LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Van Debitel naar Telfort
Van Debitel naar Telfort
Een half jaar geleden gebruik gemaakt van de aanbieding van Telfort om, met behoud van nummer naar hun over te stappen. Debitel was immers ook door hun overgenomen.
Nummerbehoud was een drama, het simcard nummer van Debitel konden ze niks mee.
Nou ja, dan maar gebruik maken van nieuw nummer via nieuwe simcard.
Alles werkt perfect tot een paar maanden later (27 november):
We krijgen een brief van telfort, een dag later zou het Debitel nummer weken (.....) . Gelukkig voor ons was dat niet zo en bleeft het telfort nummer werken.
Nou komt het:
We krijgen opeens dat "nieuwe nummer" gefactureerd.....
Zitten we opeens met 2 abonnementen.
Meteen gestorneerd natuurlijk, en nu maar braaf op het incasso bureau gaan wachten ?
Mijn (goede) klantnummer: 2970988
Dat andere ken ik niet, kom natuurlijk niet in "mijn telfort", omdat dat oude debitelnummer niet werkt......
Nummerbehoud was een drama, het simcard nummer van Debitel konden ze niks mee.
Nou ja, dan maar gebruik maken van nieuw nummer via nieuwe simcard.
Alles werkt perfect tot een paar maanden later (27 november):
We krijgen een brief van telfort, een dag later zou het Debitel nummer weken (.....) . Gelukkig voor ons was dat niet zo en bleeft het telfort nummer werken.
Nou komt het:
We krijgen opeens dat "nieuwe nummer" gefactureerd.....
Zitten we opeens met 2 abonnementen.
Meteen gestorneerd natuurlijk, en nu maar braaf op het incasso bureau gaan wachten ?
Mijn (goede) klantnummer: 2970988
Dat andere ken ik niet, kom natuurlijk niet in "mijn telfort", omdat dat oude debitelnummer niet werkt......
-
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 26 okt 2009 12:16
Re: Van Debitel naar Telfort
Geachte heer, mevrouw, Dreesen,
Graag zouden we uw beide mobiele nummers willen weten, zodat wij samen met u tot een oplossing kunnen komen. Wij willen u vragen contact op te nemen met debitel via e-mail: [email protected]
Alvast bedankt.
Graag zouden we uw beide mobiele nummers willen weten, zodat wij samen met u tot een oplossing kunnen komen. Wij willen u vragen contact op te nemen met debitel via e-mail: [email protected]
Alvast bedankt.
Re: Van Debitel naar Telfort
Beste Maria van Debitel
Fijn, om rechtstreeks met iemand contact te krijgen.
( zie mijn e-mail naar jullie toe)
Kreeg vandaag al een aanmaning
Probeer de helpdesk van Telfort te bellen, gebruik het nummer uit de welkomsbrief van Telfort 0800-....
Blijkt de helpdesk van Debitel te zijn
Krijg van Debitel een 06 nummer .....
...op dit nummer kunt u geen contact opnemen met de helpdesk ....0900-9596 bellen.
Weer het hele verhaal verteld:
...OK, ik ga voor u een klacht aanmaken, u krijgt een bevestiging /e-mail, u hoeft zich geen zorgen te maken over die aanmaning.........
Wat krijgen we:.....niks nada
Nu maar hopen, dat Maria van Debitel wel iets kan doen.
In ieder geval toppie, dat iemand reageerd!
Fijn, om rechtstreeks met iemand contact te krijgen.
( zie mijn e-mail naar jullie toe)
Kreeg vandaag al een aanmaning
Probeer de helpdesk van Telfort te bellen, gebruik het nummer uit de welkomsbrief van Telfort 0800-....
Blijkt de helpdesk van Debitel te zijn
Krijg van Debitel een 06 nummer .....
...op dit nummer kunt u geen contact opnemen met de helpdesk ....0900-9596 bellen.
Weer het hele verhaal verteld:
...OK, ik ga voor u een klacht aanmaken, u krijgt een bevestiging /e-mail, u hoeft zich geen zorgen te maken over die aanmaning.........
Wat krijgen we:.....niks nada
Nu maar hopen, dat Maria van Debitel wel iets kan doen.
In ieder geval toppie, dat iemand reageerd!
Re: Van Debitel naar Telfort
ter info:
Vandaag reactie van Debitel gehad.
Ze zeggen het oude debitelnummer per direct op.
Dat hebben ze goed en snel opgelost !!
thanks !!
Vandaag reactie van Debitel gehad.
Ze zeggen het oude debitelnummer per direct op.
Dat hebben ze goed en snel opgelost !!
thanks !!
Re: Van Debitel naar Telfort
Te vroeg gejuigt !
Behulpzame Debitel medewerkers hadden mijn abonnement gestopt.
Medewerker van Telfort vertelde, dat alles geregeld was.....
Vandaag kreeg ik weer zo'n mooie dreigbrief, blabla bla wordt geregistreerd bij het BKR, nou daar bij je dan mooi klaar mee, als je daar eenmaal in staat, krijgen die sukkels van Telfort je er nooit meer uit, die hebben hun eigen administratie niet eens in orde !
Mocht iemand van Telfort dit lezen, kan hij of zij 15,23 € terugstorten.
Kenmerk 0000 0000 9801 1794, klantnummer 3051672
Schandalige behandeling, beste mensen NOOIT een abonnement bij Telfort nemen.
Wordt vervolgt.
Stoom komt uit mijn oren
groeten,
Frans
Behulpzame Debitel medewerkers hadden mijn abonnement gestopt.
Medewerker van Telfort vertelde, dat alles geregeld was.....
Vandaag kreeg ik weer zo'n mooie dreigbrief, blabla bla wordt geregistreerd bij het BKR, nou daar bij je dan mooi klaar mee, als je daar eenmaal in staat, krijgen die sukkels van Telfort je er nooit meer uit, die hebben hun eigen administratie niet eens in orde !
Mocht iemand van Telfort dit lezen, kan hij of zij 15,23 € terugstorten.
Kenmerk 0000 0000 9801 1794, klantnummer 3051672
Schandalige behandeling, beste mensen NOOIT een abonnement bij Telfort nemen.
Wordt vervolgt.
Stoom komt uit mijn oren
groeten,
Frans
-
- verified
- Berichten: 959
- Lid geworden op: 05 mei 2009 15:11
- Locatie: Amsterdam
- Contacteer:
Re: Van Debitel naar Telfort
@fdreesen
Zojuist heb ik u opnieuw middels uw prive e-mail benaderd en gevraagd hoe ik u van dienst kan zijn, daar ik op de vorige e-mail van 8 januari 2010 geen reactie heb ontvangen.
Daphne
Zojuist heb ik u opnieuw middels uw prive e-mail benaderd en gevraagd hoe ik u van dienst kan zijn, daar ik op de vorige e-mail van 8 januari 2010 geen reactie heb ontvangen.
Daphne
Re: Van Debitel naar Telfort
Beste Daphne,Telfort webcare schreef:@fdreesen
Zojuist heb ik u opnieuw middels uw prive e-mail benaderd en gevraagd hoe ik u van dienst kan zijn, daar ik op de vorige e-mail van 8 januari 2010 geen reactie heb ontvangen.
Daphne
Jullie hebben ons de vorige keer goed geholpen, althans dat dachten we.
Het oude debitel abonnement hebben jullie opgeheven.
Telefonisch is mij ( ik dacht door iemand van Telfort, niet Debitel) gevraagd om dat te bevestigen.
Dat hebben we gedaan, diezelfde meneer vertelde, dat we geen rekeningen of incasso's of boetes meer zouden krijgen.
Vorige week was het echter zover, daar kwam weer een brief met het verzoek te betalen anders zou het telefoonnummer definitief gesloten worden ???
Welk telefoonnummer, dat was toch al weg ?
Maar goed, gezien het geringe bedrag (15 €) en de dreiging bij BKR geregistreerd te worden heb ik dat maar betaald.
Overigens zouden de kosten van 12 € met de volgende faktuur verrelkend worden....
Ben eens benieuwd, een faktuur van een nummer dat we niet hebben.
U zult begrijpen dat ik , ondanks uw hulp, doodziek wordt van Telfort.
Eerst maandenlang gesodemieder, dat het oude nummer niet omgezet kan worden. Dan dreigementen met incasso bureau's en BKR omdat ik iets niet betaal, wat ik nooit gekregen heb.
Blijft zo eindeloos doorgaan.
groeten,
F Dreesen
-
- verified
- Berichten: 959
- Lid geworden op: 05 mei 2009 15:11
- Locatie: Amsterdam
- Contacteer:
Re: Van Debitel naar Telfort
@fdreesen
Zojuist heb ik een aantal acties voor u ondernomen en u hiervan per mail op de hoogte gebracht. In een reactie op de ontvangen mail, kunt u aangeven of ik u eventueel nog verder van dienst kan zijn.
Daphne
Zojuist heb ik een aantal acties voor u ondernomen en u hiervan per mail op de hoogte gebracht. In een reactie op de ontvangen mail, kunt u aangeven of ik u eventueel nog verder van dienst kan zijn.
Daphne
Re: Van Debitel naar Telfort
Beste Daphne,
Als alles zo gebeurt, zoals in uw e-mail, ben ik tevreden.
Bedankt !
groeten,
Annemie
Als alles zo gebeurt, zoals in uw e-mail, ben ik tevreden.
Bedankt !
groeten,
Annemie
Re: Van Debitel naar Telfort
Had ik je bericht maar eerder gelezen dan was ik gewaarschuwd.
In november 2009 ben ik overgestapt van KPN naar Telfort met nummerbehoud wat idd na een maand nog steeds niet was gebeurt.
Het bleek lastig te zijn om dat alsnog te regelen en ook ik heb ingestemd met een nieuw nummer.
Helaas was de aanvraag voor nummerbehoud wel gestart bij KPN waardoor mijn nummer open was blijven staan en er gewoon geld van mijn rekening werd gehaald door KPN. Ik zat dus opgescheept met dubbele telefoonkosten.
Achteraf blijkt dat er ook bij mij iets mis was gegaan met het simkaartnummer waardoor het nummerbehoud niet geregeld kon worden.
Telfort heeft mij hier nooit van op de hoogte gesteld!
Na een tijd met onvriendelijke medewerker van KPN aan de telefoon gezeten te hebben(nog meer kosten :s ) krijg ik 1 maand van de 4 maanden teveel betaalt terug. Ik was helaas te laat voor tornatie.
De rest zou ik graag terug zien van Telfort maar met die ondoorzichtige klantenservice van hen ben ik bang dat het lastig gaat worden.
In november 2009 ben ik overgestapt van KPN naar Telfort met nummerbehoud wat idd na een maand nog steeds niet was gebeurt.
Het bleek lastig te zijn om dat alsnog te regelen en ook ik heb ingestemd met een nieuw nummer.
Helaas was de aanvraag voor nummerbehoud wel gestart bij KPN waardoor mijn nummer open was blijven staan en er gewoon geld van mijn rekening werd gehaald door KPN. Ik zat dus opgescheept met dubbele telefoonkosten.
Achteraf blijkt dat er ook bij mij iets mis was gegaan met het simkaartnummer waardoor het nummerbehoud niet geregeld kon worden.
Telfort heeft mij hier nooit van op de hoogte gesteld!
Na een tijd met onvriendelijke medewerker van KPN aan de telefoon gezeten te hebben(nog meer kosten :s ) krijg ik 1 maand van de 4 maanden teveel betaalt terug. Ik was helaas te laat voor tornatie.
De rest zou ik graag terug zien van Telfort maar met die ondoorzichtige klantenservice van hen ben ik bang dat het lastig gaat worden.
Re: Van Debitel naar Telfort
Beste Mel,
Als het goed is, wordt je binnenkort door Daphne geholpen.
Ze zit in een speciaal webteam, dat de problemen oplost, die hier naar voren komen. Zij, heeft mij in ieder geval wel goed geholpen, daar kan de (telefonische)klantenservice van Telfort iets van leren.
Het kan dus wel, service leveren, jammer dat dit altijd op deze manier moet.
suc6 !
Als het goed is, wordt je binnenkort door Daphne geholpen.
Ze zit in een speciaal webteam, dat de problemen oplost, die hier naar voren komen. Zij, heeft mij in ieder geval wel goed geholpen, daar kan de (telefonische)klantenservice van Telfort iets van leren.
Het kan dus wel, service leveren, jammer dat dit altijd op deze manier moet.
suc6 !
-
- verified
- Berichten: 959
- Lid geworden op: 05 mei 2009 15:11
- Locatie: Amsterdam
- Contacteer:
Re: Van Debitel naar Telfort
@Mel88
Graag zoek ik voor u uit wat er aan de hand is en wat wij eventueel voor u kunnen betekenen. In een PB kunt u uw naw-gegevens, e-mailadres en het 06-nummer van Telfort aan mij kenbaar maken.
Daphne
Graag zoek ik voor u uit wat er aan de hand is en wat wij eventueel voor u kunnen betekenen. In een PB kunt u uw naw-gegevens, e-mailadres en het 06-nummer van Telfort aan mij kenbaar maken.
Daphne
Re: Van Debitel naar Telfort
Telfort.. zucht..
Nummerbehoud kunnen ze al tijden niet en dan de service leveren die je dan als klant verwacht, gaap!!
Nummerbehoud kunnen ze al tijden niet en dan de service leveren die je dan als klant verwacht, gaap!!
-
- verified
- Berichten: 959
- Lid geworden op: 05 mei 2009 15:11
- Locatie: Amsterdam
- Contacteer:
Re: Van Debitel naar Telfort
@Mel88
Zojuist heb ik een bericht verzonden naar uw privé e-mailadres.
Daphne
Zojuist heb ik een bericht verzonden naar uw privé e-mailadres.
Daphne
Re: Van Debitel naar Telfort
Daphne heeft de boel uitgezocht en me enorm geholpen!
Telfort geeft mij geld terug.
Bedankt voor jullie hulp!
Telfort geeft mij geld terug.
Bedankt voor jullie hulp!
Re: Van Debitel naar Telfort
Geweldig !
Daphne, kun je niet de dagelijkse leiding vd telefonische helpdesk op je nemen ?
Als ze daar half zo goed reageren als jij, bestond dit forum niet
Daphne, kun je niet de dagelijkse leiding vd telefonische helpdesk op je nemen ?
Als ze daar half zo goed reageren als jij, bestond dit forum niet
Re: Van Debitel naar Telfort
Ik werd ook ongeveer in mei 2009 benaderd dat debitel over zou worden genomen door telfort, prima ik heb nog gevraagd of ik kan overstappen op een ander provider als ik dat zou willen. En ja dat kon.
December 2009: we willen overstappen van telfort naar rabo mobiel, we krijgen een brief dat we geen nummer behoud konden doen omdat we nog contractuele verplichtingen bij telfort zouden hebben. Ik dus weer gebeld, nee mevrouw ik maak dit direct in orde u kunt gewoon overstappen. Nou helemaal geweldig toch??
Niet dus, krijgen we 2 maand later een sms dat we nog even 274 euro moeten betalen, weer gebeld, nee hoor mevrouw u hebt helemaal gelijk, u hoeft dit niet te betalen. 2 dagen later 274 euro van m`n rekening afgeschreven. Weer gebeld, nee inderdaad dit klopte niet moest mijn eigen bank maar bellen en dat werd het zo weer terug gestort op mijn rekening. Klopt goed gegaan. Paar dagen later een credit factuur, dus we dachten dat het echt klaar was nu! Je raad het al niet dus. Een paar dagen later een aanmaning, gebeld, nee hoor mevrouw u hebt gelijk, 6 dagen later weer een aanmaning maar ik blijf niet bezig...Niks op uit gedaan en afwachten nu deze week kreeg ik een brief van preventel gebeld, maar ik kreeg automatisch een incasso bureau aan de lijn. Vervolgens telfort weer gebeld en nu vervolgen echt woest geworden maar het helpt allemaal niks. Nee hoor mevrouw ik kan niks meer voor u doen want uw dossier ligt bij het incasso bureau. Gek wordt ik van telfort. Nu heb ik juridisch advies gevraagd en ik laat het maar ff zo. Ik eis gewoon de onkosten terug van hun. 10x bellen gemiddeld 15 minuten aan de telefoon, à 0.30 cent per minuut. Klacht aan laten maken, ik hoor niks helemaal niks van hun stelletje hufters. Echt schandalig hoe dit bedrijf werkt. Als ze na mijn eerste telefoontje mijn gegevens hadden verwijderd was er helemaal niks maar dan ook niks aan de hand geweest.
Moest het even kwijt.
December 2009: we willen overstappen van telfort naar rabo mobiel, we krijgen een brief dat we geen nummer behoud konden doen omdat we nog contractuele verplichtingen bij telfort zouden hebben. Ik dus weer gebeld, nee mevrouw ik maak dit direct in orde u kunt gewoon overstappen. Nou helemaal geweldig toch??
Niet dus, krijgen we 2 maand later een sms dat we nog even 274 euro moeten betalen, weer gebeld, nee hoor mevrouw u hebt helemaal gelijk, u hoeft dit niet te betalen. 2 dagen later 274 euro van m`n rekening afgeschreven. Weer gebeld, nee inderdaad dit klopte niet moest mijn eigen bank maar bellen en dat werd het zo weer terug gestort op mijn rekening. Klopt goed gegaan. Paar dagen later een credit factuur, dus we dachten dat het echt klaar was nu! Je raad het al niet dus. Een paar dagen later een aanmaning, gebeld, nee hoor mevrouw u hebt gelijk, 6 dagen later weer een aanmaning maar ik blijf niet bezig...Niks op uit gedaan en afwachten nu deze week kreeg ik een brief van preventel gebeld, maar ik kreeg automatisch een incasso bureau aan de lijn. Vervolgens telfort weer gebeld en nu vervolgen echt woest geworden maar het helpt allemaal niks. Nee hoor mevrouw ik kan niks meer voor u doen want uw dossier ligt bij het incasso bureau. Gek wordt ik van telfort. Nu heb ik juridisch advies gevraagd en ik laat het maar ff zo. Ik eis gewoon de onkosten terug van hun. 10x bellen gemiddeld 15 minuten aan de telefoon, à 0.30 cent per minuut. Klacht aan laten maken, ik hoor niks helemaal niks van hun stelletje hufters. Echt schandalig hoe dit bedrijf werkt. Als ze na mijn eerste telefoontje mijn gegevens hadden verwijderd was er helemaal niks maar dan ook niks aan de hand geweest.
Moest het even kwijt.
Re: Van Debitel naar Telfort
Ik heb die 'aanbieding' ook gekregen vorig jaar. Het klinkt raar maar ik zag de ellende al aankomen dus heb opgezegd, geen Telfort en geen KPN. Betere keus had ik niet kunnen maken als ik dit lees en de andere verhalen om me heen hoor.
Ik hoop dat jullie problemen snel zijn opgelost en werkt de provider niet mee, denk eens aan juridisch advies. Kan ook een optie zijn.
Succes !
Ik hoop dat jullie problemen snel zijn opgelost en werkt de provider niet mee, denk eens aan juridisch advies. Kan ook een optie zijn.
Succes !
Re: Van Debitel naar Telfort
Ben ik ook mee bezig, die heeft me enigszins kunnen geruststellen maar ik moet het allemaal nog maar zien hoe het gaat.
Bedankt voor je reactie.
Bedankt voor je reactie.
-
- verified
- Berichten: 959
- Lid geworden op: 05 mei 2009 15:11
- Locatie: Amsterdam
- Contacteer:
Re: Van Debitel naar Telfort
@dianne77
Graag laat ik voor u uitzoeken wat er precies aan de hand is. In een PB kunt u uw naw-gegevens en het 06-nummer van Telfort aan mij kenbaar maken.
Daphne
Graag laat ik voor u uitzoeken wat er precies aan de hand is. In een PB kunt u uw naw-gegevens en het 06-nummer van Telfort aan mij kenbaar maken.
Daphne