LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vind een alternatief voor 0900 nummer

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
marjolein1983
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 aug 2007 22:34

Vind een alternatief voor 0900 nummer

Ongelezen bericht door marjolein1983 »

Iedereen kent het wel als je een probleem hebt met een bedrijf dat je meestal lang moet wachten als je zo een duur 0900 nummer belt.
De bedrijven verdienen hier veel aan en jij als klant van zo een bedrijf ontvangt een hoge telefoonrekening.
Zo was vandaag in het nieuws dat als je de politie belt je soms meer dan 1 euro per minuut moet betalen.
Het moet niet gekker worden, maar voor die mensen die hier ook zo aan ergeren ga dan even op VraagAlex.nl kijken.
Wanneer ik een bedrijf bel zoek ik eerst het nummer op via VraagAlex.nl en bel ik een stuk goedkoper en ook de politie als ik deze nodig heb.

Misschien ken je de website al maar sinds kort kan je je ook registreren zodat je nummers die je vaak belt in een eigen lijst kan plaatsen zodat je deze makkelijk en snel kan vinden.
Verder vind ik persoonlijk ook handig dat bij somige callcentrums het adres erbij staat en je via een kaart kan zien waar het bedrijf ongeveer zit.

Ik plaats dit bericht omdat ik van mening ben dat er vele mensen dus onnodig veel uitgeven aan de 0900 nummers en VraagAlex.nl zonder enige winstoogmerk iedereen wilt helpen om geld te besparen en een alternatief te bieden.

Bekijk de site eens en vertel wat jij er van vind.
Je kan de site bezoeken via http://www.vraagalex.nl

Vriendelijke groet,

Marjolein

agro
Berichten: 1989
Lid geworden op: 05 mar 2004 15:52

Re: Vind een alternatief voor 0900 nummer

Ongelezen bericht door agro »

Dank Marjolein voor de tip, hier een aanvulling op je bericht.

Een andere site waarop je ook "normale" telefoonnummers kan vinden is: www.uw-adres.nl

voor gratis telefoonnummers 0800 en voor gratis postadressen (antwoordnummer) zie volgende site: www.antwoordnumer.nl

Mickey D
Berichten: 114
Lid geworden op: 21 feb 2005 21:04

Re: Vind een alternatief voor 0900 nummer

Ongelezen bericht door Mickey D »

voor gratis telefoonnummers 0800
Let op, zo gratis is dat niet altijd! Zie mijn topic over hoe Telfort wel laat betalen.
Laatst gewijzigd door Mickey D op 08 aug 2007 19:03, 1 keer totaal gewijzigd.

MaffeDarkie
Berichten: 142
Lid geworden op: 06 mei 2007 04:02

Re: Vind een alternatief voor 0900 nummer

Ongelezen bericht door MaffeDarkie »

Wat de webmasters/eigenaars van deze websites veelal vergeten is dat bedrijven niet achterlijk zijn en hun nummers wijzigen wanneer men erachter komt dat de vervangende (normale) telefoonnummers publiek vermeld worden.

Steeds meer bedrijven accepteren gesprekken al niet eens meer via een direct telefoonnummer dankzij dergelijke sites.

agro
Berichten: 1989
Lid geworden op: 05 mar 2004 15:52

Re: Vind een alternatief voor 0900 nummer

Ongelezen bericht door agro »

Steeds meer bedrijven accepteren gesprekken al niet eens meer via een direct telefoonnummer dankzij dergelijke sites.
Tuurlijk wel, als men maar volhoud, en als ze de verbinding verbreken meteen terugbellen.
Bovendien als je internetplusbellen hebt, met 24 uurs onbeperkt bellen abonnement kost je het ook nog eens niks.

Gesloten