Ik had een zakelijk mobiel abonnement bij Vodafone. Nu ik met de zaak ben gestopt wou ik het abonnement overzetten naar een particulier abonnement. (dit was het enige wat zou veranderen, het abonnement Red essential bleef verder van kracht).
De procedure was zeer lastig: diverse formulieren invullen, veel bijlagen toevoegen en op eigen kosten retour sturen.
Toen dit alles eindelijk was gelukt, bleek er een bedrag van 14,74 euro in rekening te zijn gebracht.
Overdrachtskosten waarover je niet wordt geïnformeerd en wat niet terug te vinden is op de overdrachtsformulieren.
Na een zeer moeizaam gesprek met de klantenservice is dit bedrag uiteindelijk gecrediteerd, maar ik wil iedereen er op wijzen dat dit dus ongemerkt gebeurt als je niet alert bent.
Persoonlijk vind ik het zeer klantonvriendelijk van Vodafone en wordt je dus ongemerkt geld afhandig gemaakt.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Vodafone berekent onterecht en ongemerkt kosten
-
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 06 jun 2018 09:56
Re: Vodafone berekent onterecht en ongemerkt kosten
Contract overname zal altijd adm kosten geven.
-
- Berichten: 3493
- Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20
Re: Vodafone berekent onterecht en ongemerkt kosten
B2B en B2C zijn bij Vodafone (en eigenlijk bij de meeste bedrijven) verschillende business units met verschillen producten en/of leveringsvoorwaarden. Niet zo vreemd dus dat overzetten van het ene naar het andere wat voeten in aarde heeft. Eigenlijk best coulant van ze dat ze de kosten hebben teruggegeven.
Re: Vodafone berekent onterecht en ongemerkt kosten
Ik heb het andersom gedaan en vond het niet meer dan logisch dat hier kosten voor gerekend werden.
Re: Vodafone berekent onterecht en ongemerkt kosten
Raar dat iedereen die kosten zo logisch vindt; mijn eerste hit in Google is https://www.vodafone.nl/support/abonnem ... agen.shtml, die begint zo ongeveer met "Contractoverdracht is gratis."
Re: Vodafone berekent onterecht en ongemerkt kosten
maar het is niet enkel een overdracht.
Maar ook een omzetting... dus het stuk is niet van toepassing.
Maar ook een omzetting... dus het stuk is niet van toepassing.
Re: Vodafone berekent onterecht en ongemerkt kosten
En wat is dan volgens jou het verschil? En zou een klant zo'n verschil zomaar moeten snappen?yan schreef:maar het is niet enkel een overdracht.
Maar ook een omzetting... dus het stuk is niet van toepassing.
Re: Vodafone berekent onterecht en ongemerkt kosten
Als het van niet zakelijk naar niet zakelijk geweest was zou dit ook best anders kunnen zijn. Dit is een zakelijk contract stoppen en een particulier abo opzetten met nummer behoud. Dat is totaal niet vergelijkbaar. Als de vraagsteller de omschrijving van de kosten plaatst weten we meer. Ook geeft het papierwerk ook al wel aan dat dit niet eenvoudig is.