dat alles nog niet één keer gelijk perfect werkt, dáár kan ik begrip voor hebben. Maar waar ik me het meest aan erger is het feit dat ik van UPC geen enkele reactie krijg! Wat een geweldige service!!! Telefonisch via klantenservice ben ik nog weinig wijzer geworden, kom ik regelmatig op de verkeerde afdeling terecht, en kost me dus alleen maar geld. E-mail: géén reactie. Brief: géén reactie. Aangetekende brief: géén reactie.
Mijn klachten onder meer: gratis nummerweergave: erg leuk, maar wat heb je daar aan als het niet werkt op je telefoon?
Toegezegde gratis telefoon: nooit ontvangen, wel regelmatig beloofd.
Meerdere storingen: 1 telefoontje met mobiel naar helpdesk -> kosten 10 euro! (storing verholpen weliswaar...)
Sinds ik digitaal bel, is ook mijn internetverbinding een ramp. Ik ben vaak echt wel zo'n drie kwartier bezig vóórdat ik ingebeld ben. Iemand enig idee hoe dit te verklaren is? Zolang ik met UPC nog geen enkele goede ervaring heb, peins ik er ook niet over om op Chello over te stappen.
Tot zover mijn frustraties...

Gast

Re: upc telefonie ergernis

Ongelezen bericht door Gast »

Hoe heb je dan internet zusje?
Je belt via upc, dus je hebt geen telefoon via KPN.

Een goede raad:
Ga terug naar KPN is niks duurder en je hebt nooit storingen of ergernis.
Als je paar keer hun helpdesk moet bellen dan ben je al duurder uit dan bij KPN, en over de ergernis nog maar te zwijgen.

l.sterkman

Re: upc telefonie ergernis

Ongelezen bericht door l.sterkman »

het is een ramp met de telefoon niets van wat ze beloven komt uit
telefoon word er op gegooit meer geen telefoon dan wel als ik er van af kan doe ik dat gelijk en als je beld met klachten zijn ze onbeschoft
ik heb er geen goed woord meer voor over ik hoop dat ze aan gepakt worden het is pure oplichting chello had ik nooit een probleem maar dat is nu ook veel dat het fout gaat


marion sterkman[/url][/quote][/u][/i][/b]

zusje

Re: upc telefonie ergernis

Ongelezen bericht door zusje »

Zou wel terug willen naar KPN, maar zit nu volgens mij vast aan een contract van 1 jaar. Anders zou je alsnog de aansluitkosten moeten betalen, volgens de voorwaarden.

Biggetje

Re: upc telefonie ergernis

Ongelezen bericht door Biggetje »

Heb nu 5 jaar TV van UPC 3 jaar internet (Chello) en telefoon van UPC, maar absoluut nooit problemen. Vaag misschien, maar het is toch echt zo. Ontstaan deze problemen nu alleen in bepaalde regio's (slecht personeel) of ligt het misschien toch ergens anders aan.
Ik ken diverse mensen die ook geen enkel probleem hebben met UPC.

Biggetje UPC regio Eindhoven

h.v.dBerg

Re: upc telefonie ergernis

Ongelezen bericht door h.v.dBerg »

Ook ik kan mij vinden in de reacties zoals deze worden geuit over
upc.Bij mij zijn er destijds 2 monteurs geweest,De één heeft het
modem doorgemeten en constateerde dat het telefoonsignaal te
zwak was,de ander beweerde dat het telefoonnet van upc op een te
zwak netwerk is geplaatst.Wie moet ik nou geloven?
Ik erger me kapot aan de klantenservice en als ik hun vertel dat ik op mijn computer kan zien dat de telefoon niet werkt(via een speciaal nummer is dat op te zoeken)zijn ze verbaasd hoe ik aan die informatie kom en kunnen dan niet of nauwelijks uitsluitsel geven wat de codes
die dan zichtbaar zijn ,betekenen.
Harry

Gast

Re: upc telefonie ergernis

Ongelezen bericht door Gast »

Het probleem onstaat vaak door een verandering. Bij ons ging ook alles goed tot we gingen verhuizen.
We hebben nu al 8 monteurs over de vloer gehad en we zitten al ruim een maand zonder telefoon. Het is echt een ramp. De klantenservice alleen al, ze kunnen niks voor je regelen. Sommige medewerkers zijn verschrikkelijk brutaal andere doen hun best maar zitten vast in een vreemd systeem. Ze mogen de klant niet eens terugbellen.
Wij mogen nu nog 3 weken wachten tot een monteur onze aansluiting kan afronden. Dan is dan bijna 2 maanden zonder telefoon.
Ze zijn gewoon niet in staat service te verlenen. Je staat als klant met je rug tegen de muur. Jij zit vast aan een heleboel voorwaarden maar UPC zelf kan alles maken.
Ik weet wel dat als mijn contract is afgelopen ik snel weer overstap op KPN.
Het wordt echt hoog tijd dat UPC aangepakt wordt!!

johnoo

Re: upc telefonie ergernis

Ongelezen bericht door johnoo »

Bel KPN wij zitten al drie weken zonder telefoon.Lees ook wat ik gepost heb.Telefonie doet het nog steeds niet sinds 24-02-2005

mack
Berichten: 72
Lid geworden op: 11 feb 2005 00:04

Re: upc telefonie ergernis

Ongelezen bericht door mack »

Geplaatst op 17 Mrt 2005 16:58 door Gast
...
We hebben nu al 8 monteurs over de vloer gehad en we zitten al ruim een maand zonder telefoon....
Mail ff naar [email protected]. Ik kan bijna al raden wat jullie probleem is.
Groeten,
de storingsmonteur. Dus geen instalateur

Gast

Re: upc telefonie ergernis

Ongelezen bericht door Gast »

Hoe komt het dat een monteur werkzaamheden staakt bij het niet correct opleveren van een service, tsjj slechte zaak :oops:

marja31

Re: upc telefonie ergernis

Ongelezen bericht door marja31 »

hebben nu 4 jaar internet van upc, sinds kort telefonie daarbij en natuurlijk tv en radio maar geen enkel probleem mee op een korte internetstoring na af en toe.
Deze storingen worden hier altijd snel verholpen.
Ook met rekeningen gen enkel probleem.
kortom wij zijn zeer tevreden!

mack
Berichten: 72
Lid geworden op: 11 feb 2005 00:04

Re: upc telefonie ergernis

Ongelezen bericht door mack »

Geplaatst op 18 Mrt 2005 11:27 door Gast
--------------------------------------------------------------------------------
Hoe komt het dat een monteur werkzaamheden staakt bij het niet correct opleveren van een service, tsjj slechte zaak
Hoe dat komt, omdat het een slechte monteur is. Als de montuer er niet uitkomt, moet hij met zijn teamleider overleggen.
Als er een signaal probleem is, wordt het op een andere dag (of dezelfde) opgelost.

...normaal gesproken...

Gast

Re: upc telefonie ergernis

Ongelezen bericht door Gast »

Mack je geeft aan dat je wel kan zien wat bij ons het probleem is.
Ik ben wel benieuwd wat jij hier over weet.
Wat ik weet is dat hier z.s.m een monteur lang moet komen om onze installatie af te ronden maar dat ze pas over 2,5 week langs kunnen komen.
Best onbeschoft van UPC. Mijn collega belt voor een storing en UPC komt binnen een paar dagen.Ons laten ze gewoon bijna twee maanden wachten tot onze telefoon weer is aangsloten (we zijn alleen maar verhuisd..mag het).
Weet jij trouwens of het normaal is dat als je eerst gewone telefonie hebt van UPC dat je daarna ineens digitale telefonie krijgt. Een niet erg snuggere monteur heeft hier een niet-werkende digitaletelefonie modem aan de muur gehangen maar als ik hier over al die storingen lees dan wil dat helemaal niet. Ik heb liever weer gewoon analoge telefoon.
Bij UPC zelf weten ze ook niet wat de procedure is. Hangt dat gewoon af van wat de monteur in zijn auto heeft liggen?

Alvast bedankt voor je reactie.

mack
Berichten: 72
Lid geworden op: 11 feb 2005 00:04

Re: upc telefonie ergernis

Ongelezen bericht door mack »

Verhuizen mag.
Ja het klopt dat er geen analoge telefoon modems worden aangesloten.
De nieuwe werken bij mij probleemloos.

Wat is je postcode en huisnummer.

mail dat ff naar het vermelde adres.

Het is heel goed mogelijk dat er toch een analoge modem gepland was (tig-weken geleden). Toen kon het nog wel.

Maar.. soms wilt er wel eens iets heel raars in de systemen blijven hangen.

Het zijn ook zoveel klanten die we voor onze schermen voorbij zien komen.

APK

Re: upc telefonie ergernis

Ongelezen bericht door APK »

Ik heb sinds vorige week digitale telefonie via upc. Mijn probleem is dat de verbinding af en toe wordt verbroken. De ene keer kan je 20 minuten zonder problemen bellen en de andere keer wordt ie al na een minuut verbroken. Zelfs toen ik met de helpdesk wou bellen, werd de verbinding na 2 minuten verbroken.
Wat is het probleem? Heeft UPC niet genoeg capaciteit?
Mijn chello-abonnement werkt heel goed en is zeer stabiel, ook als ik aan het bellen ben.

mack
Berichten: 72
Lid geworden op: 11 feb 2005 00:04

Re: upc telefonie ergernis

Ongelezen bericht door mack »

Humm APK, waar woon je?

APK

Re: upc telefonie ergernis

Ongelezen bericht door APK »

Ik woon in Leeuwarden.

patriciapatricia

Re: upc telefonie ergernis

Ongelezen bericht door patriciapatricia »

wij hebben sinds afgelopen vrijdag digitale telefonie en internet via upc (4 dagen dus). Dit betekent dus al 4 dagen GEEN internet en GEEN telefoon en wel 20 x bellen met de helpdesk voor mobiele kosten. Er moet een monteur langs komen want het zooitje werkt niet.(hij is net geweest).
We hebben een try en buy abonnement, dus kunnen nog van de telefonie af. Aan het internet zitten we nog een jaar vast helaas.

Wij hebben besloten dat we stoppen met telefonie. Hopelijk lukt dat nog op tijd voordat kpn is afgeloten.

Gast

Re: upc telefonie ergernis

Ongelezen bericht door Gast »

patricia, als internet het niet doet zit je er echt niet een jaar aanvast. ja, misschien heb je wel een jaarcontract maar daarin staat dat er wel internet geleverd moet worden. Maar zoals het wel vaker voorkomt houdt upc zich niet altijd aan de contracten.

Gesloten