| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Verzekeraar Marsh vergoedt gestolen telefoon niet
-
RGroenbroek
Verzekeraar Marsh vergoedt gestolen telefoon niet
Zaterdagavond 2 april ben ik mijn HTC Desire HD verloren in een taxi/op het centraal station in Amersfoort. Tijdens het herhaaldelijk bellen naar het eigen nummer werd het overgaan van de mobiele telefoon meerdere keren 'weggedrukt'. Dankzij GPS-technologie kon ik ca. een uur later op een computer zien dat mijn HTC op dat moment door heel Amersfoort heenging. Hieruit kon ik opmaken dat mijn telefoon in de taxi lag. Echter, de taxicentrale wist niets van mijn rit af en herkende niet de omschrijving van de chauffeur. Enkele dagen later heb ik aangifte van diefstal gedaan bij de politie. Een kopie van deze aangifte heb ik vervolgens naar verzekeraar Marsh gestuurd om de diefstal aan te geven en deze vergoed te krijgen. Helaas bleek mijn schadeclaim niet in aanmerking te komen voor vergoeding omdat 'diefstal vergezeld moet zijn van aanwijsbare sporen van braak en beroving gepaard gaande met geweld of onder bedreiging van geweld.' Ook zakkenrollen wordt door de verzekeraar niet vergoed.
Is dit een normale gang van zaken of kan ik hier nog in beroep tegen gaan? Het lijkt namelijk nu zo dat ik beter mijzelf een blauw oog had kunnen slaan en vervolgens aangifte moeten doen om mijn schadeclaim in aanmerking te laten komen voor een vergoeding.
Misschien zijn er ook mensen hier met vergelijkbare voorvallen?
Met vriendelijke groet,
Robbert Groenbroek
Is dit een normale gang van zaken of kan ik hier nog in beroep tegen gaan? Het lijkt namelijk nu zo dat ik beter mijzelf een blauw oog had kunnen slaan en vervolgens aangifte moeten doen om mijn schadeclaim in aanmerking te laten komen voor een vergoeding.
Misschien zijn er ook mensen hier met vergelijkbare voorvallen?
Met vriendelijke groet,
Robbert Groenbroek
Re: Verzekeraar Marsh vergoedt gestolen telefoon niet
Het is ook geen diefstal het is verlies.
Zijn dit de voorwaarden waar je voor getekend hebt? Ja, dus je wist er vanaf.
RGroenbroek schreef: Helaas bleek mijn schadeclaim niet in aanmerking te komen voor vergoeding omdat 'diefstal vergezeld moet zijn van aanwijsbare sporen van braak en beroving gepaard gaande met geweld of onder bedreiging van geweld.' Ook zakkenrollen wordt door de verzekeraar niet vergoed.
Met vriendelijke groet,
Robbert Groenbroek
Klopt dat geld voor de meeste verzekeringen die je kan afsluiten voor een mobiel, is ook maar goed ook dat die voorwaardes gesteld worden anders is iedereen zijn telefoon gestolen tegen de helft van het contract.
Overigens is het bij u ook geen diefstal maar verlies van een telefoon.
-
Leo The Emperor
Dit is toch niet waar.Dankzij GPS-technologie kon ik ca. een uur later op een computer zien dat mijn HTC op dat moment door heel Amersfoort heenging. Hieruit kon ik opmaken dat mijn telefoon in de taxi lag.
Je kunt alleen zien dat je telefoon zich door Amersfoort beweegt, maar niet zien waarmee.
Het zou ook een volgende klant kunnen zijn die de telefoon in de taxi heeft gevonden, en nu op de fiets ergens anders heen gaat
-
RGroenbroek
Dank voor alle reacties! Het is inderdaad verlies (of zakkenrollen, maar dit kan ik niet met zekerheid zeggen), maar ik kan dus wel met grote zekerheid zeggen dat iemand de mobiel in zijn bezit had en deze niet heeft teruggegeven/gereageerd op sms of oproep. Ik ben niet naïef en snap ook wel dat dit niet is gebeurd.
@ Leo
Met de snelheid waarmee de telefoon zich binnen enkele minuten door Amersfoort bewoog denk ik niet dat het een fietser was. Het had net zo goed een scooter of personenauto kunnen zijn, maar omdat ik uit een taxi was gestapt was dit meteen mijn eerste gedachte.
Nogmaals dank voor de antwoorden!
@ Leo
Met de snelheid waarmee de telefoon zich binnen enkele minuten door Amersfoort bewoog denk ik niet dat het een fietser was. Het had net zo goed een scooter of personenauto kunnen zijn, maar omdat ik uit een taxi was gestapt was dit meteen mijn eerste gedachte.
Nogmaals dank voor de antwoorden!