LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vies spelletje KPN na storing Vodafone?

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
JennaC

Vies spelletje KPN na storing Vodafone?

Ongelezen bericht door JennaC »

Er lijkt momenteel een "vies spelletje" gaande sinds de storing van het Vodafone netwerk eerder deze week.
KPN heeft (hoogstwaarschijnlijk) andere providers in de ban gezet en daarmee doorschakeldiensten uitgeschakeld voor providers die gebruik maken van Vodafone diensten. Er zijn providers (CS en CSP) die gebruik maken van Vodafone diensten i.p.v. KPN zonder dat dit voor de klant duidelijk is. Het lijkt erop dat de Vodafone storing door KPN wordt "misbruikt".

Ik heb namelijk het volgende probleem. Ik heb met mijn bedrijf sinds 2004 naar volle tevredenheid Euphony als provider voor vaste telefonie, wat ook een enorme kostenbesparing voor mijn bedrijf oplevert. Ik schakel mijn telefoon regelmatig door naar een ander bedrijf die een antwoordservice levert. Dit bedrijf is met telefonie aangesloten bij KPN. Het doorschakelen van mijn vaste bedrijfstelefoon d.m.v. *21*anderKPNtelefoonnr# naar dit bij KPN aangesloten telefoonnummer werkt sinds de inmiddels al opgeloste storing bij Vodafone nog steeds niet. De melding die klanten krijgen als ze mijn doorgeschakelde telefoonnr (naar een bij KPN aangesloten telefoonnr) proberen te bellen is "u bent niet geregistreerd op dit netwerk". Doorschakelen van mijn vaste telefoon naar een ander niet KPN telefoonnummer d.m.v. *21*andernietKPNnummer# werkt echter wel gewoon :? .
Volgens KPN ligt het probleem bij mijn provider en volgens mijn provider (Euphony) ligt het probleem echt bij KPN, omdat KPN de doorschakeldiensten naar het KPN netwerk heeft geblokkeerd. Doorschakelen lukt wel door *21*1655anderKPNtelnr# in te toetsen. Door de toevoeging van 1655 aan de doorschakeling lopen de kosten via KPN en niet via mijn provider Euphony. Hiervan wordt KPN dus beter en krijg ik als klant een gepeperde KPN rekening!

Drie keer raden wie misbruik lijkt te maken van de Vodaphone telefoonstoring die eerder deze week plaats vond :evil:

quantas01

Re: Vies spelletje KPN na storing Vodafone?

Ongelezen bericht door quantas01 »

Dus conclusie fout ligt wel degelijk bij Euphony en niet bij KPN.

Als het via het ene wel werkt en het andere niet dan ligt dat dus wel degelijk aan Euphony.

Als je vodafone gebruikt heb je ook niks te maken met kpn ga je wel over het kpn netwerk liegt je huidige aanbieder gewoonweg

JennaC

Ongelezen bericht door JennaC »

At quantas01,

Doorschakel diensten o.a. *21 worden volgens mij door KPN als netbeheerder beheerd en niet door de andere providers.
Dus als doorschakelen van mijn Euphony telefoonnr naar KPN nr's niet werkt en naar andere niet KPN nr's wel, ligt het wel degelijk aan KPN als netbeheerder en niet aan Euphony. Euphony is hiervoor gewoon afhankelijk van netbeheerder KPN en lijkt KPN voor doorschakelen van Euphony aangesloten (vaste) telefoon naar eigen KPN nr's een blokkering te hebben gezet.
KPN wordt er financieel ook beter van omdat doorgeschakeld moet worden met 1655 voor de doorschakeling, waardoor zij de telefoonkosten van doorschakelen van de klant ontvangen. Met toevoeging 1655 lopen de kosten voor de klant namelijk via KPN en niet via de eigen provider.
Euphony heeft er geen enkel belang bij om KPN te blokkeren. Zij worden door klanten gebeld dat doorschakelen niet meer werkt en dreigen hierdoor klanten te verliezen. Noodgedwongen geven ze klanten dan ook het advies om 1655 toe te voegen aan de doorschakeling, wetende dat KPN hiermee kosten voor elk doorgeschakeld gesprek naar de klant berekend, terwijl dit normaliter gewoon binnen het Euphony abbonnement valt (mits dit binnen de gratis belminuten vaste telefonie valt, afhankelijk van type abbonnement bij Euphony).

quantas01

Dan ben je eigenwijs he.
Net bij een klant geweest met idem dito probleem en dat loopt al jaren.

KPN blokkeert niks, zelfs een KPN monteur heeft alles nagekeken daar en komt tot dezelfde conclusie fout ligt bij Euphony, en nee die van KPN liegt niet tegen mij het is nl een erg goede vriend van mij in dit geval.

A;s de fout bij kpn zou liggen zouden ze alles blokkeren en dat is bij jou alleen naar kpn nummers.

Conclusie Euphony houd je aan het lijntje omdat ze liever anderen de schuld geven dan hun eigen brakke infra structuur

Glow

Ongelezen bericht door Glow »

uhm volgens mij.. is er vandaag op het nieuws bekend geworden dat kpn hi en alle andere provideres die onder het kpn netwerk vallen last kunnen hebben van een storing..

quantas01

Er zijn de afgelopen week diverse storingen geweest bij kpn maar dit probleem valt helaas daar echt niet onder.

MissViolet

Ongelezen bericht door MissViolet »

Het nieuwsbericht dat er problemen zijn bij KPN heb ik ook gehoord.

Ik vind het knap dat quantas01 weet dat dit probleem "helaas" niet bij KPN ligt, terwijl hij zelf niet voor KPN werkt.
Net bij een klant geweest met idem dito dit probleem .....
en
die van KPN liegt niet tegen mij het is nl een erg goede vriend van mij in dit geval
Ik zou bijna gaan denken dat quantas01 het opneemt voor KPN, omdat hij zelf bij KPN werkt

ikwerkbijkpn

Ongelezen bericht door ikwerkbijkpn »

beste leden

dat zou volgens mij bij opta bekend zijn en deze praktijken dat sommige providers worden geblokkeerd lijkt mij een verboden zaak in de telecomwereld.

Topicstarter, kijk ook eens je telefooncentrale na.

Gesloten