LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vloeistofschade zonder eigen schuld

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
testkees2011
Berichten: 25
Lid geworden op: 09 mar 2011 22:10

Re: Vloeistofschade zonder eigen schuld

Ongelezen bericht door testkees2011 »

take out your battery and right next to the metal things that detect your battery there is a little white square sticker . If its Red or pink it has water damage.

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Vloeistofschade zonder eigen schuld

Ongelezen bericht door Emmy75 »

testkees2011 schreef:De meeste vocht stickers zitten op en rond de accu na demontage van de accu, waar die van jou allemaal zitten in je toestel weet ik niet.
soms gaat het om 2 a 3 stuks.
Oh geen idee eigenlijk... weer wat geleerd vandaag.. :D

Vind wel dat ze dit eens mochten onderzoeken vanuit Radar ofzo.. want je hoort het zo vaak de laatste tijd. Het lijkt wel een modeverschijnsel om het zo op gebruikersfout te kunnen afwentelen.

testkees2011
Berichten: 25
Lid geworden op: 09 mar 2011 22:10

Re: Vloeistofschade zonder eigen schuld

Ongelezen bericht door testkees2011 »

Ze zitten ook in een nintendo ds die heb ik uitgebreid getest met zweterige handen maar die verkleuren niet hoor 6 jaar in gebruik.

Heb je het garantie/handleiding boekje toevallig staat er ook iets in hoeveel % lucht vochtigheid je telefoon mag gebruiken.

in een badkamer is het percentage hoog maar in nederland word ook wel eens hoge lucht vochtigheid gemeten wat eigenlijk duid op dat je het toestel niet in Nederland mag gebruiken.

Aangezien ze het toestel in Nederland verkopen gaan ze tegen hun eigen regels in.

Dat of ze hebben een constructie fout gemaakt waardoor de telefoon niet bestand is tegen hogere luchtvochtige waardes of adem vocht of zweet handen.
Wat met normaal gebruik al kan voorkomen.

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Vloeistofschade zonder eigen schuld

Ongelezen bericht door Emmy75 »

testkees2011 schreef:in een badkamer is het percentage hoog maar in nederland word ook wel eens hoge lucht vochtigheid gemeten wat eigenlijk duid op dat je het toestel niet in Nederland mag gebruiken.

Aangezien ze het toestel in Nederland verkopen gaan ze tegen hun eigen regels in.

Dat of ze hebben een constructie fout gemaakt waardoor de telefoon niet bestand is tegen hogere luchtvochtige waardes of adem vocht of zweet handen.
Wat met normaal gebruik al kan voorkomen.
Dan hebben ze vroeg of laat toch een probleem. De gemiddelde consument zal er niet zo snel een zaak van maken. Maar vroeg of laat koopt de verkeerde advocaat eens zo'n toestel die het dan zat is en er wel een zaak van gaat maken.

Onder gebruik volgens de in het verkeer geldende opvattingen mag je concluderen dat je als consument mag verwachten dat je het toestel in NL gewoon kan gebruiken. Laat dat nu net wel ergens in het BW zijn opgenomen over dat een zaak die eigenschappen moet bezitten voor het gebruik volgens de in het verkeer geldende opvattingen.

alfatrion
Berichten: 22052
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Vloeistofschade zonder eigen schuld

Ongelezen bericht door alfatrion »

Emmy75 schreef:Dan hebben ze vroeg of laat toch een probleem. De gemiddelde consument zal er niet zo snel een zaak van maken. Maar vroeg of laat koopt de verkeerde advocaat eens zo'n toestel die het dan zat is en er wel een zaak van gaat maken.
Ik denk niet dat ze daar een probleem mee hebben. Wat is nu één jurist op honderden zo niet duizenden consumenten die dit slikken?

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Vloeistofschade zonder eigen schuld

Ongelezen bericht door Emmy75 »

alfatrion schreef:
Emmy75 schreef:Dan hebben ze vroeg of laat toch een probleem. De gemiddelde consument zal er niet zo snel een zaak van maken. Maar vroeg of laat koopt de verkeerde advocaat eens zo'n toestel die het dan zat is en er wel een zaak van gaat maken.
Ik denk niet dat ze daar een probleem mee hebben. Wat is nu één jurist op honderden zo niet duizenden consumenten die dit slikken?
Het verschil dat die er misschien eens een zaak van gaat maken. Op zich zou het wel prettig zijn als bijvoorbeeld Radar dit eens aan de kaak gaat stellen. Een individuele consument begint vaak zo weinig tegen dit soort dingen.

testkees2011
Berichten: 25
Lid geworden op: 09 mar 2011 22:10

Re: Vloeistofschade zonder eigen schuld

Ongelezen bericht door testkees2011 »

Ok maar ff naar de basis van het verhaal terug te gaan.

Ze repareren niet omdat de vocht stickers vocht zeggen laat de fabrikant dan maar met een reparateur komen die het wel wil repareren of zijn ze niet zo technisch.

Ik roep keurmerk voor vocht ongevoeligere telefoons :lol:

Ulbe
Berichten: 1409
Lid geworden op: 11 jun 2005 19:18

Re: Vloeistofschade zonder eigen schuld

Ongelezen bericht door Ulbe »

De ellende is dat die telefoons de providers geen drol meer mogen kosten,

De toestellen zijn geheel niet vochtbestendig en laten heel gemakkelijk vocht binnen zelfs met normaal gebruik,

Zelf een oud ding in gebruik, heeft al in een emmer water gelegen, het ding doet het nog!, alleen de batterij is exit, dus een ander toestel,

Door mijn werk wordt die telefoon smerig en de eerste functies beginnen al weer moeiljk te doen, geef mij maar een ouderwets toestel met een nieuwe batterij!, dan kan ik tensminste bellen!, want daarvoor heb ik een telefoon, internet heb ik thuis wel,

De fabrikanten kunnen beter de toestellen wat duurder maken en betere materialen gebruiken, zodat er minder garantieclaims komen, scheelt ook weer in de administratie- en reparatiekosten,

Een nieuwe smartphone van € 400,- koop je niet voor een half jaar gebruik!,

Zo'n ding moet toch minimaal 4 jaar meegaan, en liefst langer, dus waar is het degelijke toestel gebleven waarmee je na een plas water ongeschonden kan bellen?,

Vriendelijke groeten,

Ulbe.

Gesloten