LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vodafone betalingsregeling

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
rea

Vodafone betalingsregeling

Ongelezen bericht door rea »

Hoi allemaal,

Waarschijnlijk is er op deze forums al genoeg gezegd over de bereikbaarheid van de klantenservice van Vodafone, dus laat ik daar niet verder op ingaan..

Nu is het zo, dat ik 6 jaar klant ben bij Vodafone. Altijd netjes mijn rekeningen heb laten afschrijven via een automatische incasso. Nu verliest mijn vriend begin dit jaar (gelukkig tijdelijk) zijn baan. We hebben toen contact opgenomen met Vodafone of we misschien een regeling konden treffen dat we altijd de 20e van de maand erna kunnen betalen. Dit was prima, als we maar binnen een jaar dit zouden inlopen en dan gewoon weer op de 20e van de maand laten afschrijven. De kosten van het mislukken van de automatische incasso namen wij natuurlijk voor onze rekening, geen probleem.

2 maanden geleden worden ineens onze abonnementen op de 21e afgesloten, terwijl ik net de dag ervoor (de 20e was op een zondag) de betaling via de site via ideal heb voldaan, zoals de afspraak was. Ik heb er vervolgens 2!! dagen over gedaan om de financiële afdeling te pakken te krijgen (onze abonnementen dus 2 dagen geblokkeerd, erg fijn als je deze nodig hebt voor je werk en thuis geen vaste telefoon hebt), uiteindelijk heb ik de klantenservice te pakken gekregen. Ik snap dat het onze schuld is dat we niet op tijd hebben betaald, maar we hadden een afspraak, deze komen wij na, maar zij niet!

Nou goed, na een tijdje zakte mijn woede wel over die 2 dagen blokkade. Toen heb ik ook meteen de andere rekening ingelopen om dit te voorkomen. Gelukkig, we waren weer bij. De maand erop is de rekening enorm hoog.. Dus ik keek waarom dit was, zit er €50,- kosten van de blokkade op! Die dus totaal onterecht was! De rekening was zelfs al betaald voor de blokkade, maar nog niet verwerkt bij Vodafone, dat hebben ze me ook verteld!

Nu heb ik natuurlijk weer meteen contact gezocht, dat duurt alleen weer een paar dagen, want je komt er gewoon niet doorheen.. En nu zeggen ze dat hij gewoon terecht is en dat ik die kosten gewoon moet betalen.

Dat kan blijkbaar zo maar?

rea

Re: Vodafone betalingsregeling

Beste Vogels,

De afspraak is dat er de 20e betaald wordt, net zoals de automatische incasso.
Ik moest op de 20e de betaling doen, niet op hun rekening staan.

rea

Daarbij komt.. Het is 6/7 maanden goed gegaan (altijd de 20e pas overgemaakt) en nu ineens krijg ik wel die blokkade?

sjohie

Ongelezen bericht door sjohie »

Als je zegt "Ik snap dat het onze schuld is dat we niet op tijd hebben betaald", kan je niet in diezelfde zin later stellen "we hadden een afspraak, deze komen wij na". Te laat betekend niet op tijd, dus niet zoals afgesproken.

Dat kan twee dingen betekenen, of een tikfout bij het malen van dit topic, of het verdraaien van de waarheid om even lekker op Vodafone af te kunnen geven.

Ik snap het even niet helemaal.

BreejKC

Ongelezen bericht door BreejKC »

Heeft u de afspraken op schrift, of alles telefonisch geregeld? Overweeg in het eerste geval een gang naar de Geschillencommissie Telecom. U dient over dit voornemen Vodafone vooraf nog 1x te informeren, schriftelijk! Hierin een termijn stellen (14 dagen is redelijk) waarin deze kwestie opgelost / teruggedraaid moet zijn. Binnen die termijn moet hiervan een schriftelijke bevestiging (mag ook per email) van Vodafone bij u binnen zijn. Zo niet, dan naar genoemde Geschillencommissie stappen.
Heeft u alles telefonisch geregeld, dan heeft u geen enkel bewijs en kunt u ook niet naar de Geschillencommissie. Dan zou ik uw fout, door het niet schriftelijk te regelen, voor lief nemen en die extra € 50,00 betalen om de kosten niet onnodig hoog op te laten lopen. Dit is dan een dure les voor een volgende kwestie bij 1 of andere firma.
Altijd alles schriftelijk (email is ook schriftelijk) regelen. Kost wat meer moeite, maar u staat altijd sterker bij een eventueel meningsverschil achteraf.

rea

@Sjohie,

Snap wat je bedoeld, heb het niet helemaal duidelijk verwoord. Ik bedoelde dat ik begrijp dat wij schuldig zijn aan dat we een betalingsregeling hebben moeten treffen, omdat wij niet anders konden op dat moment.
Maar we hebben wel netjes op tijd gebeld dat we niet konden betalen en de vraag of we hier een regeling voor konden treffen. Dit hadden we al gedaan voor de stronering van de rekening.

@BreejKC de afspraak is telefonisch geregeld. Ik zal zeker een schriftelijk een brief naar hen sturen. Misschien dat dat al wat verduidelijkt, je krijgt natuurlijk ook steeds iemand anders aan de telefoon die de historie niet kent. Bedankt voor je tips!

@Vogel De afspraak was, zo heb ik het toen verwoord in ieder geval, op de 20e komen mijn toeslagen binnen en dan kan ik meteen die rekening daarvan betalen. Dus dit kan nooit eerder dan de 20e. (Behalve op die zondag dan, toen heb ik het dus expres al overgemaakt om dit eigenlijk dus te voorkomen en om te voorkomen dat ze zeggen, ja maar u heeft het pas op de 21e overgemaakt en dat was niet de afspraak.)

renewouters

Ongelezen bericht door renewouters »

Ik heb in heel mijn leven nog nooit meegemaakt dat er problemen ontstonden door 1x een dag te laat te betalen (sterker nog: ik betaal mijn rekeningen 1x in de maand en dan zit er altijd wel iets tussen dat te laat is, en nog nooit problemen gehad). Ergens ontbreekt er wat in dit verhaal.

olaf79

Ongelezen bericht door olaf79 »

rea schreef:Daarbij komt.. Het is 6/7 maanden goed gegaan (altijd de 20e pas overgemaakt) en nu ineens krijg ik wel die blokkade?
Nee het is dus 7x fout gegaan omdat betalen op de 20e betekent dat het geld dan bij hun binnen moet zijn.

Dan nog, je mag in je handen knijpen met deze betalingsregeling en dus moet je zorgen dat je strikt naleeft en niet soms niet.

BreejKC

Helaas rea. Doordat u het telefonisch geregeld heeft is er over die betalingsregeling niets op schrift gesteld of schriftelijk aan u bevestigd. U kunt dus niet bewijzen dat die afspraak ooit gemaakt is. Daar spint Vodafone garen bij, omdat er veel te veel telefonisch en te weinig schriftelijk geregeld wordt. Het feit dat uw betalingen op de 20e zijn geaccepteerd bewijst ook niets, behalve dat u geluk heeft gehad.
Natuurlijk kunt u Vodafone schriftelijk hierover benaderen, maar of ze schriftelijk die betalingsregeling, zoals destijds telefonisch afgesproken, zullen bevestigen daar heb ik mijn twijfels bij. Jammergenoeg verliest u dan dit dispuut tegen een gigant als Vodafone. Een dure les voor een volgende keer en een postzegel is waarschijnlijk goedkoper als bellen naar een betaald telefoonnummer.

rea

Beste allemaal,

Gisteren contact gehad met Vodafone en de situatie uitgelegd. In het systeem stond inderdaad dat ik op de 20e van de maand mijn rekening van de vorige maand zou betalen, omdat ik op die dag mijn toeslagen ontvang en daarvan de rekening kan betalen.
Vodafone gaf toe dat zij de blokkade er te snel op hebben gezet, omdat ik ook kon aantonen dat ik gewoon op de 20e heb overgemaakt, zoals afspraak, maar dat dit toevallig op een zondag viel.
Ik krijg daarom een compensatie op mijn volgende rekening.

Ik snap dat jullie zo reageren, ik heb ook mijn hele leven netjes als mijn rekeningen op tijd overal.. Maar als je er dan financieel alleen voor komt te staan moet je gaan puzzelen en regelingen treffen. Deze ben ik gelukkig allemaal na kunnen komen en ik heb ook bij Vodafone zoals de afspraak was gehandeld!

Jullie zijn erg kritisch en dat waardeer ik, maar ik had in deze zin echt gelijk en ik deed niet zomaar mijn beklach.

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

Mooi opgelost, en terecht dat de fout is toegegeven. Als je een regeling afspreekt en die nakomt, ben je simpelweg niet in verzuim.

sjohie

Ongelezen bericht door sjohie »

Sjiek dat ze de eigen fout toegeven, dat hoor je spijtig genoeg te weinig van zulke grote bedrijven. Nu maar hopen dat ze die compensatie ook goed doorvoeren, om eigen procedures heen werken is vaak ook nog wel een dingetje bij zulke bedrijven. En ook top dat je even laat weten hoe het is afgelopen, dat doen veel topicstarters ook niet hier.

BreejKC

Beste Rea. Er is door mij niet beweerd dat u ongelijk had. Maar de fout die u maakte is/was dat u dit soort belangrijke financiële zaken te veel telefonisch regelt, waarmee u bij een conflict achteraf niets zwart-op-wit kunt bewijzen. Ik schrijf dat ook in het algemeen, voor ieder die hier meeleest.
Natuurlijk feliciteer ik met het feit u dat Vodafone eerlijk heeft toegegeven dat die afspraak met u is gemaakt, u compenseert, en sportief van u dat u dat hier ook vermeldt. Dit weer ten faveure van Vodafone.
Toch hamer ik er op dat als er belangrijke afspraken, met financiële consequenties of anders, moeten worden gemaakt, dat zoiets altijd het beste schriftelijk kan geschieden om reden dat achteraf dan altijd kan worden aangetoond welke afspraken wel en welke afspraken niet zijn gemaakt. Alleen dan staat u echt sterk en kunt u bij een geschil dat door het bedrijf waar u zaken mee doet niet wordt opgelost altijd naar een Geschillencommissie stappen, mits het bedrijf waar u zaken mee doet daar bij aangesloten is. Maar dit kunt u vooraf controleren voor u met zo'n bedrijf in zee gaat.

Gesloten