LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] vodafone abonnement functioneert niet, nu cold case

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
monteiro
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 dec 2016 13:12

vodafone abonnement functioneert niet, nu cold case

Ongelezen bericht door monteiro »

Helaas ben ik ook slachtoffer geworden van de wanpraktijken bij Vodafone. Hierbij wil ik ambitieuze ondernemers waarschuwen voordat zij een abonnementen afsluiten bij Vodafone.
In juni 2016 heb ik een tweejarig zakelijk abonnement afgesloten. Na twee weken bleek het abonnement niet te functioneren. Mij is geadviseerd om een nieuwe simkaart en telefoon te kopen. In goed vertrouwen heb ik dus een nieuw toestel gekocht. Vervolgens blijkt het daar niet aan te liggen en komt er een Cold Case team aan te pas.
Die belooft het probleem opgelost te hebben. Helaas, niks blijkt minder waard. Vanaf september 2016 tot en met heden functioneert het abonnement niet. In het half jaar dat het abonnement inmiddels loopt, is net iets meer dan één maand aan diensten geleverd.
Uiteraard loop ik hierdoor opdrachten mis. Helaas wordt daar in Nederland meer zeer beperkt schade voor vergoed. Ik als zelfstandig ondernemer hoef het niet te proberen om na het sluiten van een overeenkomst een half jaar vakantie te nemen. Ronduit belachelijk.
Helaas heb ik als ondernemer weinig mogelijkheden tegenover een groot bedrijf dat mij voor twee jaar gevangen heeft in een contract. Daarom vervul ik mijn burgerplicht en wil ik hierbij voorkomen dat mijn medeburgers onwetend rondlopen.
Uiteraard kan ik overstappen naar de kpn alleen dan moet ik wel verplicht mijn 18 maanden abonnement betalen,Nu 6 maanden mijn abonnement waar van 5 maanden niet functioneerde. ( niet bereikbaar)

Wat te doen???

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: vodafone abonnement functioneert niet, nu cold case

Ongelezen bericht door berndv »

monteiro schreef:Hierbij wil ik ambitieuze ondernemers waarschuwen voordat zij een abonnementen afsluiten bij Vodafone.
misschien dan handig om ze te waarschuwen op een ondernemersforum, dit is een consumentenforum.

Verder, schandalig hoe ze dit behandelen, maar gelukkig kennen we ook de Nederlandse wetgeving en zijn er ook zeker mogelijkheden om kosteloos van de overeenkomst af te komen, dus zonder afkoop, als zij niet (kunnen) leveren wat er overeengekomen is.

BL2
Berichten: 5016
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: vodafone abonnement functioneert niet, nu cold case

Ongelezen bericht door BL2 »

Mij is geadviseerd om een nieuwe simkaart en telefoon te kopen. In goed vertrouwen heb ik dus een nieuw toestel gekocht. Vervolgens blijkt het daar niet aan te liggen
Opvallend hoe makkelijk mensen altijd in dit soort vreemde adviezen trappen. Tuurlijk ligt het niet aan de simkaart of aan het toestel, maar gewoon aan een interne wanprestatie van de abonnements aanbieder.
Die jongens en meisjes op die callcenters die babbelen maar wat, hoe eerder en hoe sneller ze van die vervelende bellers af zijn, hoe beter.
De tijd van echte klantenservice ligt al jaren achter ons bij veel bedrijven.
Heb ook wel eens zo'n call-center aan de lijn, duidelijk te horen aan het enorme geroezemoes op de achtergrond, nou dan kan je de antwoorden meestal wel inschatten....... :shock:

Innuendo2006
Berichten: 9
Lid geworden op: 07 dec 2009 18:56

Re: vodafone abonnement functioneert niet, nu cold case

Ongelezen bericht door Innuendo2006 »

Hier hetzelfde probleem. Maar dan als particulier (gelukkig heb ik mijn zakenabonnement bij de KPN!!!).

Telefoon kwijt, alles laten blokkeren. Daarna naar de winkel nieuwe simkaart gehaald. Tegelijkertijd abo op naam man gezet, omdat ik iedere keer moest bellen en het zijn mobiel is. Sinds dien kunnen we niet meer gebeld worden, maar blijven de rekeningen wel komen.

Ik heb geklaagd, gebeld, gemaild, via facebook berichten gestuurd, maar iedere keer is het antwoord hetzelfde... je moet wachten, je kunt niet van je abonnement af, en daar moet je het mee doen.

Ik vind het schandalig! Ik heb nu alles terug laten boeken, omdat ze ook het abonnement niet willen laten afkopen. Dan maar zo, via die weg, en dan maar een preventel melding. Ik betaal het dan wel in één keer als ik maar van dat abonnement afben.

Manlief gaat zijn nummer, wat hij al heel lang heeft, omwisselen voor een nieuw nummer van KPN.. En vodafone?? Daar gaan we NOOIT meer naar toe overstappen (en dat is jammer voor hen, want we wilden met alles over naar hen... Maar ook vodafone thuis is rampzalig...)

BreejKC
Berichten: 1816
Lid geworden op: 16 jul 2012 18:36

Re: vodafone abonnement functioneert niet, nu cold case

Ongelezen bericht door BreejKC »

Jammer dat consumenten en eventueel (kleine) zakelijke ondernemers altijd alles zelf proberen op te lossen met onwillige product aanbieders, lees in dit geval onwillige telecomproviders. Wanneer aantoonbaar een product of dienst niet geleverd wordt of kan worden, zoals schriftelijk is vastgelegd, dan is er sprake van wanprestatie.

Wanneer dit, nogmaals aantoonbaar (!), het geval is kun je de aanbieder altijd schriftelijk in gebreke stellen en ze een redelijke termijn geven (14 dagen na dagtekening van de brief) om hun gebrek naar tevredenheid op te lossen. Lukt de aanbieder dit niet of wordt er niet gereageerd kun je aangeven het contract daarna te willen ontbinden. Laat de aanbieder dit na aflopen van de door u gestelde termijn daarna opnieuw schriftelijk weten. Geven ze daaraan (ook) geen gehoor of sputteren ze tegen, dan blijft uitsluitend de gang naar de Geschillencommissie, in dit geval die van Telecom, over en laat die commissie een onafhankelijke uitspraak doen.

Aanbieder en klager hebben zich geconformeerd zich aan de uitspraak van de Geschillencommissie te houden. Maar, als u naar de Geschillencommissie staat, wees dan wel voor het overgrootste deel er zeker van dat de zaken daadwerkelijk zijn zoals u ze voorstelt, anders bent u het tarief voor een kwestie bij de Geschillencommissie ook nog verschuldigd. Wint u zo’n kwestie, dan krijgt u dat tarief terug.

Vodafone Webcare
verified
Berichten: 21
Lid geworden op: 13 jan 2011 11:57

Re: vodafone abonnement functioneert niet, nu cold case

Ongelezen bericht door Vodafone Webcare »

Beste Monteiro,

Hopelijk is alles inmiddels opgelost. Zo niet, dan wil ik u graag verder helpen. Wilt u uw klacht en onderstaande gegevens e-mailen naar [email protected] met als onderwerp: "Radar | Monteiro| 23-12-2016| vodafone abonnement functioneert niet, nu cold case"?

Gegevens:
- naam
- mobiele nummer
- klantnummer
- adres, postcode en woonplaats
- geboortedatum
- de laatste 4-cijfers van uw bankrekeningnummer

Met vriendelijke groet, Astrid

Vodafone 24/7 Web Crew

madfred
Berichten: 333
Lid geworden op: 13 mei 2011 21:48

Re: vodafone abonnement functioneert niet, nu cold case

Ongelezen bericht door madfred »

Zelfs tussen de klaagzang van Monteiro en de reactie van Vodafone Webcare zitten vijf weken. Als dit tekenend is voor de snelheid waarmee Vodafone problemen aanpakt belooft dat niet veel goeds.

BL2
Berichten: 5016
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: vodafone abonnement functioneert niet, nu cold case

Ongelezen bericht door BL2 »

Vodafone Webcare schreef:Beste Monteiro,

Hopelijk is alles inmiddels opgelost. Zo niet, dan wil ik u graag verder helpen. Wilt u uw klacht en onderstaande gegevens e-mailen naar [email protected] met als onderwerp: "Radar | Monteiro| 23-12-2016| vodafone abonnement functioneert niet, nu cold case"?

Gegevens:
- naam
- mobiele nummer
- klantnummer
- adres, postcode en woonplaats
- geboortedatum
- de laatste 4-cijfers van uw bankrekeningnummer

Met vriendelijke groet, Astrid

Vodafone 24/7 Web Crew
Astrid en haar Webcare vriendinen surfen naar eigen zeggen 24 uren per dag en 7 dagen per week over het ganse Web. Dan is vijf weken reactietijd toch niet zo heel lang......

sjohie
Berichten: 11240
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: vodafone abonnement functioneert niet, nu cold case

Ongelezen bericht door sjohie »

Hoe kan een abonnement niet functioneren vraag ik me dan af. Werkt een bepaalde dienst niet, past de simkaart niet in het gekocht toestel, is het toestel defect, doet bundel X of Y het niet, is er geen dekking, wát functioneert er niet, en is Vodafone blijkbaar niet bij machte om op te lossen?

Gesloten