LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] UPC telefoon en 56KB modem

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Michiel de Vroome

UPC telefoon en 56KB modem

Ongelezen bericht door Michiel de Vroome »

:( Blij met de upc telefoon via de kabel het werkt. Maar mijn 56kb modem waar ik sinds jaar en dag gewoon mee kon internetten werkt niet meer ??
Bij opgave voor het abbenoment het ik het nog voor de zekerheid gevraagd. Kan ik gewoon met mijn modem blijven internetten. Ja hoor geen probleem. Maar nu blijkt is dat voor mij dus niet zo. De verbinding komt wel tot stand en ook hoor je de data verbinding van bijde computers lopen maar het lijkt wel of het signaal via mijn telefoonlijn totaal niet herkent wordt of mijn modem herkent het signaal van de host niet meer.
UPC gebeld en ik hoorde dat hier wel meer mensen problemen mee hebben. Voor mij rest er nu niets meer als zo snel mogelijk op te zeggen en maar terug te gaan naar KPN.
Gaarne zou ik van andere mensen vernemen die dezelfde problemen hebben.

Gast

Re: UPC telefoon en 56KB modem

Ongelezen bericht door Gast »

Mijn 56K modem (Trust) werkt gewoon op UPC telefonie.

Is het geen instelling die aangepast moet worden? Ik heb destijds namelijk wel ergens een komma moeten toevoegen aan mijn inbelnummer zodat het modem een paar tellenwacht voordat het nummer wordt gedraait.

wllemjan

Ongelezen bericht door wllemjan »

ik heb ook sinds kort upc kabeltelefoon in huis en bij mij was het omgekeerde het geval.
Wel internet werkte prima maar plotseling geen telefoon.
Na heen en weer gebeld te hebben met upc blijkt dat het modem even uitgeschakeld moest worden van de 220 volt en daarna weer inschakelen zodat het modem weer opnieuw gestart kon worden.
Misschien hebben anderen ook hetzelfde probleem en kan op die manier opgelost worden. Groetjes wllemjan

Hasjroker1

Ongelezen bericht door Hasjroker1 »

Zet 1 of 2 comma's voor her nummer dat je belt. Of een w In de telefoon van UPC zit een vertraging. Je modem belt sneller dan je een kiestoon krijgt. Vandaar dat het misgaat. Met 1 2 of 3 comma's of een W laat je je modem langer wachten en dan werkt het wel .

slaar

Ongelezen bericht door slaar »

Ik heb inderdaad dezelfde problemen ondervonden. Mijn telefoon doet het prima, maar het opzetten van een internetverbinding lukt niet.

Als ik met mijn computer het 0676-nummer bel van UPC om met mijn 56k6-modem een internetverbinding op te zetten krijg ik iets te horen als 'met deze computer kan geen verbinding worden gemaakt'.

De UPC-helpdesk heeft me ook geadviseerd om 1 of 2 komma's voor het nummer te zetten, maar dit heeft het probleem niet opgelost. Een tweede keer bellen leverde het advies op om een nieuwe internetconnectie te maken op de PC, oftewel: een nieuwe shortcut te maken. Dit verandert niets aan de manier inbellen, maar de helpdesk is weer even van een lastige klant af.

Voor mij is dit ook een reden om binnenkort mijn UPC (binnen 30 dagen) te laten afsluiten. Dan toch maar liever KPN...

Cath

Ongelezen bericht door Cath »

Na het lezen herken ik 2 klachten die genoemd worden; nl problemen met inbellen met 56kmodem en telefoonlijn die wegvalt. Begin jan.ben ik overgestapt van KPN naar upc digitaal telefonie met VOIP. Geen internet abon.afgesloten want ik belde bij de kpn altijd in op het inbelnetwerk van de universiteit van amsterdam en dat wilde ik ook zo houden met digitaal tel.van upc. Was dan ook heel terleurgesteld dat ik geen internetverbinding kon maken met digitaaltelefonie van upc. Een aantal keren de upc gebeld (daar gaat mijn voordeel want meer dan de helft van alle telefoonkosten tot nu toe bestaan uit belkosten naar de helpdesk van de upc) De eerste keer dat ik belde kreeg ik na 2 keer doorverbinden iemand van de storingsdienst die mij na 20 min. stamelen en domme suggesties(...of ik de tel.stekker wel had omgewisseld van de contactdoos van de kpn naar die van de upc) niets anders kon vertellen dan dat ik mijn provider maar moest bellen want die zou wel eens geen upc-nummers kunnen accepteren?? Uiteindelijk weer upc bellen maar dat kon niet want ik zat ineens met een dode lijn. Vanuit een telefooncel meer dan 3 euro verbeld voor een kort gesprek met de storingsdienst die mij vertelde dat ik de stekker van de modem eruit moest halen voor 30 sec.. Gelijk weer naar huis en uitgeprobeerd. Hoera...ik kan weer (upc) bellen. Dus weer upc gebeld die ditmaal adviseerde om 2 komma's voor het inbelnummer te zetten. (Waarom zei die medewerker van de storingsdienst dit niet gelijk bij het eerste telefoontje van 20 minuten????) Maar alles goed en wel, die komma's werkte nog niet. Ben toen zelf nog eens mijn instellingen langsgegaan en bij kieseigenschappen zat waarschijnlijk het euvel want die stond op puls ipv toon en verder wachten op kiestoon aanklikken in combinatie met 2 komma's voor het inbelnummer. Hoera.....ik kan internetten.

paulus b

Ongelezen bericht door paulus b »

Ik ondervind hetzelfde probleem met mijn 56k modem en UPC telefonie via de kabel. Na wat aanloop problemen bij installeren ben ik zo'n 20 telefoontjes later van KPN naar UPC over. Nu kan ik niet meer op internet met mijn 56k modem. Het contact wordt gemaakt maar na korte tijd valt de verbinding weg vanwege problemen met de telefoonlijn. Erg vervelend. Ik vraag mij af of dit ook een probleem kan zijn met de fysieke lijn in huis. Zou UPC gevoeliger kunnen zijn voor aftakkingen voor meerdere lijnen?

[email protected]

Ongelezen bericht door [email protected] »

Gelukkig heb ik de bovenstaande inbelproblemen niet. Het is dus geen algemeent probleem. Bij de eerste keer inbellen ging het gelijk goed!!!

Herman J

Ongelezen bericht door Herman J »

Voor diegene die met een 56K modem werken heb ik de volgende vraag?

Hebben jullie al geprobeert om het modem via USB aan te sluiten op je computer.

Bij mij werkt dit probleemloos.

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Nu woon ik zelf niet in het gebied van UPC dus ik kan dit niet uittesten. Maar ik heb een theorie:

Een modem dat inbelt via een telefoonlijn zet de digitale signalen voor internet om in geluidssignalen. Die signalen worden via een telefoonlijn verstuurd. Aan de andere kant staat weer een modem dat de geluidssignalen weer omzet in een digitaal signaal wat de computer begrijpt.

Nu is het bij VOIP-technieken zo dat uw stemgeluid wordt omgezet in digitale signalen. Precies andersom dus. Hierbij treedt wat verlies op. Vergelijk het met het verlies dat optreedt als u een CD omzet in MP3.

Dat verlies is bij gewone gesprekken van mens tot mens niet zo'n probleem, maar wel voor de geluidssignalen die door een modem worden verstuurd. Het kan dus zijn dat het signaal voor "de andere kant" zodanig misvormd doorkomt dat het andere modem er niets meer van snapt.

Daarnaas heb ik wel eens gemerkt dat er een zeer korte (minder dan een seconde) vertraging optreedt tijdens het spreken via VOIP. De Voip-dienst in kwestie was Skype. Als dit ook zo is bij UPC VOIP dan kan dit problemen opleveren bij verbindingen tussen modems.

Just my two cents...

Gesloten