LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Vodafone abonnement doodverlenging
Vodafone abonnement doodverlenging
Sinds 7 juli 2012 is mijn abonnement ingegaan bij vodafone, het gaat hierom een 2 jarig contract inc bunel en iphone 4s. sinds Oktober 2012 tot Juli 2013 ben ik het buitenland verbleven en heb ik keurig een formulier ingevuld met tijdelijke stop van abonnement, hier ook nog extra 20 euro voor neergelegd. Nu blijkt dat vodafone rustig de eind datum contract heeft doorgeschoven naar december 2014. Hierover stonds niets vermeld in de tijdelijke stop zet contract, of eventueel doorvershuiving van de aantal ongebruikte maanden. volgens de klantenservice is dit heel normaal, blijkdaar zal dit ook wel zijn alleen vind ik het toch vreemd. Heeft vodafone dit recht om de ongebruikte maanden te gebruiken als verlening ter betaling, alsnog? ondanks het invullen van de tijdelijke stop met als reden buitenland vertrek?
Re: Vodafone abonnement doodverlenging
Dit staat op het formulier:. Nu blijkt dat vodafone rustig de eind datum contract heeft doorgeschoven naar december 2014. Hierover stonds niets vermeld in de tijdelijke stop zet contract
Wij wijzen u erop dat u minimaal 3 en maximaal 9 maanden gebruik kunt maken van Vodafone Time-out. Vodafone Time-out kan alleen ingaan op de eerste dag van de kalendermaand en eindigen op de laatste dag van de kalendermaand. De ingangsdatum moet in de toekomst liggen. Om uw verzoek tijdig te kunnen verwerken, moet u dit formulier minimaal 1 maand voor de ingangsdatum opsturen. Wanneer wij het verzoek te laat ontvangen, zetten wij uw abonnement een maand later stop. De kosten van deze service bedragen eenmalig € 20,84. Acties, promoties en/of kortingen op uw contract komen te vervallen. De oorspronkelijke einddatum van uw contract wordt opgeschort: het contract wordt verlengd met de duur van de onderbreking. Heeft u een Vodafone Garant verzekering of Vervangende Toestel Service, dan wordt deze beëindigd op de ingangsdatum van de Time-out. Wij beëindigen deze verzeke- ringen daar u geen claim kunt indienen, indien u het toestel meer dan 2 maanden niet gebruikt in combinatie met de simkaart. Meer informatie treft u aan in de Voorwaarden Vodafone Time-out..
Altijd even de voorwaarden doorlezen.
gr Henk
Je betaald de administratiekosten, en behoud de vooraf overeen gekomen 24 maanden van je contract, maar dan uitgesmeerd over die 24 maanden + het aantal maanden verlenging.Anita--- schreef:Sinds 7 juli 2012 is mijn abonnement ingegaan bij vodafone, het gaat hierom een 2 jarig contract inc bunel en iphone 4s. sinds Oktober 2012 tot Juli 2013 ben ik het buitenland verbleven en heb ik keurig een formulier ingevuld met tijdelijke stop van abonnement, hier ook nog extra 20 euro voor neergelegd. Nu blijkt dat vodafone rustig de eind datum contract heeft doorgeschoven naar december 2014. Hierover stonds niets vermeld in de tijdelijke stop zet contract, of eventueel doorvershuiving van de aantal ongebruikte maanden. volgens de klantenservice is dit heel normaal, blijkdaar zal dit ook wel zijn alleen vind ik het toch vreemd. Heeft vodafone dit recht om de ongebruikte maanden te gebruiken als verlening ter betaling, alsnog? ondanks het invullen van de tijdelijke stop met als reden buitenland vertrek?
Als ze je 9 maanden van je contract hadden laten afhalen, waren de kosten daarvoor 9x je maandelijkse abonnementskosten geweest, en niet enkel deze administratiekosten. Je bent 24x een X bedrag overeengekomen, en dat willen ze ook hebben natuurlijk.
Als ik het goed begrijp had je 9 maanden geen kosten willen hebben met behoudt van je einddatum...