LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vodafone annuleert prepaid simkaart

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
DaveDavos

Vodafone annuleert prepaid simkaart

Ongelezen bericht door DaveDavos »

Beste lezers,

Al lang ben ik klant bij vodafone met een prepaid simkaart.
Ik ben echter voor langere tijd in het buitenland en hierdoor heb ik mijn prepaid sim voor langere tijd dus ook niet opgewaardeerd. vodafone heeft hierop besloten om mijn sim te annuleren.

Is dit juridisch gezien mogelijk? is dit niet gewoon diefstal?
1) ik heb indertijd gewoon voor mijn sim betaald (is dat niet mijn eigendom nu?)
2) Er stond nog gewoon geld op mijn simkaart (kunnen zij dat gewoon wegnemen?)

Ik heb geprobeerd vodafone te benaderen via facebook maar zij zeggen dat ze niks voor mij kunnen doen, niet mijn sm heractiveren, noch mij mijn oude nummer en of beltegoed terug geven.
Erg lastig aangezien ik mijn nummer nodig heb om officiële zaken te regelen via DigiD (kan het nummer daarvoor ook niet wijzigen aangezien ik nog in het buitenland zit. Ook hiervoor heeft vodafone geen oplossing.
Op officiële klachten reageren ze sowieso al niet.

Al met al een slechte beurt voor vodafone, ik raad niemand aan om een contract of prepaid met hun af te sluiten.

een teleurgestelde ex-vodafone klant

GJvdZ

Re: Vodafone annuleert prepaid simkaart

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Nee, dit is geen diefstal en volgens de voorwaarden.

Het is inderdaad jouw SIM, maar de MSISDN en IMSI zijn van Vodafone. Ook als je een prepaid account niet gebruikt zitten er kosten aan voor de provider, dus niet zo gek dat ze na een bepaalde tijd accounts verwijderen als daar geen inkomsten tegenover staan.

Brainless

Ongelezen bericht door Brainless »

Is dit juridisch gezien mogelijk? Ja. Staat in de voorwaarden.
is dit niet gewoon diefstal? Gevoelsmatig wel, wettelijk gezien niet.

1) ik heb indertijd gewoon voor mijn sim betaald (is dat niet mijn eigendom nu?)
Ja, de Sim is van u. Maar het gebruik van het nummer niet.
2) Er stond nog gewoon geld op mijn simkaart (kunnen zij dat gewoon wegnemen?)
Ja; zie voorwaarden Vodafone

prem

Ongelezen bericht door prem »

DaveDavos schreef:
Al met al een slechte beurt voor vodafone, ik raad niemand aan om een contract of prepaid met hun af te sluiten.

een teleurgestelde ex-vodafone klant
Nou zullen niet gaan huilen om het verlies van u als klant maar waar wilt u dan een prepaid kaart kopen?
Volgens mij hebben ze allemaal hetzelfde systeem.

DaveDavos

Ongelezen bericht door DaveDavos »

heel erg bedankt voor jullie reacties.

@prem, het systeem snap ik inderdaad nog wel, maar ik vind het raar dat dit zonder waarschuwing gebeurd. Ik gebruik trouwens mijn telefoon normaal wel veel als ik in Nederland ben (zit alleen wegens mij studie voor langere tijd in het buitenland).

Barre Barry

Ongelezen bericht door Barre Barry »

DaveDavos schreef: het systeem snap ik inderdaad nog wel, maar ik vind het raar dat dit zonder waarschuwing gebeurd.
Vertel dan eens hoe ze jou zouden moeten waarschuwen?

GJvdZ

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Brainless schreef:I
is dit niet gewoon diefstal? Gevoelsmatig wel, wettelijk gezien niet.
Gevoelsmatig ook niet, als je weet hoe het werkt: de klant koopt een beltegoed, en de provider heeft dat geld nodig voor de operatie. Op een gegeven moment is dat geld op, weliswaar niet direct aan belkosten van de klant, maar wel aan kosten waar de provider mee te maken heeft.

Als mensen heel veel geld op hun prepaid account hebben staan en niet bellen is dat sneu, maar ook niet erg slim van die klant.

Gesloten