LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Verkeerde informatie over TARIEF telediscount / buitenland ?

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
sunanda

Verkeerde informatie over TARIEF telediscount / buitenland ?

Ongelezen bericht door sunanda »

Ik heb een vraag over de kosten voor bellen die berekend worden door goedkoop-naar-het-buitenland-bellen aanbieder Telediscount.
Mijn man woont is Nepalees en woont in Kathmandu, al sinds 2009 bel ik hem vaak via 09001523 van Telediscount. Volgens de website en volgens het bandje voorafgaand aan het gesprek €0,15p/min. Aanzienlijk goedkoper dan direct naar het buitenland bellen. Omdat er daarnaast nog kosten voor het gebruik van de mobiele telefoon worden berekend, leverde dat elke maand toch nog een fikse telefoonrekening op.
Eind februari ben ik daarom van KPN (€0,25 buiten de bundel) overgestapt naar Sizz (€0,12 buiten de bundel). Dat zou dus nogal moeten schelen.
Toen ik een ruime week geleden mijn eerste telefoonrekening kreeg, schrok ik - toch weer erg duur. Ik heb de rekening bekeken en als ik het bedrag zie voor slechts enkele seconden verbinding (bv als mijn man in gesprek is, of ik wordt niet doorverbonden - gebeurt vaak in Nepal), is dat €0,378. Ook bij omrekenen naar het bedrag gedeeld door hele minuten. Dat is €0,108 meer dan de gecombineerde tarieven die Sizz/Vodafone & Telediscount zeggen te rekenen.
Ik dacht dat het probleem bij Sizz/Vodafone lag, in de kosten voor buiten de bundel bellen, maar na contact en onderzoek zeggen zij inderdaad slechts €0,12 te hebben gerekend. Het overige bedrag moet dus zijn geincasseerd door Telediscount.
Als dat zo is, liegt Telediscount dan over zijn tarieven? Er wordt duidelijk gezegd: "€0,15 per minuut - welkom bij Telediscount."
Ik vraag mij nu af: aan wie betaal ik te veel? Kan ik mijn geld op een of andere manier terug krijgen? En hoe lang gebeurt dit al zonder dat ik het in de gaten heb? Zijn er andere mensen met soortgelijke klachten?
Ik hoop dat jullie mij iets meer kunt vertellen.
Met vriendelijke groet,
Sunanda Koning

Bob Schurkjens

Re: Verkeerde informatie over TARIEF telediscount / buitenland ?

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Als Telediscount verkeerde tarieven rekent, zou ik gewoon een andere 0900-provider proberen. Als eens hier gekeken?

http://www.bellen.com/vaste-telefonie/b ... lminuten=5

http://www.televergelijk.nl/index.php?a ... biel&Vind=+

sunanda

Hoi Bob,

dank je wel, ik weet dat er meerdere aanbieder zijn, maar de vraag is natuurlijk:
kunnen aanbieders zomaar een hoger tarief rekenen dan zij zeggen?
En hoe kom je daar als consument achter?
Ik ben benieuwd of er meermensen zijn met soortgelijke ervaringen, misschien kan er iets aan gedaan worden.

Groet, Sunanda

berndv

Ongelezen bericht door berndv »

Er is maar 1 iemand waar u aan betaalt en dat is sizz. Dat zij het vervolgens doorsluizen naar een andere aanbieder is niet uw zaak, maar zaak voor sizz. Als u ook op hun website het jiste tarief ziet staan, dir doorgeven aan sizz. Kunne zij dat voor u uitzoeken. Als zij zeggen maar 12 ct in rekening te brengen, mogen zij aan u uitleggen waar dat andere bedrag vandaan komt.

sunanda

Hoi Berndv,

dank voor je reactie. Wat je zegt leek mij ook logisch.
Ik heb daarom inderdaad contact opgenomen met Sizz, zij zeggen dat ze niet weten hoe dat kan, dat het 0900 nummer waarschijnlijk gewoon duurder is, en vervolgens dat ik het met de 0900 aanbieder moet oplossen. Maken zich er makkelijk er van af, dus..
Hun tarief is 12 ct, 0900 is 15ct, dus bijna 11ct 'verdwijnt' op onverklaarbare wijze.
Ik ben vooral benieuwd of 0900 aanbieders misschien liegen over hun tarieven..

Gr Sunanfa

berndv

Ongelezen bericht door berndv »

Het gaat hier niet om liegen of wat dan ook. Als dat zo is, dan is he zaak van de opta. Sizz brengt iets in rekening en kan niet verklaren waarom ze iets in rekening brengen. Sizz stuurt de factuur, u betaalt geld aan sizz.

Bob Schurkjens

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Wat mij wel opvalt bij de 0900 aanbieders is dat de tarieven vaak veranderen. Sizz en de 0900 aanbieder zullen naar elkaar wijzen bij klachten. Zie daar maar uit te komen.

k2p

Ongelezen bericht door k2p »

Ik zit hier ook met de Telediscount via Sizz...
25 ct pm wordt in werkelijkheid doodleuk 55 ct pm
en
30ct pm wordt 60 ct pm

Ik heb het idee dat Sizz de kosten voor bellen naar 0900 op 30 ct pm bovenop de 0900 prijs heeft staan,
maar ik kan dat nog niet bevestigd vinden op hun site.

Mijn binnen en buiten bundel tarief is echter maar 12 ct pm

(Bovendien wordt alles naar hele minuten naar boven afgerond.)

k2p

Maar ook bellen naar bijv. een 0900 dat LOKALE kosten kost, plus gebruik van mobiele telefoon, valt uit op 32 ct pm!
Dit is echt belachelijk! Ik kan deze ophoging van 30 ct pm nog nergens vinden op de Sizz site of in de algemene voorwaarden.

k2p

En net nog een telefoonnummer op mn oude rekeningen gevonden van 10ct pm ... Die kost me uiteindelijk 40 ct pm.
Dit ligt echt aan Sizz! (vodafone)

k2p

Bij Sizz kan ik de kosten niet terug vinden op de site. En niet in de Algemene Voorwaarden.

Bij Vodafone staat dit:
http://help.vodafone.nl/cgi-bin/consume ... ssibility=
Vraag en antwoord
Wat kost bellen naar 0900-nummers met mijn abonnement?
Om naar 0900-nummers te bellen, betaal je het tarief van het servicenummer plus het standaardtarief per minuut van je abonnement (het tarief dat je betaalt als je tegoed op is). Bellen naar 0900-nummers verrekenen we niet met je maandelijkse tegoed.

olaf79

Ongelezen bericht door olaf79 »

sunanda schreef:Hoi Berndv,

dank voor je reactie. Wat je zegt leek mij ook logisch.
Ik heb daarom inderdaad contact opgenomen met Sizz, zij zeggen dat ze niet weten hoe dat kan, dat het 0900 nummer waarschijnlijk gewoon duurder is, en vervolgens dat ik het met de 0900 aanbieder moet oplossen. Maken zich er makkelijk er van af, dus..
Hun tarief is 12 ct, 0900 is 15ct, dus bijna 11ct 'verdwijnt' op onverklaarbare wijze.
Ik ben vooral benieuwd of 0900 aanbieders misschien liegen over hun tarieven..

Gr Sunanfa
Misschien rekenen ze een start tarief, dit moet dan echter wel vooraf vermeldt worden.

Gesloten