LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vochtschade T-mobile / Dynafix

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
rfritz
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 jun 2012 20:46

Vochtschade T-mobile / Dynafix

Ongelezen bericht door rfritz »

Mocht je ooit te maken krijgen met een onzin brief van T-mobile over vochtschade, accepteer dit dan nooit.
Vraag altijd een second opinion aan (bijvoorbeeld bij een Apple store).
Hier als voorbeeld 2 brieven over dezelfde telefoon (Iphone 4s, 6 maanden oud). De eerste is van T-mobile, de tweede van Apple.
Het verschil: 285 euro betalen bij T-mobile of niets betalen bij Apple.

Brief van T-mobile:

Geachte heer/mevrouw,
Op 25 mei 2012 is uw mobiele telefoon door T-Mobile ontvangen voor reparatie. Uw mobiele telefoon is inmiddels geïnspecteerd door onze technici. Deze hebben geconstateerd dat uw mobiele telefoon onherstelbare schade heeft die is veroorzaakt door vocht. Om deze reden
valt het defect niet onder de garantie en kunnen wij uw toestel niet repareren.
T-Mobile kan uw mobiele telefoon wel tegen betaling laten omruilen. Hiervoor brengt T-Mobile dan kosten in rekening van € 285,87 (incl.
btw).


Onderzoek door Apple:

Probleembeschrijving/-diagnose
Issue: Customer experiences issue with non-charging iPhone 4S.
Steps to reproduce: In store check, confirmed. Tried with several adapters amd cleaned out the 30-pin connectorport. Did not help.
Proposed Resolution: Swap.
Cosmetic Condition: Looks fine, no damage.
Known Liquid Damage: No
Employee ***********
Geschatte kosten reparatie
Artikelnummer Beschrijving Prijs Verschuldigd bedrag
DN661-6246 iPhone 4S, GSM, 32GB, White, EMEA
Vervangend serie-ID: DQGH73Z*****, IMEI: 013051000******* € 0.00 € 0.00


Dit is toch wel vreemd: een telefoon van 6 maanden oud niet willen repareren omdat er vochtschade zou zijn, terwijl later wordt aangetoond (door Apple) dat dit absoluut niet het geval is. Er was geen enkel spoortje van vocht te bekennen.

Apple heeft mijn telefoon dus keurig gratis omgeruild, terwijl T-mobile hier 285 euro voor wilde hebben.
Conclusie:
T-mobile probeert er van alles aan te doen om maar niet te hoeven repareren.
Trap hier dus niet in. Hun ongelijk is wel degelijk te bewijzen

MAXIEM

Re: Vochtschade T-mobile / Dynafix

Ongelezen bericht door MAXIEM »

rfritz

Aan dit kennelijke bedrog in deze sector kun je weinig doen, behalve dan dat je op eigen initiatief een tweede mening kunt vragen (zoals jij gedaan hebt) en op basis daarvan de verkoper kunt dwingen tot gratis repareren als blijkt dat er inderdaad gelogen is.

Diagnoses bij mobieltjes:
Water-, val- , roest- , druk-, stoot- en ook klemschade lijkt dé manier van de (telecom)bedrijven om de reparatie NIET onder de garantie te laten vallen. Er zijn opvallend veel gevallen waarbij deze diagnoses in de particuliere sector gesteld worden. Bij wijze van spreke ligt half Nederland in bad/bed met het mobieltje en de rest knikkert het mobieltje van de Vaalsterberg. Wat onderbelicht blijft, zijn de wettelijke rechten die je als consument in de eerste zes maanden na aankoop hebt. Raakt een mobieltje in de eerste zes maanden na aankoop defekt dan mag je wettelijk gezien het vermoeden hebben dat het defekt al aanwezig was op de dag van de aankoop. De winkelier (let wel: de VERKOPER) moet dan gewoon keihard kunnen bewijzen dat dat niet het geval is/was en dat kan hij meestal niet, tenzij er zogezegd een deuk in het toestel zit. In dit geval is "beweren" dat er van klemschade sprake is juridisch gezien volstrekt onvoldoende als bewijsvoering. Bovendien mogen er bij de afwikkeling van deze garantieclaim geen kosten in rekening worden gebracht en dus ook geen onderzoeks- of portokosten. Dat soort kosten zijn binnen de eerste 6 maanden na aankoop voor rekening van de VERKOPER.

Maxiem.

Roald92
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 jun 2012 16:30

Re: Vochtschade T-mobile / Dynafix

Ongelezen bericht door Roald92 »

ook ik ben vandaag het slachtoffer geworden van dynafix heb vorige week mijn sinds februari aangeschafte iphone4 ingeleverd en heb vandaag te horen gekregen dat er ''waterschade'' is. ik kan mij niet herinneren dat deze telefoon buiten is geweest deze was voornamelijk in de huiskamer als mobiele huistelefoon en tablet.

het toestel werkt gewoon prima alleen zat er speling aan de achterkant van dit toestel. ik ging hier binnen 7 dagen weer naar de winkel die mij deze verkocht had. dit was Vodafone. De meneer van vodafone heeft dit probleem niet kunnen constateren omdat de telefoon de klacht op dat moment niet weergaf. prima, aantal weken later begon het getik harder te worden. ik weer naar vodafone toe. en weer vond deze meneer de klacht niet duidelijk genoeg en ik heb toen nog gevraagd dat dit straks buiten de garantie zou vallen en dat ik hier geen zin in heb.

ik weer naar huis het probleem werd maar erger en erger het toetsel zelf is kras vrij.

uiteindelijk dus vorige week terug gegaan toen hebben ze hem uiteindelijk toch opgestuurd. nu krijg ik van vodafone te horen dat er waterschade in zit en dat dit niet binnen de garantie valt. ik krijg vervolgens 3 keuzes keuze 1: toestel laten repareren dit word dan een toestel swap oftewel omruilen voor het bedrag van 235 Euro. of keuze 2 toestel terug laten komen voor 36 euro, of keuze 3 en de meest brutale naar mijn mening: Product mag door Dynafix milieuvriendelijk verwerkt worden zonder vergoeding.

dus hoe je het went of keert ik moet betalen binnen mijn garantie hoewel ik alleen wil dat het achterklepje word gerepareerd. het waterschade verhaal geloof ik persoonlijk geen barst van puur omdat deze telefoon dag in dag uit op de salontafel in huis licht.

ik ben persoonlijk helemaal klaar met vodafone en dynafix omdat hun zeggen dat het mijn schuld ondanks dat ik 3x ben langsgeweest voor hetzelfde probleem.

wat kan ik hier als consument mee/aan doen?
ik moet toch iets kunnen doen of zijn we nou eigenlijk gewoon machtloos en slachtoffers van dit soort taferelen.

MAXIEM

Re: Vochtschade T-mobile / Dynafix

Ongelezen bericht door MAXIEM »

Roald92

*Je kunt jouw bericht natuurlijk ook op andere consumentenfora plaatsen. Wellicht dat je daar lotgenoten/bondgenoten aantreft, die hetzelfde overkomt. Hieronder volgen een aantal mogelijke forumadressen, waaruit je zelf kunt kiezen.

*Consumentenforums:

http://www.consumentenbond.nl/forum/
http://www.klachtenkompas.nl/?cid=sea_g ... htenkompas
http://kassa.vara.nl/discussies/
http://forum.www.trosradar.nl/
http://www.klacht.nl/
http://www.groetenvanmax.nl/?waxtrapp=faarjEsHnHUVcBT
https://www.klachtenkompas.nl/

*Ben of word je niet goed behandeld door een bedrijf of denk je dat een bedrijf zich niet aan de (wettelijke) regels houdt?
Dan ontvangt ConsuWijzer graag je klacht (klik op: Hoe dien ik een klacht in):

http://www.consuwijzer.nl/

Sukses, Maxiem.

rs2611
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 jul 2012 20:30

Re: Vochtschade T-mobile / Dynafix

Ongelezen bericht door rs2611 »

Identieke brief van T-mobile gehad. Second opinion is mogelijk. Duurt weken. Wat vrienden en bekenden gevraagd. Kwam tot een viertal personen welke ook het vochtverhaal hadden ontvangen. Allen hebben de problemen laten oplossen bij andere reparateurs. Geen vaan de gevallen betrof vocht. Twee deden het weer na een harde reset.

Jammer dat ze je zo proberen te besodemieteren. Tijd voor actie?

Ron

thecure
Berichten: 2723
Lid geworden op: 05 apr 2011 16:21

Re: Vochtschade T-mobile / Dynafix

Ongelezen bericht door thecure »

heel simpel: vraag foto's op van de vochtschade.
als het inderdaad zo mocht zijn, moet het er uitzien zoals dit:

Afbeelding

MAXIEM

Re: Vochtschade T-mobile / Dynafix

Ongelezen bericht door MAXIEM »

thecure

Hoe weet je dan zeker dat het jouw mobieltje is?

Hoe weet je zeker dat het defekt niet "elders" is ontstaan?

Maxiem.

BiggyEhv
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 jul 2012 11:47

Re: Vochtschade T-mobile / Dynafix

Ongelezen bericht door BiggyEhv »

Mijn mobiel (Sony xperia S) heb is via de Phonehouse ook aangeboden ter reparatie bij Dynafix. De mobiel is nog geen 3 maanden oud en lade niet meer op. Volgens Dynafix is de oorzaak vochtschade omdat de vochtindicator verkleurd zou zijn. Ik kreeg een foto te zien op hun track and trace site (wat een goede service is) van de vocht indicator, of het mijn telefoon is weet ik niet.

Verder analyse is nog niet uitgevoerd omdat ik de reparatiekosten moet gaan accepteren. Vochtschade valt buiten de garantie. Volgens mij heeft de storing niets te maken met vocht en is het gewoon fabrieksgarantie.
Ik heb de telefoon normaal gebruikt, ben er zuinig op geweest en heb hem nooit gebruikt in vochtige omgevingen.

Wanneer de fout niets te maken heef met vocht moet de reparatie onder garantie vallen (wettelijk bepaald).
Ik heb contact gezocht met de fabrikant om te kijken of zij Dynafix kunnen bewegen het toestel te ayleseren en te laten repareren onder de fabrieksgarantie.

Ik heb het gevoel dat de vochtindicator misbruikt wordt. Zodat veel garantie gevallen makkelijk afgeserveerd kunnen worden. Het zou een Dynafix sieren wanneer ze op zoek zouden gaan naar de werkelijke oorzaak ipv af te gaan op een vocht indicator. Vochtindicators zijn een magere indicator omdat ze al snel kunnen verkleuren bij een normale tot enigszins hoge luchtvochtigheid; een omgevingsklimaat waarin we allemaal wonen. En hier moeten telefoons tegen kunnen. Daarnaast weet je bij aanschaf van de telefoon niet of de indicator al verkleurd is.

Miss Dani
Berichten: 16
Lid geworden op: 15 aug 2013 20:07

Re: Vochtschade T-mobile / Dynafix

Ongelezen bericht door Miss Dani »

Heb mijn witte iPhone 4S 32g 31-7 bij Vodafone Winkel afgeleverd.

Omdat deze sinds een paar weken GEEN SERVICE aangaf...het ging op en neer met de verbinding. In de winkel aangekomen zeiden ze dat het waarschijnlijk de Interne Ontvanger was een relatief makkelijk op te lossen probleem. Min 5 werkdagen maar binnen 10 werkdagen moest ie wel ongeveer terug zijn.

OK vanaf 5-8 stond ie in behandeling. Dus bel ik afgelopen dinsdag naar Vodafone, kreeg toen te horen Dynafix te bellen op nr. 045-5656145 ze starten daar om 9uur. Enkele minuten over 9 bel ik met een onbeschofte medewerkster van Dynafix die mij nauwelijks te woord wil staan. Ze hadden vanmorgen (dus binnen enkele minuten) toevallig mijn iPhone opengemaakt maar ze wisten nog niet wat er aan de hand was. Vreemd verhaal dus zeg ik dan bel ik weer naar Vodafone. O zegt Dynafix dat moet u doen als u wilt. :shock:

Paar minuten later krijg ik weer een andere medewerker van Vodafone die zegt mij dat iPhone alleen door Apple wordt opengemaakt dat Dynafix de iPhone helemaal niet repareert of open mag maken dan vervalt alle garantie. Ik vind het allemaal vreemd en verwarrend omdat de garantie van het toestel bij Apple sowieso is vervallen het toestel is namelijk van mei 2012. Apple geeft op alle hardware 1 jaar garantie! Vodafone 2 jaar? Dus dan wordt het toch extra duur voor Vodafone indien ze alle toestellen naar Apple sturen waarop bij Apple sowieso geen garantie meer zit? Verwarrend!! :?

Enfin omstreeks 11 uur dinsdag krijg ik een foto van Dynafix waarop een iPhone die open is gemaakt te zien is zonder enige verdere informative. Woensdag stuurt Dynafix een prijsopgave die ik niet open kan maken. Tot vandaag de prijsopgave komt die ik wel open kan maken.

Daar staat in VOCHTSCHADE???!!!! :shock:

Ik kon voor Euro 240,00 een nieuwe iPhone kopen of de oude terug laten sturen voor Euro 38,00 of daar laten voor Euro 0,00!!! OMDAT IK WEET DAT DE iPHONE ABSOLUUT NIET IN HET WATER IS GEVALLEN NEEM IK DEZE UITERAARD TERUG VOOR EURO 38 DAT IS ZOJUIST OOK DOORGEGEVEN AAN Vodafone KLANTEN SERVICE!!!

ER WORD NU GEZEGD DOOR DAT:

1. In de regen gelopen ook al zit ie in uw handtas het is toch een vochtige omgeving waarin u het toestel vervoerd.
2. Met koken ligt het toestel dan dicht bij u?
3. Zweterige handen of hoofd tijdens het bellen?
4. Doucht u met de telefoon?
5. Waterdamp tijdens spreken in toestel?

Want de indicatiestickers waren niet verkleurd toen ik de foto kreeg, dat komt omdat de iPhone nooit in aanraking is geweest met water!!! Duh?! :oops:

Het is uiteraard hun woord tegenover het mijne ik weet echter heel zeker dat het toestel niet in het water heeft gelegen. En ben dus geenzins van plan deze bedrijven het toestel te laten houden. Toen ik het toestel bij afleverde deed ALLES het ALLEEN HET BEREIK VIEL WEG DE REST DEED ALLES HET!!!

Dit is zo raar dat wij na jaren hebben besloten VODAFONE op te zeggen. Maar omdat wij tot resp. Mei 2014 en September 2014 meer dan Euro 100 per maand kwijt zijn aan Vodafone zullen wij tot die tijd overal mensen waarschuwen op allerlei forums!

Radar/Kassa heeft er een topic over gehad er zijn heel wat dupeerden die afgescheept zijn met vochtschade...

Twee Vodafone klantenservice medewerksters gaven mij gelijk en gaven aan met de handen te zijn gebonden, kreeg zelfs een TIP Dynafix te Googlen. Hij wenste mij veel success en hoopte dat hij mij had kunnen helpen!!! Tegen zulke grote bedrijven vechten was bijna niet te doen :?:

Echter ik ga niet stilzwijgend deze schandalige praktijken pikken, omdat ik heel zeker weet dat ie niet in het water heft gelegen. Dan krijg je bovenstaande onzin te horen waaruit blijkt dat:

de Smartphones die je door Vodafone worden geleverd beter in een klimaatkast kunnen worden gehouden en handsfree bellen anders krijg je de normale gebruikersvochtschade heel wat anders dan waterschade. Deze informatie heb ik via de uitzending van Kassa waarin een Specialist naar 6 toestellen kijkt die alle 6 onterecht door Dynafix afgedaan waren als onherstelbaar beschadigt door waterschade.... <iframe width="480" height="270" frameBorder="0" src="http://media.vara.nl/player.php?id=186886"></iframe>

Een CallCenter medewerker was wel zo vriendelijk om mij te wijzen op de uitzending van Kassa over Dynafix m.b.t. waterschade!...En deze zei mij ik zit met handen en voeten gebonden aan het beleid van het bedrijf. Sorry mevrouw ik weet wat u bedoelt wat mij betreft stuur ik u vandaag (gister) nog een nieuwe telefoon....Ik begrijp dat u alle abonnementen bij ons opzegt zou ik ook doen!!! Da's pas een eerlijk antwoord!!! Niet dat je er veel aan hebt.

Btw Vodafone Venlo Shopmanager Ruud zo de telefoon niet by Dynafix laten maar een onafhankelijk bedrijf laten controleren zie email.

En na veelvuldig op FACEBOOK -> VODAFONE NEDERLAND TE HEBBEN GEPOST kreeg ik op het forum van Kassa een uitnodiging van Vodafone voor een second opinion bij..... ja hoor daar is ie weer DYNAFIX :roll: :lol: :mrgreen:



vodafonewebcare schreef op vrijdag 16 aug 2013, 11:54
Beste miss dani,

Wat vervelend dat er waterschade geconstateerd is terwijl jij aangeeft niets gedaan te hebben dit te veroorzaken. Vodafone vertrouwt op het professionele oordeel van Dynafix ivm de reparatie. Bij waterschade hoeft er niet altijd een sticker verkleurd te zijn, soms is er ook corrosie of aanslag aan bepaalde onderdelen die alleen vanuit waterschade ontstaan kunnen zijn. Ik kan je dus niet beloven dat er een ander oordeel zal komen maar ik wil wel graag de foto's erbij halen en eventueel met Dynafix contact opnemen ivm deze klacht.

Wil je jouw klacht en onderstaande gegevens e-mailen naar: webcare.nl@vodafone.com. Met als onderwerpveld: kassa | miss dani | donderdag 15 aug 2013, 22:01 | Gevalletje Waterschade bij Vodafone en Dynafix

Gegevens:
- naam
- mobiele nummer
- klantnummer
- geboortedatum
- Adresgegevens
- Dynafix Servicenummer (irmavoda)
- de laatste 4-cijfers van je bankrekeningnummer

Groet, Arina
Vodafone 24/7 Web Crew



Via Facebook zeiden ze mij dat ze dit met Arina hadden besproken via Forum Kassa kreeg ik dan antwoord.

N.a.v. mijn diverse mails naar Vodafone Venlo en Dynafix is het voor Vodafone Webservice makkelijk de gegevens bij deze klacht op te sporen! De winkel in Venlo en Dynafix zal na al mijn emails zeker iets beginnen te dagen indien het CustomerCentre van Vodafone contact met ze opneemt! :roll:


En dan nu een ander advies Vodafone maar dan via de Winkel JUIST NIET 2nd OPINION BY DYNAFIX :shock:

VFW Venlo, Vodafone Netherlands

12:04
aan mij


Goede middag,



Het lijkt me het beste dat u de prijsopgave ondertekend, ongerepareerd retour, en dan ergens een second opinion gaat aanvragen.
Meer kunnen we momenteel niet voor u doen.

Met vriendelijke groet,



Ruud.

Shopmanager.






Vodafone Retail B.V.
Vleesstraat 52
5911 JG Venlo
Vodafone Libertel BV
Email: venlo.nl@vodafone.com

Web: www.vodafone.nl
Vodafone


Reactie van WebService Vodafone is natuurlijk voor de buhne voor het publiek dat ze in hun goedheid toch geprobeert hebben mij te helpen...Laat u niet voor de gek houden kijk de uitzending van KASSA en kijk eens rond waar Dynafix overal waterschade heeft geconstateerd?!!!

Zoete broodjes bakken kan ik ook!
Niet de woorden maar de AKTIE moet worden bekeken...!
De AKTIE van Vodafone is duidelijk we kijken nog 1x samen met Dynafix en dan is het klaar!

Voor de publieke opinie: yeah right!!!


Het is grove arrogantie richting hun klanten dat Vodafone nog steeds door Dynafix telefoons laten repareren! Misschien zijn ze wel de goedkoopste des lands!!! Wie weet? :? :shock: :oops: :cry:

prendervergast
Berichten: 9
Lid geworden op: 09 jul 2013 14:45

Re: Vochtschade T-mobile / Dynafix

Ongelezen bericht door prendervergast »

Dynafix belazerd de boel al jaren met het "constateren" van vochtschade. Is zelfs ook al eens op TV (Kassa?) geweest..... Dat zo'n bedrijf jarenlang ongestraft door kan gaan en nog klanten heeft.

bprosman
Berichten: 9934
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Vochtschade T-mobile / Dynafix

Ongelezen bericht door bprosman »

Voor je een toestel opstuurt, goede hires foto's maken van je toestel inclusief de vochtsensoren die van de buitenkant zichtbaar zijn.
Meestal verwachten ze dat niet van een klant en bij constatering "vochtschade" aangifte doen wegens oplichting en dit uiteraard ook schriftelijk laten weten.

Miss Dani
Berichten: 16
Lid geworden op: 15 aug 2013 20:07

Re: Vochtschade T-mobile / Dynafix

Ongelezen bericht door Miss Dani »

bprosman schreef:Voor je een toestel opstuurt, goede hires foto's maken van je toestel inclusief de vochtsensoren die van de buitenkant zichtbaar zijn.
Meestal verwachten ze dat niet van een klant en bij constatering "vochtschade" aangifte doen wegens oplichting en dit uiteraard ook schriftelijk laten weten.

Zie mijn link:
https://forum.www.trosradar.nl/viewtopi ... 5&t=136545

Heb helaas geen foto's :(
Spijt dat ie daar is geweest nu maar hopen dat ik mijn Eigen toestel terugkrijg want bij Dynafix vanmorgen beweerde Stefanie verveeld dat ie reeds omgeruild was voor een nieuw toestel? :shock:
Ik zei daar heb ik geen toestemming voor gegeven! :?

Heb hetvolgende gedaan:

Volop mijn verhaal bij alle klachten gepost op FACEBOOK VODAFONE NEDERLAND
De directie van Vodafone Nederland die op Facebook zitten PM gestuurd, evenals de directeur Vodafone Europe.
Die op Twitter zitten een aantal van het bestuur en directie Vodafone Nederland -> Tweet gestuurd
En na lang zoeken Prive email van een aantal zo ook de directeur Vodafone Europe gevonden allemaal een mail gestuur met bovenstaande link.

Ik pik dit niet ben niet zo machtig tegen zo'n groot Wereld Concern als Vodafone maar ik pik deze onzin niet!!! Ik vecht terug.
Laatst gewijzigd door Miss Dani op 16 aug 2013 23:14, 1 keer totaal gewijzigd.

Miss Dani
Berichten: 16
Lid geworden op: 15 aug 2013 20:07

Re: Vochtschade T-mobile / Dynafix

Ongelezen bericht door Miss Dani »

prendervergast schreef:Dynafix belazerd de boel al jaren met het "constateren" van vochtschade. Is zelfs ook al eens op TV (Kassa?) geweest..... Dat zo'n bedrijf jarenlang ongestraft door kan gaan en nog klanten heeft.
Zie mijn link:
viewtopic.php?f=25&t=136545

Heb hetvolgende gedaan:

2 abonnementen per direct opgezegd is kost altijd omzet JARENLANG KLANT GEWEEST!!!

Volop mijn verhaal bij alle klachten gepost op FACEBOOK VODAFONE NEDERLAND
De directie van Vodafone Nederland die op Facebook zitten PM gestuurd, evenals de directeur Vodafone Europe.
Die op Twitter zitten een aantal van het bestuur en directie Vodafone Nederland -> Tweet gestuurd
En na lang zoeken Prive email van een aantal zo ook de directeur Vodafone Europe gevonden allemaal een mail gestuur met bovenstaande link.

Wil dat zoveel mogelijk mensen weten wat er gebeurd indien je problemen krijgt met ze.
Lees eens op FACEBOOK wat een problemen en soms de arrogantie in de antwoorden?
Het is toch vreemd dat hun personeel je aanraadt een 2nd opinion bij derden te halen? :?

Op Facebook bij ontevreden klanten het Twitterbericht van een van de directeuren neergezet:

Ze hebben mij schandalig behandelt zich verscholen achter allerlei vage excuses en uitvluchten.
Zoals je doet zoals je ontmoet, indien ze netjes met mij waren omgesprongen was dit niet op deze manier gegaan.


Nog steeds heel boos omdat ik zeker weet dat ie niet in het water is gevallen of ermee in contact is gekomen wat een onzin!!!
Ik pik dit niet!! Ik vecht terug.
Laatst gewijzigd door Miss Dani op 16 aug 2013 22:39, 3 keer totaal gewijzigd.

bprosman
Berichten: 9934
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Vochtschade T-mobile / Dynafix

Ongelezen bericht door bprosman »

nu maar hopen dat ik mijn Eigen toestel terugkrijg
Sorry maar het noteren van het IMEI nummer is toch wel het minste wat je moet doen voor je m opstuurt.

Miss Dani
Berichten: 16
Lid geworden op: 15 aug 2013 20:07

Re: Vochtschade T-mobile / Dynafix

Ongelezen bericht door Miss Dani »

bprosman schreef:
nu maar hopen dat ik mijn Eigen toestel terugkrijg
Sorry maar het noteren van het IMEI nummer is toch wel het minste wat je moet doen voor je m opstuurt.

Was sarcasme van mij 8)
Want dat is gebeurd! Uiteraard maar dat wil echter niets zeggen. Staat ook op de bon :)

Op een van de Forums las ik een discussie over:

Iemand had een witte iPhone ingeleverd kreeg een zwarte terug van Dynafix met ander nummer.
Vodafone Winkel kon niets doen en Dynafix zei dat de Winkel de bon verkeerd had ingevuld.... :mrgreen:
Kan het helaas niet meer voor je terughalen, zoveel gelezen.

Was dus gewoon sarcasme...........vertrouwen doe ik dit bedrijf niet lees onderstaand maar.
Je staat machteloos!


Heb wel dit voorbeeld voor je:
Vodafone, Dynafix --> Met schade terug
Bericht door » 23 feb 2009 17:31
Beste mensen,

Ik heb op 6 januari 2009 een abonnement afgesloten bij Vodafone. Nu was mijn telefoon de 27e januari kapot gegaan. Mijn Sony Ericsson Experia X1 bleef aangeven dat er een headset was aangesloten. Met als gevolg dat ik niet meer kon bellen.
Ik had mijn telefoon ingeleverd zonder enige schade, het is zo dat ik erg voorzichtig ben met een telefoon van rond de 600 Euro.
Nu kreeg ik op de 6e februari een telefoontje dat mijn telefoon weer terug was, en ik hem kon ophalen. Nu bleek er tot mijn verbazing een deuk te zitten in het metaal te zitten. Deze zit aan de linkerkant ter hoogte van het midden aan de voorzijde (dus links van het scherm).

Ik kwam hierachter terwijl ik nog in de winkel stond, en heb dus direct tegen de verkoper gezegd dat dit niet hoort. Hij zei dat hij hem opnieuw op zou sturen naar dynafix met het bericht dat hij graag een oplossing zou willen.

Vandaag heb ik op de 23e februari mijn telefoon weer op kunnen halen. Tot mijn verbazing nog steeds met deuk.
Nu bleek dat Dynafix foto's had gemaakt waarop de deuk al te zien was bij het ontvangen van mijn telefoon. Terwijl ik mijn telefoon toch echt zonder schade had ingeleverd.

Nu is het zo dat dynafix zegt dat de deuk er dus al in zat en dat zij foto's hebben. Ik met de verkoper van Vodafone naar die foto's gekeken bleek dat de foto's genomen waren op 6 februari. En dit is tevens de dag dat ik mijn telefoon weer op kon halen na de eerste reparatie. Dynafix zou dus naar mijn weten zelf de schade hebben veroorzaakt en dan later die foto's hebben gemaakt om mij de schuld te geven. Of na het inleveren van de telefoon in de winkel moet de schade zijn veroorzaakt.

Nu vraag ik mij af, wat moet ik doen? Ik heb natuurlijk geen foto's gemaakt van hoe ik mijn telefoon heb ingeleverd. Je gaat er namelijk van uit dat een bedrijf als dynafix wel weet hoe je met dat soort spullen moet omgaan...

Iemand ervaringen met dit probleem? En moet ik hier vodafone over mailen, of is het een probleem dat bij dynafix ligt ? Ik heb namelijk erg slechte ervaringen met hun klachtenservice ...

Mvg,


Berichten: 2Geregistreerd: 08 feb 2009 11:03

Gesloten