LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] verhuiskosten UPC telefonie

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
katja
Berichten: 23
Lid geworden op: 03 mei 2005 10:34

verhuiskosten UPC telefonie

Ongelezen bericht door katja »

Afgelopen vrijdag werd ik onaangenaam verrast door mijn UPC telefonie rekening. Ik ben namelijk verhuisd (niet dat mijn telefonie-aansluiting het al doet, maar dat is even niet ter zake). Ik dacht dat ik alleen verhuiskosten aan UPC zou hoeven te betalen, namelijk 35,11 euro incl. BTW. Nu blijkt uit de rekening dat je ook nog 59.95 euro incl. BTW aan installatie kosten moet betalen.

Als je op de internetsite van UPC gaat zoeken naar eenmalige kosten, en dan onder het kopje verhuizen kijkt, staat daar alleen maar verhuiskosten 35.11 euro genoemd. En ja, in de voorwaarden van UPC staat in de kleine lettertjes inderdaad dat UPC installatiekosten mag doorberekenen als je verhuist. Maar waarvoor betaal je dan nog verhuiskosten????

Weet iemand of hier iets aan te doen is? En dan bedoel ik niet: UPC opzeggen en weer via KPN gaan bellen!! Je zult ten slotte toch de rekeningen moeten betalen, tenzij die rekening onterecht is...

Groeten
Katja

joepie zie

Re: verhuiskosten UPC telefonie

Ongelezen bericht door joepie zie »

Dit is inderdaad een foutje. Omdat je van analoge telefonie naar digitale telefonie bent overgestapt (van het dikke grote witte modem naar een klein zwart gekleurd modem) komt er automatisch installatiekosten op je rekening. Dit is echter een fout en dien gecorrigeerd te worden. Neem snel kontakt op met de Call Center van de Klantenservice (0900-1580) en zij kunnen dit snel verwerken op je volgende rekening. Je volgende rekening begint dan met een -voorschot. Als je telefoon het nog steeds niet doet, vraag dan aan de storingsdienst om je Analogie Telefonie produkt volledig te verwijderen bij je geinstalleerde produkten en een VOIP account op te voeren. Als dit gebeurt NADAT bij je geinstalleerde produkten je Analoge Telefonie produkt is verwijderd gaat tien tegen één je voordelige telefonie podukt werken! Succes en veel plezier bij het bellen.

katja
Berichten: 23
Lid geworden op: 03 mei 2005 10:34

Re: verhuiskosten UPC telefonie

Ongelezen bericht door katja »

Ik heb nooit analoge telefonie gehad. Dus nooit een dikke witte modem. In m'n vorige huis had ik al digitale telefonie, en na het verhuizen zou ik dat graag weer willen. Zijn die installatiekosten dan nog steeds een foutje?
Omdat ik halverwege de maand ben verhuisd, kreeg ik ook nog een halve maand abonnementsgeld terug, en daar stond bij: 'beeindiging digitale telefonie basis abonnement'. En dat terwijl ik het helemaal niet wil beeindigen, maar juist wil verhuizen.

En ook bedankt voor het 020-nummer! Maarreh, wie of wat krijg ik dan aan de telefoon?

groeten
katja

Gast

Re: verhuiskosten UPC telefonie

Ongelezen bericht door Gast »

Dat is het numemr van de supervisor van een van de UPC shop, zij kunnen je wellicht te woord staan?

katja
Berichten: 23
Lid geworden op: 03 mei 2005 10:34

Re: verhuiskosten UPC telefonie

Ongelezen bericht door katja »

Heb ik dat 020-nummer gebeld, blijkt de beste man thuis te zijn, en staat dat nummer doorgeschakeld naar zijn huis. Hij kon mij helaas vanuit huis niet helpen en adviseerde mij om de klantenservice van UPC te bellen (0900-1580). Maar ja, naar dat nummer heb ik inmiddels al 23 keer gebeld, er zijn al 8 emails en 1 aangetekende brief de deur uit..... en nog steeds werkt de telefoon niet.

Anyway, daar gaat dit forum niet over.

Wie weet of dat ik die 59.95 euro moet betalen voor installatie? Ik moet ten slotte ook al 35.11 euro verhuiskosten betalen, is dit niet een beetje dubbel (eigenlijk meer dan dubbel...)

Groeten
Katja

Gast

Re: verhuiskosten UPC telefonie

Ongelezen bericht door Gast »

hoi katja ben ieder half uur die kere op eventueel dag en nachten gegarandeerd dat je binnen 2 dagen je problemen hebt opgelost.

Gast

Re: verhuiskosten UPC telefonie

Ongelezen bericht door Gast »

Hoi Katja,

die installatie kosten hoef je niet te betalen, installatie bij verhuizing is nl gratis. Je kunt deze gewoon laten crediteren, dus maak je geen zorgen. Dat is wel vervelend dat die man thuis zit, en ook raar dat ie nu in eenkeer is doorgeschakeld, wie kreeg je aan de lijn dan als ik vragen mag?

katja
Berichten: 23
Lid geworden op: 03 mei 2005 10:34

Re: verhuiskosten UPC telefonie

Ongelezen bericht door katja »

Op grond waarvan zou ik dan de installatiekosten niet hoeven te betalen? Het staat namelijk wel in de voorwaarden.

Groeten
Katja
Laatst gewijzigd door katja op 19 mei 2005 09:53, 1 keer totaal gewijzigd.

katja
Berichten: 23
Lid geworden op: 03 mei 2005 10:34

Re: verhuiskosten UPC telefonie

Ongelezen bericht door katja »

Goed nieuws: Ik had net UPC aan de telefoon, en die mevrouw wist mij te vertellen dat de installatiekosten inderdaad waren gecrediteerd. M.a.w. ik hoef die dus niet te betalen. Wat een telefoontje al niet oplevert... bijna 60 euro, die ik niet hoef te betalen!!!

Nu nog m'n telefoon werkend krijgen :(

Sander ex-upc

Re: verhuiskosten UPC telefonie

Ongelezen bericht door Sander ex-upc »

Dat is inderdaad goed nieuws Katja. Had je de heldpesk gebeld of het rechtstreekse nummer? En waar woon je? Anders kun je mischien is langsgaan in een UPC shop, mag je in ieder geval gratis bellen naar de helpdesk! Weet je waar het aan kan liggen dat je telefoon het niet doet? (is wel handig, kun je dat vertellen, kunnen ze daar naar kijken) Wellicht staat er nog een order in op je oude adres, zo lang die niet wordt afgemeld, zal je telefoon het ook nooit doen op je nieuwe adres.

katja
Berichten: 23
Lid geworden op: 03 mei 2005 10:34

Re: verhuiskosten UPC telefonie

Ongelezen bericht door katja »

Dat ik geen installatiekosten hoef te betalen, komt bij 0900-1580 vandaan. Bleek vandaag dat dat dinsdag al geregeld was, en ik wist van niets....
Dat 020-nummer was doorgeschakeld naar het prive-nummer dan die supervisor, en op dit moment ben ik nog zo aardig, dat ik hem thuis niet wil lastigvallen. Bovendien zei hij zelf ook al dat hij vanuit huis niets kon doen.

Waar het aan ligt dat ik al 35 dagen niet kan bellen, weet ik niet, maar het schijnt, dat het op dit moment niet mogelijk is om VoIP-telefonie te verhuizen. Althans, dat is wat een meneer van UPC mij afgelopen vrijdag heeft verteld. En wanneer dat is opgelost weet hij ook niet.

Verder zit er in Rotterdam geen UPC-shop, dus daar kan ik dan ook niet heen. Hebben ze slim bekeken :roll:

Groet
Katja

Sander ex-upc

Re: verhuiskosten UPC telefonie

Ongelezen bericht door Sander ex-upc »

Er komt er wel een in Rotterdam, maar dat wordt geloof ik alleen een verkoopcenter. Ja daar schijnen wat moeilijkheden me te zijn ja. Wel handig dat ze dat hebben bedacht voor ze je gingen verhuizen.... Ag in ieder geval fijn dat je de in stalltiekosten niet hoeft te betalen!

aadk

Re: verhuiskosten UPC telefonie

Ongelezen bericht door aadk »

ik wilde ff reageren op katja bij de programma quickfix zit ook forum waaronder ook enkele upc medewerkers op zitten.
ik heb problemen gehad met de modem en dat werd daar keurig en snel opgelost.
dus ff quickfix installeren en dan aanmelden op het forum en hopelijk kunnen ze je daar verder helpen


aad

Gesloten