LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vaag telefoontje uit Rusland ?

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Dimitri&Edith

Vaag telefoontje uit Rusland ?

Ongelezen bericht door Dimitri&Edith »

Hallo !

Zoeven ontving ik een nogal vaag telefoontje: het nummer was afgeschermd en er werd een bandje afgespeeld, waarbij een vrouw in een slavische taal (Pools, Tsjechisch, Russisch o.d.) een kort verhaaltje hield.
Uit het weinige Pools wat ik spreek kon ik opmaken dat ik de "2" moest selecteren; iets wat ik danook heb gedaan (Omdat wij vrienden in Polen hebben, dacht ik dat het een collect-call van hun uit Polen was).

Nadat ik dit had gedaan, kreeg ik de mededeling Spasiba (= Russisch voor "Bedankt" en kreeg ik een loze toon...).
Dit zette mij gelijk hevig aan het denken: wij hebben geen bekenden in Rusland en zou er nu iets mis kunnen zijn gegaan resp. kan ik binnenkort een 2e lening moeten opnemen i.v.m. oplichting ?

Ik heb gelijk mijn telefoonprovider gebeld (T-Mobile), die mij verzekerde dat een ander niet via mijn telefoonnummer naar een derde kan bellen: klopt dat ??? Verder kon hij in het computersysteem niet zien of er wat mis met mijn lijn was :-(

Is er iemand die mij hier A.U.B. wat meer over kan vertellen ?

Alvast bedankt voor iedere informatie !

Groet,

Dimitri&Edith

karr-2

Re: Vaag telefoontje uit Rusland ?

Ongelezen bericht door karr-2 »

Het verhaal dat iemand anders via jou toestel kan bellen na het indrukken van een nummer is al heel lang ontmaskerd als een fabeltje.

Verder denk ik dat er niets mis is met je toestel, maar dat je gewoon het slachoffer bent van een belcomputer, die willekeurige nummers gaat bellen en toevallig bij jou is uitgekomen.

bodejosm43

Re: Vaag telefoontje uit Rusland ?

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

http://www.virusalert.nl/?show=hoaxes

Hier moet je zoeken naar alles wat naar telefonie verwijst.

Het probleem is: wanneer deze link wordt genoemd, en de (niet-)gedupeerden gaan er een kijkje nemen, dan worden die mensen meestal meteen gerustgesteld.

Kortom: het zijn gewoon sprookjes dat dit kan. Echter: een paar dagen later komt er iemand beweren dat dit toch weldegelijk echt is.

Om kort te zijn: de ene keer is het de 2, de andere keer is het de 0 of de 9 die je moet intoetsen. En iedere keer is het nonsens.

Vragen de mensen zich natuurlijk weer af, waarom dit soort dingen gebeurt: het is helaas gewoon een poging om het telefoonverkeer te dwarsbomen, net zoals dat met die massale email-bombardementen gebeurt.

Voor voorbeelden daarvan: zie de link hierboven.

Gesloten